BMW i4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarppa63
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 763
    • Kerava

    #196
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Ennen i4:n hankintaa kannattaa kokeilla myös iX:ää. Pidin sitä alussa järkyttävän rumana, mutta silmä on jotenkin tottunut.. ja autona se on aivan eri planeetalta kuin kivireki-i4, jossa lyö päänsä ovenkarmiin joka kerta autoon mennessä. ;-)
    Vähän samaa mieltä: Vaihdoin i4M50 -> iXM60. Vaikka molemmat on hyviä pelejä, vaikea kuvitella palaavani takaisin i4:ään. Hiljaisempi, mukavampi, istuu korkeammalla, huippu äänentoisto etc. Lapistakin etelään pääsiäisenä kahdella latauksella, eli rangeakin riittää mainiosti.
    Yleisesti ottaen kannattaa testata ensin esi versiot. Ero on huima esim i4 versus i4M50 tai iX40 versus iX50 ja iXM60.

    Jarppa
    BMW i4M50 individual -23
    exiä: BMW 545e -21
    BMW F33 435xd -15
    M550xd-12
    e93 330da -08
    Dodge Stealth RT/TT -91
    Ford Thunderbird SC -91
    Olds Supreme avo -71
    Chevy Chevelle 2d HT -72

    Comment

    • PNM2
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2015
      • 1139
      • Espoo

      #197
      Originally posted by PNM2
      Jäähdytysnestettä vuotaa. Tämä korjataan takuuseen ja osalla korjattu parikin kertaa
      Voimansiirtovika, johon tarvitaan juuri mulla odottelussa oleva hiiliharjojen putsaus.
      Takapilarit natisevat ja huollossa laitetaan teippiä estämään lähinnä oikean puolen c-pilarin natisemista.
      Ilmajousia on vaihdettu (kallis osa, koska iskunvaimennin samassa).
      Auto kadottelee puhelimia ja tästä selviää iDriven buuttauksella.
      M50:n peilinkuoret irtoavat osassa harjapesuja.
      Tässä vikalistaa.
      Last edited by PNM2; 22-08-2025, 12:42.
      i4 M50
      ex: G30 530e xDrive M-Sport
      ex: F11 525d xDrive
      ex: F11 520d
      ex: E91 318i

      Comment

      • Juh4
        Moderator
        • Oct 2004
        • 5455
        • Seinäjoki

        #198
        Aika yksilöllistä nuo i4 viat tuntuu olevan. Esim taloudessamme oleva i4 M50 on alkuvuotinen -23. Ei ole vaihdettu venttiileitä eikä oikeastaan mitään muutakaan. 12V akku on vaihdettu, kun tykkäsi jättää virtoja päälle. Siinä kaikki.
        -Official member of BTCF-Sauna team-

        Comment

        • [Zei-M-Zei]
          Newbiemmer
          • Mar 2016
          • 18
          • Jääli

          #199
          Meidän i4 on vaihdettu tuo venttiili ja tuo voimansiirtovika korjautui jonkun sähköliittimen pinnit vaihtamalla (siitä on kampanja)
          ________________________
          G26 i4 2023
          F11 530xd 2014

          ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316i Compact 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020

          Comment

          • jobo
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 149
            • Espoo

            #200
            Omassa on sellainen, että jos on parkissa vaikka pitkän viikonlopun yli tai pidempään niin kuskinpuolen perä on valahtanut alas ja välillä auto saattaa herjata että on liian matalalla ennenku täyttyy.
            Kannattaakohan tuollaiselle tehdä jotain vai onko perussettiä ilmajousissa? Eka auto missä ilmat niin ei hajuakaan onko normaalia.
            BMW i4 M50 -23

            BMW 330e M-sport -17
            BMW 120d M-sport -14
            MINI JCW -09

            Comment

            • bittivirhe
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 572
              • Pohjois-Savo

              #201
              Eihän se nyt normaalia ainakaan ole. Tai no, vikana ihan normaali, ainakin F11-kokemusten perusteella.
              G05 45e
              ex: F11 530d xDrive
              ex: E84 X1 xDrive 25d

              Comment

              • Ju11i
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2007
                • 1261
                • Oulu

                #202
                Kuulostaisi että vikaa on, kyllä siellä pitäisi ilmat pysyä vaikka parkissa pidempäänkin.

                Näistä kuluista kun on ollut tässä puhetta niin eilen tuli postissa verolaput.
                Noin 320€ / vuosi näyttäisi olevan tämmöisen i4 taksa.
                G26 i4 M60 -26
                E46 M3 -02

                Comment

                • PNM2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2015
                  • 1139
                  • Espoo

                  #203
                  Ei ole normaalia, että perä valuu.

                  Nyt on tullut uusi softa OTA:na eli mulla auto päivittymässä 07/2024.30 --> 07/2025.38. Eipä ihmeempiä parannuksia näyttänyt. AC-latauksen toimintavarmuutta parannetaan yleisten jargonien lisäksi, mutta eipä siinä mulla mitään ongelmaa ole ollutkaan.
                  i4 M50
                  ex: G30 530e xDrive M-Sport
                  ex: F11 525d xDrive
                  ex: F11 520d
                  ex: E91 318i

                  Comment

                  • Aksuuu
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 306
                    • Rauma

                    #204
                    Originally posted by PNM2 View Post
                    Ei ole normaalia, että perä valuu.

