Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lnaukkar
    Bimmer Rookie
    • Sep 2015
    • 189
    • Helsinki

    Originally posted by niskakoski View Post
    Minulle tuli myös noita apujärjestelminen vikaherjoja aivan jatkuvasti, kun oli se lämpöanturi rikki. Sen jälkeen ei niitä enää näkynyt. Olispa saanut 320e tai 530e tilalle, ekat 10 päivää ajettiin Corolla farkulla.
    Mitä muita oireita sulla oli siinä, mistä ne keksi että toi anturi oli syyllinen?

    Toi nyt vois kai silleen selittää että onko ne jossain samassa väylässä.

    Ei välttämättä toi anturi, mut siis ylipäänsä oon epäillyt, että jos siellä olis joku kosketusvika..
    Last edited by lnaukkar; 24-01-2023, 19:55.
    2023 G26 i4 M50
    2023 U11 iX1 xDrive30

    Comment

    • tiko4tiko
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2020
      • 790
      • Lappeenranta

      Originally posted by lnaukkar View Post
      Auto on lämpimässä tallissa, joten loskainen tai luminen se ei ole. Toimi joulukuun loppuun asti normaalisti tää auto noiden järjestelmien suhteen. Siis silloin ihan samalla tavalla kuin aiemmatkin driving assistant pro autot. Onneks on kans toinen auto samassa ajossa ja samassa käytössä, eikä siinä ole mitään ongelmaa, joten autossa vika.

      Tosiaan ongelma tulee aina suoraan 100-300 metriä ajon alun jälkeen. Sanoisin jopa, että jos toimii ekan kilsan, niin toimii sitten lopun matkan myös. Alkoi joulun välipäivillä tämä käytös. Tammikuun kaksi ekaa viikkoa ei toiminut muistaakseni ainoallakaan ajomatkalla. Ei voi suoraan sanoa että pakkanen on ongelma, kun ollut ongelmaa myös plussalla. Mut semmonen fiilis on, että pakkasella heittää herjan melkein joka kerta, muuten vähän harvemmin. Vesisateella tuntuu toimivan melkein parhaimmalla prosentilla, oisko kerran vaan heittänyt herjan sateella.

      Ja ihan huolimatta onko täysin puhdas auto vai ei.
      Omassa äksässä on vastaavia piirteitä. Kun lähden kesäisin mökiltä, niin auto sulkee hyvin useita avustimia pois käytöstä. 'Tie' on kapea, mutkainen ja noin auton levyinen. Korkeaa heinää ja puskaa heti ajouran vieressä, ja alussa (~100m) keskikesällä pidempää heinää lähes konepellin yläreunaan urien välissäkin. Ei nyt ihan umpeen kasvanut metsäautotie, mutta ei paljoa enempääkään. Mökille mennessä järjestelmien kanssa ongelmaa ei ole koskaan. Ja toiseen suuntaan järjestelmät palautuvat käyttöön itsestään, kun pääsee valtatielle ja vauhti nousee. Itse olen miettinyt, että jotkut ajon alussa auton tekemät kalibroinnit menee ohi asetusarvojen, joillon avustimet mykistyvät. Olen kokeillut lyhyttä pysähdystä ja virrat pois systeemin nollaamiseksi ilman tulosta. 'Tien' ja valtatien välissä on perinteistä suomalaista soratietä n 12km ja tuolla matkalla järjestemät harvoin palautuvat. Nopeusrajoitus on toki 80kmh mutta tyypillisesti ajan 60-75km/h vauhtia. Oma tuntuma on, että >80km/h vaaditaan jonkin matkaa, että kaikki palautuu käyttöön.

