Originally posted by Mikey?
View Post
BMW i4
Collapse
X
-
Ihan oma käyttömukavuuden mukaan. Mä en jaksa tökkiä piuhaa kiinni jatkuvasti vaan lataan täyteen, kun sähkö on halpaa. Jos ei ole pörssisähköä, teet kuten on itsellesi mukavinta. Kuluu ne renkaatkin ajaessa.Originally posted by Mikey? View PostOnko auton kotilataamisen 'tiheydestä' löytynyt konsensusta?
Siis jos auto on päivittäin 'kevyessä' käytössä ja kotiin tullessa akun varaustila vaikkapa 70...75%, niin kannattaako se laittaa saman tien lataukseen vai onko järkevämpää ajella muutama pv kunnes varausta on 20% ja sitten vasta ladata?i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
Pemarin kotisivuilla jossain oli ohje akun hellimiseen kotilatauksessa. Siellä sanottiin, että pidetään minimi- ja maksimiväli 40 prosenttiyksikössä, esim. 30 - 70% tai 40 - 80%. Jos ollaan pidempi aika ajamatta, niin sitten mahdollisimman lähelle 50 %. En tiedä onko tällä paljonkin väliä edes pitkässä juoksussa.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
Joo, näin on, kuten tuossa yllä kirjoitettiin.
Ei kannata aina tökkiä autoa töpseliin, sillä myös latauskerrat kuluttavat akkua.
Itse ajelen akun yleensä täydestä noin 20 %:iin ja sitten lataan taas 100 %:iin. Nyt autollani on ajettu noin 47 tkm ja akun SoH on 98 %. Hyvin tuo akku pitää pintansa, kun hitailla latureilla (pääasiassa) lataa.i4 M50 Black Sapphire
Comment
Comment