Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Bäri_
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2014
    • 925
    • Turku

    Pomppiminen viittaisi kyllä siihen ettei voimaa ole tarpeeksi sutimiseen. Muttei myöskään rengas pysty tarjoamaan tarvittavaa pitoa, kun mennään pitokyvyn äärirajoilla.

    Moottoripyörissä tuota on joskus vastaan tullut. Joko parempaa rengasta alle tai sitten halvinta kiinalaista.
    G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

    Ex:
    E61 535dA -05
    E91 320dA -06
    E53 X5 3.0dA - 03
    E39 535iA -01
    E39 520i -97
    E39 530dA - 00

    Comment

    • FlyingFinn
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 643

      Tietääkö joku i4M50:n ohjauskulmien arvoja? Ainakin tuossa omassa on sellaista hakemista, että autoa joutuu suoralla tiellä vähän ohjaamaan. Kiinnostaisi tietää etenkin missä arvoissa caster on tai pitäisi olla tehtaan mukaan. Ei ole samanlaista vetelyä urissa kuin aikoinaan esim. runflat renkailla E90 mutta tavallaan pientä korjaavaa liikettä joutuu tekemään.

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        Mulla ei kyllä pompota kiihdyttäessä. Ja menee suoraan. Hankook 19" renkaat.
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • JPM50
          Bimmer Rookie
          • May 2022
          • 197
          • Helsinki

          Eipä pomppottele minunkaan autoni, suoraan kiihtyy ja hyvin kiihtyykin. Michelinin 19" renkulat mulla.

          Hieno peli tuo i4M50 on kaiken kaikkiaan. Joka kerta on kiva lähteä ajamaan.
          i4 M50 Black Sapphire

          Comment

          • 540iA
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 241
            • Klaukkala

            Originally posted by FlyingFinn View Post
            Tietääkö joku i4M50:n ohjauskulmien arvoja? Ainakin tuossa omassa on sellaista hakemista, että autoa joutuu suoralla tiellä vähän ohjaamaan. Kiinnostaisi tietää etenkin missä arvoissa caster on tai pitäisi olla tehtaan mukaan. Ei ole samanlaista vetelyä urissa kuin aikoinaan esim. runflat renkailla E90 mutta tavallaan pientä korjaavaa liikettä joutuu tekemään.
            Just hain omani Schmiedmannilta kun halusin tarkistaa kulmat pienen levottomuuden takia, ilmeni varsinkin tiessä olevien paikattujen kohtien ylityksissä.
            Tehtaan jäljiltä kulmat olivat pielessä ja punaisella siis ja toispuoleisesti.
            Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
            ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

            Comment

            • JPM50
              Bimmer Rookie
              • May 2022
              • 197
              • Helsinki

              Originally posted by 540iA View Post
              Just hain omani Schmiedmannilta kun halusin tarkistaa kulmat pienen levottomuuden takia, ilmeni varsinkin tiessä olevien paikattujen kohtien ylityksissä.
              Tehtaan jäljiltä kulmat olivat pielessä ja punaisella siis ja toispuoleisesti.
              Hyvä, että "vika" löytyi.

              Eikös tuon olisi voinut tarkastuttaa myös ostopaikasta takuuna..? Toki Schmiedmann osaa asiansa, en minä sillä.
              i4 M50 Black Sapphire

              Comment

              • Tomi T
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 3828
                • Nokia

                Originally posted by JPM50 View Post
                Hyvä, että "vika" löytyi.

                Eikös tuon olisi voinut tarkastuttaa myös ostopaikasta takuuna..? Toki Schmiedmann osaa asiansa, en minä sillä.
                3000km on raja kulmilla takuuseen.
                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                ex. 53*BMW

                Comment

                • FlyingFinn
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 643

                  Originally posted by 540iA View Post
                  Just hain omani Schmiedmannilta kun halusin tarkistaa kulmat pienen levottomuuden takia, ilmeni varsinkin tiessä olevien paikattujen kohtien ylityksissä.
                  Tehtaan jäljiltä kulmat olivat pielessä ja punaisella siis ja toispuoleisesti.
                  Oletko ehtinyt kokeilemaan korjaantuiko?

