Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makebm5
    replied
    Originally posted by BMWMaza View Post
    Nyt kun pakkasta on yli -10'C niin huomasin, että kylmänä autosta kuului vinkuva/viheltävä ääni. Eilen ajellessa se kuului vain noin 50 km/h vauhdissa ja auton lämmettyä ääni hävisi. Sähkömoottori vai mikä siellä vinkuu?
    Saman tyyppistä ääntä oleva pakkasilla huomannut. Varmaankin sähkömoottorista voisi tulla mutta ei kuulosta mitenkään epäterveeltä.

    Leave a comment:


  • BMWMaza
    replied
    Nyt kun pakkasta on yli -10'C niin huomasin, että kylmänä autosta kuului vinkuva/viheltävä ääni. Eilen ajellessa se kuului vain noin 50 km/h vauhdissa ja auton lämmettyä ääni hävisi. Sähkömoottori vai mikä siellä vinkuu?

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post

    Tuo sama se vaimon autossakin oli. Lienee ominaisuus, joka toistuu säännöllisin välein.
    Niin, paha kyl sanoa ku näillä on vielä sen verran vähän harrastajilla. Itse ehkä vähän enemmän kallistun siihen suuntaan että tehtaalla on ollut viimeistelypuutteita ja kyse olis enemmänkin kertaluontoisesta asiasta. Aika vähän kuitenkin löytyy juttua . Hyvä puoli nyt se, että miltään kauheen vaikeelta/kalliilta homma ei vaikuttanut jos sitten joskus tämmöisen joutuisi omallakin rahalla tekemään.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Tänään kotiutui oma i4 korjaamolta. Moottori oli puhdistettu ja sillä oli kuulemma tullut kuntoon. Diagnostiikkakriteeri oli ymmärtääkseni eristysvastus minkä auto oli tulkinnut puutteelliseksi ja putsin jälkeen sitten asia kunnossa. Tehtaan ohje tähän on olemassa, joten jonkin verran noita on tapahtunut, mutta huollon mukaan kuitenkin erittäin vähäisiä määriä.
    Tuo sama se vaimon autossakin oli. Lienee ominaisuus, joka toistuu säännöllisin välein.

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Tänään kotiutui oma i4 korjaamolta. Moottori oli puhdistettu ja sillä oli kuulemma tullut kuntoon. Diagnostiikkakriteeri oli ymmärtääkseni eristysvastus minkä auto oli tulkinnut puutteelliseksi ja putsin jälkeen sitten asia kunnossa. Tehtaan ohje tähän on olemassa, joten jonkin verran noita on tapahtunut, mutta huollon mukaan kuitenkin erittäin vähäisiä määriä.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by Hobbes View Post

    Ja mulla rämisee apparin penkki kun siinä ei istu ketään...
    Onks turvavyö katsottu? Mulla se jää usein hakkaamaan sivumuoviin ja pitää itse kääntää fiksumpaan asentoon.

    Leave a comment:


  • Hobbes
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post

    Mulla natisee kuskin puolen takapenkki. Laske penkki alas ja natina häviää. Eli tämäkin kannattaa tsekata.
    Ja mulla rämisee apparin penkki kun siinä ei istu ketään...

    Leave a comment:


  • wuiZ
    replied
    Originally posted by ekaBMW View Post

    En sano puolesta enkä vastaan että onko huonompia kuin perinteiset. Ei ole vielä tullut montaa km kokemuksia tuosta katoksessa olevasta i5:stä (eli voi käyttäytyä eri tavalla kuin i4). Mutkiin tulee ajettua varovaisemmin kun on hieman tunne että lähteekö puskemaan.
    Muutama asia joka tulee mieleen.

    Auto on painavampi. Toisaalta voisi kuvitella että pitoa olisi eneemmän mutta kyllähän se inertia ”jarruttaa” muutoksia eli nopeuden muutoksissa (ja ylämäessä) tarvitaan enemmän voimaa (ja pitoa jotta voima tulee hyödynnettyä).

    Miten aktiivisesti lie etumoottori osallistuu. Onko ennakoivasti mukana.

    Onko sähkömoottorin vääntö heti ’täysillä” kun pikkaisen kaasuun koskee. (Varsinkin jos sport mode päällä)

    Leveät renkaat.
    i4M50 on kyllä liukkaalla huomattavasti herkempi kun vanha F11 xdrive, joka kulki kun juna kiskoilla. Tosin olen tehnyt sellaisenkin havainnon että tänä talvena tiet on jotenkin ihan helkkarin paljon liukkaampia/jäisempiä kun viime talvina.. johtuuko se sitten säästöistä tieylläpidossa vai mistä. On toki selvä että kaasua painaessa takapää puskee mutta suhteellisen hyvin osaa itse korjatakin. Alla leveät 19" nastat toki vaikuttaa, ja rengaspaineet haettu äänitason ja yleisen tuntuman mukaan - voi olla että korkeammat paineet toisi lisää pitoa.

    Näillä ikävuosilla ja kilometreillä kuitenkin jo ymmärtää että talvikeli kuuluu olla liukas, ja säätää ajotyyliä ja nopeutta sen mukaan. Pelottavaa on se että liikenteessä on monia joka näitä tosiasioita ei näytä tiedostavan..

