Tämä vika sitten uusiutui tänä aamuna. Ja taas auto pajalle. Varmaan taas menee viikko. Prkle. Joka toinen viikko pitää kiikuttaa auto korjaamolle jos jonkinlaisen vian kanssa. Eniten harmittaa kaikki se ylimääräinen sähläys, joka tästä aina tulee...
Nyt täytyy pyytää autoltani anteeksi, sillä latausvika ei ollutkaan autosta johtuva, vaan trukkikuskista, joka oli ajanut "kiireessä" latausjohdon päältä. Sen seurauksena johto oli vaurioitunut ja edelleen aiheuttanut sulakkeiden palamista sähkökaapissa. Sähkömies vaihtoi uuden latauskaapelin ja sulakkeet uusittiin => auto latautuu jälleen normaalisti.
Lasten malleissa ja aikuisten malleissa on aina isoja eroja. Ei siitä mihinkään pääse. 4-srj vs. 5-srj.
Kyllä juuri näin ja 7 srj vielä omaa luokkaansa. Itsellä oli haasteita renkaiden tasapainotuksen kanssa ja ilman road force konetta ei enää yhtään kertaa. Lopulta tuossa laitteessa paljastui uuden Michelinin valmistus vika millä saatiin ärsyttävimmät tutinat talttumaan.
Minulle sanottiin ennen sähköautoon siirtymää, että tulee kestämään 2-3kk tottumaan lataustouhuun ja ajosuunnitteluun ennen kun lakkaa asiasta stressata
Kokemukset tähän asti siis vain positiiviset. Vastoinkäymisiä odotellen
Tähän vaikuttaa varmaan ajoprofiili. Itse käyn anoppilassa vain kerran vuodessa ja se on ainoa reissu, jossa pitää miettiä tien päällä lataamista. Muuten tökkään kotona piuhan seinään kun alle 100km rangea jäljellä. Kerran maks. 2 kerta viikossa Ei ole ikävä bensanhajuisen pistoolin käsittelyä
Nyt ollut i4M50 tasan kolme kuukautta alla. Tämän aikana ajettu 9274km ja kulutus yhteensä 2084kWh. Lataukset on kustantanut 397eur ja 59% latauksista on suoritettu kotona tallissa. Ajotietokone kertoo että keskikulutus koko ajalta 20.0kWh/100km.
Minulle sanottiin ennen sähköautoon siirtymää, että tulee kestämään 2-3kk tottumaan lataustouhuun ja ajosuunnitteluun ennen kun lakkaa asiasta stressata ja nyt koen kyllä että menee hyvin luonnolisesti kaikki eikä enää juurikaan tarvi ajatella asiaa. Kuten lataustilasto kertoo (41% ladattu tien päällä) on noin puolet ajoista ollut pitempiä matkoja ja moottoritietä ja siihen nähden kulutus onkin ihan hyvällä mallilla. Kuulun kuitenkin siihen kategoriaan ettei jatkuvasti tulee kaasupoljinta pohjaan asti painettu vaan preferoin tasaista ajotyyliä, joka tietysti pitää kulutuksen maltillisempana.
Kokemukset tähän asti siis vain positiiviset. Vastoinkäymisiä odotellen
Kuinka herkästi M50 välittää tien epätasaisuuksia "persauksiin" kun tuntuu että sivuteiden asfaltista löytyy koko ajan jotain täristävää. Renkaina edessä 225/50 18" ja takana 245/45 18". Paineet 2,7 ja 2,9 bar. Kokemuksia tästä kun G30 meni "tasaisemmin"?
Lasten malleissa ja aikuisten malleissa on aina isoja eroja. Ei siitä mihinkään pääse. 4-srj vs. 5-srj.
Kuinka herkästi M50 välittää tien epätasaisuuksia "persauksiin" kun tuntuu että sivuteiden asfaltista löytyy koko ajan jotain täristävää. Renkaina edessä 225/50 18" ja takana 245/45 18". Paineet 2,7 ja 2,9 bar. Kokemuksia tästä kun G30 meni "tasaisemmin"?
Ainakin ilmajousitettuun X5:een (45e) verrrattuna i4 M50 tuntuu melkoisen.. öh.. sporttiselta ja kaikenlaiset epätasaisuudet tuntuvat selvästi.
Launch control toimii tosiaan vain sport boostilla eli kannattaa tsekata, että sport-moodilla menee sport boost -tilaan. Jarru pohjaan sekä kaasu, auto alkaa ”ravistaa” ja ilmoittaa, että launch control on aktivoitu.
Mulla vaihdettiin toinen ilmajousi taakse ilman, että auto herjasi mitään. Väitän, ettei mitään perän laskemista kuulu tapahtua eli myyjään yhteyttä. Osa maksaa reilut pari tonnia per puoli, koska samassa on iskari eli tuota tuskin kukaan haluaa itse kustantaa.
Jep, näin todettiin myös Herttoniemen Hedinillä. Takapään molemmat iskarit meni takuuna vaihtoon. Aluksi epäilivät, että samainen rotta, joka söi ne johdot, olisi nakertanut reiän ilmajousituksen pussiin, josta ilma vuotaa ulos. No, viikko meni eikä mitään väliaikatietoa saanut huollosta ja eilen tuli tekstari, että auto on valmis. Epävarmana hakemaan autoa, kun en tiennyt mitä on oikeasti tehty. Noudon yhteydessä sanottiin, että ilmajousitus on täysin koteloitu eikä sinne mikään hiiri pääse... Jokin mekaaninen vika siis. Nyt siis kovaa ajoa.
Samalla tuli esiin, että kun auto on Saksan markkinoilta, niin siinä onkin kolmen vuoden takuu, kun meillä se on kaksi vuotta.
