BMW i4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikey?
    Newbiemmer
    • Nov 2025
    • 12
    • Lappeenranta

    #436
    Vakuutusyhtiölle voi kertoa vahingon tapahtuneen eilen paikassa x.

    Opin tuon en kanta- vaan olkapään kautta kun viivyttelin kuukausitolkulla kaatumisen jälkeen ennen kuin menin näyttämään lääkärille kroonisesti kipeää olkapäätäni. Jouduin tuon viiveen vuoksi vääntämään vak.yhtiön kanssa siitä oliko kipu kaatumisesta johtuvaa, ja siten tutkimukset vakuutuksesta korvattavaa. Siitä alkaen olen vapaa-ajan tapaturmavakuutukseen sepittänyt mikäli vahinkotapauksesta lääkärille meno on paranemista odotellessa venähtänyt.

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1382
      • Lempäälä

      #437
      Originally posted by jobo View Post

      Sehän antaa jonneki tyyliin 10% tai alle maksimitehot, en muista tarkkaa lukua minkä jälkeen boost katoaa näytöstä mutta jotai 10% tai alle se on.
      Siitä kilpparimodeen asti antaa joku melkeen 500 heppaa.
      No, ei kyllä itseasiassa tunnu antavan. Tai ei ainakaan niissä tilanteissa missä tätä olen seurannut. Boost on kyllä siinä mittaristossa näkynyt, mutta tehomittareita äimäilemällä huomaa tuon.

      Tätä vähän tossa jo aikasemmin makustelin, mutta huomaa hyvin jo ton n.50% jälkeen, että ei pahemmin näy 400kW ei.
      Polestarissakin oli tälläinen, että akun SOC piti olla >70% jolloin sai 350kW pihalle.

      Jotenkin oma persdyno jo tavoittanut tuon 400kW tavoitetason, ja hyvin pystyy aistimaan kiihtyvyydestä että onko 320, 350 vai 380kW käytössä. Yllättävän nopeasti tuon oppii aistimaan (alta kuukausi käyttöä takana).

      Ei tämä ole iso ongelma onneksi, ei ny moni rekan ohitustilanne aliladatun m50 silmille pääse haittaa aiheuttamaan tuolla käytännön arkiliikenteessä.

      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2860
        • Tampere

        #438
        Originally posted by repsa View Post

        No, ei kyllä itseasiassa tunnu antavan. Tai ei ainakaan niissä tilanteissa missä tätä olen seurannut. Boost on kyllä siinä mittaristossa näkynyt, mutta tehomittareita äimäilemällä huomaa tuon.

        Tätä vähän tossa jo aikasemmin makustelin, mutta huomaa hyvin jo ton n.50% jälkeen, että ei pahemmin näy 400kW ei.
        Polestarissakin oli tälläinen, että akun SOC piti olla >70% jolloin sai 350kW pihalle.

        Jotenkin oma persdyno jo tavoittanut tuon 400kW tavoitetason, ja hyvin pystyy aistimaan kiihtyvyydestä että onko 320, 350 vai 380kW käytössä. Yllättävän nopeasti tuon oppii aistimaan (alta kuukausi käyttöä takana).

        Ei tämä ole iso ongelma onneksi, ei ny moni rekan ohitustilanne aliladatun m50 silmille pääse haittaa aiheuttamaan tuolla käytännön arkiliikenteessä.
        Kyllä sulla on jotain häikkää autossa jos ei anna täysiä tehoja. Testasin asiaa muutama kesä sitten, antoi iloisesti täydet tehot vielä jossain 10% nurkilla.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, vianhaut
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6842
          • PK-seutu

          #439
          Voiko liittyä lämpötilaan? 400kW akusta ulospäin on kuitenkin melkoinen puristus.
          S65, S85, H1, N63TU, IB1

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2860
            • Tampere

            #440
            Originally posted by pyroz View Post
            Voiko liittyä lämpötilaan? 400kW akusta ulospäin on kuitenkin melkoinen puristus.
            Voi hyvinkin, hyvä huomio. Tein omat testit kesällä. Kylmistä kennoista ei todellakaan irtoa samaa tehoa kuin lämpimistä.
            Last edited by böntti; 22-12-2025, 22:40.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, vianhaut
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • repsa
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1382
              • Lempäälä

              #441
              Juu tätä kylmää itsekin makustelin. Kohmeasta akusta ei oikein saa tehoa.

              Polestar oli siinä mielessä toistettava, että ei ollut akun lämmöllä väliä.

              Ei sillä että siis sitä pollea kaipaisin, mutta verrokkina - siinä totuin aina pitämään akun tästä syystä melko täynnä.
              5c jetta 1.2TSI 140/220
              530e m-sport alpinweiss3 vakio
              a4 cabi 220/300
              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

              Comment

              • itl
                Newbiemmer
                • Dec 2025
                • 4
                • Espoo

                #442
                Mitenkäs nämä lämppäriongelmat mitä on raportoitu i4 autoista. Onko tähän ollut tehtaan recallia vai pitääkö vain odottaa ongelman ilmenemistä ja sitten mennä reklamoimaan asiasta huoltoon vai kuinka ongelma yleensä on hoidettu? Tästä on ollut paljonkin juttua vanhoissa keskusteluissa tässäkin säikeessä mutta kiinnostaisi tietää mikä on tilanne nyt. Niin ja koskeeko lämppäriongelma vain jotain tiettyjä alkupään vuosimalleja vai riivaako se ihan kaikkia i4-autoja?

                Comment

                • Elvis
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2018
                  • 34
                  • Oulu

                  #443
                  Minulle vaihdettiin 2 kertaa. Ensin koska vuosi ja toisen kerran puolivuotta siitä tuli takaisin kutsu. Vaihdettiin ongelmaventtiili toisen kerran

                  Comment

                  • PNM2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2015
                    • 1206
                    • Espoo

                    #444
                    Ei ole vaihdettu eikä tullut kutsua. 02/2023 valmistettu auto. Ketjusta löytyy hyvin vikalistoja asioista, joita kannattaa ottaa huomioon.
                    i4 M50
                    ex: G30 530e xDrive M-Sport
                    ex: F11 525d xDrive
                    ex: F11 520d
                    ex: E91 318i

                    Comment

                    • bittivirhe
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2012
                      • 621
                      • Pohjois-Savo

                      #445
                      Joku venttiili vaihdettiin myös LCI iX:ään eli ongelmaa ei ole vieläkään saatu korjattua?
                      G05 45e
                      ex: F11 530d xDrive
                      ex: E84 X1 xDrive 25d

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6842
                        • PK-seutu

                        #446
                        Äkkiseltäänm katsottuna sama osa löytyy aika monesta mallista:

                        S65, S85, H1, N63TU, IB1

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2860
                          • Tampere

                          #447
                          Originally posted by repsa View Post
                          Juu tätä kylmää itsekin makustelin. Kohmeasta akusta ei oikein saa tehoa.

                          Polestar oli siinä mielessä toistettava, että ei ollut akun lämmöllä väliä.

                          Ei sillä että siis sitä pollea kaipaisin, mutta verrokkina - siinä totuin aina pitämään akun tästä syystä melko täynnä.
                          Mulla on tällä hetkellä Pole kakkonen ja i4:ää on iso ikävä
                          i4 M50 tarjosi kyllä aina sen verran tehoa mitä keliolosuhteisiin tarvitsi
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, vianhaut
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • Nettipepe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1349
                            • Kajaani

                            #448
                            Haukkui kysymys muihin juttuihin ketjussa.
                            Jonku kertoi takajousituksen olevan levoton ja,että mahdollisesti päivitystä tehty jossakin vaiheessa,onko tietoa milloin muuttunut? Vai softallako tehty parannuksia
                            Tesla M3 performance
                            ExF30 320xia
                            Ex E90 325da
                            Ex E90 320da
                            Ex E46 330D

                            Comment

                            Working...
                            X