BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2177
    • Kuopio

    Originally posted by Boiga View Post
    Mulla muistaakseni tuon herjan jälkeen (ei herjaan liittyen toki) poistettiin dpf ja antilla ohjelma sisään (30d, 318/728). Ja tällä hetkellä (tarkalleen puolisen vuotta sitten) mittarissa vissiin noin 340tkm eikä ole vieläkään mitään isompaa autoon korjailtu (toki puoli vuotta sitten satuin kysymään auton kuulumisia kun piti muuta asiaa autosta kysyä). Eli laatikko vetolinja moottori ei ole mitään kummoista huoltoa kaivannut noille km äxän kohdalla
    Ootko vaihtanut/vaihdattanut perä- tai laatikkoöljyjä? Ite oon vähän suunnitellut tuollaista ylihuoltoa 150tkm kohdalla.
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • Boiga
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 1773
      • Ylöjärvi

      Originally posted by Veeksi View Post
      Ootko vaihtanut/vaihdattanut perä- tai laatikkoöljyjä? Ite oon vähän suunnitellut tuollaista ylihuoltoa 150tkm kohdalla.
      Silloin kun toi äxä oli niin ensimmäisenä teetin laatikko sekä vetolinjan öljyjen vaihdon (km muistaakseni 305tkm), eipä sillä muutosta tullut suuntaan eikä toiseen mutta mielestäni sellainen huolto joka pitäisi jokaiseen autoon kuitenkin varmuuden vuoksi tehdä vaikken tästä mitään konkreettista tutkimusta tiedäkään hyödyn osalta. Eli ei tuo varmasti haittane, mukavampi myydäkin sitten aikanaan kun on esittää että on tehty sellaisiakin huoltoja mitä monet jättävät tekemättä kun tuo sunkin auto kelpaisi mulle hyvin vaikka olisi paljonkin ajettu!
      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        Toimiiko jollain Webasto oikein näissä E70:ssä?

        Me laitettiin se uusin Webasto ja arveltiin, että johan alkaa elämä hymyilemään. Ei ole ikinä ennen ollut missään perheen autossa mokomaa luksusvarustetta.

        Sitten siihen luksuselämään. Mulla se on n. joka toinen kerta sammunut vähän päälle laittamisen jälkeen. Ensiksi ajattelin, että se sammuu kun laitan ovet lukkoon, mutta sammu se kerran jo ovet aukikin. Ehkä 1-3 minuutin jälkeen päälle lähtemisestä. Tarkemmin just silloin kun olen lähtenyt auton välittömästä läheisyydestä pois. Ilmeisesti minä jotenkin väärin käynnistän sen. Käyttäjässä vika.

        Vaimolla se on kai yleensä toiminut. Mutta hällä auto sitten valitteli, että on matala jännite. No eikkun akku kaupoille ja isoin ja hienoin akku mitä voi saada. 105ah Varta AGM. Kaupanpäälle oli tullut asennus ja vissiin koodaus (ainakin oli kuulemma piuhan päähän auto pistetty). 2. aamu sen jälkeen niin taas valittaa BMW alhaista jännitettä. Voi viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitsin himpula.

        Viiiiiiitsi mitä cakea.

        On nyt 2300€ laitettu tuohon rahaan. Yleensä on laitettu 230€ lohkolämppäriin. Lohkolämppärin kanssa on tarvinnut pistää johto töpseliin ja hellurei. Nyt pitää naputella joka ilta automaatti-ilmastointia ihmeellisiin asentoihin ja joko muistaa eriksee laittaa aamulla laite päälle tai vahtia kellon kanssa sopivaa hetkeä, jos on laittanut ajastimella. Ja palkaks saa joko kylmän auton tai matalan jännitteen vittuilut. ...ja pääsee säätämään aamulla ainakin ne ilmastoinnit taas oikeaan lämpötilaan. Kyllähän siinäkin lämmöt pidemmän päälle nousee - kuskilla.

