Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 e53 yleistä keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14446
    • Oulu

    Eikä se alkuperäinenkään hirveen hintanen ollut ainakaan e39:iin.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      Originally posted by Jarger View Post
      En tiedä onko kuin verrannollinen E39:iin, mutta ei se siinä ainakaan ole kuin parin tunnin siisti sisähomma. Mutta jos tuon puhaltimen ostaa, niin kannattaa ostaa laadukas. Omassa takerteli joskus, ostin uuden halpiksen ja sehän vibrasi kuin perkele täysillä kierroksilla. No, entinen oli kuitenkin ok kuntoinen kun sitä tarkasteli, kuiva vaan. Sillä takaisin kasaan.
      Ja tarvikepaska lähti takaisin tehtaalle..
      En lähtisi toimivaa vaihtamaan. Ja tilalle ainoastaan laatuosa, mieluiten Valeo, jos sen vaihtaa
      On ihan eri homma E39 vs. E53. Molemmat on tullut kokeiltua. E39:ssä kojelaudan yläosa irtoaa erikseen. E53:ssa koko kojelauta yhtä puuta ja kojelaudan sekä keskikonsolin saumassa ohjuritapit, eli koko keskikonsoli pitää ensin irrottaa haitoilta.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Jarger
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 3834
        • Finnland

        Originally posted by Clavurion View Post
        On ihan eri homma E39 vs. E53. Molemmat on tullut kokeiltua. E39:ssä kojelaudan yläosa irtoaa erikseen. E53:ssa koko kojelauta yhtä puuta ja kojelaudan sekä keskikonsolin saumassa ohjuritapit, eli koko keskikonsoli pitää ensin irrottaa haitoilta.
        Hommasin yhden orkkispuhaltimen hyllyyn, käytetyn, vuosi sitten. Mutta en nyt oo varma hommasinko mä sen tohon E53:een sopivana vai onko E39: Pitäis olla jälkimmäiseen

        Äkkipikaa erehtyy luuleen että ois sama kun jakaa niin paljon osia. Mutta jossain asioissa tuo "jenkki" on hankalampia ja joissain helpompi.

        Jos on E39 hankalampi niin sitten suosiolla uus orkkis paikalle jos purkaa
        Negatiiviset kauppakokemukset:
        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

        Comment

        • Homer
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2005
          • 3653
          • Springfield-Jyväskylä

          Hei ukot ja akat,mitä jarrunestettä mä menen nyt ostaa e53 2002vm. Löytyyköhän sitä vihreetä purkkia motonetistä mikä ois vissiin bemuun paras.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            Originally posted by Homer View Post
            Hei ukot ja akat,mitä jarrunestettä mä menen nyt ostaa e53 2002vm. Löytyyköhän sitä vihreetä purkkia motonetistä mikä ois vissiin bemuun paras.
            DOT 4 Low Viscosity. Ite olen käyttänyt ATE SL.6, löytyy esim. Fixuksen liikkeistä. Motonetin valikoimassa netin perusteella DOT 4 LV ainoastaan tuo Brembo.

            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Homer
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 3653
              • Springfield-Jyväskylä

              Originally posted by Clavurion View Post
              DOT 4 Low Viscosity. Ite olen käyttänyt ATE SL.6, löytyy esim. Fixuksen liikkeistä. Motonetin valikoimassa netin perusteella DOT 4 LV ainoastaan tuo Brembo.

              https://www.motonet.fi/fi/tuote/6059...V-DOT-4-ESP-1L
              Juu kiireessä kirjoitin vielä väärin,ohjaustehostimeen olin nestettä vailla,mut se löytykin helpommin mitä Bmw sinne haluaa laitettavan.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                Originally posted by Homer View Post
                Juu kiireessä kirjoitin vielä väärin,ohjaustehostimeen olin nestettä vailla,mut se löytykin helpommin mitä Bmw sinne haluaa laitettavan.
                ATF tai Pentosin CHF 11/S (merkattu korkkiin). ATF:n tilalle voi toki huuhtelemalla vaihtaa Pentosinit.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Morriz
                  BTCF Member
                  • Nov 2005
                  • 1611
                  • Honkajoki

                  Potilaana preface jossa takana tasonsäätö. Jos vaihdan taakse ilmapussit kierrejousiin , pitääkö vaihtaa myös iskarit tasonsäädöttömän mallisiin. Iskarien varaosanumero on kyllä eri, mutta toimisko ne vaihtamatta. Onko ilmapussin yllä ja alla kumilärpyttimet kierrejousen tapaan vai pitääkö mun hommata neki?
                  Last edited by Morriz; 12-11-2022, 11:42.
                  -NO FARMS NO FOOD-

