BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *PexU*
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1989
    • Vantaa

    #46
    Noniin, kas KIITOKSIA PALJON
    Eipä näytä tiivisteillä hintaa paljoa olevan, ja säästöä valoswappiin sellaset ~700e, lähdetään tällä liikenteeseen

    AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

    E61 530xd M-Sport Touring -07
    Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
    Duunissa: F11 520d x-drive -17

    Comment

    • Jaristr
      Newbiemmer
      • May 2014
      • 21
      • Muurame

      #47
      Originally posted by *PexU* View Post
      Noniin, kas KIITOKSIA PALJON
      Eipä näytä tiivisteillä hintaa paljoa olevan, ja säästöä valoswappiin sellaset ~700e, lähdetään tällä liikenteeseen
      Itse takavaloa vaihtaessa muistaakseni valon kiinnitysruuvin ja liittimen sai hoidettua takaluukussa olevan kontinvalonreijästä, ei tarvinnut irroittaa koko pahvia luukusta. Helppo homma.

      Comment

      • Ale-ksi
        BTCF Member
        • Dec 2011
        • 275
        • Finland

        #48
        Kuten yllä kirjoitettiin, valon irroitus onnistuu ilman muovien irroittelua.

        Alkuun takaluukun sisävalo irti pienellä talttapäällä. Hieman alaviistossa on muistaakseni 10mm mutteri, joka lähtee räikällä ja jatkovarrella kivuttomasti irti vaikkei kulma olekaan aivan optimi. Samalla voi napata sen 'kiinnityspalan' talteen reiän kautta niin ei ainakaan jää pyörimään sinne ja jumita lamppua. Sen jälkeen vain työntää sisäpuolelta valoa ulospäin, ja samalla vetää valoa hieman luukun ulkoreunaa kohti. Lopuksi nappaa liittimen irti (mikäli pienet sormet niin voi räpeltää myös tuolta sisävalon reiästä, mutta onnistuu myös ulkokautta) ja valo onkin kädessä.

        Comment

        • TuusBim
          Bimmer Rookie
          • Jan 2014
          • 125
          • Tuusula

          #49
          Mitäs moottorilämpöjä on n57 koneellisilla on ollut?

          Itsellä oli viime keväänä aluksi "ongelma" yli 100:n asteen lämmöt, jonka takia tein termarivaihdon ja lämmöt putosi 90-93 tasolle ja pysyi läpi kesän ja syksyn kunnes nyt pakkasilla ei meinaa nousta edes 80 asteeseen. Maantiellä nousee yli 80:n, mutta taajamassa tippuu 75:n tasolle. Öljyn lämmöt nousee noin 70 asteen tasolle. N57:ssa ei taida olla EGR:n termaria, mutta onkos jossain jokin toinen termari, esim öljyille tms?
          Q7 e-tron TDI -17
          MB CLA 250e -21
          E81 116i -09
          Ex:
          F60 Countryman S E ALL4 -17
          F15 X5 30d -14
          E70 X5 40d M Sport -12
          F20 120da -13
          E61 530xd -09
          F11 520d -12
          E60 520d -09

          Comment

          • Sami_R
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 276
            • Kurikka

            #50
            Originally posted by TuusBim View Post
            Mitäs moottorilämpöjä on n57 koneellisilla on ollut?

            Itsellä oli viime keväänä aluksi "ongelma" yli 100:n asteen lämmöt, jonka takia tein termarivaihdon ja lämmöt putosi 90-93 tasolle ja pysyi läpi kesän ja syksyn kunnes nyt pakkasilla ei meinaa nousta edes 80 asteeseen. Maantiellä nousee yli 80:n, mutta taajamassa tippuu 75:n tasolle. Öljyn lämmöt nousee noin 70 asteen tasolle. N57:ssa ei taida olla EGR:n termaria, mutta onkos jossain jokin toinen termari, esim öljyille tms?
            Kyllä se taitaa taajamassa tippua alle 80 asteen kolmenkympin pakkasilla vaikka termarit olis kunnossakin. :think
            Jos maantiellä lämmöt pysyy 85-90 asteessa niin sanoisin termarien olevan kunnossa.
            BMW F11 520d -11
            MINI Cooper D -11
            BMW E90 318i -11
            BMW E90 318i -06

            Ex:
            BMW E46 316i -04
            E70 X5 3.0sd M-Sport -08
            E46 325iA -03
            E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

            Comment

            • *PexU*
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1989
              • Vantaa

              #51
              Originally posted by *PexU* View Post
              "Tietääkös joku pystyykös E70ssä orggisweban lämmitysaikaa muuttamaan niin että lämmittäisi esim 30->40min?