        Pitäiskö tämän oikeasti toimia? Heittikö Webaston myyjä hurttia huumoria kun sanoi, että kerran kun autossa on tämmöinen ollut niin ei enää pysty elämään ilman. Itsestä tuntuu nyt, että kerran ku on tämmönen ollut niin ei toista kertaa ole varmasti.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • TuusBim
          Bimmer Rookie
          • Jan 2014
          • 125
          • Tuusula

          Tehdasweban kanssa ei ole ollut ongelmia äksässä, mitä nyt kerran tai kaksi tainut valittaa vähäisestä virrasta tänä talvena, mutta ne oli ihan loogisia kun silloin ei välissä ollut paljoa ajoa sekä tuo akku on selkeesti jo pitkälle ehtoo puolella. Tuohon koppiin tehoa sais olla enemmän ja mielellään pidempää päällä kuin se std 30min.

          Nuo ongelmat kuulostaa suht samalta mitä oli aiemmin e61:n kanssa eikä ne koskaan oikein ratkenneet, silloin se jäi käyntiin jos avasi lukot ensin eikä akun vaihdolla auttanut asiaa. Jossain vaiheessa oli niin, että 3:lla kertaa jäi päälle ennen kuin keksin tuon ovi jutun seuratessani weban toimintaa läppärillä. Ihan kuin auton itse ei herännyt tai ymmärtänyt weban olevan päällä ja sulki virtoja eri paikoista. Sekin tosin oli tehdasweba.

          Jos kerta akku ja weba on tuossa tapauksessa uusi niin kannattaisi varmaan katsella onko esim IBS tai jokin muu virtoja säätelevä, joka kuvittelee weban olevan "hukkavirtaa" ja katkasee virrat. Varmaan olis hyvä myös tarkistaa onko akun koodaus mennyt perille ja millaisia jännitteitä akussa on jos siis parin aamun jälkeen ja oletettavasti riittävän ajon jälkeen tulee edelleen herjaa, toisaalta ibs saattaa sekin oireilla myös...
          Q7 e-tron TDI -17
          MB CLA 250e -21
          E81 116i -09
          Ex:
          F60 Countryman S E ALL4 -17
          F15 X5 30d -14
          E70 X5 40d M Sport -12
          F20 120da -13
          E61 530xd -09
          F11 520d -12
          E60 520d -09

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            Originally posted by Veeksi View Post
            Toimiiko jollain Webasto oikein näissä E70:ssä?

            Me laitettiin se uusin Webasto ja arveltiin, että johan alkaa elämä hymyilemään. Ei ole ikinä ennen ollut missään perheen autossa mokomaa luksusvarustetta.

            Sitten siihen luksuselämään. Mulla se on n. joka toinen kerta sammunut vähän päälle laittamisen jälkeen. Ensiksi ajattelin, että se sammuu kun laitan ovet lukkoon, mutta sammu se kerran jo ovet aukikin. Ehkä 1-3 minuutin jälkeen päälle lähtemisestä. Tarkemmin just silloin kun olen lähtenyt auton välittömästä läheisyydestä pois. Ilmeisesti minä jotenkin väärin käynnistän sen. Käyttäjässä vika.

            Vaimolla se on kai yleensä toiminut. Mutta hällä auto sitten valitteli, että on matala jännite. No eikkun akku kaupoille ja isoin ja hienoin akku mitä voi saada. 105ah Varta AGM. Kaupanpäälle oli tullut asennus ja vissiin koodaus (ainakin oli kuulemma piuhan päähän auto pistetty). 2. aamu sen jälkeen niin taas valittaa BMW alhaista jännitettä. Voi viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitsin himpula.

            Viiiiiiitsi mitä cakea.

            On nyt 2300€ laitettu tuohon rahaan. Yleensä on laitettu 230€ lohkolämppäriin. Lohkolämppärin kanssa on tarvinnut pistää johto töpseliin ja hellurei. Nyt pitää naputella joka ilta automaatti-ilmastointia ihmeellisiin asentoihin ja joko muistaa eriksee laittaa aamulla laite päälle tai vahtia kellon kanssa sopivaa hetkeä, jos on laittanut ajastimella. Ja palkaks saa joko kylmän auton tai matalan jännitteen vittuilut. ...ja pääsee säätämään aamulla ainakin ne ilmastoinnit taas oikeaan lämpötilaan. Kyllähän siinäkin lämmöt pidemmän päälle nousee - kuskilla.

            Pitäiskö tämän oikeasti toimia? Heittikö Webaston myyjä hurttia huumoria kun sanoi, että kerran kun autossa on tämmöinen ollut niin ei enää pysty elämään ilman. Itsestä tuntuu nyt, että kerran ku on tämmönen ollut niin ei toista kertaa ole varmasti.
            Webasto ylivertaisuudesta voi olla montaa mieltä. Toki Webasto myyjä yrittää omaa myyntiään edistää. Totuus on vaan se, että näissä isommissa autoissa webastossa ei mielestäni riitä teho. Lasit ei sula kunnolla ja kabiini ei ole lämmin 30min lämmittämisen jälkeen. Lisäksi sitten tietenkin se että kovilla pakkasilla pitää ajaa todella pitkää matkaa, että akku latautuu tai sitten ladata akkua välillä.

            Vastaavasti riittävän tehokkaat säteilijät + tehokas sisätilan lämppäri sulattaa ikkunat ja auto on sisältä lämmin. Tähän kun yhdistää vielä akunlämmitimen ja akkulaturin, niin auto lähtee aina käyntiin kuin palmun alta, vaikka takana olisi pidempi -30c pakkasjakso ja lyhyempää ajoa. Vaatii toki aina sen lämmitysjohdon.

            Toki tuossa sinun webastossa vaikuttaisi vikaa olevan, eli kyllä sen nyt paremmin pitäisi toimi.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Mikiis
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2013
              • 906
              • Oulu

              Originally posted by Veeksi View Post
              Toimiiko jollain Webasto oikein näissä E70:ssä?

              Me laitettiin se uusin Webasto ja arveltiin, että johan alkaa elämä hymyilemään. Ei ole ikinä ennen ollut missään perheen autossa mokomaa luksusvarustetta.

              Sitten siihen luksuselämään. Mulla se on n. joka toinen kerta sammunut vähän päälle laittamisen jälkeen. Ensiksi ajattelin, että se sammuu kun laitan ovet lukkoon, mutta sammu se kerran jo ovet aukikin. Ehkä 1-3 minuutin jälkeen päälle lähtemisestä. Tarkemmin just silloin kun olen lähtenyt auton välittömästä läheisyydestä pois. Ilmeisesti minä jotenkin väärin käynnistän sen. Käyttäjässä vika.

              Vaimolla se on kai yleensä toiminut. Mutta hällä auto sitten valitteli, että on matala jännite. No eikkun akku kaupoille ja isoin ja hienoin akku mitä voi saada. 105ah Varta AGM. Kaupanpäälle oli tullut asennus ja vissiin koodaus (ainakin oli kuulemma piuhan päähän auto pistetty). 2. aamu sen jälkeen niin taas valittaa BMW alhaista jännitettä. Voi viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitsin himpula.

              Viiiiiiitsi mitä cakea.

              On nyt 2300€ laitettu tuohon rahaan. Yleensä on laitettu 230€ lohkolämppäriin. Lohkolämppärin kanssa on tarvinnut pistää johto töpseliin ja hellurei. Nyt pitää naputella joka ilta automaatti-ilmastointia ihmeellisiin asentoihin ja joko muistaa eriksee laittaa aamulla laite päälle tai vahtia kellon kanssa sopivaa hetkeä, jos on laittanut ajastimella. Ja palkaks saa joko kylmän auton tai matalan jännitteen vittuilut. ...ja pääsee säätämään aamulla ainakin ne ilmastoinnit taas oikeaan lämpötilaan. Kyllähän siinäkin lämmöt pidemmän päälle nousee - kuskilla.