                  M5 -93 Diamantschwarz
                  525i -86 Diamantschwarz
                  528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                  X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                  Comment

                  • Morriz
                    BTCF Member
                    • Nov 2005
                    • 1611
                    • Honkajoki

                    Originally posted by Morriz View Post
                    Potilaana preface jossa takana tasonsäätö. Jos vaihdan taakse ilmapussit kierrejousiin , pitääkö vaihtaa myös iskarit tasonsäädöttömän mallisiin. Iskarien varaosanumero on kyllä eri, mutta toimisko ne vaihtamatta. Onko ilmapussin yllä ja alla kumilärpyttimet kierrejousen tapaan vai pitääkö mun hommata neki?
                    Itse itselleni vastaten. Jouset ja kumilärpät kun hommaa niin piisaa.
                    -NO FARMS NO FOOD-

                    M5 -93 Diamantschwarz
                    525i -86 Diamantschwarz
                    528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                    X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                    Comment

                    • MPV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1193
                      • Muhos

                      Onko kokemusta virta/rattilukon jumittamisesta? Vuosi, pari sitten laitoin uuden lukkopatruunan virtalukkoon, mutta nyt teki kahtena iltana peräkkäin semmosen tempun, että avainta ei saanut menemään virtalukkoon. Rattilukko ei ollut päällä, ja tilanteesta pääsi eteenpäin youtube videon vinkin avulla, eli heiluttelemalla rattia niin, että rattilukko napsahti päälle, jolloin avain taas meni virtalukkoon. Mikähän tuonkin aiheuttaa?

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        Originally posted by MPV View Post
                        Onko kokemusta virta/rattilukon jumittamisesta? Vuosi, pari sitten laitoin uuden lukkopatruunan virtalukkoon, mutta nyt teki kahtena iltana peräkkäin semmosen tempun, että avainta ei saanut menemään virtalukkoon. Rattilukko ei ollut päällä, ja tilanteesta pääsi eteenpäin youtube videon vinkin avulla, eli heiluttelemalla rattia niin, että rattilukko napsahti päälle, jolloin avain taas meni virtalukkoon. Mikähän tuonkin aiheuttaa?
                        Rattilukon mekanismi jumittaa.

                        The steering lock is part of the housing itself, just a spring with a piece that pushes up against the turn turn between the ignition switch side &
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • MPV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1193
                          • Muhos

                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Kiitos linkistä. Tuossa ketjussa olikin asiaa käsitelty ihan kuvien kera. Täytynee kokeilla ensin, josko öljyämällä saisi asiaan jotain parannusta.

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7085
                            • Forssa

                            Apparin ovi ei aina aukea lukosta. Sisältä avauskahvaa vetäessä aukeaa aina. Lukkonuppi yrittää nousta mutta jää ns. puoliväliin. Näkee selvästi että yrittää aueta mutta ei ihan aukea.
                            Onko ainut vaihtoehto vaihtaa oven lukkomekanismi vai pystyykö noita vielä pelastamaan jotenkin?
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14446
                              • Oulu

                              Originally posted by |foder| View Post
                              Apparin ovi ei aina aukea lukosta. Sisältä avauskahvaa vetäessä aukeaa aina. Lukkonuppi yrittää nousta mutta jää ns. puoliväliin. Näkee selvästi että yrittää aueta mutta ei ihan aukea.
                              Onko ainut vaihtoehto vaihtaa oven lukkomekanismi vai pystyykö noita vielä pelastamaan jotenkin?
                              Samaa teki omassa sillon yks ovi. Uus lukko yksikkö ja taas pelaa.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • |foder|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 7085
                                • Forssa

                                Originally posted by zener View Post
                                Samaa teki omassa sillon yks ovi. Uus lukko yksikkö ja taas pelaa.
                                Täytyykin alkaa etsimään lukkoyksikköä. Oliko kalliskin?

                                Btw, nyt kun muistin. Tilasin ledipolttimoadaptereita kiinasta muutamia erilaisia kun halvalla sai. Parilla eurolla postilaatikkoon. Ei paljon menetä jos joutuu muokkaamaan ja hajoaa. En siis ainakaan nyt heti tarvitse niitä sun adaptereita.
                                Nyt:
                                E82 135i -11

                                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