Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atcc
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2014
    • 373
    • Joensuu

    #61
    Onko F15:ssa sisällä tilaa enemmän kuin F11 tai E61?

    Itsellä nyt on F11 ja tykkään autosta todella paljon. Nyt kun on lastenistuinta takapenkillä niin alkaa tila olla kortilla. Itse olen 190 pitkä ja jos hakee hyvän ajoasennon tahtoo takana olla jo ahdasta. Ja vaimohan narisee jalkatilan puuttesta joka kerta kun istuu minun takana takapenkillä, kun hänkään ei ole lyhyimmästä päästä . Ja myönnettävhän se on että vaimon octaviassa on ruhtinaaliset tilat takapenkillä omankin ajoasennon takana .
    F15 X5 M50d -15
    Ex:
    F11 530dA xDrive -11
    E61 530xdA M-sport LCI -07

    Comment

    • atcc
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2014
      • 373
      • Joensuu

      #62
      Olisikohan jollain foorumilaisella F15:sta Joensuun alueella johon pääsisi tutustumaan ja kuulemaan kokemuksia? On nimittäin todella vähän täällä seudulla myynnissä edes kyseistä mallia. Laakkosella on nyt yksi 40e mutta sekin oli myyjällä ajossa niin pääsee vasta ensi viikolla siihen tutustumaan. Hakusessa kuitenkin olisi 30d, 40d tai M50d
      F15 X5 M50d -15
      Ex:
      F11 530dA xDrive -11
      E61 530xdA M-sport LCI -07

      Comment

      • tiko4tiko
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2020
        • 818
        • Lappeenranta

        #63
        Originally posted by atcc View Post
        Olisikohan jollain foorumilaisella F15:sta Joensuun alueella johon pääsisi tutustumaan ja kuulemaan kokemuksia? On nimittäin todella vähän täällä seudulla myynnissä edes kyseistä mallia. Laakkosella on nyt yksi 40e mutta sekin oli myyjällä ajossa niin pääsee vasta ensi viikolla siihen tutustumaan. Hakusessa kuitenkin olisi 30d, 40d tai M50d
        Tuo 40e on käytännössä erinomainen kulujen osalta. Raskaassa autossa dieselvero on vähän ajavalle (~20tkm/vuosi) järjetömän kova. Tuo hybridi kulkee pienestä moottorista huolimatta vilkaasti, verrattavissa 30d tai 40d käytännössä. Mutta 40e:ssä on heikot paikansa, 1) varmista että öljypumpun ketju on hiljaa / mieluumin korjattu. Koska tuo h..tin ketju on nokkaketjun takana, käytännössä noissa korjatuisa on myös tuo uutta. Korjaus vaatiin koneen irroittamisen, joten ei aivan halpa juttu. 2) akku pitää olla kunnossa. Todella monessa on ollut kennovikoja. Omassa meni uusiksi kaikki kennot = uusi akku, seuraavalle tuolta osin uusi auto Akun takuu on 5 vuotta, joten tarkkana 2015 ja 2016 mallien kanssa. Toisaalta jos korjatun löytää, niin minusta parempi kuin vm 2017, jolle ei (vielä) ole tehty mitään
        Mini, E24, E90, G70
        exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

        Comment

        • TuusBim
          Bimmer Rookie
          • Jan 2014
          • 125
          • Tuusula

          #64
          Itse vaihdoin E61/F11 maailmasta eka E70:sen nimenomaan tilojen takia ja siitä nykyiseen F15, joka samaa kokoa. Paljoa ei lisää tule, mutta istumisasento möhkössä on luonnostaan korkeampi ja siten taakse tulee jalkatilaa. Farkuissa tykkäsin istua alhaalla, mutta näissä melko korkealla. Dieselit on hyviä valintoja F15 tyyppiseen autoon jos vähänkään ajelee pidempiä siivuja, kulkee eleettömästi suoraan ja on hiljaisia.
          Q7 e-tron TDI -17
          MB CLA 250e -21
          E81 116i -09
          Ex:
          F60 Countryman S E ALL4 -17
          F15 X5 30d -14
          E70 X5 40d M Sport -12
          F20 120da -13
          E61 530xd -09
          F11 520d -12
          E60 520d -09

          Comment

          • atcc
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2014
            • 373
            • Joensuu

            #65
            Tuo dieselvero on minulle aika se ja sama, kuuluu autoiluun siinä missä muutkin kulut. X5 ei varmasti ole se järkevin vaihtoehto jos taloudellista ajamista pitää tärkeänä .

            Toki tuo 40e kiinnostaisi varmasti enemmän jos pelkästä bensasta olisi enemmän tehoja saatavilla kun akku tyhjä. Työmatkat menisi itselläkin pelkällä akulla, mutta sitten kun on pidemmällä reissulla niin ei siitä sähköstä taida pitkään iloa olla edes ohituksissa :think

            Itse olen niin tykästynyt dieselin tarjoamaan voimaan ja vääntöön. Ja vaikka on raskaampaakin kuormaa niin ei kulutus pomppaa ekponentiaalisesti

            Sitten tärkeämpään eli tiloihin. Eli bermarin leiristä jos haluaa reilusti tilaa niin varmaan ainoa vaihtoehto on X7 :think Vai onkohan tässäkin käynyt niin että ulkoa on kasvanut reilusti mutta sisätilat on jääneet X5:n tasolle . Tarkoituksena on myös käydä kokeilemassa Skoda Kodiaq josta löytyy kyllä todella reilusti sisältä tilaa. RS TDI tarjoilee jo kohtuullisesti tehoa, mutta joutuu tyytymään nelimukiseen moottoriin. Taitaa olla bemari ja mersu ainoita joilta on vielä valita kuusimukisia moottoreita.

            No tilojen riittävyys selviää heti kun pääsee autoa kokeilemaan käytännössä.
            F15 X5 M50d -15
            Ex:
            F11 530dA xDrive -11
            E61 530xdA M-sport LCI -07

            Comment

            • TuusBim
              Bimmer Rookie
              • Jan 2014
              • 125
              • Tuusula

              #66
              Originally posted by atcc View Post
              Tuo dieselvero on minulle aika se ja sama, kuuluu autoiluun siinä missä muutkin kulut. X5 ei varmasti ole se järkevin vaihtoehto jos taloudellista ajamista pitää tärkeänä .
              Tämä!

              Kilsoja tulee itsellä rullattua 45+tkm vuoteen ja silti vaihto farkkuihin ei jotenkaan tunnu mielekkäältä
              Q7 e-tron TDI -17
              MB CLA 250e -21
              E81 116i -09
              Ex:
              F60 Countryman S E ALL4 -17
              F15 X5 30d -14
              E70 X5 40d M Sport -12
              F20 120da -13
              E61 530xd -09
              F11 520d -12
              E60 520d -09

              Comment

              • MarkM
                Bimmer Rookie
                • Oct 2010
                • 109
                • Kirkkonummi

                #67
                Originally posted by atcc View Post

                Toki tuo 40e kiinnostaisi varmasti enemmän jos pelkästä bensasta olisi enemmän tehoja saatavilla kun akku tyhjä. Työmatkat menisi itselläkin pelkällä akulla, mutta sitten kun on pidemmällä reissulla niin ei siitä sähköstä taida pitkään iloa olla edes ohituksissa :think
                Eipä se akku koskaan tyhjene täysin, joten aina on ohituksiin sähköistä boostia tarjolla. Ja sport ajoasetuksella auto lataa akkua koko ajan, joten senkin puolesta on aina virtaa käytössä.
                Tesla MY LR -22
                i3 94Ah -18
                ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
                ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
                ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
                ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
                ex: e87 116i -05

                Comment

                • atcc
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2014
                  • 373
                  • Joensuu

                  #68
                  Originally posted by MarkM View Post
                  Eipä se akku koskaan tyhjene täysin, joten aina on ohituksiin sähköistä boostia tarjolla. Ja sport ajoasetuksella auto lataa akkua koko ajan, joten senkin puolesta on aina virtaa käytössä.
                  Tätäpä en tiennytkään että akku pitää reserviä ja saa ladattua ajossakin. Mitenkäs nopeaa se akun täyttyminen on sport asetuksella? Eihän se kokonaistaloudellisesti ole mitenkään järkevää ladata bensalla akkua, mutta maksimaalista tehon käyttöä tällä toki tavoitellaankin.

                  Mitenkäs tuossa 40e:ssä akusto verottaa sisätiloja? Onko pelkästään kontin tilavuudesta pois, vai vaikuttaako takapenkin tiloihinkin?
                  F15 X5 M50d -15
                  Ex:
                  F11 530dA xDrive -11
                  E61 530xdA M-sport LCI -07

                  Comment

                  • atcc
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2014
                    • 373
                    • Joensuu

                    #69
                    Onko ohjaus toteuttu hybridissä ja dieselissä eritavalla? Mitä olen testejä ja kommenttej lukenut niin moittivat monesti hybridin ohjausta. Onko todellisuudess näin vai halutaanko hybridiä vain dissata
                    F15 X5 M50d -15
                    Ex:
                    F11 530dA xDrive -11
                    E61 530xdA M-sport LCI -07

                    Comment

                    • Fremen
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2007
                      • 127
                      • Lappeenranta

                      #70
                      Originally posted by atcc View Post
                      Onko F15:ssa sisällä tilaa enemmän kuin F11 tai E61?

                      Itsellä nyt on F11 ja tykkään autosta todella paljon. Nyt kun on lastenistuinta takapenkillä niin alkaa tila olla kortilla. Itse olen 190 pitkä ja jos hakee hyvän ajoasennon tahtoo takana olla jo ahdasta. Ja vaimohan narisee jalkatilan puuttesta joka kerta kun istuu minun takana takapenkillä, kun hänkään ei ole lyhyimmästä päästä . Ja myönnettävhän se on että vaimon octaviassa on ruhtinaaliset tilat takapenkillä omankin ajoasennon takana .