    Leave a comment:


  • wuiZ
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Itsellä tupsahti drivetrain - contact service ilmoitus päälle. Nyt 30tkm mittarissa. Ensin alkoi keltaisella ilmoituksella ja varasin ajan huoltoon auton tarkistusta varten, mutta ajamista sai jatkaa eikä vaikuttanut mihinkään. Nyt sitten muutama päivä sitten muuttui punaiseksi ”drivetrain fault” -ilmoksi. Auto edelleen salli varovasti ajamisen, mutta hinautin varmuuden vuoksi pajalle. Pitää kuulemma vaihtaa hiilirengas moottorista ja auto pajalla pari viikkoa. Takuu loppui kuukausi sitten, joten hyvin on kyllä BF-tarjousliisari hintansa haukkunut tähän mennessä .

    Onkos muilla ollut vastaavaa tai oletteko kuulleet?
    Viikko sitten noin 10tkm kohdilla vilautti näytöllä että "drivetrain failure", en muista tarkkaan mitä sanoi mutta kehotti heti pysähtymään, kutsumaan apua eikä metriä enää ajaa. Ennen kun kerkesin reagoida ja pysähtyä ilmoitus katosi. Ajoin kuitenkin sivulle, pysähdyin ja käynnistin auton uudelleen - eikä ole sen jälkeen ko. ilmoitus näkynyt..

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by Futis View Post

    Ai se natina tulee takapilarista? Itse olen yrittänyt paikallistaa sen kattoverhoiluun kattoluukun reunassa apukuskin puolella, mutta voihan se tuollakin olla. Natinoita on joskus hankala paikallistaa tarkasti ja ainakin itsellä enempi kylmällä ja silloinkin satunnaisesti..
    Mulla natisee kuskin puolen takapenkki. Laske penkki alas ja natina häviää. Eli tämäkin kannattaa tsekata.

    Leave a comment:


  • Futis
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post

    Jäähdytysnestettä vuotaa. Tämä korjataan takuuseen ja osalla korjattu parikin kertaa
    Voimansiirtovika, johon tarvitaan juuri mulla odottelussa oleva hiiliharjojen putsaus.
    Takapilarit natisevat ja huollossa laitetaan teippiä estämään lähinnä oikean puolen c-pilarin natisemista.
    Ilmajousia on vaihdettu (kallis osa, koska iskunvaimennin samassa).
    Auto kadottelee puhelimia ja tästä selviää iDriven buuttauksella.
    M50:n peilinkuoret irtoavat osassa harjapesuja.

    Tossa nyt alkuun jotain, mitä on useamminkin tullut vastaan. Mulle itselleni ei toki kaikkia.
    Ai se natina tulee takapilarista? Itse olen yrittänyt paikallistaa sen kattoverhoiluun kattoluukun reunassa apukuskin puolella, mutta voihan se tuollakin olla. Natinoita on joskus hankala paikallistaa tarkasti ja ainakin itsellä enempi kylmällä ja silloinkin satunnaisesti..

    Puhelin katoaa ehkä kerran kuukaudessa. Seuraavalla ajokerralla löytyy, mutta tekee varmaan tuon bootin virtojen katkettua muutenkin.

    Jäädytysnestettä ei tiputtele, mutta kamppis herja on ollut jo hetken mittaristossa. Odottelee ensimmäistä huoltoa noin 5kk päässä kun ei kerran tiputtele. Samalla varmaan sitten toi natinakin.

    19kk/31tkm suoritettu toistaksi.

    Leave a comment:


  • eemi
    replied
    Millaisia ongelmia teillä on ollut karmittomien lasien kanssa? Minulla ollut nyt i4 n.2 kk käytössä ja on ensimmäinen auto minulle karmittomilla ikkunoilla. Minulla ei toistaiseksi ole ollut mitään ongelmia niiden kanssa, tosin auto on kotona aina autokatoksessa niin ei pääse ihan herkästi lumen ja jään kanssa tulemaan ongelmia.

    Sen olen huomannut, että ovenkahvat jäätyvät todella herkästi. Aina ne on auki lähteneet ilman väkivaltaa, mutta tuntuvat jopa katoksessa jäätyvän välillä.

    Leave a comment:


  • Cornholio
    replied
    Itsellä uutena hankittu m50 ja nyt 16kk ja 16tkm ajettu ja nolla vikaa (koputtaa puuta). Tuo venttiili vaihdettiin juuri takaisinkutsu kampanjana ja sen ajaksi vara-auto ilmaiseksi.
    Maavara ja karmittomat ovet lähinnä "ongelmia", mutta nämäkin on ollut tiedossa jo ennen auton hankkimista.
    Sähköauton/bmw:n käyttäytyminen liukkaalla saattaa olla joillekin haittapuoli. Itse vielä vähän kahden vaiheilla.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Tässä linjauksessa käsitellään maksamisen pelisääntöjä kun kuluttaja maksaa yritykselle tai yritys laskuttaa kuluttajaa.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Onko latauksen hinta sama kortilla ja sovelluksella? Norjassa kuulemma yllättävän harva maksaa latauksen kortilla, vaikka se olisi mahdollista. Liekö sovellusta käyttäville "kanta-asiakkaille" edullisepmpi hinnoittelu..
    Tässä linjauksessa käsitellään maksamisen pelisääntöjä kun kuluttaja maksaa yritykselle tai yritys laskuttaa kuluttajaa.
    Last edited by FlyingFinn; 06-01-2025, 09:04.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