Originally posted by ritariässä
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4
Collapse
X
-
Originally posted by Hobbes View Post
Eikö ole enää auton takuu voimassa? Mulla kun oli bemari pajalla, niin alkuun ajelin liikkuvuuspalvelun i5:lla kolme päivää, jonka jälkeen loput Skoda E-nakilla ja kaiken tämän maksoi BMW.
MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by SMM50 View PostOnko raatilaisilla vinkkejä talvirenkaiden aiheuttamaan värinään. Vanteet BMW orig ja kummit Contin uudet seiska kitkat. Tasapainotettu kun alle laitettu marraskuun lopussa. Värinä on sellaista jossa sykli kestää pari sekkaa värinää ja pari sekkaa pois ja toistuu jatkuvasti ja tasaisesti. Paineet on kummeissa 2.7-2.8. Kyseessä on siis värinä ei tärinä tai ravistus. Vanteissa ei ole lunta tai muuta yms, joka voisi aiheutta tämän. Kesärenkailla vastaavaa ei ole ollut.
Comment
-
-
Mulla on siis auton takuu voimassa ja auto NF Fleetin kautta. Jos nyt muutaman päivän on sijaisauto alla, ei ole niin väliä mutta jos korjaus kestää vaikka kuukauden, reklamoin suoraan tammikuun leasing-laskun. Tosiaan Yariksesta, Fabiasta tai Corollasta en maksa M50:n hintaa kuukaudelta. Tällä hetkellä siis liikkuvuuspalvelun auto alla maanantaista asti ja eiköhän tolla joudu ajelemaan ensi viikkoon ellei sitten ihmeen kaupalla omaa autoa saa pajalta huomenna. No, huomenna ollaan viisaampia mutta ihan hirveästi ei ole luottoa muuhun kuin rahastusyrityksiin.
Originally posted by Hobbes View PostEikö ole enää auton takuu voimassa? Mulla kun oli bemari pajalla, niin alkuun ajelin liikkuvuuspalvelun i5:lla kolme päivää, jonka jälkeen loput Skoda E-nakilla ja kaiken tämän maksoi BMW.Last edited by PNM2; 26-12-2024, 11:12.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by Cornholio View Post
Paineet kyllä kuulostaa vähän alhaisilta. En tiedä onko vaikutusta, mutta itse laitoin ainakin 3 eteen ja 3.2 taakse eurodainulla mitattuna (rengasanturit näyttää 0.2 enemmän).
0,1-0,2 bar yli BMW:n suosituksen on hyvä lähtökohta talvirenkaissa. Liikaa ei kannata talvirenkaisiin laittaa painetta, koska pito heikkenee.
Comment
-
-
Bemarin liikkuvuuspalvelun jakson ajan autosta ei oo ittellä valittamista.Varmaan merkki vähän riippuu mistä pisteestä auton hakee. Ittelle vikahetken lähin oli Kampin Hertz ja sieltä tarjottiin vastaavan tasosta autoa tilalle. Pyysin itse mielenkiinnosta vähän pienempää sähköä ja se sopi niille oikein hyvin, joten otin XC40:n. Yariksella ajelut liittyy sitten NF Fleetin leasing-soppariin, jossa sijaisautoks oli Hertzin mukaan määritelty A-luokan vuokra-auto. En oo sopimustekstejä tarkistellu vielä että mitä sitä tarkalleen on tullut allekirjoitettua, joten en lähtenyt haastamaan.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostKoskas tämä oli? Lähinnä noiden sijaisautojen laatua mietin. Aiemmin oli huollon sijaisautoina Bemareita, nyt mennään jollain karvalakki-Fabialla tms ja liikkuvuuspalvelussa ei ole kuin Corolloita.
i4 M50 -23
Comment
-
-
Pari kysymystä olisi herännyt i4M50 autoon liittyen, joka ollut nyt ajossa kuukauden päivät. Autossa on idrive 8.5 ja softaversio on 11/2023.73 eli yli vuoden vanha jo. Onko muilla tullut uudempaa OTA päivitystä vai ollaanko Suomessa tässä menossa?
