BMW i4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6784
    • PK-seutu

    #121
    BMW:llä kun ajaa Eco PRO moodissa ja etenkin adaptiivinen regen päällä niin ei ole tuollaisia ongelmia
    S65, S85, H1, N63TU, IB1

    Comment

    • niiksu
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2014
      • 963
      • KPO/HKI

      #122
      Kannattaako sitä vakkaria välttämättä käyttää talvella näissä uusissakaan :think
      BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
      BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
      Honda Civic EF 1989 Rio Red
      BMW E36 318i 1997 Ascot Grün
      Nissan R32 Skyline GT-R 1991 Gun Metal Gray

      Comment

      • isolohko
        BTCF Member
        • May 2004
        • 903
        • Kymenlaakso

        #123
        i4 40:n pikainen koeajo, n. tunti. Karvalakki kokolailla, sensatec sport-penkit (onko virallinen nimi, en tiedä, niin myyjä sanoi) alla Contin 17-tuumaiset nastat, ei-adaptiivinen vakkari. Ajo-olosuhteet -7 pakkasta, pääteiden pinta ohuesti jäinen, liukas ei suolattu, sivutiet täysin lumiset/kovat.

        Autoon sisään ja eka fiilis että jopa on pienen oloinen ohjaamo, mutta oikeasti loistava ajoasento. Ehkä pienuuden optinen vaikutelma tuli tuulilasin läheisyydestä ja kojelaudan korkeudesta.

        Ajoon, comfort mode, eka fiilis, on kyllä tsiljoona kertaa parempi jousitus, kuin Model 3:ssa, pintapehmeä ja topakka yhtä aikaa, mukava. Hyvin luonnollinen ohjaustuntuma. Rengasäänet yllättävän vaimeat. Tietenkin luistonesto vilkkui tiuhaan ja nastojen rohina silloin kuuluu ja saa kuuluakkin.

        B-modea kokeilin pikkuisen lienee oletuksena adaptiivinen, eipä siinä ihmeitä kerinnyt, halusin nauttia regenerittömyydestä, ihan itse päätin

        Sivutiellä sai laskea 80+km/h hyvällä, luottavaisella tuntumalla. Mäkilähtö paikassa, jossa Audi Q4 etron takaveto kitkoilla jäi jauhamaan, i4 lähti eleettömästi, luistonesto vilkuttamatta liikkeelle, vakuuttava suoritus!

        Teslan isoon näyttöön satelliittikarttoineen tottuneena i4:sen karttanäyttö toki aika vaatimaton.

        Adaptiiviseen vakkariin näköjään tottuu ja sitä kaipasi ja saahan sen lisävarusteena tähänkin, poistottuminen tuskin ongelma olisi, jos budjetti tiukka.

        Iso peukku kaikenkaikkiaan, bemari on sentään bemari. Kiinnostaa kovasti iX1 xDrive kokeilla myös.

        e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

        Comment

        • Aksuuu
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 296
          • Rauma

          #124
          Originally posted by isolohko View Post
          i4 40:n pikainen koeajo, n. tunti. Karvalakki kokolailla, sensatec sport-penkit (onko virallinen nimi, en tiedä, niin myyjä sanoi) alla Contin 17-tuumaiset nastat, ei-adaptiivinen vakkari. Ajo-olosuhteet -7 pakkasta, pääteiden pinta ohuesti jäinen, liukas ei suolattu, sivutiet täysin lumiset/kovat.

          Autoon sisään ja eka fiilis että jopa on pienen oloinen ohjaamo, mutta oikeasti loistava ajoasento. Ehkä pienuuden optinen vaikutelma tuli tuulilasin läheisyydestä ja kojelaudan korkeudesta.

          Ajoon, comfort mode, eka fiilis, on kyllä tsiljoona kertaa parempi jousitus, kuin Model 3:ssa, pintapehmeä ja topakka yhtä aikaa, mukava. Hyvin luonnollinen ohjaustuntuma. Rengasäänet yllättävän vaimeat. Tietenkin luistonesto vilkkui tiuhaan ja nastojen rohina silloin kuuluu ja saa kuuluakkin.

          B-modea kokeilin pikkuisen lienee oletuksena adaptiivinen, eipä siinä ihmeitä kerinnyt, halusin nauttia regenerittömyydestä, ihan itse päätin

          Sivutiellä sai laskea 80+km/h hyvällä, luottavaisella tuntumalla. Mäkilähtö paikassa, jossa Audi Q4 etron takaveto kitkoilla jäi jauhamaan, i4 lähti eleettömästi, luistonesto vilkuttamatta liikkeelle, vakuuttava suoritus!

          Teslan isoon näyttöön satelliittikarttoineen tottuneena i4:sen karttanäyttö toki aika vaatimaton.

          Adaptiiviseen vakkariin näköjään tottuu ja sitä kaipasi ja saahan sen lisävarusteena tähänkin, poistottuminen tuskin ongelma olisi, jos budjetti tiukka.

          Iso peukku kaikenkaikkiaan, bemari on sentään bemari. Kiinnostaa kovasti iX1 xDrive kokeilla myös.
          Hyvä raportti

          Itse jätin aktiivivakkarin pois tilauksesta vaikka siihen ehdin entisessä autossa tottua, saahan sen sitten jälkikäteen ostettuna jos tulee katumapäälle nappulat löytyy kuitenkin jo valmiina ratista.
          I4 e40 Msport
          Kia Rio 1.2 -21
          ex. 520d F11 LCI -16
          ex. 520d F10 LCI M Sport -14
          ex. 320d E90 -06
          ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
          ex. 320i E36 Coupe -95

          Comment

          • JNIJNI
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1488

            #125
            TM:n tilaajille. Talviauto 2023 testit alkaa ja i4 mukana

            G21 LCI 330e xDrive 2022
            E93 M3

            Comment

            • isolohko
              BTCF Member
              • May 2004
              • 903
              • Kymenlaakso

              #126
              Originally posted by JNIJNI View Post
              TM:n tilaajille. Talviauto 2023 testit alkaa ja i4 mukana

              https://tekniikanmaailma.fi/lehti/3a...6335-2371852-2
              Mielenkiintoista tulee olemaan. Kaikki 2-vetoisia.

              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8975
                • Kellokoski

                #127
                Originally posted by pyroz View Post
                BMW:llä kun ajaa Eco PRO moodissa ja etenkin adaptiivinen regen päällä niin ei ole tuollaisia ongelmia
                iX3 ei ole missään tilanteessa maximi regen päällä tehnyt mitään ylimääräisiä liikkeitä vaikka on ajettu erittäin liukkaalla kelillä. Toki noissa nastoissa on pitoa mutta väitän että myös tuo luistonesto/regen on hanskattu bmwllä erinomaisesti. Tänään ihan varta vasten kokeilin kikkailla peilijäisellä tiellä johon tuiskutti lunta mutta ei, perä auto pysyi suorassa ja perä ei luistellut yhtään vaikka kiihdytti ja tiputti kaasun kerrasta regenille.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • BFI18
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1456
                  • Turku

                  #128
                  Y2022: 651 i4:sta rekisteröity Trafin mukaan.
                  G26 i4 M50 Black Sapphire

                  Comment

                  • ///Jone
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2009
                    • 1289
                    • HKI

                    #129
                    Originally posted by isolohko View Post
                    i4 40:n pikainen koeajo, n. tunti. Karvalakki kokolailla, sensatec sport-penkit (onko virallinen nimi, en tiedä, niin myyjä sanoi) alla Contin 17-tuumaiset nastat, ei-adaptiivinen vakkari. Ajo-olosuhteet -7 pakkasta, pääteiden pinta ohuesti jäinen, liukas ei suolattu, sivutiet täysin lumiset/kovat.

                    Autoon sisään ja eka fiilis että jopa on pienen oloinen ohjaamo, mutta oikeasti loistava ajoasento. Ehkä pienuuden optinen vaikutelma tuli tuulilasin läheisyydestä ja kojelaudan korkeudesta.

                    Ajoon, comfort mode, eka fiilis, on kyllä tsiljoona kertaa parempi jousitus, kuin Model 3:ssa, pintapehmeä ja topakka yhtä aikaa, mukava. Hyvin luonnollinen ohjaustuntuma. Rengasäänet yllättävän vaimeat. Tietenkin luistonesto vilkkui tiuhaan ja nastojen rohina silloin kuuluu ja saa kuuluakkin.

                    B-modea kokeilin pikkuisen lienee oletuksena adaptiivinen, eipä siinä ihmeitä kerinnyt, halusin nauttia regenerittömyydestä, ihan itse päätin

                    Sivutiellä sai laskea 80+km/h hyvällä, luottavaisella tuntumalla. Mäkilähtö paikassa, jossa Audi Q4 etron takaveto kitkoilla jäi jauhamaan, i4 lähti eleettömästi, luistonesto vilkuttamatta liikkeelle, vakuuttava suoritus!

                    Teslan isoon näyttöön satelliittikarttoineen tottuneena i4:sen karttanäyttö toki aika vaatimaton.

                    Adaptiiviseen vakkariin näköjään tottuu ja sitä kaipasi ja saahan sen lisävarusteena tähänkin, poistottuminen tuskin ongelma olisi, jos budjetti tiukka.

                    Iso peukku kaikenkaikkiaan, bemari on sentään bemari. Kiinnostaa kovasti iX1 xDrive kokeilla myös.

