Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3813
    • Nokia

    Originally posted by istran View Post
    No käyttäytyy kummallisesti. Autoliikkeen 11kW latausasemasta ottaa 11kW. Mun 380V ottaa 3kW/16A. Kokeeksi vaihdoin 220V töpseliin - otti enää 2kW ja 8A! Pitäisi siitä 16A ja 380 3x16A, mutta ei. Laturiko tässä on rikki?
    Kirjoitit että sulakkeet ok, mutta jos 3-vaihepistokkeen yhden vaiheen sulake on palanut, niin latausteho on silloin 3kW.

    Ei toki schukosta lataa 16A vaan juurikin 8A. https://www.bmw.fi/fi/aiheet/palvelu...ska-suomi.html
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

    ex. 53*BMW

    Comment

    • lnaukkar
      Bimmer Rookie
      • Sep 2015
      • 189
      • Helsinki

      Originally posted by istran View Post
      No käyttäytyy kummallisesti. Autoliikkeen 11kW latausasemasta ottaa 11kW. Mun 380V ottaa 3kW/16A. Kokeeksi vaihdoin 220V töpseliin - otti enää 2kW ja 8A! Pitäisi siitä 16A ja 380 3x16A, mutta ei. Laturiko tässä on rikki?
      se auton mukana tullut suko-töpseli on rajoitettu ja tosiaan 8A


      Kuten yllä mainittu, sokea olen
      2023 G26 i4 M50
      2023 U11 iX1 xDrive30

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6712
        • PK-seutu

        Mites nyt kuukausia myöhemmin... Onko edelleen se tilanne, että i4 autot, jotka valmistettu 10/2022 tai aiemmin ei ole eikä tule akun manuaalista lämmitystä?
        S65, S85, H1, N63TU, HA0

        Comment

        • JPM50
          Bimmer Rookie
          • May 2022
          • 177
          • Helsinki

          Originally posted by pyroz View Post
          Mites nyt kuukausia myöhemmin... Onko edelleen se tilanne, että i4 autot, jotka valmistettu 10/2022 tai aiemmin ei ole eikä tule akun manuaalista lämmitystä?
          Tilanne on sama ainakin minun autossani. Valmistettu 09/2022.
          i4 M50 Black Sapphire

          Comment

          • JPM50
            Bimmer Rookie
            • May 2022
            • 177
            • Helsinki

            Originally posted by istran View Post
            No käyttäytyy kummallisesti. Autoliikkeen 11kW latausasemasta ottaa 11kW. Mun 380V ottaa 3kW/16A. Kokeeksi vaihdoin 220V töpseliin - otti enää 2kW ja 8A! Pitäisi siitä 16A ja 380 3x16A, mutta ei. Laturiko tässä on rikki?
            Minun autoni teki saman pari kk sitten. Vein autoni Hedinille, jossa tekivät tutkimuksia ja konsultoivat tehdasta. Ajoa ei suositeltu vian ollessa päällä, joten auto oli koko ajan Hedinillä.Tehdas neuvoi vaihtamaan auton latausyksikön. Osan saaminen Ruotsin varastosta kesti pari päivää ja asennus oheistöineen vielä päivän. Takuuseen tuo tietysti meni ja sain sijaisauton korjauksen ajaksi.

            Takuutyön jälkeen auto on toiminut oikein hyvin.
            i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • istran
              Newbiemmer
              • Jul 2023
              • 11
              • Tampere

              No päivän raapivat päätään bemarin huollossa. Ei ladannut omalla eikä vieraalla laturilla heilläkään oikein. Sitten huomasivat lopulta, että käyttivät kaikissa kokeissan mun 380V töpselijohtoa. Vaihtoivat sen seinän ja muuntajan välisen pätkän ja jopas toimii!


              Siis muuntajan johto oli syyllinen. Vika oli johdossa, kuten niin kovin usein firmoissakin...

              Comment

              • lnaukkar
                Bimmer Rookie
                • Sep 2015
                • 189
                • Helsinki

                Originally posted by pyroz View Post
                Mites nyt kuukausia myöhemmin... Onko edelleen se tilanne, että i4 autot, jotka valmistettu 10/2022 tai aiemmin ei ole eikä tule akun manuaalista lämmitystä?
                ei ole, eikä tule

                Aina voi ostaa uuden auton jos haluaa uusia temppuja )
                2023 G26 i4 M50
                2023 U11 iX1 xDrive30

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6712
                  • PK-seutu

                  Originally posted by lnaukkar View Post
                  ei ole, eikä tule

                  Aina voi ostaa uuden auton jos haluaa uusia temppuja )
                  Jeps eli niinkuin oletettiinkin. Uutta ei tietenkään, mutta joutunee rajaamaan käytettyjä tuohon 11/2022 kohdille
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0

                  Comment

                  • lnaukkar
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2015
                    • 189
                    • Helsinki

                    Originally posted by pyroz View Post
                    Jeps eli niinkuin oletettiinkin. Uutta ei tietenkään, mutta joutunee rajaamaan käytettyjä tuohon 11/2022 kohdille
                    Joo rehellisesti toiminnolla on ei ole ollut mulle koskaan mitään käyttöä omassa kulkemisessa. Mutta se on kätevä, erityisesti kun navista puuttuu teslan ja ABC:n laturit. Vanhatkin osaa tismalleen saman tempun kun navigoidaan laturille, mutta erona on toi erillinen nappi käyttöliittymässä.

