Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BFI18
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1456
    • Turku

    #76
    Originally posted by jobo View Post
    Onko jollain tai onko jossain päässyt kokeilemaan millainen on ajoltaan suomen paskoilla teillä 868M 20" vanteilla?


    Pitäisi varmaan kohta ruveta lyömään lukkoon millainen auton pitäisi oikeasti olla ja nuo rangen pudotuksesta huolimatta houkuttelisi. Tosin mietityttää myös näyttääkö typerältä talvikiekoilla, kun kummiskin varmaan hieman hillitymmät/kapeammat mutta lokareissa ne levikkeet.


    Myös ruksaisiko sittenkin merinot M jakkaroiden sijaan. Hinta about sama.
    Täysin järjetöntä että parhaisiin penkkeihin ei edes rahalla saa parasta nahkaa.



    Vaikeata hommaa tämä kyllä
    Hienot vanteet nuo on levikkeineen. Range drop IMO liian iso.
    862 20” näyttää myös hyviltä. Voisi olla hyvä kompromissi range/look/rengaskoko.

    18” talvisetillä levikkeet on äkkiä vähän ympätynnäköiset? Ehkä?

    En vaihtaisi M jakkaroita vaan nahan laadun perusteella.
    Ymmärrän jollei värivaihtoehdot riitä M penkkien kanssa, mutta mitenköhän iso ero nahkalaatujen välillä on oikeasti sitten?
    G26 i4 M50 Black Sapphire

    Comment

    • JPM50
      Bimmer Fanatic
      • May 2022
      • 202
      • Helsinki

      #77
      ^Mä olen samaa mieltä, että range putoaa liikaa, jos valitsee nuo sinänsä hienot 20" 868M-vanteet, ainakin omia tarpeitani ajatellen.

      Samoin en vaihtaisi M-Sport-penkkejä, sillä ne ovat kerta kaikkiaan erinomaiset. Ensimmäiset penkit, joissa selkäni ei väsy pitkällään matkalla. Mielestäni tuo ns. norminahkakin on todella laadukkaan tuntuista.
      Last edited by JPM50; 28-12-2022, 07:27.
      i4 M50 Black Sapphire

      Comment

      • 135valtteri
        Bimmer Rookie
        • Oct 2016
        • 64
        • HKI

        #78
        Pakko kyllä ihmetellä joidenkin ilmoittamia kulutuslukemia täällä, eilen Helsinki - Porvoo/haikkoo - Helsinki, eli 85% matkasta moottoritiellä ja siellä koko matka vakkarissa tasan 120kmh. Taajamat niin sukkasillaan kuin mahdollista ja reissun keskikulutus 25,9. Kai se on sitten tuo nopeus liikaa jos mielii päästä lähemmäs 20 kulutuksia. Pakkasta ei kumminkaan ollut kuin -5.

        Eco Pro päällä, b-mode ja 18" nastat ja sisälämpötila 19 asteessa. M50 malli.

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #79
          Nopeus on todella oleellinen tieto kun kulutuslukemia ilmoitetaan. Facen sähköautoryhmässä kovakulutuksisen Mersun kulutus oli omistajan mielestä ihan kohtuullinen motarilla, mutta tässä tapauksessa ajonopeus oli ollut 85km/h
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • JH.
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 793
            • PKS

            #80
            Kandee huomioida myös mittarivirhe, renkaat ja että e40 i4 vie aika paljon vähemmän. Nyt joulureissulla sain ennätyskulutukset aikaiseksi. Kovimmillaan vei 100km motarisiirtymällä 25,5 kwh/100km. Pakkasta oli -9..-16 auton mittarin mukaan. 105 todellista (GPS) nopeutta. Tässä ei oo käytännössä yhtään mittarivirhettä, mittarissa tuolloin 106. Ns. kantatiellä 87 km/h vei sellaisen 20 kwh/100 km.

            Edit: Nää ajettu Comfortilla, kabiinissa normilämpö ja 17-karvalakkivanteet.
            Last edited by JH.; 27-12-2022, 11:21.
            MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
            Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
            BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

            Käyttis i4 eDrive40
            Kesällä E36 M3
            Radalla E36 325i track day tool

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6749
              • PK-seutu

              #81
              Originally posted by 135valtteri View Post
              Pakko kyllä ihmetellä joidenkin ilmoittamia kulutuslukemia täällä, eilen Helsinki - Porvoo/haikkoo - Helsinki, eli 85% matkasta moottoritiellä ja siellä koko matka vakkarissa tasan 120kmh. Taajamat niin sukkasillaan kuin mahdollista ja reissun keskikulutus 25,9. Kai se on sitten tuo nopeus liikaa jos mielii päästä lähemmäs 20 kulutuksia. Pakkasta ei kumminkaan ollut kuin -5.

