Originally posted by BMWMaza
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Nyt kun pakkasta on yli -10'C niin huomasin, että kylmänä autosta kuului vinkuva/viheltävä ääni. Eilen ajellessa se kuului vain noin 50 km/h vauhdissa ja auton lämmettyä ääni hävisi. Sähkömoottori vai mikä siellä vinkuu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bittivirhe View Post
Tuo sama se vaimon autossakin oli. Lienee ominaisuus, joka toistuu säännöllisin välein.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JH. View PostTänään kotiutui oma i4 korjaamolta. Moottori oli puhdistettu ja sillä oli kuulemma tullut kuntoon. Diagnostiikkakriteeri oli ymmärtääkseni eristysvastus minkä auto oli tulkinnut puutteelliseksi ja putsin jälkeen sitten asia kunnossa. Tehtaan ohje tähän on olemassa, joten jonkin verran noita on tapahtunut, mutta huollon mukaan kuitenkin erittäin vähäisiä määriä.
Leave a comment:
-
-
Tänään kotiutui oma i4 korjaamolta. Moottori oli puhdistettu ja sillä oli kuulemma tullut kuntoon. Diagnostiikkakriteeri oli ymmärtääkseni eristysvastus minkä auto oli tulkinnut puutteelliseksi ja putsin jälkeen sitten asia kunnossa. Tehtaan ohje tähän on olemassa, joten jonkin verran noita on tapahtunut, mutta huollon mukaan kuitenkin erittäin vähäisiä määriä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ekaBMW View Post
En sano puolesta enkä vastaan että onko huonompia kuin perinteiset. Ei ole vielä tullut montaa km kokemuksia tuosta katoksessa olevasta i5:stä (eli voi käyttäytyä eri tavalla kuin i4). Mutkiin tulee ajettua varovaisemmin kun on hieman tunne että lähteekö puskemaan.
Muutama asia joka tulee mieleen.
Auto on painavampi. Toisaalta voisi kuvitella että pitoa olisi eneemmän mutta kyllähän se inertia ”jarruttaa” muutoksia eli nopeuden muutoksissa (ja ylämäessä) tarvitaan enemmän voimaa (ja pitoa jotta voima tulee hyödynnettyä).
Miten aktiivisesti lie etumoottori osallistuu. Onko ennakoivasti mukana.
Onko sähkömoottorin vääntö heti ’täysillä” kun pikkaisen kaasuun koskee. (Varsinkin jos sport mode päällä)
Leveät renkaat.
Näillä ikävuosilla ja kilometreillä kuitenkin jo ymmärtää että talvikeli kuuluu olla liukas, ja säätää ajotyyliä ja nopeutta sen mukaan. Pelottavaa on se että liikenteessä on monia joka näitä tosiasioita ei näytä tiedostavan..
-
👍 1
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JH. View PostItsellä tupsahti drivetrain - contact service ilmoitus päälle. Nyt 30tkm mittarissa. Ensin alkoi keltaisella ilmoituksella ja varasin ajan huoltoon auton tarkistusta varten, mutta ajamista sai jatkaa eikä vaikuttanut mihinkään. Nyt sitten muutama päivä sitten muuttui punaiseksi ”drivetrain fault” -ilmoksi. Auto edelleen salli varovasti ajamisen, mutta hinautin varmuuden vuoksi pajalle. Pitää kuulemma vaihtaa hiilirengas moottorista ja auto pajalla pari viikkoa. Takuu loppui kuukausi sitten, joten hyvin on kyllä BF-tarjousliisari hintansa haukkunut tähän mennessä.
Onkos muilla ollut vastaavaa tai oletteko kuulleet?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Futis View Post
Ai se natina tulee takapilarista? Itse olen yrittänyt paikallistaa sen kattoverhoiluun kattoluukun reunassa apukuskin puolella, mutta voihan se tuollakin olla. Natinoita on joskus hankala paikallistaa tarkasti ja ainakin itsellä enempi kylmällä ja silloinkin satunnaisesti..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PNM2 View Post
Jäähdytysnestettä vuotaa. Tämä korjataan takuuseen ja osalla korjattu parikin kertaa
Voimansiirtovika, johon tarvitaan juuri mulla odottelussa oleva hiiliharjojen putsaus.
Takapilarit natisevat ja huollossa laitetaan teippiä estämään lähinnä oikean puolen c-pilarin natisemista.
Ilmajousia on vaihdettu (kallis osa, koska iskunvaimennin samassa).
Auto kadottelee puhelimia ja tästä selviää iDriven buuttauksella.
M50:n peilinkuoret irtoavat osassa harjapesuja.
Tossa nyt alkuun jotain, mitä on useamminkin tullut vastaan. Mulle itselleni ei toki kaikkia.
Puhelin katoaa ehkä kerran kuukaudessa. Seuraavalla ajokerralla löytyy, mutta tekee varmaan tuon bootin virtojen katkettua muutenkin.
Jäädytysnestettä ei tiputtele, mutta kamppis herja on ollut jo hetken mittaristossa. Odottelee ensimmäistä huoltoa noin 5kk päässä kun ei kerran tiputtele. Samalla varmaan sitten toi natinakin.
19kk/31tkm suoritettu toistaksi.
Leave a comment:
-
-
Millaisia ongelmia teillä on ollut karmittomien lasien kanssa? Minulla ollut nyt i4 n.2 kk käytössä ja on ensimmäinen auto minulle karmittomilla ikkunoilla. Minulla ei toistaiseksi ole ollut mitään ongelmia niiden kanssa, tosin auto on kotona aina autokatoksessa niin ei pääse ihan herkästi lumen ja jään kanssa tulemaan ongelmia.
Sen olen huomannut, että ovenkahvat jäätyvät todella herkästi. Aina ne on auki lähteneet ilman väkivaltaa, mutta tuntuvat jopa katoksessa jäätyvän välillä.
Leave a comment:
-
-
Itsellä uutena hankittu m50 ja nyt 16kk ja 16tkm ajettu ja nolla vikaa (koputtaa puuta). Tuo venttiili vaihdettiin juuri takaisinkutsu kampanjana ja sen ajaksi vara-auto ilmaiseksi.
Maavara ja karmittomat ovet lähinnä "ongelmia", mutta nämäkin on ollut tiedossa jo ennen auton hankkimista.
Sähköauton/bmw:n käyttäytyminen liukkaalla saattaa olla joillekin haittapuoli. Itse vielä vähän kahden vaiheilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostOnko latauksen hinta sama kortilla ja sovelluksella? Norjassa kuulemma yllättävän harva maksaa latauksen kortilla, vaikka se olisi mahdollista. Liekö sovellusta käyttäville "kanta-asiakkaille" edullisepmpi hinnoittelu..Tässä linjauksessa käsitellään maksamisen pelisääntöjä kun kuluttaja maksaa yritykselle tai yritys laskuttaa kuluttajaa.Last edited by FlyingFinn; 06-01-2025, 09:04.
Leave a comment:
-
Leave a comment: