Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6709
    • PK-seutu

    Originally posted by 315i View Post
    Matkaa vajaa 10 kilsaa, eli joku 10 minsaa ajoaikaa. Auto oli yön tallissa.
    Onko tallissa mikä lämpötila? Tuo 10min on ainakin aivan liian lyhyt aika talvioloissa akun lämmitykseen. Toki jos talli on huoneenlämpöinen niin asia ihan eri
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • 315i
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2014
      • 241
      • Arctopolis

      En nyt muista, mut olisko jossain 10 huideilla ollut. Ei juu varmaa ihan optimiksi saanut.

      Comment

      • jobo
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 144
        • Espoo

        On kyllä huonosti toteutettu luistonesto tässä mielestäni.
        Märällä tai muuten liukkaahkolla alustalla kun kiihdyttää täysiä niin hirveä hakkaus takaalta.
        Luistonesto pois sama juttu paitsi silloin etupää sutii ja takapää hakkaa.



        Mersun Eqe kokeilin niin se vaan eleettömästi sutii miten nyt olettaisikin.
        BMW i4 M50 -23

        BMW 330e M-sport -17
        BMW 120d M-sport -14
        MINI JCW -09

        Comment

        • 315i
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2014
          • 241
          • Arctopolis

          Itse en ole huomannut vastaavaa, mitkä renkaat mahtaa olla alla?
          Luistonestossakin on pari säätöä.
          Tosin täyskiihdytyksen tein viimeks semikuivalla asfaltilla, ja sanoinkin lapsille, että aika kivuttomasti meni. Siis tarve oli, kun liityin risteyksestä valtatielle ja liikennettä oli.

          Comment

          • jobo
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 144
            • Espoo

            Originally posted by 315i View Post
            Itse en ole huomannut vastaavaa, mitkä renkaat mahtaa olla alla?
            Luistonestossakin on pari säätöä.
            Tosin täyskiihdytyksen tein viimeks semikuivalla asfaltilla, ja sanoinkin lapsille, että aika kivuttomasti meni. Siis tarve oli, kun liityin risteyksestä valtatielle ja liikennettä oli.
            Alla on tehtaan goodyearit. Kokeilin kaikilla luistoneston asetuksilla ja comfort mode päällä myös samaa hakkaamista.
            Tuli ihan fiilis 2000 luvun alun peugeottiin missä ei paukut riitä sutimiseen vaan pompottaa.


            Työkaverin takaveto eqe mersu nätisti sutien sama testi kun bemmi meni ku mikäkin lada.
            Last edited by jobo; 12-08-2023, 00:49.
            BMW i4 M50 -23

            BMW 330e M-sport -17
            BMW 120d M-sport -14
            MINI JCW -09

            Comment

            • 315i
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2014
              • 241
              • Arctopolis

              Ite ajan Sportilla, kokeiles ottaa kokonaan pois

              Comment

              • jobo
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 144
                • Espoo

                Originally posted by 315i View Post
                Ite ajan Sportilla, kokeiles ottaa kokonaan pois

                Kokeilin, märkä asfaltti, sport boost mode päällä ja luistonesto kokonaan pois.

                Eturenkaat sutii raivolla ja takapää pomppii menemään. Ei kovin laatuauto fiilis tule kun tuollatavalla koittaa kiihdyttää.
                BMW i4 M50 -23

                BMW 330e M-sport -17
                BMW 120d M-sport -14
                MINI JCW -09

                Comment

                • FlyingFinn
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 643

                  Mahdollisesti johtuu voiman puutteesta. Aika vähän sitä on neljällä pyörällä suditteluun kun huomioidaan paljonko on painoa. Etupää lyö paremmin tyhjää kun paino siirtyy taakse. Sutiihan se Mese kun on pelkkä takaveto. Veikkaan että sutii kyllä i4 takatuupparikin. Edellisessä Bemarissa oli alkuun jotkut Pirellin pellerenkaat ja luistonestovalo vilkkui sateella mutkissa normaalissa ajossa. Sellaisilla kumeilla sutii varmasti nelivetokin vähemmälläkin voimalla.
                  Last edited by FlyingFinn; 13-08-2023, 13:55.

                  Comment

                  • 315i
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2014
                    • 241
                    • Arctopolis

                    Niin mulla on pelkkä takaveto. Eli ei ehkä sekin vaikuttaa, johtuukohan tuo pomppiminen ilmajousista?