              Kiitos taas
              Tästä edelleenkään kellään mitään tietoa:think

              Ei oikein meinaa riittää tuohon mökkiin näillä pakkasilla 30min lämmitysaika
              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

              E61 530xd M-Sport Touring -07
              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
              Duunissa: F11 520d x-drive -17

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                #52
                Onko kukaan käynyt kurkkaamassa tuota:



                Se on siellä ollut jo jonkun aikaa, ja kuitenkin vermeiltään ja koneeltaan ihan käypänen peli. Kamerat ja koukkukin olis.

                Voisi seitinohuesti jopa kiinnostaa.
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • MMF
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 461
                  • Sipoo

                  #53
                  Originally posted by *PexU* View Post
                  Tästä edelleenkään kellään mitään tietoa:think

                  Ei oikein meinaa riittää tuohon mökkiin näillä pakkasilla 30min lämmitysaika

                  Mä laitan omassani kaksi settiä peräkkäin, riittänyt hyvin näillä kolmenkympin pakkasilla. Mun siis -07, en tiedä onko noissa uudemmissa mahdollista...
                  E70 X5 3.0D -07
                  W124 200d
                  Hiace 4wd

                  EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                  Comment

                  • TuusBim
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2014
                    • 125
                    • Tuusula

                    #54
                    Originally posted by touring39 View Post
                    Onko kukaan käynyt kurkkaamassa tuota:



                    Se on siellä ollut jo jonkun aikaa, ja kuitenkin vermeiltään ja koneeltaan ihan käypänen peli. Kamerat ja koukkukin olis.

                    Voisi seitinohuesti jopa kiinnostaa.
                    Ei ole tullut käytyä katsomassa, mutta hyvännäköistä settiä! Itsellä just sama väri yhdistelmä, vanteet ja myös m-sport

                    Vaikka kilsoja on varsin kohtuudella niin hinnassa on varmaan aika hyvin tinkivaraa..:think
                    Last edited by TuusBim; 09-01-2016, 13:04.
                    Q7 e-tron TDI -17
                    MB CLA 250e -21
                    E81 116i -09
                    Ex:
                    F60 Countryman S E ALL4 -17
                    F15 X5 30d -14
                    E70 X5 40d M Sport -12
                    F20 120da -13
                    E61 530xd -09
                    F11 520d -12
                    E60 520d -09

                    Comment

                    • TuusBim
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2014
                      • 125
                      • Tuusula

                      #55
                      Originally posted by *PexU* View Post
                      Tästä edelleenkään kellään mitään tietoa:think

                      Ei oikein meinaa riittää tuohon mökkiin näillä pakkasilla 30min lämmitysaika
                      Joo, ei ole tullut eteen vaikka pyrkinyt etsimään, ei ole tosiaan yhtään liian lämmin 30min jälkeen... Pitäis varmaan akku vaihtaa ja pistää akunlämmitin (&laturi) niin vois uskaltaa pyörittää 2*30min kylminä aamuina..
                      Q7 e-tron TDI -17
                      MB CLA 250e -21
                      E81 116i -09
                      Ex:
                      F60 Countryman S E ALL4 -17
                      F15 X5 30d -14
                      E70 X5 40d M Sport -12
                      F20 120da -13
                      E61 530xd -09
                      F11 520d -12
                      E60 520d -09

                      Comment

                      • humala
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 739
                        • Kemi

                        #56
                        Originally posted by TuusBim View Post
                        Joo, ei ole tullut eteen vaikka pyrkinyt etsimään, ei ole tosiaan yhtään liian lämmin 30min jälkeen... Pitäis varmaan akku vaihtaa ja pistää akunlämmitin (&laturi) niin vois uskaltaa pyörittää 2*30min kylminä aamuina..
                        Miten ois lisäksi sisähaara ja erillinen lämpöpuhallin jalkatilaan?
                        E70 X5 3.0d -07
                        E39 530da touring -99
                        ex: E36 325i sedan -93

                        Comment

                        • *PexU*
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 1989
                          • Vantaa

                          #57
                          Originally posted by humala View Post
                          Miten ois lisäksi sisähaara ja erillinen lämpöpuhallin jalkatilaan?