      En tiedä onko apua, mutta tälläinen aika toistettava havainto, joka lamaannuttaa avustimet kolme kertaa neljästä ja varoituksia on kunnon lista. Ei tarvitse siis lunta, loskaa, rapaa tms. Ekalla kertaa tuli pyörittyä ympäri autoa vikaa hakien, onko tutkat/kamerat likaisia tms. Nyt tuohon suhtautuu jo ominaisuutena, mitä se onkin. Ei varmaankaan softa-insinöörille ole tullut mieleen ja protojen koeajoissakaan ole välttämättä tullut esille, että auton järjestelmät vaipuu syvään uneen keskellä pöheikköä ja heräämisen jälkeen parit ensimmäiset kilometrit on metsäsafaria
      Mini, E24, E90, G70
      exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

      Comment

      • niskakoski
        Newbiemmer
        • Jan 2023
        • 14
        • Turku

        Originally posted by lnaukkar View Post
        Mitä muita oireita sulla oli siinä, mistä ne keksi että toi anturi oli syyllinen?

        Toi nyt vois kai silleen selittää että onko ne jossain samassa väylässä.

        Ei välttämättä toi anturi, mut siis ylipäänsä oon epäillyt, että jos siellä olis joku kosketusvika..
        Kaippa ne ajoi vikakoodit kun olin ensin kertonut, että auton mukaan ulkona on +60C ja sit tsekkasivat sen anturin joka oli läpimärkä.

        Comment

        • lnaukkar
          Bimmer Rookie
          • Sep 2015
          • 189
          • Helsinki

          Originally posted by tiko4tiko View Post

          ....

          En tiedä onko apua, mutta tälläinen aika toistettava havainto, joka lamaannuttaa avustimet kolme kertaa neljästä ja varoituksia on kunnon lista. Ei tarvitse siis lunta, loskaa, rapaa tms. Ekalla kertaa tuli pyörittyä ympäri autoa vikaa hakien, onko tutkat/kamerat likaisia tms. Nyt tuohon suhtautuu jo ominaisuutena, mitä se onkin. Ei varmaankaan softa-insinöörille ole tullut mieleen ja protojen koeajoissakaan ole välttämättä tullut esille, että auton järjestelmät vaipuu syvään uneen keskellä pöheikköä ja heräämisen jälkeen parit ensimmäiset kilometrit on metsäsafaria
          Jes kiitos! Kyllähän toi tukee sitä havaintoa että alussa tehdään joku erityinen kalibraatio. Tosiaan kun tällä tavalla avustimet katoaa, niin ne sitten kans katoaa, en ole saanut niitä kertaakaan takaisin päälle enää saman ajon aikana. Toi on silloin erilainen toiminta kuin jos esim sään takia kesken ajon tippuu, sehän tulee takaisin sitten myöhemmin.

          Jännä kans kun huolto ei näistä sinänsä mitään kertonut, vaikka yritin vähän kysellä mikä vois olla ja mitä se tekee yms.
          2023 G26 i4 M50
          2023 U11 iX1 xDrive30

          Comment

          • lnaukkar
            Bimmer Rookie
            • Sep 2015
            • 189
            • Helsinki

            Originally posted by niskakoski View Post
            Kaippa ne ajoi vikakoodit kun olin ensin kertonut, että auton mukaan ulkona on +60C ja sit tsekkasivat sen anturin joka oli läpimärkä.

            Ok kiitos! Oispa vikakoodeja.

            Erittäin huonosti yhä vuonna 2023 Bemarin prosessi selviää tämmösestä tilanteesta. Kävis vaikka matkimassa Teslalta että on mahdollista diagnosoida ongelmia ihan etänä. Ois niin hienoa jos saisivat auto debug-moodiin ja sitten sais ajaa omaa autoa samalla kun kertovat lopulta mikä on pielessä. Aina voi unelmoida. Mutta kun palaa maan kamaralle, niin täytyy viedä auto huoltoon ja siellä sitten levittelevät käsiä jos eivät juuri sillä hetkellä saa toistettua ongelmaa. Huoh.
            2023 G26 i4 M50
            2023 U11 iX1 xDrive30

            Comment

            • torso1
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 364

              Originally posted by lnaukkar View Post
              Ok kiitos! Oispa vikakoodeja.