              Pitäiskö tämän oikeasti toimia? Heittikö Webaston myyjä hurttia huumoria kun sanoi, että kerran kun autossa on tämmöinen ollut niin ei enää pysty elämään ilman. Itsestä tuntuu nyt, että kerran ku on tämmönen ollut niin ei toista kertaa ole varmasti.
              Tehdasweba, vai jänniteweba? Jos jälkimmäinen, niin sehän voi tehdä väärinasennettuna vaikka ja mitä. Mutta jospa joku polttoainelämmitin guru arvailis lisää
              F11 530d -11
              E91 -06 320d
              x2 Tuikut
              Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                Jälkiasenteinen Thermo Top EVO 5kw. Se se on taas helppo homma lähteä kertomaan myyjälle, että tämä se on väärin asennettu, kun välillä ei toimi ja jos nyt koitat niin varmasti toimii...
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  Liittyiskö tähän myös seuraavat vikakoodit?
                  009C49 IHKA: Fresh-air/recirculated-air-flap-motor
                  009C4A IHKA: Dynamic-pressure-flap motor

                  Ilmastoinnissa kaikki toimii kuitenkin ja Kissvesala tais jonkun testin noille ajaa, että ne toimi, mutta noi vikakoodit aina ilmaantuu muistiin.

                  Kun kyselin noita tarjouksia Webaston asennuksesta Kuopiosta, niin viikon jälkeen soittelivat toisesta firmasta. Sanoin, että toisaalla ehtivät jo asentaa. Jäi mieleen, että tämän firman edustaja sit vähän kyselikin että "Toimiikos se nyt?" (selvästi epäillen). Eli jotain hankaluutta näiden Webastojen asentamisessa E70:iin tai ylipäätään bemariin on. Onko kellään tietoa ja voisiko sitä tietoa jakaa, että mikä siinä on vialla ja onko tämä meidän webasto nyt väärin asennettu? Helpottais asian todentamista, jos tietäis mikä näissä yleensä menee väärin, että voisi sen virheen osoittaa. Onko tässä joku koodaus juttu vai auton ja webaston väliin tuleva elektroniikkaboksi mikä on jätetty laittamatta tai laitettu väärin tai väärä osa?

                  Ja me pidetään aina tuota Webastoa n. 30 minuuttia päällä ja sitten autolla ajetaan varmasti ainakin puolisen tuntia (30km suuntaansa). Ja nyt ei ole vielä kertaakaan edes ollut mitään oikeita pakkasia milloin virrat olisi koetuksella.
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • Jarkka
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2010
                    • 70
                    • Pks

                    Mulla muutama viikko sitten asennettu Thermo Top Evo 5+ .
                    Asennuksessa laittoivat niin että lämmittää myös moottorin. Piti kuulemma lisäksi asentajaa autoon joku lisärele. Jos oikein ymmärsin, niin ilman relettä jännite lähtee jostain vesiventtiilistä ja venttili menisi kiinni ilman relettä ja ei olisi toiminut.

                    Sanoivat että lämmitys pitäisi kääntää tuulilasille ennen auton sammutusta. Perustelivat sitä sillä että auto säätää / kuristaa jostain venttiiliä jos lämmityspyyntiä ei ole keväällä aurinkoisena päivänä niin lämpöä ei tule hyttiin aamulla jos venttiili on jäänyt liian pienelle kun auto on sammutettu ja venttiili jää sen hetkiseen asentoon.

                    Toiminta selvinnee lähipäivinä kun lämpimänä aurinkoisena päivänä sammutan auton ja weba päälle aamulla.

