Tämän saa poistaa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4
Collapse
X
-
i4 on kuitenkin pykälää "pienempi" 5 sarjaan verrattuna niin yllätys ei liene on äänekkäämpi kuin F/G vitonen vaikkei mahdoton olekaan ja myös kyyti on huomattavasti kovemman oloista. Ikkunat ei omassa suhisseet kyllä olenkaan joten säädöstä lienee kiinni. Auto tosiaan on ketterän oloinen ja kääntyy sinne minne kuski haluaa mutta varjo puolena tulee tuo huomattava yliohjaus halukkuus varsinkin liukkaalla.BMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
Comment
-
-
Originally posted by OrgE60 View PostKummallinen on myös käytös liukkaalla tiepinnalla. Molemmissa autoissa minulla on ollut Continental Vikingcontact 8 renkaat. Tämän sähkärin olen saanut normaalissa tasaisessa 110km/h tuntinopeudessa moottoritiellä kahdesti sivuluisuun, jonka kyllä pystyin ajovakautuksen avulla hallitsemaan, mutta mitään vastaavaa en kokenut 6 vuoden omistusaikana F-läisellä, se kulki kuin juna sohjossa, jäällä tai ihan vain kuivalla. Lieneekö syynä sitten tuo roima "ylipaino" sähköautossa vai johtuisiko se F11:n pidemmästä akselivälistä, joka kyllä rauhoittaa menoa?
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View Post
Muistelisin, että joku on i7:n osalta kertonut samasta ongelmasta. Ja siihen on ymmärtääkseni ratkaisuksi löydetty eri ajomoodin käyttö. Voisko sama toimia myös i4:ssa?BMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
Comment
-
-
Kahden 5-sarjalaisen (F10 ja G30 LCI) jälkeen nyt muutaman kuukauden ajellut i4:lla. Laatuvaikutelma kaiken kaikkiaan jää 5-sarjasta ja niin kait sen pitääkin olla. Erityisesti ovista tulee melut selvemmin läpi ja ylipäätään ne ovet rämähtää aika ’halvasti’ kiinni. Mutta tämä on kyllä mielestäni parempi ajaa, varsinkin suuntavakaus on parempi. Täälläkin oikea C-pilari natisee, pitääpä viedä jossain vaiheessa korjattavaksi.
Sattuneesta syystä G30 ja tämä i4 oli pari kuukautta katoksessa yhtäaikaa ja eipä tullut juuri G30:lla ajettua ;o)
Comment
-
-
Originally posted by PAT_74 View PostKahden 5-sarjalaisen (F10 ja G30 LCI) jälkeen nyt muutaman kuukauden ajellut i4:lla. Laatuvaikutelma kaiken kaikkiaan jää 5-sarjasta ja niin kait sen pitääkin olla. Erityisesti ovista tulee melut selvemmin läpi ja ylipäätään ne ovet rämähtää aika ’halvasti’ kiinni. Mutta tämä on kyllä mielestäni parempi ajaa, varsinkin suuntavakaus on parempi. Täälläkin oikea C-pilari natisee, pitääpä viedä jossain vaiheessa korjattavaksi.
Sattuneesta syystä G30 ja tämä i4 oli pari kuukautta katoksessa yhtäaikaa ja eipä tullut juuri G30:lla ajettua ;o)
BMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
Comment
-
-
Originally posted by kobluna View Post
Pitäisi sen päivittyä OTAna ja omassani päivittyykin. Onko sinulla (tietosuoja)asetuksista valittu automaattiset päivitykset päälle ja karttatilaus on voimassa?i4 M50 -23
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostSamat havainnot kun vaihtui G30 => i4. Etuovien toimintaa koitettiin korjata tiivisteiden vaihdolla mutta ei hirveästi muuttunut paremmaksi. Varsinkin kuskin oveen jäi melkoinen räsähdys kun se "normaalisti " laittoi kiinni.i4 M50 -23
-
👍 1
Comment
-
-
Originally posted by Hobbes View Post
Näyttäisi olevan asetukset kunnossa ja tilaus voimassa. Onkohan mulla kuiteskin viimeisin päivitys vaikka karttaversio on 2022-4, mutta aluepäivitys 2025-2? En ole kertaakaan nähnyt mitään ilmoituksia päivityksistä.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by Hobbes View Post
Näyttäisi olevan asetukset kunnossa ja tilaus voimassa. Onkohan mulla kuiteskin viimeisin päivitys vaikka karttaversio on 2022-4, mutta aluepäivitys 2025-2? En ole kertaakaan nähnyt mitään ilmoituksia päivityksistä.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View Post
Minulla on se käsitys, että koko Euroopan kartasto (tai mikä siellä nyt pohjalla onkaan) päivittyy vain USB-tikulla, mutta tuo "oman alueen" kartasto (Pohjoismaat) tulee OTAna. Tältä se ainakin vaikuttaa X5:ssä. Eli jos pysyttelee Pohjoismaissa, ei USB-päivitykselle liene tarvetta.
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Pitkän harkinnan ja monen hybridin jälkeen tuli hypättyä täyssähkömaailmaan. Viikon verran nyt ajossa i4 edrive40 m sport, pari vuotta ikää ja 77 tkm Saksasta tuotuna. Todella tykkään varsinkin adaptiivisesta-alustasta, jämäkkä olematta kuitenkaan pintakova.
Viikon ajoilla on kenties vaikea päätellä kulutuksia ja rangea. Kuinka pitkään auton edellinen elämä vaikuttaa tuohon ennusteeseen? Nyt näissä etelän viileissä kevätkeleissä 80% range on näyttänyt vähän yli 300 km ja oma kulutus sekalaisessa ajossa 19-20 kWh/100 km. Auton ajo- ja lataushistoriasta Saksassa ei tietenkään ole tietoa. Alla on Pirellinen 19" kesärenkaat.
Comment
-
-
Originally posted by BMWMaza View PostTilasin BMW:n sivuilta sen car data:n ja siellä korkeajännitenakun energiasisältö oli 71 kWh. Mitäs tuo nyt sitten tarkoittaa? Monilla on näkynyt soce arvo tuolla myös, mutta tästä autosta sellaista ei tullut.
Ja auto siis m50 ja 7000km ajettu.
Comment
-
Comment