                    Samat mietteet.

                    Kesällä ajelin hieman i4 40:llä, ja alustasta niin iskunvaimentimien osalta kuin siinä miten puslat poistavat tien epäkohtia eroa Model 3, samaa mieltä helppo olla. M3 tosin huomattava vertaako MY19 vai MY22 malliin, koska on menty kuulemma parempaan. MY22 monien mukaan hiljaisempi rengasmelukin.

                    Ohjaamo tuntuu pieneltä, mutta koin BMW:mäiseksi. Toisaalta pienuus johtuu osin pakosta, koska moottorille pitää varata tilaa edestä, tätä pakko ei enää ole. En tiedä vanhuus vai mikä fiksaatio, mutta i3:n jälkeen alkoi jopa pitämään avaruudesta, joka on myös tässä Model 3 läsnä.

                    i4:n ohjauksesta ei kyllä ole muistikuvaa ja kesällä sitä miten se välittää renkailla tapahtuvaa on vaikea käsittää. Model 3 ei kuitenkaan ohjausvaste muutu kyllä yhään vaikka etupää lähtee liukumaan, ratti on yhtä jäykkä, vaikka tuossa vaiheessa kitkaeron muuttuessa sen tulisi keventyä. Kutsuisinkin M3 ohjausta muuttumattomaksi simulaattoriksi, eli tuntuu hyvältä normiajossa, mutta ei se mitään kerro tosipaikassa. Monethan pitää Model 3 ohjausta hyvänä, arvelen johtuvan tästä "simulaattoritunnelmasta", ratissa mukamas on vastettta.

                    Infotaiment ja etäohjaus Model 3 parasta, sekä hinta:varusteisiin. i4 samoilla varusteilla sitten jo 70k€...75k€? vr. 45-50k€ (käytetty MY22).
                    ______________________
                    Nykyinen:
                    Model 3

                    BMW:t vuodesta 2009:
                    i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                    Comment

                    • ockelbo4500
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 926
                      • Sotkamo--Oulu

                      #130
                      Mielenkiintoisia havaintoja talvikulutuksesta




                      i4 Päässyt 360km eli jos käytettävissä oleva akkukapasiteetti 80,7kWh niin kulutus olisi 22,4kWh/100km


                      Mersulla on päässyt 90,6kWh akulla 390km. Kulutus siis noin 23,23kWh/100km. Varmaan olisi ollut hieman enemmän jos sisätila olisi lämmennyt kunnolla koko ajan.



                      Toyotan kulutus näyttää lähentelevän jo 25kWh/100km. Muita en jaksanut alkaa laskemaan.



                      pakkasta ollut -8-10 astetta. Ehkä aika odotettavan suuruisia kulutuksia, mutta onhan erot WLTP lukemiin isoja. Esim. Toyotalla käytännön lukema noin 50% luvatusta.
                      BMW E84 X1 18dXdrive -14

                      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                      Ex, E46 320 d Touring -01
                      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8975
                        • Kellokoski

                        #131
                        Eiks ton WLTPstä kohkaamisen vois lopettaa, johan se jutussa lukee:

                        ”EU:n vaatima WLTP-mittaus tehdään ilman lämmityslaitetta kesäolosuhteissa, joten talvinen toimintamatkan mittaus poikkeaa siitä. Se, kuinka lähelle WLTP-arvoa päästään talvella, kertoo lähinnä auton lämmityslaitteen energiatehokkuudesta”

                        Kesäkelissä lyhyt syklin mukainen mittausajo jossa kaikki muut sähkölaitteet on pois päältä. Ei siis kuvaa käytännön kulutusta lähellekään.
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • 315i
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2014
                          • 241
                          • Arctopolis

                          #132
                          Ei tuo wltp vajaa 600km i4 mikään utopistinen ole. Ei ehkä normipyörittelyssä tai motarilla, mut talvella pääsee sen n. 400-500 riippuen kuinka "talvinen" keli on.

                          Comment

                          • Rale
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 1483
                            • Porvoo

                            #133
                            Ohjelmistopäivitys tuli ja sillä sai nyt kaukovalo automaattiseksi ����
                            Tässä myös oma kulutus tammikuulta i4 40
                            Attached Files

                            Comment

                            • 315i
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2014
                              • 241
                              • Arctopolis

                              #134
                              Mulla vastaava 19.9kWh ja 587 kilsaa, 57 ajoa.

                              Comment

                              • Rale
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 1483
                                • Porvoo

                                #135
                                Originally posted by 315i View Post
                                Mulla vastaava 19.9kWh ja 587 kilsaa, 57 ajoa.
                                Joo tippuisi minullakin mukavasti, jos ajaisi vähän pidempää siivua.

                                Comment

                                Working...
                                X