                    Tää on siis vähintäänkin osaksi periaatekysymys: toimintamalli on perseestä. Hyvä että autoihin tulee ketterästi uusia ominaisuuksia. Mut nyt mun on tosi vaikea ymmärtää miten tuota samaa ei voi tuoda vanhoihin autoihin, siis se tekninen syy. Aina on olemassa liiketaloudellinen ”me myydään uusia autoja” perustelu tietysti. Ylipäänsä OTA:na päivityksissä ei ole tullut mitään hyödyllistä tai mitään uutta.

                    Lisäksi ärsyttää suomessa pois päältä olevat ajonavustimet.

                    Nyt heinäkuusta tuli uusiin idrive 8.5 joka ei päivity vanhoihin.

                    Myöhemmin syksyllä (marraskuussa?) tulee plug&charge-kyky, haluatteko arvata tukeeko vanhat autot sitä?




                    BMW vastas mulle näin tähän tuleeko ”valmistele akku” nappi mun i4 autoon

                    Olemme myös tiedustelleet, onko valmistaja kuitenkin suunnitellut lisäävänsä ko. toiminnon päivitysten myötä myös näihin ennen marraskuuta 2022 valmistettuihin i4-ajoneuvoihin ja he vahvistavat, että asia on heillä keskustelun ja selvityksen alla.

                    He ilmoittavat, että toiminnon mahdollista saatavuutta tulevien ohjelmistopäivitysten myötä ei tässä vaiheessa kuitenkaan uskalleta vielä taata/vahvistaa, sillä ko. 07/22 -tehdasohjelmistoversiolla sekä 11/22-tehdasohjelmistoversiolla varustettujen ajoneuvojen välillä on useita teknisiä rajoituksia ja eroavaisuuksia.

                    Mutta on turvallisempaa olettaa että ei ja tässä on mennyt kohta jo vuosi. Kai asiakkaatkin joskus kyllästyvät, heh.
                    Last edited by lnaukkar; 27-07-2023, 07:36.
                    2023 G26 i4 M50
                    2023 U11 iX1 xDrive30

                    Comment

                    • JPM50
                      Bimmer Rookie
                      • May 2022
                      • 177
                      • Helsinki

                      ^juu ei varmasti tule sitä lämmitysnappia näihin "vanhempiin" autoihin.

                      Viime talvena minä ja varmasti moni muukin kusetti autoa laittamalla naviin latauspaikaksi lähellä olevan hitaan latausaseman esimerkiksi nopeamman ABC-laturin sijaan, jotta pääsi lataamaan lämpimällä akulla.

                      ABC-latauksen tosin pitäisi tulla BMW-Chargingin piiriin lähiaikoina, mutta eipä ole mitään virallista vielä kuulunut.
                      i4 M50 Black Sapphire

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6712
                        • PK-seutu

                        Originally posted by JPM50 View Post
                        ^juu ei varmasti tule sitä lämmitysnappia näihin "vanhempiin" autoihin.

                        Viime talvena minä ja varmasti moni muukin kusetti autoa laittamalla naviin latauspaikaksi lähellä olevan hitaan latausaseman esimerkiksi nopeamman ABC-laturin sijaan, jotta pääsi lataamaan lämpimällä akulla.

                        ABC-latauksen tosin pitäisi tulla BMW-Chargingin piiriin lähiaikoina, mutta eipä ole mitään virallista vielä kuulunut.
                        Tuo ABC <-> BMW diili olis kyllä hyvä. On sen verran kattava S-ryhmän laturiverkosto, että reissun päällä on melko todennäköistä eksyä sellaiselle lataamaan.
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0

                        Comment

                        • FlyingFinn
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 628

                          Originally posted by lnaukkar View Post
                          Kai asiakkaatkin joskus kyllästyvät, heh.
                          Minä ainakin kyllästyin. Seuraava auto on kuuden Bemarin jälkeen Audi tai Porsche ellei tyyli siihen mennessä muutu.
                          Last edited by FlyingFinn; 27-07-2023, 21:10.

                          Comment

                          • FlyingFinn
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 628

                            Originally posted by pyroz View Post
                            Tuo ABC <-> BMW diili olis kyllä hyvä. On sen verran kattava S-ryhmän laturiverkosto, että reissun päällä on melko todennäköistä eksyä sellaiselle lataamaan.
                            Tänään oikeastaan ensimmäisen kerran kiinnitin asiaan enemmän huomiota kun kävin päivän lenkin Itä-Suomessa. Matkan varrella aiemmin ABC-asemilla olleet yksittäiset laturit oli poistettu Korian ABC:n Recharge laturia lukuun ottamatta ja tilalle on tehty isot latauskentät. Paljon ovat ainakin panostaneet lataukseen.

                            Comment

                            • JPM50
                              Bimmer Rookie
                              • May 2022
                              • 177
                              • Helsinki

                              Originally posted by FlyingFinn View Post
                              Minä ainakin kyllästyin. Seuraava auto on kuuden Bemarin jälkeen Audi tai Porsche ellei tyyli siihen mennessä muutu.
                              Nämä ovat sellaisia asioita, joista meidän kannattaa ilmoittaa maahantuojalle. Luulisi vähitellen alkaa kiinnostavan, kun tulee tarpeeksi vastaavaa viestiä.
                              Last edited by JPM50; 28-07-2023, 06:20.
                              i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • isolohko
                                BTCF Member
                                • May 2004
                                • 896
                                • Kymenlaakso

                                "07/22 -tehdasohjelmistoversiolla sekä 11/22-tehdasohjelmistoversiolla varustettujen ajoneuvojen välillä on useita teknisiä rajoituksia ja eroavaisuuksia"

                                Mitähän ne muut, kuin akun manuaalilämmityskytkettävyys, on?

                                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