Autossa on driving assistant pro, mutta muutamat toiminnot on poistettu käytöstä Suomessa. Onko näitä mahdollista koodata toimintaan idrive 8.5 autossa?
Maantiellä auto tuntuu menevän kohtuullisella kulutuksella, mutta pätkäajossa sähköä kuluu herkästä 30+ kWh, joka on selkeästi enemmän mitä aiempi ix3 vei. Liekö akun lämmitys jotenkin erilaista?
Comment
-
-
Originally posted by BMWMaza View PostPari kysymystä olisi herännyt i4M50 autoon liittyen, joka ollut nyt ajossa kuukauden päivät. Autossa on idrive 8.5 ja softaversio on 11/2023.73 eli yli vuoden vanha jo. Onko muilla tullut uudempaa OTA päivitystä vai ollaanko Suomessa tässä menossa?
Autossa on driving assistant pro, mutta muutamat toiminnot on poistettu käytöstä Suomessa. Onko näitä mahdollista koodata toimintaan idrive 8.5 autossa?
Maantiellä auto tuntuu menevän kohtuullisella kulutuksella, mutta pätkäajossa sähköä kuluu herkästä 30+ kWh, joka on selkeästi enemmän mitä aiempi ix3 vei. Liekö akun lämmitys jotenkin erilaista?
Mä ajan aika isosti pelkkää nurkka-ajoa ja mulla koko auton keskikulutus reilulta 30000 kilsalta on reilut 20 kWh sataselle. Toki joku ajo voi huonossa kelissä olla paljonkin kuluttava mutta eipä niitä hetkittäisiä kannata ihmetellä vaan vaikka kulutusta kuukausittain.i4 M50
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View Post
Mulla on M50:ssa 07/2024.30 ja tämä on mulle tullut MyBMW:n mukaan neljä kuukautta sitten.
Mä ajan aika isosti pelkkää nurkka-ajoa ja mulla koko auton keskikulutus reilulta 30000 kilsalta on reilut 20 kWh sataselle. Toki joku ajo voi huonossa kelissä olla paljonkin kuluttava mutta eipä niitä hetkittäisiä kannata ihmetellä vaan vaikka kulutusta kuukausittain.
Pitää kulutusta katsella tosiaan pidemmällä aikahaarukalla ja eipä sillä nyt niin isoa merkitystä ole.
Comment
-
-
Originally posted by BMWMaza View Post
Onko sulla idrive 8 vai 8.5 ? Ja lieneekö niiden päivitystahdissa eroja? Onhan tuo oman auton softa jo niin vanha, että epäilyttää koko OTA:n toiminta. Eivät taida huollossa kovin helposti noita päivittää paitsi rahalla.
Pitää kulutusta katsella tosiaan pidemmällä aikahaarukalla ja eipä sillä nyt niin isoa merkitystä ole.i4 M50
Comment
-
-
Onko sulla idrive 8 vai 8.5 ? Ja lieneekö niiden päivitystahdissa eroja? Onhan tuo oman auton softa jo niin vanha, että epäilyttää koko OTA:n toiminta. Eivät taida huollossa kovin helposti noita päivittää paitsi rahalla.
Pitää kulutusta katsella tosiaan pidemmällä aikahaarukalla ja eipä sillä nyt niin isoa merkitystä ole.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View Post
Mikä autossasi ei toimi joka softalla tulisi kuntoon?
02/2023 valmistunut auto on idrive 8:lla. Siinä voi mennä päivitykset eri tahtia. Tai oikeastaan sitä yritän selvittää, että meneekö.
Comment
-
-
Kaikki kyllä taitaa toimia, enkä ole bugeja havainnut. Lukenut vain, että pieniä viilauksia on tullut useampaankin asiaan matkan varrella. Pitkä lista niitä parannuksia löytyy, mutta osa tietenkin on jo tuossa 11/2023 softassa. Joku uusi widget pitäisi olla esim. akun lämpötilalle. Kai nuo kaikki menee ihan mukava muttei pakollinen kategoriaan.
02/2023 valmistunut auto on idrive 8:lla. Siinä voi mennä päivitykset eri tahtia. Tai oikeastaan sitä yritän selvittää, että meneekö.i4 M50
Comment
-
Comment