Originally posted by Boiga
View Post
BMW X5 E70 yleistä keskustelua II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Veeksi View PostOotko vaihtanut/vaihdattanut perä- tai laatikkoöljyjä? Ite oon vähän suunnitellut tuollaista ylihuoltoa 150tkm kohdalla.Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
Toimiiko jollain Webasto oikein näissä E70:ssä?
Me laitettiin se uusin Webasto ja arveltiin, että johan alkaa elämä hymyilemään. Ei ole ikinä ennen ollut missään perheen autossa mokomaa luksusvarustetta.
Sitten siihen luksuselämään. Mulla se on n. joka toinen kerta sammunut vähän päälle laittamisen jälkeen. Ensiksi ajattelin, että se sammuu kun laitan ovet lukkoon, mutta sammu se kerran jo ovet aukikin. Ehkä 1-3 minuutin jälkeen päälle lähtemisestä. Tarkemmin just silloin kun olen lähtenyt auton välittömästä läheisyydestä pois. Ilmeisesti minä jotenkin väärin käynnistän sen. Käyttäjässä vika.
Vaimolla se on kai yleensä toiminut. Mutta hällä auto sitten valitteli, että on matala jännite. No eikkun akku kaupoille ja isoin ja hienoin akku mitä voi saada. 105ah Varta AGM. Kaupanpäälle oli tullut asennus ja vissiin koodaus (ainakin oli kuulemma piuhan päähän auto pistetty). 2. aamu sen jälkeen niin taas valittaa BMW alhaista jännitettä. Voi viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitsin himpula.
Viiiiiiitsi mitä cakea.
On nyt 2300€ laitettu tuohon rahaan. Yleensä on laitettu 230€ lohkolämppäriin. Lohkolämppärin kanssa on tarvinnut pistää johto töpseliin ja hellurei. Nyt pitää naputella joka ilta automaatti-ilmastointia ihmeellisiin asentoihin ja joko muistaa eriksee laittaa aamulla laite päälle tai vahtia kellon kanssa sopivaa hetkeä, jos on laittanut ajastimella. Ja palkaks saa joko kylmän auton tai matalan jännitteen vittuilut....ja pääsee säätämään aamulla ainakin ne ilmastoinnit taas oikeaan lämpötilaan. Kyllähän siinäkin lämmöt pidemmän päälle nousee - kuskilla.
Pitäiskö tämän oikeasti toimia? Heittikö Webaston myyjä hurttia huumoria kun sanoi, että kerran kun autossa on tämmöinen ollut niin ei enää pysty elämään ilman. Itsestä tuntuu nyt, että kerran ku on tämmönen ollut niin ei toista kertaa ole varmasti.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Tehdasweban kanssa ei ole ollut ongelmia äksässä, mitä nyt kerran tai kaksi tainut valittaa vähäisestä virrasta tänä talvena, mutta ne oli ihan loogisia kun silloin ei välissä ollut paljoa ajoa sekä tuo akku on selkeesti jo pitkälle ehtoo puolella. Tuohon koppiin tehoa sais olla enemmän ja mielellään pidempää päällä kuin se std 30min.
Nuo ongelmat kuulostaa suht samalta mitä oli aiemmin e61:n kanssa eikä ne koskaan oikein ratkenneet, silloin se jäi käyntiin jos avasi lukot ensin eikä akun vaihdolla auttanut asiaa. Jossain vaiheessa oli niin, että 3:lla kertaa jäi päälle ennen kuin keksin tuon ovi jutun seuratessani weban toimintaa läppärillä. Ihan kuin auton itse ei herännyt tai ymmärtänyt weban olevan päällä ja sulki virtoja eri paikoista. Sekin tosin oli tehdasweba.
Jos kerta akku ja weba on tuossa tapauksessa uusi niin kannattaisi varmaan katsella onko esim IBS tai jokin muu virtoja säätelevä, joka kuvittelee weban olevan "hukkavirtaa" ja katkasee virrat. Varmaan olis hyvä myös tarkistaa onko akun koodaus mennyt perille ja millaisia jännitteitä akussa on jos siis parin aamun jälkeen ja oletettavasti riittävän ajon jälkeen tulee edelleen herjaa, toisaalta ibs saattaa sekin oireilla myös...Q7 e-tron TDI -17
MB CLA 250e -21
E81 116i -09
Ex:
F60 Countryman S E ALL4 -17
F15 X5 30d -14
E70 X5 40d M Sport -12
F20 120da -13
E61 530xd -09
F11 520d -12
E60 520d -09
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostToimiiko jollain Webasto oikein näissä E70:ssä?
Me laitettiin se uusin Webasto ja arveltiin, että johan alkaa elämä hymyilemään. Ei ole ikinä ennen ollut missään perheen autossa mokomaa luksusvarustetta.
Sitten siihen luksuselämään. Mulla se on n. joka toinen kerta sammunut vähän päälle laittamisen jälkeen. Ensiksi ajattelin, että se sammuu kun laitan ovet lukkoon, mutta sammu se kerran jo ovet aukikin. Ehkä 1-3 minuutin jälkeen päälle lähtemisestä. Tarkemmin just silloin kun olen lähtenyt auton välittömästä läheisyydestä pois. Ilmeisesti minä jotenkin väärin käynnistän sen. Käyttäjässä vika.
Vaimolla se on kai yleensä toiminut. Mutta hällä auto sitten valitteli, että on matala jännite. No eikkun akku kaupoille ja isoin ja hienoin akku mitä voi saada. 105ah Varta AGM. Kaupanpäälle oli tullut asennus ja vissiin koodaus (ainakin oli kuulemma piuhan päähän auto pistetty). 2. aamu sen jälkeen niin taas valittaa BMW alhaista jännitettä. Voi viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitsin himpula.
Viiiiiiitsi mitä cakea.
On nyt 2300€ laitettu tuohon rahaan. Yleensä on laitettu 230€ lohkolämppäriin. Lohkolämppärin kanssa on tarvinnut pistää johto töpseliin ja hellurei. Nyt pitää naputella joka ilta automaatti-ilmastointia ihmeellisiin asentoihin ja joko muistaa eriksee laittaa aamulla laite päälle tai vahtia kellon kanssa sopivaa hetkeä, jos on laittanut ajastimella. Ja palkaks saa joko kylmän auton tai matalan jännitteen vittuilut....ja pääsee säätämään aamulla ainakin ne ilmastoinnit taas oikeaan lämpötilaan. Kyllähän siinäkin lämmöt pidemmän päälle nousee - kuskilla.
Pitäiskö tämän oikeasti toimia? Heittikö Webaston myyjä hurttia huumoria kun sanoi, että kerran kun autossa on tämmöinen ollut niin ei enää pysty elämään ilman. Itsestä tuntuu nyt, että kerran ku on tämmönen ollut niin ei toista kertaa ole varmasti.
Vastaavasti riittävän tehokkaat säteilijät + tehokas sisätilan lämppäri sulattaa ikkunat ja auto on sisältä lämmin. Tähän kun yhdistää vielä akunlämmitimen ja akkulaturin, niin auto lähtee aina käyntiin kuin palmun alta, vaikka takana olisi pidempi -30c pakkasjakso ja lyhyempää ajoa. Vaatii toki aina sen lämmitysjohdon.
Toki tuossa sinun webastossa vaikuttaisi vikaa olevan, eli kyllä sen nyt paremmin pitäisi toimi.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostToimiiko jollain Webasto oikein näissä E70:ssä?
Me laitettiin se uusin Webasto ja arveltiin, että johan alkaa elämä hymyilemään. Ei ole ikinä ennen ollut missään perheen autossa mokomaa luksusvarustetta.
Sitten siihen luksuselämään. Mulla se on n. joka toinen kerta sammunut vähän päälle laittamisen jälkeen. Ensiksi ajattelin, että se sammuu kun laitan ovet lukkoon, mutta sammu se kerran jo ovet aukikin. Ehkä 1-3 minuutin jälkeen päälle lähtemisestä. Tarkemmin just silloin kun olen lähtenyt auton välittömästä läheisyydestä pois. Ilmeisesti minä jotenkin väärin käynnistän sen. Käyttäjässä vika.
Vaimolla se on kai yleensä toiminut. Mutta hällä auto sitten valitteli, että on matala jännite. No eikkun akku kaupoille ja isoin ja hienoin akku mitä voi saada. 105ah Varta AGM. Kaupanpäälle oli tullut asennus ja vissiin koodaus (ainakin oli kuulemma piuhan päähän auto pistetty). 2. aamu sen jälkeen niin taas valittaa BMW alhaista jännitettä. Voi viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitsin himpula.
Viiiiiiitsi mitä cakea.
On nyt 2300€ laitettu tuohon rahaan. Yleensä on laitettu 230€ lohkolämppäriin. Lohkolämppärin kanssa on tarvinnut pistää johto töpseliin ja hellurei. Nyt pitää naputella joka ilta automaatti-ilmastointia ihmeellisiin asentoihin ja joko muistaa eriksee laittaa aamulla laite päälle tai vahtia kellon kanssa sopivaa hetkeä, jos on laittanut ajastimella. Ja palkaks saa joko kylmän auton tai matalan jännitteen vittuilut....ja pääsee säätämään aamulla ainakin ne ilmastoinnit taas oikeaan lämpötilaan. Kyllähän siinäkin lämmöt pidemmän päälle nousee - kuskilla.
