BMW:llä kun ajaa Eco PRO moodissa ja etenkin adaptiivinen regen päällä niin ei ole tuollaisia ongelmia
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kannattaako sitä vakkaria välttämättä käyttää talvella näissä uusissakaan :thinkBMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen
Comment
-
-
i4 40:n pikainen koeajo, n. tunti. Karvalakki kokolailla, sensatec sport-penkit (onko virallinen nimi, en tiedä, niin myyjä sanoi) alla Contin 17-tuumaiset nastat, ei-adaptiivinen vakkari. Ajo-olosuhteet -7 pakkasta, pääteiden pinta ohuesti jäinen, liukas ei suolattu, sivutiet täysin lumiset/kovat.
Autoon sisään ja eka fiilis että jopa on pienen oloinen ohjaamo, mutta oikeasti loistava ajoasento. Ehkä pienuuden optinen vaikutelma tuli tuulilasin läheisyydestä ja kojelaudan korkeudesta.
Ajoon, comfort mode, eka fiilis, on kyllä tsiljoona kertaa parempi jousitus, kuin Model 3:ssa, pintapehmeä ja topakka yhtä aikaa, mukava. Hyvin luonnollinen ohjaustuntuma. Rengasäänet yllättävän vaimeat. Tietenkin luistonesto vilkkui tiuhaan ja nastojen rohina silloin kuuluu ja saa kuuluakkin.
B-modea kokeilin pikkuisen lienee oletuksena adaptiivinen, eipä siinä ihmeitä kerinnyt, halusin nauttia regenerittömyydestä, ihan itse päätin
Sivutiellä sai laskea 80+km/h hyvällä, luottavaisella tuntumalla. Mäkilähtö paikassa, jossa Audi Q4 etron takaveto kitkoilla jäi jauhamaan, i4 lähti eleettömästi, luistonesto vilkuttamatta liikkeelle, vakuuttava suoritus!
Teslan isoon näyttöön satelliittikarttoineen tottuneena i4:sen karttanäyttö toki aika vaatimaton.
Adaptiiviseen vakkariin näköjään tottuu ja sitä kaipasi ja saahan sen lisävarusteena tähänkin, poistottuminen tuskin ongelma olisi, jos budjetti tiukka.
Iso peukku kaikenkaikkiaan, bemari on sentään bemari. Kiinnostaa kovasti iX1 xDrive kokeilla myös.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Originally posted by isolohko View Posti4 40:n pikainen koeajo, n. tunti. Karvalakki kokolailla, sensatec sport-penkit (onko virallinen nimi, en tiedä, niin myyjä sanoi) alla Contin 17-tuumaiset nastat, ei-adaptiivinen vakkari. Ajo-olosuhteet -7 pakkasta, pääteiden pinta ohuesti jäinen, liukas ei suolattu, sivutiet täysin lumiset/kovat.
Autoon sisään ja eka fiilis että jopa on pienen oloinen ohjaamo, mutta oikeasti loistava ajoasento. Ehkä pienuuden optinen vaikutelma tuli tuulilasin läheisyydestä ja kojelaudan korkeudesta.
Ajoon, comfort mode, eka fiilis, on kyllä tsiljoona kertaa parempi jousitus, kuin Model 3:ssa, pintapehmeä ja topakka yhtä aikaa, mukava. Hyvin luonnollinen ohjaustuntuma. Rengasäänet yllättävän vaimeat. Tietenkin luistonesto vilkkui tiuhaan ja nastojen rohina silloin kuuluu ja saa kuuluakkin.
B-modea kokeilin pikkuisen lienee oletuksena adaptiivinen, eipä siinä ihmeitä kerinnyt, halusin nauttia regenerittömyydestä, ihan itse päätin
Sivutiellä sai laskea 80+km/h hyvällä, luottavaisella tuntumalla. Mäkilähtö paikassa, jossa Audi Q4 etron takaveto kitkoilla jäi jauhamaan, i4 lähti eleettömästi, luistonesto vilkuttamatta liikkeelle, vakuuttava suoritus!
Teslan isoon näyttöön satelliittikarttoineen tottuneena i4:sen karttanäyttö toki aika vaatimaton.
Adaptiiviseen vakkariin näköjään tottuu ja sitä kaipasi ja saahan sen lisävarusteena tähänkin, poistottuminen tuskin ongelma olisi, jos budjetti tiukka.
Iso peukku kaikenkaikkiaan, bemari on sentään bemari. Kiinnostaa kovasti iX1 xDrive kokeilla myös.
Itse jätin aktiivivakkarin pois tilauksesta vaikka siihen ehdin entisessä autossa tottua, saahan sen sitten jälkikäteen ostettuna jos tulee katumapäällenappulat löytyy kuitenkin jo valmiina ratista.
I4 e40 Msport
Kia Rio 1.2 -21
ex. 520d F11 LCI -16
ex. 520d F10 LCI M Sport -14
ex. 320d E90 -06
ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
ex. 320i E36 Coupe -95
Comment
-
-
Originally posted by JNIJNI View PostTM:n tilaajille. Talviauto 2023 testit alkaa ja i4 mukana
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/3a...6335-2371852-2
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostBMW:llä kun ajaa Eco PRO moodissa ja etenkin adaptiivinen regen päällä niin ei ole tuollaisia ongelmiaE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by isolohko View Posti4 40:n pikainen koeajo, n. tunti. Karvalakki kokolailla, sensatec sport-penkit (onko virallinen nimi, en tiedä, niin myyjä sanoi) alla Contin 17-tuumaiset nastat, ei-adaptiivinen vakkari. Ajo-olosuhteet -7 pakkasta, pääteiden pinta ohuesti jäinen, liukas ei suolattu, sivutiet täysin lumiset/kovat.