                          Sitten häviää mun mielestä vähän weban idea, jos pitää kuitenkin kytkeä äxä
                          tolppaan:think

                          On se vaan kumma juttu kuinka toi möhkö näyttäisi oikeasti käyvän "siistimmin" nesteen pro löpöllä, kun esim st1:n vastaavalla, ja mikä parasta, dpf:n polton haju ei ole pro:lla lähellekkään niin pistävä kun st1:n kamalla.

                          Oon duuniautossa käyttäny pro dieseliä siitä saakka kun se markkinoille tuli, ja ainoa selkeästi havaittavissa ero on se että volkkarin transpointteri alkoi käymään selkeästi pehmeämmin kun ennen, kulutus on laskenut 0,1-0,3l/100km, viimeisen 50tkm aikana
                          AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                          E61 530xd M-Sport Touring -07
                          Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                          Duunissa: F11 520d x-drive -17

                          Comment

                          • TuusBim
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2014
                            • 125
                            • Tuusula

                            #58
                            Originally posted by *PexU* View Post
                            Sitten häviää mun mielestä vähän weban idea, jos pitää kuitenkin kytkeä äxä
                            tolppaan:think

                            On se vaan kumma juttu kuinka toi möhkö näyttäisi oikeasti käyvän "siistimmin" nesteen pro löpöllä, kun esim st1:n vastaavalla, ja mikä parasta, dpf:n polton haju ei ole pro:lla lähellekkään niin pistävä kun st1:n kamalla.

                            Oon duuniautossa käyttäny pro dieseliä siitä saakka kun se markkinoille tuli, ja ainoa selkeästi havaittavissa ero on se että volkkarin transpointteri alkoi käymään selkeästi pehmeämmin kun ennen, kulutus on laskenut 0,1-0,3l/100km, viimeisen 50tkm aikana
                            Just näin, ei mitään piuhoja autoon. Edelliseen asennutin vain defan ylläpitolaturin ja 3 talven aikana tuli oikeasti tarvittua ehkä n 5 krt ja käytettyä 10-15.. Lohko/letkulämppäriähän ei siis ole...

                            Itse olen kiinnittänyt äännen osalta kanssa siihen, että st1:n litkulla röpöttää hieman enemmän ja näyttäis myös kuluttavan aavistuksen enemmän kuin Nesteen normitavara, Nesteen pro:sta ei ole itsellä paljoa kokemusta. Omat pojot kyllä menee itänaapurin tuotteelle eli Teboilin litkulla kone käy parhaiten ja moottori vastaa parhaiten polkaisuun sekä kulutus vaikuttais hieman alhaisemmalta kuin Nesteellä. Syyksi veikkaan Teboilin suurinta tiheyttä. DPF:n polton tms osalta en ole huomannut eroja.
                            Q7 e-tron TDI -17
                            MB CLA 250e -21
                            E81 116i -09
                            Ex:
                            F60 Countryman S E ALL4 -17
                            F15 X5 30d -14
                            E70 X5 40d M Sport -12
                            F20 120da -13
                            E61 530xd -09
                            F11 520d -12
                            E60 520d -09

                            Comment

                            • humala
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 739
                              • Kemi

                              #59
                              Itselleni webaston ideana on sen helppous, 10-15 minuutin lämmityksellä moottori on tarpeeksi lämmin, eli puhelimella soittamalla weba käyntiin, kahvit ja baanalle.

                              Tuossa äxässähän ei webastoa ole, mutta E39:ssä useita talvia pelkästään webaston varassa olleena voi sanoa että roikassa (ylläpitolaturissa) sitä täytyy pitää, jos ei pitempää lenkkiä aja päivittäin.

                              Mikään ei vituta 20 asteen pakkasilla aamu kuudelta enempää, kuin se naksuva ääni kun akku on loppu.
                              E70 X5 3.0d -07
                              E39 530da touring -99
                              ex: E36 325i sedan -93

                              Comment

                              • EsaX5
                                Newbiemmer
                                • Jan 2016
                                • 17
                                • Imatra

                                #60
                                Tänään kun menin autoon ja tökkäsin avaimen paikalleen syttyi mittaristoon symboli jonka mukaan auto olisi nosturilla Hävisi kyllä heti kun käynnistin auton. Onko tääkin joku pakkkasen aiheuttama härö? Ei tosin ollut kuin -17.
                                X5 3.0D 2009
                                Porsche 911SC ja 996

                                RemuRacing

                                Comment

                                Working...
                                X