Kuinka herkästi M50 välittää tien epätasaisuuksia "persauksiin" kun tuntuu että sivuteiden asfaltista löytyy koko ajan jotain täristävää. Renkaina edessä 225/50 18" ja takana 245/45 18". Paineet 2,7 ja 2,9 bar. Kokemuksia tästä kun G30 meni "tasaisemmin"?
Ei ole ainakaan vielä edes jäähdysnesteitä valuttanut pihalle.
Ei sinänsä vastaus pelkästään sinulle, mutta juuri soittelin huoltoon muusta syystä, niin kuulemma omassa autossa on avoin kamppis venttiilin vaihtoon, vaikka se juuri viime talvena vaihdettiin. Tästä ei siis ollut mitään tietoa minulla, ajanvaraaja vaan sanoi, että tämmöinen kamppis näkyy auton tiedoilla. Ihan vaan tiedoksi muillekin näin talven tullessa, että ilmeisesti vuoto-ongelmia voi edelleen olla, vaikka olisikin viime talvena vaihdettu. Oma kyllä näyttää nyt kuivalta, mutta hoidetaan nyt kuntoon, jos kerta jotain mahdollista vikaa on.
Onko minkä verran kilsoja autossa? Omalla on ajettu reilu 20 tkm eikä vielä mitään isompaa ole ollut. Helmoista irtoavat ledivalaisimien kotelot ovat olleet ainut vika mikä korjattiin ja ihmettelen jos ei toistu lähiaikoina kun alkaa luntakin tulemaan ja on melko onneton toteutus. Jännityksellä olen odottanut kun kaikenlaista vikaa noissa näyttää olevan. Ei ole ainakaan vielä edes jäähdysnesteitä valuttanut pihalle.
Tämä vika sitten uusiutui tänä aamuna. Ja taas auto pajalle. Varmaan taas menee viikko. Prkle. Joka toinen viikko pitää kiikuttaa auto korjaamolle jos jonkinlaisen vian kanssa. Eniten harmittaa kaikki se ylimääräinen sähläys, joka tästä aina tulee...
Onko minkä verran kilsoja autossa? Omalla on ajettu reilu 20 tkm eikä vielä mitään isompaa ole ollut. Helmoista irtoavat ledivalaisimien kotelot ovat olleet ainut vika mikä korjattiin ja ihmettelen jos ei toistu lähiaikoina kun alkaa luntakin tulemaan ja on melko onneton toteutus. Jännityksellä olen odottanut kun kaikenlaista vikaa noissa näyttää olevan. Ei ole ainakaan vielä edes jäähdysnesteitä valuttanut pihalle.
Eilen sain autoni takaisin; latausyksikkö piti vaihtaa, osa tuli Ruotsista ja sitten piti hiukan odottaa asennusohjeita Saksasta.
Hedinin työnjohtajan mukaan ainakin osaan i4-autoista on tulossa takaisinkutsukampanja, jossa juuri tämä latausyksikkö tullaan vaihtamaan.
Tämä vika sitten uusiutui tänä aamuna. Ja taas auto pajalle. Varmaan taas menee viikko. Prkle. Joka toinen viikko pitää kiikuttaa auto korjaamolle jos jonkinlaisen vian kanssa. Eniten harmittaa kaikki se ylimääräinen sähläys, joka tästä aina tulee...
On tää asenteellisuus kyllä hauskaa, kun suurin syy on ihan vain kustannuksessa, joka asiasta tulisi suhteessa hyötyyn.
En ihan ymmärrä komenttia.
Mutta yleisesti. Autotehtaathan ajattelevat rahan kautta. Jos jollain konstilla saa kustannuksia tiputettua tai myyntiä lisättyä niin hyvä. Myynnin lisäyskään ei kuitenkaan ole itseisarvo. Sitä ei kannata tehdä hinnalla millä hyvänsä koska vähemmän jää rahaa kirstun pohjalle.
Vihreys menee tuohon myynninlisäys kategoriaan. Yleensä vihreys tuo lisäkustannuksia joten myynnin kasvun pitää olla riittävän suurta.
Joku valmistaja on tuonut vihreyden esille esim johtojen tai penkkien yhteydessä (en muista ketkä). Jos tulisi ongelmia esim elukoiden muodossa niin hankala pakittaa tuosta vihreys lupauksesta.
Vaihtoehtoja olisi ainakin aikaisemmin mainitut myrkyt tai luopuminen noista vihreistä tuotteista.
Myrkky nostaa hintaa mutta menetetäänkö samalla vihreys? Onko tuo myrkky sellaista myrkkyä että tuotetta ei voi enää sanoa vihreäksi? Tällöin myynnin edistäminen ottaa takapakkia mutta kustannukset ovat kuitenkin nousseet.
Pakittaminen (esim palata perinteisiin sähköjohtoihin) voi aiheuttaa mainehaittaa. Jos pakituksen tekee hiljaisuudessa niin monella asia jää ehkä huomaamatta ja mainehaitta jää pieneksi.
Lain tmv vaatimat muutokset eivät jätä valmistajalle vaihtoehtoa. Vaikka tilanne on kaikille sama niin jotku käyttävät tuotakin markkinoinnissa hyödyksi. Annetaan kuva että olisi jotain parempaa kuin kilpailijalla vaikka vaatimukset ovat samat.
Minulle on jäänyt mielikuva että jotkin valmistajat tuovat vihreimmät uutuudet nimen omiin sähköautomalleihin. Ehkä kokeilevat kepillä jäätä?
Aivan kuin vihreydeksi ei riittäisi että päästään fossiilisesta polttoaineesta eroon.
Leave a comment: