Originally posted by Exvag
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4
Collapse
X
-
i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
-
-
Kiitoksia tiedosta! Pistin myös tuon car datan tilaukseen.
Myyjältä sain Aviloo flash test raportin. Siinä olevat arvot: Aviloo score 92/100, käyttö ja historia 65/70, suorituskyky 27/30, ohjausyksikkö ja viestintäliitäntä ok. Lopussa mainittu vielä SoH-arvo (luettu autonvalmistajalta) 90,7%.
Eli vähän näyttää hiipuneen parin vuoden ja 77 tkm aikana. Onkohan ollut kovassa käytössä Saksan ajat?
Toivottavasti hiipuminen jää tasaantuu tuohon.
Omassa käytössä latailen enimmäkseen hitaasti kotona maks 80% ja satunnaisesti pidempiä reissuja, jolloin tarvitaan 100% sekä pikalaturia.
Comment
-
-
Originally posted by Exvag View PostKiitoksia tiedosta! Pistin myös tuon car datan tilaukseen.
Myyjältä sain Aviloo flash test raportin. Siinä olevat arvot: Aviloo score 92/100, käyttö ja historia 65/70, suorituskyky 27/30, ohjausyksikkö ja viestintäliitäntä ok. Lopussa mainittu vielä SoH-arvo (luettu autonvalmistajalta) 90,7%.
Eli vähän näyttää hiipuneen parin vuoden ja 77 tkm aikana. Onkohan ollut kovassa käytössä Saksan ajat?
Toivottavasti hiipuminen jää tasaantuu tuohon.
Omassa käytössä latailen enimmäkseen hitaasti kotona maks 80% ja satunnaisesti pidempiä reissuja, jolloin tarvitaan 100% sekä pikalaturia.Last edited by FlyingFinn; 07-05-2025, 15:54.
Comment
-
-
Car datan raportti tuli, mutta siitä puuttui paljon kohtia. Korkeajänniteakun energiasisältö oli 73 kWh, mutta kunnosta ei ollut mitään mainintaa. Mistäköhän tämä mahtaa johtua? Myöskään lataushistoriaa ei ollut saatavilla.
Voiko tuon raportin ajaa uudestaan milloin vain? Antaisiko lisätietoja jos auto olisi latauksessa pyyntöhetkellä?
Comment
-
-
Originally posted by Exvag View PostCar datan raportti tuli, mutta siitä puuttui paljon kohtia. Korkeajänniteakun energiasisältö oli 73 kWh, mutta kunnosta ei ollut mitään mainintaa. Mistäköhän tämä mahtaa johtua? Myöskään lataushistoriaa ei ollut saatavilla.
Voiko tuon raportin ajaa uudestaan milloin vain? Antaisiko lisätietoja jos auto olisi latauksessa pyyntöhetkellä?
-
👍 1
Comment
-
-
Laitoin kyselyä tukeen ja vastasivat nopeasti. Piti varmistaa asetuksista, että kaikki luvat sallittu. Pyysin raporttia nyt uudelleen ja katsotaan muuttuuko mikään.
Tuossa datassa oli rivi maksimaalinen latausvirran voimakkuus 32 A. Tarkoittaako tuo, että AC-latauksella saa kolmesta vaiheesta 22 kWh, jos infra sekä kaapeli sen sallivat?
Comment
-
-
Originally posted by Exvag View PostLaitoin kyselyä tukeen ja vastasivat nopeasti. Piti varmistaa asetuksista, että kaikki luvat sallittu. Pyysin raporttia nyt uudelleen ja katsotaan muuttuuko mikään.
Tuossa datassa oli rivi maksimaalinen latausvirran voimakkuus 32 A. Tarkoittaako tuo, että AC-latauksella saa kolmesta vaiheesta 22 kWh, jos infra sekä kaapeli sen sallivat?
En ole koskaan törmännyt lisävarusteena 22 kW -vaihtovirtalaturiin i4:ssa. Vakiona on 11 kW.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by Exvag View PostNo tämä oli huomioni myös kauppakeskuslaturilla. 11 kW näytti lataavan. Koskeekohan tuo 32 A jotain voimavirtapistoketta, josta saisi noin suuret virrat?i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Tosiaan i4 maksimitehot 11kW (eli 3x16A), ei saa 22kW ostamallakaan. 1x32A on mahdollinen myös, jos sellaisia erikoisuuksia jostain löytyy.BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 54*BMW
-
👍 1
Comment
-
-
Originally posted by Exvag View PostKoskeekohan tuo 32 A jotain voimavirtapistoketta, josta saisi noin suuret virrat?
Mutta tuolla ei ole väliä jos auto tukee max vain 11kW. Molemmista saa riittävästi.
Itselle aika hyvin saa 3x6A virralla akun ladattua yöllä 6 tunnin aikana. Siis jonkun 50-80% välin (ei i4 malli). 0-100 väli veisi varmaan 20 tuntia. Auto tukisi 22kW mutta laturi ja talo eiPääsulakkeetkin kestäisi 22kW auton latauksen mutta kun sähköä tarvitaan muuhunkin niin sitten loppuu kesken. Eli 11kW laturi on ollut riittävä.
Pidemmällä matkalla tilanne voi olla toinen mutta sitten pyritään DC laturille.
Toistaiseksi kerran olen käyttänyt DC:tä koemielessä. Pidemmältä reissulta kotia lähestyessa auto ehdotti latausta ja kun piti käydä pikaisesti kaupassa muutenkin niin samalla latasin jonkun 10min. Tosin kotiin olisi päässyt ilman lataustakin.Last edited by ekaBMW; 09-05-2025, 22:58.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Onhan noita vaikka 63A:n voimavirtapistorasioita.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by JPM50 View Post
Ok, kiitos vastauksestasi.
Kävin äsken vielä kerran tarkastamassa kaikki anturit, mutta pintapuolisin kaikki näyttävät aivan ehjiltä, eikä antureiden vieressäkään ollut kiveniskemiä tms. Noh, katsotaan, mitä huollossa sitten sanovat.i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
Comment