              Erittäin huonosti yhä vuonna 2023 Bemarin prosessi selviää tämmösestä tilanteesta. Kävis vaikka matkimassa Teslalta että on mahdollista diagnosoida ongelmia ihan etänä. Ois niin hienoa jos saisivat auto debug-moodiin ja sitten sais ajaa omaa autoa samalla kun kertovat lopulta mikä on pielessä. Aina voi unelmoida. Mutta kun palaa maan kamaralle, niin täytyy viedä auto huoltoon ja siellä sitten levittelevät käsiä jos eivät juuri sillä hetkellä saa toistettua ongelmaa. Huoh.
              Kyllä huolto pystyy lukemaan bimmin vikakoodit ihan etänä. Ei tarvii sen takia huoltoon viedä.

              Comment

              • lnaukkar
                Bimmer Rookie
                • Sep 2015
                • 189
                • Helsinki

                Originally posted by torso1 View Post
                Kyllä huolto pystyy lukemaan bimmin vikakoodit ihan etänä. Ei tarvii sen takia huoltoon viedä.
                Hieno homma, missäs on semmonen huolto joka näin vielä osaa tehdä? Saa soittaa mulle kun löytävät vian. Luulis tosiaan että helppo homma, katsoo vain lokeilta, että mikä tuossa liputtaa driving assistance restricted -tilan päälle. Jos haluaa ajankohtia jolloin tuo ongelma on ilmennyt, niin kysyy multa. Tunnit voi laittaa vaikka tehtaan piikkiin kun autossa on takuu päällä, huolenpitosopimus päällä ja BMW turva päällä.

                Edit: tosiaan jostain syystä huolto ei toimi näin
                Last edited by lnaukkar; 25-01-2023, 10:08.
                2023 G26 i4 M50
                2023 U11 iX1 xDrive30

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  Suuntaa antavia diagnooseja sekä mahdollisia vara-osien ennakko hankintaa voidaan suorittaa etä lukemisen kautta. Paikanpäällä korjaamolla suoritetaan itse lopullinen diagnosointi.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • lnaukkar
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2015
                    • 189
                    • Helsinki

                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Suuntaa antavia diagnooseja sekä mahdollisia vara-osien ennakko hankintaa voidaan suorittaa etä lukemisen kautta. Paikanpäällä korjaamolla suoritetaan itse lopullinen diagnosointi.
                    Hieno homma, kertokaas joku konkreettinen ongelma, jonka BMW huolto on näin ratkaissut? Mulla ei ole antaa yhtään esimerkkiä.

                    5 vuotta edellisen 530e mallisen kanssa antoi kuitenkin jonkin verran mahdollisuuksia. Sen aikana rikkoutui: KLE, korkeajänniteakku, latausluukun asentotunnistin, keulan alemmat kaihtimet, bensaluukun asentotunnistin, yksi avain meni mykäksi ... ja .. tässä nää mitä nyt suoraan muistan. Joka ikinen kerta paikan päälle diagnosointiin, joskus kahdesti, ainakin kerran kolmesti ja sitten vielä korjaus on viimeinen erillinen käynti.
                    Last edited by lnaukkar; 25-01-2023, 11:55.
                    2023 G26 i4 M50
                    2023 U11 iX1 xDrive30

                    Comment

                    • ///Jone
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2009
                      • 1281
                      • HKI

                      Originally posted by lnaukkar View Post
                      Hieno homma, kertokaas joku konkreettinen ongelma, jonka BMW huolto on näin ratkaissut? Mulla ei ole antaa yhtään esimerkkiä.

                      5 vuotta edellisen 530e mallisen kanssa antoi kuitenkin jonkin verran mahdollisuuksia. Sen aikana rikkoutui: KLE, korkeajänniteakku, latausluukun asentotunnistin, keulan alemmat kaihtimet, bensaluukun asentotunnistin, yksi avain meni mykäksi ... ja .. tässä nää mitä nyt suoraan muistan. Joka ikinen kerta paikan päälle diagnosointiin, joskus kahdesti, ainakin kerran kolmesti ja sitten vielä korjaus on viimeinen erillinen käynti.
                      Oisko tässä vähän tällaista käsitteellistä epäselvyyttä. Eli mitä tarkoittaa etädiagnostiikkakyky. Mulla tuli i3s voimansiirron vikailmoitusta. Näkivät sen ilmoituksen etänä, mutta kertoivat että parempi käydä paikan päällä katsomassa vielä. Jäi käsitys, että joko diagnostiikka ei lähetä etänä kaikkea dataa taikka sitten heillä ei päteviä henkilöitä analysoimaan tätä, taikka jtn. muuta?

                      Se mikä tähän voi näin maallikkona liittyä on tapa toteuttaa autoa. Ulossaatava data on sitten sen takia vähän erilaista ja pitää mennä hallille näyttämään. Teslalla sähköt ovat erilaiset kuin perinteisillä autonvalmistajilla. https://youtu.be/ZRkm6-bBk4U?t=750
                      ______________________
                      Nykyinen:
                      Model 3

                      BMW:t vuodesta 2009:
                      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                      Comment

                      • Rale
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 1482
                        • Porvoo

                        [QUOTE=lnaukkar;4372743]Hieno homma, kertokaas joku konkreettinen ongelma, jonka BMW huolto on näin ratkaissut? Mulla ei ole antaa yhtään esimerkkiä.

                        Jo pelkkä soitto tuonne liikkuvuuspalveluun on jo sinänsä melko erikoinen kokemuksena.
                        Mä en muista kerroinko 4vai5 kertaa mitä vikaa auto näyttää. Toki kiva, että näkee kartasta missä oot, niin osaa hinurin soittaa paikalle.

                        Comment

                        • FlyingFinn
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 651

                          Originally posted by jj5 View Post
                          Saako i4 cruisen toimimaan ilman etäisyystutkaa, eli siis perinteisesti?
                          Kyllä tuon sai kun koeajoautoa kävin pyöräyttämässä. Ratin napeista saa kokonaan pois mitä itse pidän hyvänä ratkaisuna. Ei ole tuolle aktiivitoiminnolle itsellä oikeastaan mitään käyttöä.
                          Last edited by FlyingFinn; 25-01-2023, 20:10.

                          Comment

                          • FlyingFinn
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 651

                            Originally posted by Doni View Post
                            Itse painotin moneen kertaan että autoa ei pestä. Ei hangossa, ei Hedinillä, ei missään. Myöskään sitä reksiterikilven laituria ei vedetä itseporautuvilla vinoon siihen keulaan. Hangosta tuli kahteen kertaan viestiä että "eikö tätä nyt oikeasti laiteta".

                            Auto luovutettiin hieman likaisena vaihtoautohallista
                            En ole tarkemmin perehtynyt kun ei ole autoa vielä mutta onko tuohon etukilven kiinnitykseen jotain muuta hyvää vaihtoehtoa kuin se muovimöykky? Sellainen näyttää nettiauton kuvissa olevan kaikissa.

                            Comment

                            • Tomi T
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 3844
                              • Nokia

                              Originally posted by FlyingFinn View Post
                              En ole tarkemmin perehtynyt kun ei ole autoa vielä mutta onko tuohon etukilven kiinnitykseen jotain muuta hyvää vaihtoehtoa kuin se muovimöykky? Sellainen näyttää nettiauton kuvissa olevan kaikissa.
                              On. Sen voi jättää pois ja ruuvata suoraan munuaisiin (tai teipata jos ottaa asianmukaisesti (valkopohjaiset) reiättömät kilvet). Tietenkin täytyy mainita asiasta ennen Hankoon saapumista.
                              BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                              BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                              ex. 53*BMW

                              Comment

                              • FlyingFinn
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 651

                                Originally posted by Tomi T View Post
                                On. Sen voi jättää pois ja ruuvata suoraan munuaisiin (tai teipata jos ottaa asianmukaisesti (valkopohjaiset) reiättömät kilvet). Tietenkin täytyy mainita asiasta ennen Hankoon saapumista.
                                Onko se tosiaan Hangossa vedetty poraruuveilla vaan läpi muovista ja ilmeisesti takana olevasta puskurin metallista? Saksalaisilla ei näytä olevan tuota kilven taustaa keulassa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