Pitäiskö tämän oikeasti toimia? Heittikö Webaston myyjä hurttia huumoria kun sanoi, että kerran kun autossa on tämmöinen ollut niin ei enää pysty elämään ilman. Itsestä tuntuu nyt, että kerran ku on tämmönen ollut niin ei toista kertaa ole varmasti.F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Liittyiskö tähän myös seuraavat vikakoodit?
009C49 IHKA: Fresh-air/recirculated-air-flap-motor
009C4A IHKA: Dynamic-pressure-flap motor
Ilmastoinnissa kaikki toimii kuitenkin ja Kissvesala tais jonkun testin noille ajaa, että ne toimi, mutta noi vikakoodit aina ilmaantuu muistiin.
Kun kyselin noita tarjouksia Webaston asennuksesta Kuopiosta, niin viikon jälkeen soittelivat toisesta firmasta. Sanoin, että toisaalla ehtivät jo asentaa. Jäi mieleen, että tämän firman edustaja sit vähän kyselikin että "Toimiikos se nyt?" (selvästi epäillen). Eli jotain hankaluutta näiden Webastojen asentamisessa E70:iin tai ylipäätään bemariin on. Onko kellään tietoa ja voisiko sitä tietoa jakaa, että mikä siinä on vialla ja onko tämä meidän webasto nyt väärin asennettu? Helpottais asian todentamista, jos tietäis mikä näissä yleensä menee väärin, että voisi sen virheen osoittaa. Onko tässä joku koodaus juttu vai auton ja webaston väliin tuleva elektroniikkaboksi mikä on jätetty laittamatta tai laitettu väärin tai väärä osa?
Ja me pidetään aina tuota Webastoa n. 30 minuuttia päällä ja sitten autolla ajetaan varmasti ainakin puolisen tuntia (30km suuntaansa). Ja nyt ei ole vielä kertaakaan edes ollut mitään oikeita pakkasia milloin virrat olisi koetuksella.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Mulla muutama viikko sitten asennettu Thermo Top Evo 5+ .
Asennuksessa laittoivat niin että lämmittää myös moottorin. Piti kuulemma lisäksi asentajaa autoon joku lisärele. Jos oikein ymmärsin, niin ilman relettä jännite lähtee jostain vesiventtiilistä ja venttili menisi kiinni ilman relettä ja ei olisi toiminut.
Sanoivat että lämmitys pitäisi kääntää tuulilasille ennen auton sammutusta. Perustelivat sitä sillä että auto säätää / kuristaa jostain venttiiliä jos lämmityspyyntiä ei ole keväällä aurinkoisena päivänä niin lämpöä ei tule hyttiin aamulla jos venttiili on jäänyt liian pienelle kun auto on sammutettu ja venttiili jää sen hetkiseen asentoon.
Toiminta selvinnee lähipäivinä kun lämpimänä aurinkoisena päivänä sammutan auton ja weba päälle aamulla.
Tällä viikolla kuumien päivien jälkeen en ole päässyt testailemaan mutta tähän asti toiminut hyvin. Toisin sanoen en ole tehnyt mitään säätöjä vaan aina tasan +21 automaatilla. Kun pakkasta oli aamulla -5 ja weba ollut päällä 30 minuuttia niin hytti ollut lämmin ja jäähdystysnesteen lämpötilat 40-45 astetta. Autoon asennettiin akkulaturi samalla ja käytän sitä kerran ehkä kerran viikossa sillä työmatka on vain vartin verran. Ei vielä tullut mitään herjoja.
Inpalla kun katsoo niin kahdesta vesiventtilistä tulee tasaisesti vikakoodeja mutta liittyisikö moottorin lämmityskytkentään sekä siihen releeseen. En ole lukenut koodeja ennen weban asennusta joten ei tietoa onko olleet aiemmin.F15 X5 50i
Comment
-
-
Huomasimpa että kuskinpuolen sisäpuolen takavalo on pimeä. Ei ole tullut mitään herjoja että olisi pimeänä. Mitenkä on, saako sitä fiksailtua vai tilaanko suoraan uuden?Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by mikkod View PostHuomasimpa että kuskinpuolen sisäpuolen takavalo on pimeä. Ei ole tullut mitään herjoja että olisi pimeänä. Mitenkä on, saako sitä fiksailtua vai tilaanko suoraan uuden?Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
Originally posted by Boiga View PostTilaa uusi, tyyppivika eikä ollut kallis (en toki muista mitä kautta tuli, oliko pielmeieriltä kenties vai jopa ihan marmorilta). Jos siis tarkoitat luukun puoleista takavaloa?Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by mikkod View PostJoo luukun valoa. Otin irti ja sehän oli ihan hapettunut. Uutta tilaukseen.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostLiittyiskö tähän myös seuraavat vikakoodit?
009C49 IHKA: Fresh-air/recirculated-air-flap-motor
009C4A IHKA: Dynamic-pressure-flap motor
Ilmastoinnissa kaikki toimii kuitenkin ja Kissvesala tais jonkun testin noille ajaa, että ne toimi, mutta noi vikakoodit aina ilmaantuu muistiin.
Kun kyselin noita tarjouksia Webaston asennuksesta Kuopiosta, niin viikon jälkeen soittelivat toisesta firmasta. Sanoin, että toisaalla ehtivät jo asentaa. Jäi mieleen, että tämän firman edustaja sit vähän kyselikin että "Toimiikos se nyt?" (selvästi epäillen). Eli jotain hankaluutta näiden Webastojen asentamisessa E70:iin tai ylipäätään bemariin on. Onko kellään tietoa ja voisiko sitä tietoa jakaa, että mikä siinä on vialla ja onko tämä meidän webasto nyt väärin asennettu? Helpottais asian todentamista, jos tietäis mikä näissä yleensä menee väärin, että voisi sen virheen osoittaa. Onko tässä joku koodaus juttu vai auton ja webaston väliin tuleva elektroniikkaboksi mikä on jätetty laittamatta tai laitettu väärin tai väärä osa?
Ja me pidetään aina tuota Webastoa n. 30 minuuttia päällä ja sitten autolla ajetaan varmasti ainakin puolisen tuntia (30km suuntaansa). Ja nyt ei ole vielä kertaakaan edes ollut mitään oikeita pakkasia milloin virrat olisi koetuksella.Originally posted by Jarkka View PostMulla muutama viikko sitten asennettu Thermo Top Evo 5+ .
Asennuksessa laittoivat niin että lämmittää myös moottorin. Piti kuulemma lisäksi asentajaa autoon joku lisärele. Jos oikein ymmärsin, niin ilman relettä jännite lähtee jostain vesiventtiilistä ja venttili menisi kiinni ilman relettä ja ei olisi toiminut.
Sanoivat että lämmitys pitäisi kääntää tuulilasille ennen auton sammutusta. Perustelivat sitä sillä että auto säätää / kuristaa jostain venttiiliä jos lämmityspyyntiä ei ole keväällä aurinkoisena päivänä niin lämpöä ei tule hyttiin aamulla jos venttiili on jäänyt liian pienelle kun auto on sammutettu ja venttiili jää sen hetkiseen asentoon.
Toiminta selvinnee lähipäivinä kun lämpimänä aurinkoisena päivänä sammutan auton ja weba päälle aamulla.
Tällä viikolla kuumien päivien jälkeen en ole päässyt testailemaan mutta tähän asti toiminut hyvin. Toisin sanoen en ole tehnyt mitään säätöjä vaan aina tasan +21 automaatilla. Kun pakkasta oli aamulla -5 ja weba ollut päällä 30 minuuttia niin hytti ollut lämmin ja jäähdystysnesteen lämpötilat 40-45 astetta. Autoon asennettiin akkulaturi samalla ja käytän sitä kerran ehkä kerran viikossa sillä työmatka on vain vartin verran. Ei vielä tullut mitään herjoja.
Inpalla kun katsoo niin kahdesta vesiventtilistä tulee tasaisesti vikakoodeja mutta liittyisikö moottorin lämmityskytkentään sekä siihen releeseen. En ole lukenut koodeja ennen weban asennusta joten ei tietoa onko olleet aiemmin.
Itse en edes käsitä miksi noihin E70:siin vedetään noita jälkiweboja joiden toiminta on aina niin ja näin, kun retrofit sarjaa myydään Saksassa (Vaikka pielmeier) ja mukana tulee ohjeet sekä kaikki tarvittava asentaa se sinne oikein..Teettää sitten asennustyön jollain muulla jos ei itse halua rassata.
Alkuperäinen weba laitetaan kotteron LIN-väylään (muistaakseni), ja tällöin ohjailee ihkaa jne.
Mitä tuohon koneen lämmittämiseen tulee, rele mjoo - epäilen että vastus "viritys" sinne lykätty ja puhuttu vain hienoja. Sitä en muista tuleeko pumpuista tuolla virityksellä koodia vai ei.
Itsessään tuon äksän orkkis weba on kyllä tehokas..Kovimmilla pakkasillakin 20min lämmityksellä on mukavan lämmin sisältä kyllä ja heti käynnistäessähän se avaa veden myös moottorille jolloin sekin lämpenee hätäseen.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostTee päivitys samalla..Sinne on kaikessa hiljaisuudessa tullut uudet tiivisteet jotka estää tuon vuotamisen ja siten hapettumisen.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
Comment