                    Tällä viikolla kuumien päivien jälkeen en ole päässyt testailemaan mutta tähän asti toiminut hyvin. Toisin sanoen en ole tehnyt mitään säätöjä vaan aina tasan +21 automaatilla. Kun pakkasta oli aamulla -5 ja weba ollut päällä 30 minuuttia niin hytti ollut lämmin ja jäähdystysnesteen lämpötilat 40-45 astetta. Autoon asennettiin akkulaturi samalla ja käytän sitä kerran ehkä kerran viikossa sillä työmatka on vain vartin verran. Ei vielä tullut mitään herjoja.

                    Inpalla kun katsoo niin kahdesta vesiventtilistä tulee tasaisesti vikakoodeja mutta liittyisikö moottorin lämmityskytkentään sekä siihen releeseen. En ole lukenut koodeja ennen weban asennusta joten ei tietoa onko olleet aiemmin.
                    F15 X5 50i

                    Comment

                    • mikkod
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 5203
                      • Stadi

                      Huomasimpa että kuskinpuolen sisäpuolen takavalo on pimeä. Ei ole tullut mitään herjoja että olisi pimeänä. Mitenkä on, saako sitä fiksailtua vai tilaanko suoraan uuden?
                      Helkama S3000
                      Myydään kutosen alustaosia
                      This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                      Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                      Comment

                      • Boiga
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 1773
                        • Ylöjärvi

                        Originally posted by mikkod View Post
                        Huomasimpa että kuskinpuolen sisäpuolen takavalo on pimeä. Ei ole tullut mitään herjoja että olisi pimeänä. Mitenkä on, saako sitä fiksailtua vai tilaanko suoraan uuden?
                        Tilaa uusi, tyyppivika eikä ollut kallis (en toki muista mitä kautta tuli, oliko pielmeieriltä kenties vai jopa ihan marmorilta). Jos siis tarkoitat luukun puoleista takavaloa?
                        Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                        Comment

                        • mikkod
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 5203
                          • Stadi

                          Originally posted by Boiga View Post
                          Tilaa uusi, tyyppivika eikä ollut kallis (en toki muista mitä kautta tuli, oliko pielmeieriltä kenties vai jopa ihan marmorilta). Jos siis tarkoitat luukun puoleista takavaloa?
                          Joo luukun valoa. Otin irti ja sehän oli ihan hapettunut. Uutta tilaukseen.
                          Helkama S3000
                          Myydään kutosen alustaosia
                          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            Originally posted by mikkod View Post
                            Joo luukun valoa. Otin irti ja sehän oli ihan hapettunut. Uutta tilaukseen.
                            Tee päivitys samalla..Sinne on kaikessa hiljaisuudessa tullut uudet tiivisteet jotka estää tuon vuotamisen ja siten hapettumisen.
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              Originally posted by Veeksi View Post
                              Liittyiskö tähän myös seuraavat vikakoodit?
                              009C49 IHKA: Fresh-air/recirculated-air-flap-motor
                              009C4A IHKA: Dynamic-pressure-flap motor

                              Ilmastoinnissa kaikki toimii kuitenkin ja Kissvesala tais jonkun testin noille ajaa, että ne toimi, mutta noi vikakoodit aina ilmaantuu muistiin.

                              Kun kyselin noita tarjouksia Webaston asennuksesta Kuopiosta, niin viikon jälkeen soittelivat toisesta firmasta. Sanoin, että toisaalla ehtivät jo asentaa. Jäi mieleen, että tämän firman edustaja sit vähän kyselikin että "Toimiikos se nyt?" (selvästi epäillen). Eli jotain hankaluutta näiden Webastojen asentamisessa E70:iin tai ylipäätään bemariin on. Onko kellään tietoa ja voisiko sitä tietoa jakaa, että mikä siinä on vialla ja onko tämä meidän webasto nyt väärin asennettu? Helpottais asian todentamista, jos tietäis mikä näissä yleensä menee väärin, että voisi sen virheen osoittaa. Onko tässä joku koodaus juttu vai auton ja webaston väliin tuleva elektroniikkaboksi mikä on jätetty laittamatta tai laitettu väärin tai väärä osa?