                      Meillä on F10 ja F15 pihassa. Minun mielestä on enemmän jalkatilaa äxässä. Ajoasento on kyllä korkeammalla äxässä. Kaksi turvaistuinta on takana, niin 500sarjassa tuntuu ahtaalta istua kuljettajan paikalla ja pituutta on hieman vajaa 180cm vain. Lappeenrannassa pääsee testaamaan.

                      Comment

                      • MarkM
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 109
                        • Kirkkonummi

                        #71
                        Originally posted by atcc View Post
                        Tätäpä en tiennytkään että akku pitää reserviä ja saa ladattua ajossakin. Mitenkäs nopeaa se akun täyttyminen on sport asetuksella? Eihän se kokonaistaloudellisesti ole mitenkään järkevää ladata bensalla akkua, mutta maksimaalista tehon käyttöä tällä toki tavoitellaankin.

                        Mitenkäs tuossa 40e:ssä akusto verottaa sisätiloja? Onko pelkästään kontin tilavuudesta pois, vai vaikuttaako takapenkin tiloihinkin?
                        Aika nopeasti se sitä akkua lataa, mutta vain noin 30 % varaukseen asti. Toisaalta se riittää, että on ohituksia varten sitä virtaa tarjolla jos useamman ohituksen joutuu tekemään peräjälkeen.

                        Sisätiloista verottaa ainoastaan konttia, jossa pohja pari senttiä korkeammalla kuin ei-hybridi versiossa. Ei todellakaan mitään MB:n GLE 500e kontin tapaista, jossa akkupaketti syö puolet tilasta.
                        Tesla MY LR -22
                        i3 94Ah -18
                        ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
                        ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
                        ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
                        ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
                        ex: e87 116i -05

                        Comment

                        • MarkM
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 109
                          • Kirkkonummi

                          #72
                          Originally posted by atcc View Post
                          Onko ohjaus toteuttu hybridissä ja dieselissä eritavalla? Mitä olen testejä ja kommenttej lukenut niin moittivat monesti hybridin ohjausta. Onko todellisuudess näin vai halutaanko hybridiä vain dissata
                          Entisessä E70 dieselissä oli aktiiviohjaus ja tässä nykyisessä hybridissä sitä ei ole, niin en tiedä miten paljon pelkästään se vaikuttaa, mutta oli tuossa E70 parempi/tarkempi ohjaus ylipäänsä. Tämä 40e on hieman levoton maantieajossa, etenkin kovalla tuulella. En ole diesel/bensa versiosta F15:sta ajanut, niin en voi suoraan samaan malliin verrata.
                          Tesla MY LR -22
                          i3 94Ah -18
                          ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
                          ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
                          ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
                          ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
                          ex: e87 116i -05

                          Comment

                          • TuusBim
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2014
                            • 125
                            • Tuusula

                            #73
                            Originally posted by MarkM View Post
                            Entisessä E70 dieselissä oli aktiiviohjaus ja tässä nykyisessä hybridissä sitä ei ole, niin en tiedä miten paljon pelkästään se vaikuttaa, mutta oli tuossa E70 parempi/tarkempi ohjaus ylipäänsä. Tämä 40e on hieman levoton maantieajossa, etenkin kovalla tuulella. En ole diesel/bensa versiosta F15:sta ajanut, niin en voi suoraan samaan malliin verrata.
                            Mulla samoin oli E70:ssä aktiiviohjaus ja olihan se parempi, muttei niin merkittävää eroa että oikeasti kaipaus. Tuosta takapään levottomuudesta aika moni 40e kuljettaja mainitsee, mutta dieselissä sitä ei ole yhtään vaan on jopa tylsän vakaa maantienielijä. Ainoa merkittävä ero taitaa tulla akkujen painosta.
                            Q7 e-tron TDI -17
                            MB CLA 250e -21
                            E81 116i -09
                            Ex:
                            F60 Countryman S E ALL4 -17
                            F15 X5 30d -14
                            E70 X5 40d M Sport -12
                            F20 120da -13
                            E61 530xd -09
                            F11 520d -12
                            E60 520d -09

                            Comment

                            • t-o-m-i
                              BTCF Member
                              • Sep 2009
                              • 308
                              • Tornio

                              #74
                              Onko kellään kokemusta, meneekö E70:n takatilan verho F15:seen? Ebayssä myydään samaa verhoa molempiin, mutta varaosanumerot on erit🤔 Vanhemman mallin verho olisi reilusti helpompi metsästää kun uudemman...
                              Tällähetkellä:
                              - F15 30D M-Sport
                              - F31 316D vaimon säästöpossu
                              - E32 750 ial
                              Ennen:
                              -4xE39, 6xE46, 2xE34, 2xE36, 2xE60, 2xE61, E63, E53, E70,E91,F11

                              Comment

                              • volvostabemariin
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2019
                                • 85
                                • Kanta-Häme

                                #75
                                Originally posted by TuusBim View Post
                                . Tuosta takapään levottomuudesta aika moni 40e kuljettaja mainitsee,.
                                Msport (sen adaptiivinen alusta) ja oikea rengastus helpottaa tuota. Omassa en ko. ominaisuutta ole havainnut ollenkaan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