Autoon sisään ja eka fiilis että jopa on pienen oloinen ohjaamo, mutta oikeasti loistava ajoasento. Ehkä pienuuden optinen vaikutelma tuli tuulilasin läheisyydestä ja kojelaudan korkeudesta.
Ajoon, comfort mode, eka fiilis, on kyllä tsiljoona kertaa parempi jousitus, kuin Model 3:ssa, pintapehmeä ja topakka yhtä aikaa, mukava. Hyvin luonnollinen ohjaustuntuma. Rengasäänet yllättävän vaimeat. Tietenkin luistonesto vilkkui tiuhaan ja nastojen rohina silloin kuuluu ja saa kuuluakkin.
B-modea kokeilin pikkuisen lienee oletuksena adaptiivinen, eipä siinä ihmeitä kerinnyt, halusin nauttia regenerittömyydestä, ihan itse päätin
Sivutiellä sai laskea 80+km/h hyvällä, luottavaisella tuntumalla. Mäkilähtö paikassa, jossa Audi Q4 etron takaveto kitkoilla jäi jauhamaan, i4 lähti eleettömästi, luistonesto vilkuttamatta liikkeelle, vakuuttava suoritus!
Teslan isoon näyttöön satelliittikarttoineen tottuneena i4:sen karttanäyttö toki aika vaatimaton.
Adaptiiviseen vakkariin näköjään tottuu ja sitä kaipasi ja saahan sen lisävarusteena tähänkin, poistottuminen tuskin ongelma olisi, jos budjetti tiukka.
Iso peukku kaikenkaikkiaan, bemari on sentään bemari. Kiinnostaa kovasti iX1 xDrive kokeilla myös.
Samat mietteet.
Kesällä ajelin hieman i4 40:llä, ja alustasta niin iskunvaimentimien osalta kuin siinä miten puslat poistavat tien epäkohtia eroa Model 3, samaa mieltä helppo olla. M3 tosin huomattava vertaako MY19 vai MY22 malliin, koska on menty kuulemma parempaan. MY22 monien mukaan hiljaisempi rengasmelukin.
Ohjaamo tuntuu pieneltä, mutta koin BMW:mäiseksi. Toisaalta pienuus johtuu osin pakosta, koska moottorille pitää varata tilaa edestä, tätä pakko ei enää ole. En tiedä vanhuus vai mikä fiksaatio, mutta i3:n jälkeen alkoi jopa pitämään avaruudesta, joka on myös tässä Model 3 läsnä.
i4:n ohjauksesta ei kyllä ole muistikuvaa ja kesällä sitä miten se välittää renkailla tapahtuvaa on vaikea käsittää. Model 3 ei kuitenkaan ohjausvaste muutu kyllä yhään vaikka etupää lähtee liukumaan, ratti on yhtä jäykkä, vaikka tuossa vaiheessa kitkaeron muuttuessa sen tulisi keventyä. Kutsuisinkin M3 ohjausta muuttumattomaksi simulaattoriksi, eli tuntuu hyvältä normiajossa, mutta ei se mitään kerro tosipaikassa. Monethan pitää Model 3 ohjausta hyvänä, arvelen johtuvan tästä "simulaattoritunnelmasta", ratissa mukamas on vastettta.
Infotaiment ja etäohjaus Model 3 parasta, sekä hinta:varusteisiin. i4 samoilla varusteilla sitten jo 70k€...75k€? vr. 45-50k€ (käytetty MY22).______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Mielenkiintoisia havaintoja talvikulutuksesta
i4 Päässyt 360km eli jos käytettävissä oleva akkukapasiteetti 80,7kWh niin kulutus olisi 22,4kWh/100km
Mersulla on päässyt 90,6kWh akulla 390km. Kulutus siis noin 23,23kWh/100km. Varmaan olisi ollut hieman enemmän jos sisätila olisi lämmennyt kunnolla koko ajan.
Toyotan kulutus näyttää lähentelevän jo 25kWh/100km. Muita en jaksanut alkaa laskemaan.
pakkasta ollut -8-10 astetta. Ehkä aika odotettavan suuruisia kulutuksia, mutta onhan erot WLTP lukemiin isoja. Esim. Toyotalla käytännön lukema noin 50% luvatusta.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Eiks ton WLTPstä kohkaamisen vois lopettaa, johan se jutussa lukee:
”EU:n vaatima WLTP-mittaus tehdään ilman lämmityslaitetta kesäolosuhteissa, joten talvinen toimintamatkan mittaus poikkeaa siitä. Se, kuinka lähelle WLTP-arvoa päästään talvella, kertoo lähinnä auton lämmityslaitteen energiatehokkuudesta”
Kesäkelissä lyhyt syklin mukainen mittausajo jossa kaikki muut sähkölaitteet on pois päältä. Ei siis kuvaa käytännön kulutusta lähellekään.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment