E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tonton
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kuvistahan näkyy IS45.
    Näkyy tietty. Mutta se vanne malli ei ole 128 vaan 132

    Vanne haussa oli isolla etllä 128:t mutta en löytänyt että missä niitä myydään
    Last edited by Tonton; 08-04-2018, 15:51.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Noi vaan ei oo 128:t
    Mahtaako 128:a saada edes noin pienellä etllä
    Kuvistahan näkyy IS45.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Noi vaan ei oo 128:t
    Mahtaako 128:a saada edes noin pienellä etllä

    Tässä halvemmalla eli tyyli 132 https://m.tori.fi/vi/45210104.htm

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    tuollaiset ois just soppelit

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Nää pitäis olla vielä ja voi heittää vähän härskimmänkin tarjouksen http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=344864

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=368304

    Kokeilin maanantaina 10x18 et 17 vannetta ja se tuli noin 2cm kaaresta pihalle. Eli 10" et 37 olisi kaaren tasalla
    Sitten kun olisi sama tuuman pienempänä 9 et37 (eli suurinpiirtein noi mitä e9x sarjaan on bmwltä saanut)
    Silloin vanteen reuna olisi10-15mm kaaren sisäpuolella ja päälle menisi kunnon rengas ilman että se tulisi kaaresta pihalle.

    Myös noi e53 vanteet sais varmaan menemään. Nehän on sitten 9+10 ja et about 45-50

    Vakiona meillä on 8x17 et46 style 112
    Passia apuna käyttäen sain vanne ja kaari erotukseksi edessä noin 30mm ja takana +40mm
    Toi meidän laite on full m-sport jos sillä jotain merkitystä on.

    Minkä tyylistä (malliltaan) vannetta etsit?
    bmw oem tyyli haussa,mutta jos sais jotenkin uudistettua tätä mallia .
    Tää pre malli jossa nyt LCI etupuskuri ja vähän muita muutoksia..

    Jotain simppeliä haussa

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied


    Kokeilin maanantaina 10x18 et 17 vannetta ja se tuli noin 2cm kaaresta pihalle. Eli 10" et 37 olisi kaaren tasalla
    Sitten kun olisi sama tuuman pienempänä 9 et37 (eli suurinpiirtein noi mitä e9x sarjaan on bmwltä saanut)
    Silloin vanteen reuna olisi10-15mm kaaren sisäpuolella ja päälle menisi kunnon rengas ilman että se tulisi kaaresta pihalle.

    Myös noi e53 vanteet sais varmaan menemään. Nehän on sitten 9+10 ja et about 45-50

    Vakiona meillä on 8x17 et46 style 112
    Passia apuna käyttäen sain vanne ja kaari erotukseksi edessä noin 30mm ja takana +40mm
    Toi meidän laite on full m-sport jos sillä jotain merkitystä on.

    Minkä tyylistä (malliltaan) vannetta etsit?
    Last edited by Tonton; 07-04-2018, 20:39.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    3er vanteet 8+9"
    Et jonnekin 30 paikkeille 9" ni jää just kaaren sisäpuolelle ja siihen 275/40 ni kulkee aika tasan kaaren kanssa
    Tack,ei sattuis oleen kuvia :think

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Mikä passeli et jos 19 vanteet istuttas.
    Meinasin noita -->

    https://www.nettivaraosa.com/vanteet/2557051
    3er vanteet 8+9"
    Et jonnekin 30 paikkeille 9" ni jää just kaaren sisäpuolelle ja siihen 275/40 ni kulkee aika tasan kaaren kanssa

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Jotenkin äkkisiltään tuntuu,että ET18 ja vanne leveys 9" tulee jo liian ulos.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Mikä passeli et jos 19 vanteet istuttas.
    Meinasin noita -->

    Leave a comment:


  • humppajamppa
    replied
    Originally posted by Henkkkaaa View Post
    Eli syttyi palamaan DSC, abs ja jarrujen häiriövalot.
    Kävin vikakoodit lukemassa, mutta ei noista nyt ota selvää että missä se vika tarkalleen on. Yritän laittaa kuvan lapusta jonka sain sieltä, ehkä joku viisaampi voi kertoa lisää.. Ja nopeusmittari ei myöskään toimi. Kyseessä siis e83 -04 3.0d
    Vasen takavetari ruosteessa ja sen takia vetarin ympärillä oleva ohuehkosta metellista tehty 'abs kehä' mennyt soikeaksi ja ruosteiseksi, eikä nopeudenluenta onnistu. Auton nopeusmittari ilmoittaa nopeuden juurikin kyseisen renkaan pyörimisnopeuden perusteella.

    Ensiapuna voit kokeilla irroittaa anturin ja putsata. Vian saa korjattua vaihtamala kyseisen 'abs kehän' ja anturin. Kehä maksaa 20e ja anturit 30-60e. Vaihtohomma onnistuu youtubessa 10 minuutissa, minulla meni pari viikkoa kun kaikki ei mennyt kuten strömsöössä ja kun välillä joutui odotella lisää osia. Haastavinta oli saada ruosteinen vetari työnnettyä navasta ulos.

    Tuon lisäksi minulla kaksi muutakin rengasta on antanut virhekoodin, mutta ne ovat toimineet useamman kymppitonnin ongelmitta putsauksen jälkeen.

    Kyseinen vika siis aiheuttaa abs vian, ajovakautusvian, turvatyynyvian, nopeusmittarvian, ilmeisesti tuon vaihdelaatikkovian...

    Aiheesta löytyy tältäkin foorumilta paljon juttua.

