Originally posted by JPM50
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4
Collapse
X
-
Kaivoin viime viikolla jostain listan BMW-latauskumppaneista eli niistä palveluntarjoajista missä tuo Bemarin oma lataus toimii. Listalla oli aakkosjärjestyksessä kaikki suomalaiset ja ainakin eurooppalaiset firmat lueteltuna. Nyt en löydä sitä mistään enkä muista hainko sen nettisivuilta vai My BMW-aplikaatiosta. Osaako joku opastaa mistä tämän löytää?
Edit: Sieltähän se aplikaatiosta löytyi lataustoiminnoista.Last edited by FlyingFinn; 05-09-2023, 14:03.
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostNo se selviää kun käyt näyttämässä, voi olla vika ihan tehtaalta asti. Muista laittaa kommenttia jos nauravat sinut pihalle
Eivät nauraneet pihalle kun kävin näyttämässä vaan varasivat korjausajan. Koittavat jollain ensiksi poistaa kosteuden ja jos ei onnistu tai uusiutuu niin uusi lamppu.BMW i4 M50 -23
BMW 330e M-sport -17
BMW 120d M-sport -14
MINI JCW -09
Comment
-
-
Originally posted by jobo View PostEivät nauraneet pihalle kun kävin näyttämässä vaan varasivat korjausajan. Koittavat jollain ensiksi poistaa kosteuden ja jos ei onnistu tai uusiutuu niin uusi lamppu.
Comment
-
-
i4 roiskeläpät
Myyjä ilmoitteli, että 12/2022 tilattu i4 M50 on saapunut satamaan ja toimituskin olisi pian. Saapui muutaman kuukauden etuajassa, tulee kiire hommata "perustarvikkeet".
Omalla ajoreitillä on säännöllisessti hiekka/sorateitä, joten läpät kylkiä suojaamaan on kaikissa autoissa tähän asti ollut.
Roiskeläppiä ei löydy BMW original tarvikkeina. Onko kukaan etsinyt ja löytänyt G26 i4:een sopivia läppiä?Last edited by hkarr; 06-09-2023, 08:27.G21 320d xDrive (G26 i4 M50 tilattu)
Comment
-
-
Originally posted by hkarr View PostMyyjä ilmoitteli, että 12/2022 tilattu i4 M50 on saapunut satamaan ja toimituskin olisi pian. Saapui muutaman kuukauden etuajassa, tulee kiire hommata "perustarvikkeet".
Omalla ajoreitillä on säännöllisessti hiekka/sorateitä, joten läpät kylkiä suojaamaan on kaikissa autoissa tähän asti ollut.
Roiskeläppiä ei löydy BMW original tarvikkeina. Onko kukaan etsinyt ja löytänyt G26 i4:een sopivia läppiä?
Omaa autoa ihmetellessä huomasin, että kuralätkien "kohdalla" on pyöränkaaren sisällä ne läpireiät, joista pääsee ilma virtaamaan auton kylkeen. Jotenkin sellainen fiilis että niitä mielellänsä sulkisi.
Mulla on ohjelmassa viritellä sinne jotkut läpät, mutta ne pitää varmaankin rei'ittää sieltä kaaren sisältä. Ehkä.
Tulet huomaamaan sitten auton saatuasi että se takapää on se pää, joka oikeasti ne lätkät tarvitsee kun rengas heittää kurat ja kivet suoraan puskurin maalipinnalle.
Takapää on vaan ulkonäön puolesta aika vaikea saada toteutettua siististi. Mutta uskon että jo pienikin läppä auttaa kummasti.
Laita ihmeessä kuvia tänne sitten jos jostain jotkut fiksut löydät, tai sellaiset itse teeti4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne
Comment
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostTietääkö joku toimiiko BMW-lataus Virta-latauspisteissä? Virta on yhteistyökumppaneiden listalla mutta laturit ei näy aplikaation kartalla.
Comment
-
-
Läpät
Originally posted by Palehti View PostGooglen mielestä etupäähän on jotkut viritelleet jotain hiilikuitulätkiä.
Omaa autoa ihmetellessä huomasin, että kuralätkien "kohdalla" on pyöränkaaren sisällä ne läpireiät, joista pääsee ilma virtaamaan auton kylkeen. Jotenkin sellainen fiilis että niitä mielellänsä sulkisi.
Mulla on ohjelmassa viritellä sinne jotkut läpät, mutta ne pitää varmaankin rei'ittää sieltä kaaren sisältä. Ehkä.
Tulet huomaamaan sitten auton saatuasi että se takapää on se pää, joka oikeasti ne lätkät tarvitsee kun rengas heittää kurat ja kivet suoraan puskurin maalipinnalle.
Takapää on vaan ulkonäön puolesta aika vaikea saada toteutettua siististi. Mutta uskon että jo pienikin läppä auttaa kummasti.
