Jos jollain olisi kännykkälaturi, jossa on jännitenäyttö, olisi helppo tarkistaa akkujännite esim. auton ollessa latauksessa (ainakin niin kauan, kuin 12 voltin pistorasioissa on virta). Olen sitä mieltä, että ainakin auton ollessa latauksessa 12 voltin akkua ladataan, koska auto on silloin ainakin osittain hereillä ja korkeajänniteakuston kontaktorit ovat päällä eli 12 voltin kulutus on jonkinmoinen. Lisäksi voi olla tarpeen jäähdyttää (tai lämmittää?) akkua, mikä lisää edelleen virrankulutusta pumppujen ja puhaltimien takia. Veikkaan, että 12 voltin akku olisi hyvin äkkiä tyhjä, jos kotilataus kestää esim. toista vuorokautta putkeen (kuten iX:ssä tällä viikolla kesti).
Siitä en tiedä, osaako auto ladata 12 voltin akkua pitkän seisonnan aikana jos ja kun korkeajänniteakkua ei ole tarpeen ladata. Ainakaan tähän mennessä ei ole ollut mitään ongelmia 12 voltin akkujen kanssa X5-hybridissä (yli 5 v), i4:ssä (3.5 v) eikä iX:ssä (0.5 v). Pisimmillään X5 on seisonut ajamatta muutamia viikkoja kerrallaan, täyssähköt eivät niin kauaa.
Siitä en tiedä, osaako auto ladata 12 voltin akkua pitkän seisonnan aikana jos ja kun korkeajänniteakkua ei ole tarpeen ladata. Ainakaan tähän mennessä ei ole ollut mitään ongelmia 12 voltin akkujen kanssa X5-hybridissä (yli 5 v), i4:ssä (3.5 v) eikä iX:ssä (0.5 v). Pisimmillään X5 on seisonut ajamatta muutamia viikkoja kerrallaan, täyssähköt eivät niin kauaa.
Comment