                    Comment

                    • Silmaauki
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 1795
                      • Turku

                      Eikös pomppiminen ennemmin johdu iskunvaimentimista kuin jousista?
                      E93 335i Aarre, Montego blue
                      E90 318i talvipulkka

                      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                      Comment

                      • jobo
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 144
                        • Espoo

                        Originally posted by Silmaauki View Post
                        Eikös pomppiminen ennemmin johdu iskunvaimentimista kuin jousista?

                        En tiedä mistä johtuu mutta ei fiiliksen puolesta todellakaan sovi tän hintaluokan autoon.
                        Mikään edellinen bemari voimanlähteestä tai tehosta riippumatta ei ole pompottanut. Edellinen pomppija taisi olla -01 audi a3 etuveto.
                        BMW i4 M50 -23

                        BMW 330e M-sport -17
                        BMW 120d M-sport -14
                        MINI JCW -09

                        Comment

                        • FlyingFinn
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 643

                          Siitä se johtuu ettei ole voimaa riittävästi. Nelivedolla on enemmän pitoa kuin kaksipyörävedolla. Eikös se ole juuri se nelivedon idea ja syy sille miksi sellainen hankitaan? Ne on tehty etenemiseen eikä sutimiseen. Eli ei pidä ostaa nelivetoa jos haluaa suditella tai sitten pitää olla tehoja n. 50% enemmän kuin i4M50:ssä on. Eikä se sittenkään sudi samalla tavalla kevyesti kuin taka- tai etuveto. Aivan sama mitkä iskarit ja jouset siinä on jos ei ole poweria. Ei 911 turbo Porschekaan sudi kunnolla neljällä pyörällä vaikka on kevyt auto ja voimaakin kohtuullisesti sekä varmasti alusta kunnossa.

                          Vika ei siis ole autossa vaan auton valinnassa, neliveto on ollut tiedossa ostohetkellä. Eikä vika ole siinäkään onko premiumia vai kuraa. Olisin itsekin ehdottomasti tämän eläkeläisten auton sijaan ottanut takavetoisen mutta sellaista ei ole sähköautona riittävällä suorituskyvyllä.
                          Last edited by FlyingFinn; 14-08-2023, 08:45.

                          Comment

                          • protoni
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2008
                            • 1361
                            • Tampere

                            Itse ymmärsin ettei tarkoitus varsinaisesti ollutkaan suditella, vaan kiihdyttää autolla vähän reippaammin. Kyllähän auton kun auton vetotavasta riippumatta pitäisi se osata hoitaa ilman kuvatunlaista draamaa.

                            Comment

                            • FlyingFinn
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 643

                              Originally posted by protoni View Post
                              Itse ymmärsin ettei tarkoitus varsinaisesti ollutkaan suditella, vaan kiihdyttää autolla vähän reippaammin. Kyllähän auton kun auton vetotavasta riippumatta pitäisi se osata hoitaa ilman kuvatunlaista draamaa.
                              No senhän se hoitaa. Tai ei minulla ainakaan ole mitään pomppimisongelmaa. Eikä kyllä sudikaan, vähän pyöräyttää tyhjää mutta ei sitä sutimiseksi voi sanoa. Lähtee kuin telkkä pöntöstä. Suurempi huolenaihe omalla kohdalla on, että vaikka se paikalta lähtiessä alkuun kiihtyy suht' ripeästi tuntuu, että veto loppuu kesken. Ei ole samaa henkeä kuin kunnollisessa bensaturbossa tai piristetyssä Chevyn isolohkossa. Tähän on nyt käyttöautossa tyytyminen kun sähköllä mennään ja tottumiskysymys.

                              Launch control toimii tässä myös hyvin. Edellisessä F22:ssa se oli lähinnä vitsi, se laite suti kyllä mutta se painoi 500 kg vähemmän ja pelkästään takapyörille meni se 326 hv moottorilta. Oli paljon hauskempi auto. Etenkin lukkoperän asennuksen jälkeen mutta se on toinen tarina.
                              Last edited by FlyingFinn; 14-08-2023, 10:01.

                              Comment

                              • lnaukkar
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2015
                                • 189
                                • Helsinki

                                Joo-o, aika eleetön on launch control mulla. Michelinin pilot sportit alla. Talvirenkailla auto on aika hulvaton, mutta kesärenkailla tuntuu menevän suurimman osan ajasta nätisti "raiteilla" vaikka mitä yrittää kiihdytysten kanssa. Eikä edes ole nyt niin riippuvainen renkaiden lämmöstä kuin jotkut muut autot ovat olleet.
                                2023 G26 i4 M50
                                2023 U11 iX1 xDrive30

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