Laita ihmeessä kuvia tänne sitten jos jostain jotkut fiksut löydät, tai sellaiset itse teet
Comment
-
-
Originally posted by 540iA View PostJoo, nythän tuo menee kivasti.
Camberia oli vähän liikaa 285/30/20" pyörälle ja auraus oli toispuoleisesti takana.
Lopputulos.
Casterit 7°10'.
Camber etu 1°10'.
Auraus etu 0°07' ja 0°06' total 0°13'.
Camber taka 1°57' ja 1°59'.
Auraus taka 0°11' ja 0°11' total 0°22.
Kulkukulma 0°00'.
Ei käynyt edes mielessä viedä Hedinille, vajaa 200€ Schmiedmannilla ja homma varmasti kunnossa. Toki tuli lippakin eteen samalla
Comment
-
-
Originally posted by jobo View Postilmenikö tää miten? ei kulkenut suoraan vai?
Menikö takuuseen?
En tiedä menikö takuuseen vai kuluttajakaupan virhevastuuseen mutta lopputulos on sama minun kannalta. Alle puoli vuotta vanha auto joten en varmasti maksa mitään. Tuskinpa tuo toisen akselin aurauksen säätö ihmeitä maksaisi rahallakaan maksettuna.
Comment
-
-
Sain oman i4:n maanantaina ja tänään ajoin ensimmäistä kertaa pimeällä. Mittaristo ja HUD pysyikin yllättäen valkoisena, kuten päivälläkin. Jotenkin kuvittelin, että ne muuttaisi väriä punaiseksi/oranssiksi, kuten edellisessä F30:ssä mittariston näyttöosuus teki. En löytänyt moiselle asetustakaan. Koristevalot ja kartta menee yömoodiin, niin miksei nuo kuljettajan oikeasti katsomat asiat mene?
Muuten auto on tuntunut hyvältä ja ajoavutkin on toimineet mainiosti ainakin tämän viikon hyvässä kesäkelissä, myös pimeässä. Kätevästi sain ohjelmoitua etukamerankin menemään päälle juuri ennen omaa parkkiruutua, vaikka se on hallissa. En tiedä miten se sen tekee, kun ei hallissa voi GPS kuulua :think
Ajoavuista puheenollen, näköjään myös vuosimallin 2024 i4:sen ajoavut on Suomimoodissa eli puolet puuttuu. Ei siis muutosta siihen, vaikka iDrive sukupolvi menikin puolikkaalla eteenpäin. Hupaisinta, kun jopa navi itse sanoi, että käännä oikealle liikennevaloista, mutta sitten asetuksissa liikennevaloja ei millään voi tunnistaa, kun ollaan kerta Suomessa. Selkeästi tieto on kyllä kartoissa, että mikä lie sitten syynä.
iDrive 8.5 on muuten toistaiseksi toiminut erittäin ripeästi. Käytin toki 8 versiota vain koeajojen verran, mutta se tuntui miettivän aina hetken ennen kuin asia tapahtui. Tämä uusi tekee heti. Jopa Spotify aukeaa ehkä sekunnissa, vaikkei sitä siis olisi vielä avannut kyseisellä ajolla. Ja ilmastoinnin säädöt on paljon fiksumman näköiset. En tiedä mikä hieno idea BMW:llä oli oikein 8:ssa, kun kaikki toiminnot oli puristettu saman näköisiin ympyröihin. Nyt näkee vilkaisulla missä toiminto on.
Ja auto tuli puolet nopeammin kuin ennustettiin. Tilaus oli 3/23 ja sain nyt maanantaina sen. Valmistus oli 31.7 eli 4 kk meni tilauksesta tuotantoon
Comment
-
-
Originally posted by kobluna View Post
Ajoavuista puheenollen, näköjään myös vuosimallin 2024 i4:sen ajoavut on Suomimoodissa eli puolet puuttuu. Ei siis muutosta siihen, vaikka iDrive sukupolvi menikin puolikkaalla eteenpäin. Hupaisinta, kun jopa navi itse sanoi, että käännä oikealle liikennevaloista, mutta sitten asetuksissa liikennevaloja ei millään voi tunnistaa, kun ollaan kerta Suomessa. Selkeästi tieto on kyllä kartoissa, että mikä lie sitten syynä.
Vaikea joo ymmärtää miksi ne on pois käytöstä.
Jos eivät luota että toimivat kunnolla niin senkin olisi voinut kuitata vaan laittamalla näytölle tekstin että kuski vastuussa.
En tiedä mutta en ole muilta automerkeiltä vastaavasta pelleilystä kuullut miltään, saati sitten bmw suomen naurettavistakin naurettavimmat selittelyt miksi ominaisuudet ei toimi suomessa mutta samassa autossa toimivat muissa maissa.BMW i4 M50 -23
BMW 330e M-sport -17
BMW 120d M-sport -14
MINI JCW -09
Comment
-
Comment