                  Comment

                  • 540iA
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 241
                    • Klaukkala

                    Originally posted by FlyingFinn View Post
                    Oletko ehtinyt kokeilemaan korjaantuiko?
                    Joo, nythän tuo menee kivasti.
                    Camberia oli vähän liikaa 285/30/20" pyörälle ja auraus oli toispuoleisesti takana.

                    Lopputulos.
                    Casterit 7°10'.
                    Camber etu 1°10'.
                    Auraus etu 0°07' ja 0°06' total 0°13'.
                    Camber taka 1°57' ja 1°59'.
                    Auraus taka 0°11' ja 0°11' total 0°22.
                    Kulkukulma 0°00'.

                    Ei käynyt edes mielessä viedä Hedinille, vajaa 200€ Schmiedmannilla ja homma varmasti kunnossa. Toki tuli lippakin eteen samalla
                    Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
                    ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

                    Comment

                    • rzy
                      Newbiemmer
                      • Oct 2022
                      • 16
                      • Suomi

                      Originally posted by 540iA View Post
                      Toki tuli lippakin eteen samalla
                      Minkä lipan laitoit?

                      Comment

                      • 540iA
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 241
                        • Klaukkala

                        Originally posted by rzy View Post
                        Minkä lipan laitoit?
                        Tämmönen
                        Front Splitter V.1 BMW 4 / i4 Gran Coupe M-Pack G26 | Our Offer \ BMW \ Seria 4 \ Gran Coupe \ G26 [2021-] \ M-Pack Our Offer \ BMW \ i4 \ G26 [2021-] \ M-Pack | Maxton Design
                        Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
                        ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

                        Comment

                        • torso1
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 342

                          Originally posted by Tomi T View Post
                          3000km on raja kulmilla takuuseen.
                          Kyllä mulla on kulmat takuuseen käännelty oikeisiin asetuksiin vaikka ois liki 10tkm ajettu. Viimeksi kokemusta G05:sta. Mutta ne kulmat voi mennä jo siitäkin persiilleen jos kovaa ajaa vahingossa isoon routakuoppaan keväisellä asfalttitiellä.

                          Comment

                          • torso1
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 342

                            Originally posted by 540iA View Post
                            Just hain omani Schmiedmannilta kun halusin tarkistaa kulmat pienen levottomuuden takia, ilmeni varsinkin tiessä olevien paikattujen kohtien ylityksissä.
                            Tehtaan jäljiltä kulmat olivat pielessä ja punaisella siis ja toispuoleisesti.
                            Paljonko tällä yksilöllä oli ajettu? Ihan mielenkiinnosta, oliko ratti suorassa ennen kun veit auton kulmien tarkistukseen/säätöön?

                            Comment

                            • 540iA
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 241
                              • Klaukkala

                              Originally posted by torso1 View Post
                              Paljonko tällä yksilöllä oli ajettu? Ihan mielenkiinnosta, oliko ratti suorassa ennen kun veit auton kulmien tarkistukseen/säätöön?
                              7000km mittarissa, omia ajoja siitä 5000km.
                              Ratti suorassa.
                              Viikonloppuna selviää mikä vaikutus on kulutukseen ja ajoon pitkässä matkassa.
                              Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
                              ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

                              Comment

                              • FlyingFinn
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 643

                                Originally posted by torso1 View Post
                                Kyllä mulla on kulmat takuuseen käännelty oikeisiin asetuksiin vaikka ois liki 10tkm ajettu. Viimeksi kokemusta G05:sta. Mutta ne kulmat voi mennä jo siitäkin persiilleen jos kovaa ajaa vahingossa isoon routakuoppaan keväisellä asfalttitiellä.
                                En minäkään mitään kilometrirajaa tälle takuuehdoista löytänyt pikaisella selauksella.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