Matkaa vajaa 10 kilsaa, eli joku 10 minsaa ajoaikaa. Auto oli yön tallissa.
Onko tallissa mikä lämpötila? Tuo 10min on ainakin aivan liian lyhyt aika talvioloissa akun lämmitykseen. Toki jos talli on huoneenlämpöinen niin asia ihan eri
On kyllä huonosti toteutettu luistonesto tässä mielestäni.
Märällä tai muuten liukkaahkolla alustalla kun kiihdyttää täysiä niin hirveä hakkaus takaalta.
Luistonesto pois sama juttu paitsi silloin etupää sutii ja takapää hakkaa.
Mersun Eqe kokeilin niin se vaan eleettömästi sutii miten nyt olettaisikin.
BMW i4 M50 -23
BMW 330e M-sport -17
BMW 120d M-sport -14
MINI JCW -09
Itse en ole huomannut vastaavaa, mitkä renkaat mahtaa olla alla?
Luistonestossakin on pari säätöä.
Tosin täyskiihdytyksen tein viimeks semikuivalla asfaltilla, ja sanoinkin lapsille, että aika kivuttomasti meni. Siis tarve oli, kun liityin risteyksestä valtatielle ja liikennettä oli.
Itse en ole huomannut vastaavaa, mitkä renkaat mahtaa olla alla?
Luistonestossakin on pari säätöä.
Tosin täyskiihdytyksen tein viimeks semikuivalla asfaltilla, ja sanoinkin lapsille, että aika kivuttomasti meni. Siis tarve oli, kun liityin risteyksestä valtatielle ja liikennettä oli.
Alla on tehtaan goodyearit. Kokeilin kaikilla luistoneston asetuksilla ja comfort mode päällä myös samaa hakkaamista.
Tuli ihan fiilis 2000 luvun alun peugeottiin missä ei paukut riitä sutimiseen vaan pompottaa.
Työkaverin takaveto eqe mersu nätisti sutien sama testi kun bemmi meni ku mikäkin lada.
Mahdollisesti johtuu voiman puutteesta. Aika vähän sitä on neljällä pyörällä suditteluun kun huomioidaan paljonko on painoa. Etupää lyö paremmin tyhjää kun paino siirtyy taakse. Sutiihan se Mese kun on pelkkä takaveto. Veikkaan että sutii kyllä i4 takatuupparikin. Edellisessä Bemarissa oli alkuun jotkut Pirellin pellerenkaat ja luistonestovalo vilkkui sateella mutkissa normaalissa ajossa. Sellaisilla kumeilla sutii varmasti nelivetokin vähemmälläkin voimalla.
Eikös pomppiminen ennemmin johdu iskunvaimentimista kuin jousista?
En tiedä mistä johtuu mutta ei fiiliksen puolesta todellakaan sovi tän hintaluokan autoon.
Mikään edellinen bemari voimanlähteestä tai tehosta riippumatta ei ole pompottanut. Edellinen pomppija taisi olla -01 audi a3 etuveto.
BMW i4 M50 -23
BMW 330e M-sport -17
BMW 120d M-sport -14
MINI JCW -09
Siitä se johtuu ettei ole voimaa riittävästi. Nelivedolla on enemmän pitoa kuin kaksipyörävedolla. Eikös se ole juuri se nelivedon idea ja syy sille miksi sellainen hankitaan? Ne on tehty etenemiseen eikä sutimiseen. Eli ei pidä ostaa nelivetoa jos haluaa suditella tai sitten pitää olla tehoja n. 50% enemmän kuin i4M50:ssä on. Eikä se sittenkään sudi samalla tavalla kevyesti kuin taka- tai etuveto. Aivan sama mitkä iskarit ja jouset siinä on jos ei ole poweria. Ei 911 turbo Porschekaan sudi kunnolla neljällä pyörällä vaikka on kevyt auto ja voimaakin kohtuullisesti sekä varmasti alusta kunnossa.
Vika ei siis ole autossa vaan auton valinnassa, neliveto on ollut tiedossa ostohetkellä. Eikä vika ole siinäkään onko premiumia vai kuraa. Olisin itsekin ehdottomasti tämän eläkeläisten auton sijaan ottanut takavetoisen mutta sellaista ei ole sähköautona riittävällä suorituskyvyllä.
Itse ymmärsin ettei tarkoitus varsinaisesti ollutkaan suditella, vaan kiihdyttää autolla vähän reippaammin. Kyllähän auton kun auton vetotavasta riippumatta pitäisi se osata hoitaa ilman kuvatunlaista draamaa.
Itse ymmärsin ettei tarkoitus varsinaisesti ollutkaan suditella, vaan kiihdyttää autolla vähän reippaammin. Kyllähän auton kun auton vetotavasta riippumatta pitäisi se osata hoitaa ilman kuvatunlaista draamaa.
No senhän se hoitaa. Tai ei minulla ainakaan ole mitään pomppimisongelmaa. Eikä kyllä sudikaan, vähän pyöräyttää tyhjää mutta ei sitä sutimiseksi voi sanoa. Lähtee kuin telkkä pöntöstä. Suurempi huolenaihe omalla kohdalla on, että vaikka se paikalta lähtiessä alkuun kiihtyy suht' ripeästi tuntuu, että veto loppuu kesken. Ei ole samaa henkeä kuin kunnollisessa bensaturbossa tai piristetyssä Chevyn isolohkossa. Tähän on nyt käyttöautossa tyytyminen kun sähköllä mennään ja tottumiskysymys.
Launch control toimii tässä myös hyvin. Edellisessä F22:ssa se oli lähinnä vitsi, se laite suti kyllä mutta se painoi 500 kg vähemmän ja pelkästään takapyörille meni se 326 hv moottorilta. Oli paljon hauskempi auto. Etenkin lukkoperän asennuksen jälkeen mutta se on toinen tarina.
Joo-o, aika eleetön on launch control mulla. Michelinin pilot sportit alla. Talvirenkailla auto on aika hulvaton, mutta kesärenkailla tuntuu menevän suurimman osan ajasta nätisti "raiteilla" vaikka mitä yrittää kiihdytysten kanssa. Eikä edes ole nyt niin riippuvainen renkaiden lämmöstä kuin jotkut muut autot ovat olleet.
Comment