              Eco Pro päällä, b-mode ja 18" nastat ja sisälämpötila 19 asteessa. M50 malli.
              Nopeus sen kulutuksen tuossa tekee. Voisit toki myös unohtaa sen "Hei wau siistii tää tekee itekseen sähköö vähänkö COOL" -B-moden ja siirtyä parhaimpaan eli adaptiiviseen regeniin. Mukavin ja paras myös rangea ajatellen
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • JH.
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 793
                • PKS

                #82
                Mä en tykkää b-modesta (high regen) enkä adaptiivisestakaan. Aiheuttaa mun makuun liikaa yllätyksiä. Nyt talvella oon ajanu koko ajan low regenillä jolloin perä tuntuu pysyvän parhaiten tiessä esim. kun nostaa mutkassa kaasua.
                MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                Käyttis i4 eDrive40
                Kesällä E36 M3
                Radalla E36 325i track day tool

                Comment

                • lnaukkar
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2015
                  • 189
                  • Helsinki

                  #83
                  Originally posted by 135valtteri View Post
                  Pakko kyllä ihmetellä joidenkin ilmoittamia kulutuslukemia täällä, eilen Helsinki - Porvoo/haikkoo - Helsinki, eli 85% matkasta moottoritiellä ja siellä koko matka vakkarissa tasan 120kmh. Taajamat niin sukkasillaan kuin mahdollista ja reissun keskikulutus 25,9. Kai se on sitten tuo nopeus liikaa jos mielii päästä lähemmäs 20 kulutuksia. Pakkasta ei kumminkaan ollut kuin -5.

                  Eco Pro päällä, b-mode ja 18" nastat ja sisälämpötila 19 asteessa. M50 malli.

                  Joo i4 M50 19" kitkat alla. Kohta kaksi kuukautta auto on ollut ajossa, mutta alle 20 kWh ei ole mennyt koskaan millään matkalla. Pätkäajossa yli 25 ja pidemmässä vähän alle. Adaptiivinen regen ja yleensä sport ajotila, oisko sisäpyynti 20/21/22/ei-kiinnosta...
                  2023 G26 i4 M50
                  2023 U11 iX1 xDrive30

                  Comment

                  • lnaukkar
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2015
                    • 189
                    • Helsinki

                    #84
                    Originally posted by jobo View Post
                    Onko jollain tai onko jossain päässyt kokeilemaan millainen on ajoltaan suomen paskoilla teillä 868M 20" vanteilla?

                    Ajoltaan varmasti parempi kuin millään muulla, sillä täähän on 19" vanteilla kovin pehmeä kulkemaan.

                    Range drop ja "montako vannetta meinaat ajaa soikeeksi?" niin nää on niitä eri juttuja sitten
                    2023 G26 i4 M50
                    2023 U11 iX1 xDrive30

                    Comment

                    • isolohko
                      BTCF Member
                      • May 2004
                      • 902
                      • Kymenlaakso

                      #85
                      Originally posted by JH. View Post
                      Mä en tykkää b-modesta (high regen) enkä adaptiivisestakaan. Aiheuttaa mun makuun liikaa yllätyksiä. Nyt talvella oon ajanu koko ajan low regenillä jolloin perä tuntuu pysyvän parhaiten tiessä esim. kun nostaa mutkassa kaasua.
                      Olisipa kaikissa EV:ssä yhtä hyvät säädöt regenille!

                      OT: Tesla Model 3 LR, vaikka on rengasasetuksissa valittu talvirenkaat (vaihtoehtoina suvikumit, all season ja talvi), niin regenistä ei voi tykätä t. nimim. tieauran kohdatessa ilkeä fiilis perän irtonaisuudesta. Kitkat voisi hyötyä all season asetuksesta, pitää kokeilla.

                      e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        #86
                        Originally posted by jobo View Post
                        Onko jollain tai onko jossain päässyt kokeilemaan millainen on ajoltaan suomen paskoilla teillä 868M 20" vanteilla?


                        Pitäisi varmaan kohta ruveta lyömään lukkoon millainen auton pitäisi oikeasti olla ja nuo rangen pudotuksesta huolimatta houkuttelisi. Tosin mietityttää myös näyttääkö typerältä talvikiekoilla, kun kummiskin varmaan hieman hillitymmät/kapeammat mutta lokareissa ne levikkeet.