                              Ja me pidetään aina tuota Webastoa n. 30 minuuttia päällä ja sitten autolla ajetaan varmasti ainakin puolisen tuntia (30km suuntaansa). Ja nyt ei ole vielä kertaakaan edes ollut mitään oikeita pakkasia milloin virrat olisi koetuksella.
                              Originally posted by Jarkka View Post
                              Mulla muutama viikko sitten asennettu Thermo Top Evo 5+ .
                              Asennuksessa laittoivat niin että lämmittää myös moottorin. Piti kuulemma lisäksi asentajaa autoon joku lisärele. Jos oikein ymmärsin, niin ilman relettä jännite lähtee jostain vesiventtiilistä ja venttili menisi kiinni ilman relettä ja ei olisi toiminut.

                              Sanoivat että lämmitys pitäisi kääntää tuulilasille ennen auton sammutusta. Perustelivat sitä sillä että auto säätää / kuristaa jostain venttiiliä jos lämmityspyyntiä ei ole keväällä aurinkoisena päivänä niin lämpöä ei tule hyttiin aamulla jos venttiili on jäänyt liian pienelle kun auto on sammutettu ja venttiili jää sen hetkiseen asentoon.

                              Toiminta selvinnee lähipäivinä kun lämpimänä aurinkoisena päivänä sammutan auton ja weba päälle aamulla.

                              Tällä viikolla kuumien päivien jälkeen en ole päässyt testailemaan mutta tähän asti toiminut hyvin. Toisin sanoen en ole tehnyt mitään säätöjä vaan aina tasan +21 automaatilla. Kun pakkasta oli aamulla -5 ja weba ollut päällä 30 minuuttia niin hytti ollut lämmin ja jäähdystysnesteen lämpötilat 40-45 astetta. Autoon asennettiin akkulaturi samalla ja käytän sitä kerran ehkä kerran viikossa sillä työmatka on vain vartin verran. Ei vielä tullut mitään herjoja.

                              Inpalla kun katsoo niin kahdesta vesiventtilistä tulee tasaisesti vikakoodeja mutta liittyisikö moottorin lämmityskytkentään sekä siihen releeseen. En ole lukenut koodeja ennen weban asennusta joten ei tietoa onko olleet aiemmin.
                              Vähän kyllä paistaa kirjoituksista läpi, että myyjät myyny höpöhöpöjä.

                              Itse en edes käsitä miksi noihin E70:siin vedetään noita jälkiweboja joiden toiminta on aina niin ja näin, kun retrofit sarjaa myydään Saksassa (Vaikka pielmeier) ja mukana tulee ohjeet sekä kaikki tarvittava asentaa se sinne oikein..Teettää sitten asennustyön jollain muulla jos ei itse halua rassata.

                              Alkuperäinen weba laitetaan kotteron LIN-väylään (muistaakseni), ja tällöin ohjailee ihkaa jne.
                              Mitä tuohon koneen lämmittämiseen tulee, rele mjoo - epäilen että vastus "viritys" sinne lykätty ja puhuttu vain hienoja. Sitä en muista tuleeko pumpuista tuolla virityksellä koodia vai ei.

                              Itsessään tuon äksän orkkis weba on kyllä tehokas..Kovimmilla pakkasillakin 20min lämmityksellä on mukavan lämmin sisältä kyllä ja heti käynnistäessähän se avaa veden myös moottorille jolloin sekin lämpenee hätäseen.
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              • mikkod
                                BTCF Member
                                • Aug 2007
                                • 5203
                                • Stadi

                                Originally posted by Janzki View Post
                                Tee päivitys samalla..Sinne on kaikessa hiljaisuudessa tullut uudet tiivisteet jotka estää tuon vuotamisen ja siten hapettumisen.
                                Vaatiiko muuta kuin koodauksen? Jos ei vaadi niin tilaan samantien noi LCI:n valot.
                                Helkama S3000
                                Myydään kutosen alustaosia
                                This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                                Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                                Comment

                                Working...
                                X