    Muista vikakoodeista ikkunoiden vikakoodit saa pois kun laskee ja nostaa ikkunat ja muistaakseni pitää ikkunan nappulaa hetken pohjissa (joku kalibrointijuttu mikä pitää tehdä akun irrottamisen jälkeen).

    Lisävesipumpun vika lienee sähköinen pumppu millä tehostetaan veden kiertoa sisälämppärin kennossa. Omastani korjasin tuon ostamalla 30 eurolla romisauton pumpun, taisi olla e46:n pumppu,

    tuollaista WC toleranssivikaa en sentään omaani ole vielä saanut

    EDIT: tuossa tarinaa omasta casestani http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=366675
    Last edited by humppajamppa; 01-04-2018, 23:22.

    Leave a comment:


  • eizzi
    replied
    Originally posted by eizzi View Post
    Kovin vähän on bensakoneisia E83 viestejä tässä ketjussa...

    Tuli hankittua -04 2.5ia ja siitä etsiskellyt tietoutta..

    Onko kukaan vaihtanut/vaihdattanut tällaiseen bensasuodatinta? realoem:n mukaan se on tankissa ja suodattimessa on regulaattori mukana? Millainen homma kyseessä? Tilasin suodattimen ja meinasin vaihtaa kun tuskin on koskaan vaihdettu..

    Mitä öljyä (merkki/viskositeetti yms tietoja) etu- ja takaperään?

    Mitä öljyä jakolaatikoon (merkki/viskositeetti yms tietoja)?
    Vastailenpa itse itselleni jos jollekkin olisi joskus apua tuohon suodattimen vaihtoon. Eli hommahan menee siten, että takaistuin pois ja vänkärin puolen peltisuoja pois 4kpl 10mm muttereita jonka alta paljastuu sähköliitin ja 2kpl bensaputkia pikaliittimillä. Iso "mutteri" pois erikoisavaimella tai nakuttelemalla vaikka alumiini pala ja vasaraa käyttäen. Jotta kannen saa pois pitää raosta ottaa iso putki kannesta pois pikaliittimellä, suodattimelta tuleva putki sekä sähköliitin sitten saa kannen pois. Sitten suodattimelta 2kpl putkia irti ja itse suodatin kehikostan se on hiukan kinkkinen oivaltaa miten lähtee, mutta lähtee se sieltä ilman väkivaltaa. Tähän on netissä tai DIS ohjelmassa kuvakin. en osannut linkittää ohjeita tänne. Sit maadoitusjohto pois. Uusi suodatin/säädin tilalle, maadoitus ekana sit suodatin kiinni kehikkoon oikein ja putket kiinni yms.. Toivottavasti jollekkin apua tästä.



    Olisko noista viskositeeteista yms öljyt jakolaatikkkoon ja periin mitä kyselin tietoja kellään??

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Originally posted by Henkkkaaa View Post
    Eli syttyi palamaan DSC, abs ja jarrujen häiriövalot.
    Kävin vikakoodit lukemassa, mutta ei noista nyt ota selvää että missä se vika tarkalleen on. Yritän laittaa kuvan lapusta jonka sain sieltä, ehkä joku viisaampi voi kertoa lisää.. Ja nopeusmittari ei myöskään toimi. Kyseessä siis e83 -04 3.0d
    No se abs kehä voi hyvinkin olla tai sitten toi edellisellä sivulla laittamani:

    Originally posted by GameOver View Post

    Lisätään vielä jakolaatikon muovinen hammasratas. (Actuator gear). Kuluessaan alkaa sytyttelemään abs ja DSC/4x4 valoja. Osa ei ollut kallis eikä mikään erityisen hankala vaihtaa.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Automaattivaihteisena ainakin melko juoppo. Maantiellä saisi löytyä vielä yksi pykälä lisää,että kierrokset hieman putoaisi. Meillä oli kakkosautona ja vähällä ajolla,niin ei pahemmin ollut merkitystä.

    Vanhahkoa ja ja suht luotettavaa tekniikkaa kuitenkin. Laatuvaikutelma hieman huonompi kuin muissa omistuksessa olleissa Bemareissa. Huomaa jo siitä,kun sulkee ovia. Sellainen "Mossemainen" rämähdys.

    Muutamia mahdollisia ongelmia voi ilmetä mm. tuulilasin pyyhkijöiden vivustoissa. Kuluu väljiksi jopa alle 200tkm ja sulat osuu toisiinsa. Vaihdettava uuteen.

    ABS kehät saattaa ruostua ja ruoste pullauttaa kehän soikeaksi. Anturi kuluu pilalle. Molemmat vaihtoon.

    Oviverhoilujen höyrysulkujen liimaukset irtoaa ja vedet tulee sateella autoon lattioille. Uudelleen liimaus.

    Mahdollinen panoraama kattoluukku voi olla ongelma. Foorumilta löytyy noista juttua.

    Varapyöräkotelon pohja kannattaa tsekata ostovaiheessa. Sinne on voinut päästä vettä. Voi aiheuttaa vaikka mitä.

    Ym. kaikkea muuta pientä mitä tuon ikäisissä autoissa voi olla.
    Originally posted by Henkkkaaa View Post
    Eli syttyi palamaan DSC, abs ja jarrujen häiriövalot.
    Kävin vikakoodit lukemassa, mutta ei noista nyt ota selvää että missä se vika tarkalleen on. Yritän laittaa kuvan lapusta jonka sain sieltä, ehkä joku viisaampi voi kertoa lisää.. Ja nopeusmittari ei myöskään toimi. Kyseessä siis e83 -04 3.0d
    Oisko ABS-kehä hajoittanut anturin.. :think

    Leave a comment:

Working...
X