                    Nyt on tullut uusi softa OTA:na eli mulla auto päivittymässä 07/2024.30 --> 07/2025.38. Eipä ihmeempiä parannuksia näyttänyt. AC-latauksen toimintavarmuutta parannetaan yleisten jargonien lisäksi, mutta eipä siinä mulla mitään ongelmaa ole ollutkaan.
                    AC parannuksen lisäksi OS 8.5 Navigoinnin pikalinkkeihin jotakin muutosta ja infotainmentin suorituskyvyn optimointia.
                    I4 e40 Msport
                    Kia Rio 1.2 -21
                    ex. 520d F11 LCI -16
                    ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                    ex. 320d E90 -06
                    ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                    ex. 320i E36 Coupe -95

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7477
                      • Oulu

                      #205
                      Originally posted by Ju11i View Post
                      Noin 320€ / vuosi näyttäisi olevan tämmöisen i4 taksa.
                      Eihän tuossa ole mitään järkeä. Oliko se nyt 15 vuotta sitten kun kovasti mainostettiin miten Suomessa on maailman paras päästöpohjainen autoverotus kun ajoneuvoveroa uudistettiin. Nyt sitten saa päästöttömällä autolla ajava kuitenkin maksaa vuosittain saman kuin jos ajais vanhalla bensa-autolla.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • SMM50
                        Newbiemmer
                        • Aug 2024
                        • 10
                        • FORSSA

                        #206
                        Oman auton natinat olen nyt saanut paikallistettua kattoluukkuun ja olen ollut yhteydessä huoltoon. Sieltä sitten tulikin kylmää vettä niskaan. "

                        "Torstain vianmääritys ja korjaus aikaa koskien on ilmennyt varaosien osalta ongelmia.
                        SeSon mukaisia osia ei voida toistaiseksi toimittaa, koska ne odottavat lainsäädännöllisiä käyttöturvallisuus ohjeita.
                        Teimme osiin liittyen tikettiä BMW:lle ja olimme aluepäällikköönkin yhteydessä ja valitettavasti mitään ei ole tehtävissä tälle ongelmalle.
                        Eli valitettavasti tässä kohtaa korjauksia kattoluukkuun.

                        BMW ei myöskään pysty antamaan mitään arviota siitä, milloin osia voidaan alkaa toimittaa jälleenmyyjille."

                        Comment

                        • Exvag
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2019
                          • 34
                          • Varsinainen Suomi

                          #207
                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Eihän tuossa ole mitään järkeä. Oliko se nyt 15 vuotta sitten kun kovasti mainostettiin miten Suomessa on maailman paras päästöpohjainen autoverotus kun ajoneuvoveroa uudistettiin. Nyt sitten saa päästöttömällä autolla ajava kuitenkin maksaa vuosittain saman kuin jos ajais vanhalla bensa-autolla.
                          Se on juurikin näin. Kannattaisi ajella pienehköllä bensa-autolla, jos ei sitten aja yli 30 tkm vuodessa. Uskomatonta politiikkaa.

                          Comment

                          • jani
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 5189
                            • Kuopio

                            #208
                            Originally posted by Ju11i View Post
                            Kuulostaisi että vikaa on, kyllä siellä pitäisi ilmat pysyä vaikka parkissa pidempäänkin.

                            Näistä kuluista kun on ollut tässä puhetta niin eilen tuli postissa verolaput.
                            Noin 320€ / vuosi näyttäisi olevan tämmöisen i4 taksa.
                            Kyllä ne vielä tuohon maksulappuun neljännen numeron laittavat, desimaalin vasemmalle puolen
                            F33 435d Mineral-grau metallic
                            K40 K1200s sondermodell

                            Comment

                            • Jarger
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 4330
                              • Finnland

                              #209
                              Ilmaa saastuttava mielipide poistettu turhana alapeukutuksen vuoksi.
                              Last edited by Jarger; 30-08-2025, 16:02.
                              Negatiiviset kauppakokemukset:
                              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                              Comment

                              • skt
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2013
                                • 356
                                • Etelä-Pohjanmaa

                                #210
                                Tyhmä kysymys takaluukusta. Auto i4 2022 mallia, jossa on Comfort Access. Pitäisikö takaluukun aueta potkaisulla vai tartteeko se erillisen varusteen vielä päälle (en heti löytänyt hinnastosta)? Edellinen F11 ja F46 225xe avasi Comfort accessilla myös peräluukun. Tekoäly ja ohjekirja antaa vähän epätarkkaa/ristiriitaista tietoa. Menenkö huoltoon vai en?
                                F11 LCI 520d -14
                                F45 225xe -17
                                Ex. E61 LCI 520d -08,
                                Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                                Comment

                                Working...
                                X