                        Myös ruksaisiko sittenkin merinot M jakkaroiden sijaan. Hinta about sama.
                        Täysin järjetöntä että parhaisiin penkkeihin ei edes rahalla saa parasta nahkaa.



                        Vaikeata hommaa tämä kyllä
                        Mulla nuo on, ehdottomasti suosittelen jos range ei ole sinullekkaan niin tärkeä. Kulutus on kyllä kova, talvivanteina olevat toiset oem 20" vie melkein kolmasosan vähemmän sähköä, mutta töpselistä sitä toistaiseksi on saanut lisää. Kesärenkaat kun vaihdoin pois alta, niin tuntui kuin olisi joku vapauttanut käsijarrun rullaavuudellaan, mutta melko vetelä ja epätarkka tuo on vaikka mitkään ihan kärrynpyörät ole talvirengastuskaan.
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • FlyingFinn
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 651

                          #87
                          Björn näyttää kuinka nopeasti saa akun tyhjäksi: https://www.youtube.com/watch?v=gO-7EUJzidA

                          Ei varmaan tosielämässä liikenteessä kovin paljon nopeammin onnistu yrittämälläkään. Sen verran vähän on liikennettä baanalla. Yöllä voisi olla vielä hiljaisempaa.

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7433
                            • Oulu

                            #88
                            Originally posted by FlyingFinn View Post
                            Björn näyttää kuinka nopeasti saa akun tyhjäksi: https://www.youtube.com/watch?v=gO-7EUJzidA

                            Ei varmaan tosielämässä liikenteessä kovin paljon nopeammin onnistu yrittämälläkään. Sen verran vähän on liikennettä baanalla. Yöllä voisi olla vielä hiljaisempaa.
                            En päässy vielä videon loppuun, mutta ajeleehan tuo pitkät pätkät 120-150 km/h joten varmasti akun saa paljon nopeamminkin tyhjäksi. Vaikka tietysti tosielämässä tietyöt hidastaa Saksassakin paljon enemmän kun tässä niitä ei ollut kun ajettiin valittua pätkää edestakaisin.

                            Mutta hyvä ja kiinnostava testi kuitenkin. Akku kesti noin 153 km. Kasvaahan se kulutus ICE-autollakin reilusti jos lujempaa ajelee.
                            Last edited by Petri.Kekkonen; 27-12-2022, 19:32.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • *makke*
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 884
                              • Klaukkala

                              #89
                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              En päässy vielä videon loppuun, mutta ajeleehan tuo pitkät pätkät 120-150 km/h joten varmasti akun saa paljon nopeamminkin tyhjäksi. Vaikka tietysti tosielämässä tietyöt hidastaa Saksassakin paljon enemmän kun tässä niitä ei ollut kun ajettiin valittua pätkää edestakaisin.

                              Mutta hyvä ja kiinnostava testi kuitenkin. Akku kesti noin 153 km. Kasvaahan se kulutus ICE-autollakin reilusti jos lujempaa ajelee.
                              Kyllä E93+N57 yhdistelmällä pääsi kuitenkin kattokin auki useamman sata kilsaa vaikka sillä päästi tulemaan Saksan länsirajalta kotiinpäin niin paljon kun se raato Autobahnilla kulki.

                              Comment

                              • jobo
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2009
                                • 144
                                • Espoo

                                #90
                                Originally posted by suppari View Post
                                Mulla nuo on, ehdottomasti suosittelen jos range ei ole sinullekkaan niin tärkeä. Kulutus on kyllä kova, talvivanteina olevat toiset oem 20" vie melkein kolmasosan vähemmän sähköä, mutta töpselistä sitä toistaiseksi on saanut lisää. Kesärenkaat kun vaihdoin pois alta, niin tuntui kuin olisi joku vapauttanut käsijarrun rullaavuudellaan, mutta melko vetelä ja epätarkka tuo on vaikka mitkään ihan kärrynpyörät ole talvirengastuskaan.

                                Kai nuo täytynee ruksata, omaan makuun niin iso lisä ulkonäköön ja tosiaan rangella ei juurikaan merkitystä, tai on mutta riittävä noillakin. Saahan sitä sitten jälkeenpäin lisää kun vaihtaa nakit johonkin paremmin rullaaviin kun oletettavasti helvetin tahmeat pirellit on sileät aika nopeasti.
                                BMW i4 M50 -23

                                BMW 330e M-sport -17
                                BMW 120d M-sport -14
                                MINI JCW -09

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