Jos klopisee ja on keskialueella klapin tuntua, niin ei varmaan poistu rengastuksella. Täällä 330tkm ajettu F15, joka ei klopise mistään ja menee suoraa tietä kuin kiskoilla.
Katsastuksessa eivät tunnu löytävän välyksiä, ellei tilanne ole jo todella huono, ehkäpä joku spesialisti osaisi parhaiten tutkia.
X5 F15 yleismallin porinoita
Collapse
X
-
Originally posted by pelai65 View PostTalvirenkaat 19” ja kesärenkaat 20” OEM. Sama ongelma molemmilla.
Kulmat katsottu. Arvoja minulla ei ole.
Kummallinen kun välillä on hyvä ajaa ja toisinaan on kuin käärme. Ei kulje suoraan. Taitaa olla seuraavaksi reaktiotangot vaihdossa...
Ja kaikki muu edullinen, ehdotuksia.
Mitkä olisi sitten oikeat kulmat ko autoon jos suositukset on väljät?
Mikä alusta autossa on? Ilmajouset takana? Adaptiivinen?
Leave a comment:
-
Originally posted by torso1 View PostMinkä kokoiset renkaat? Onko alkuperäisilla vanteilla? Onko tehty nelipyöräsuuntaus ja laitettu kulmat tasapainoon molemmin puolin? Ne tehtaan ohjearvotkin ovat aika isot..
Oliko levoton ajaa talvirenkailla?
Kulmat katsottu. Arvoja minulla ei ole.
Kummallinen kun välillä on hyvä ajaa ja toisinaan on kuin käärme. Ei kulje suoraan. Taitaa olla seuraavaksi reaktiotangot vaihdossa...
Ja kaikki muu edullinen, ehdotuksia.
Mitkä olisi sitten oikeat kulmat ko autoon jos suositukset on väljät?Last edited by pelai65; 25-04-2021, 16:53.
Leave a comment:
-
Originally posted by pelai65 View PostJuu, alkaa jo harmittaa paluu Bmw:hen jaguarin ja A6 jälkeen. Mutta hieno auto kun nämä saisi kuntoon
Oliko levoton ajaa talvirenkailla?
Leave a comment:
-
Originally posted by pelai65 View PostSyksyllä hankin F15 30d:n, jolla on noin 125 tkm takana. Aluksi huomasin pientä ravistusta ratissa jarruttaessa moottoritien rampilla. Etujarru uusittiin, mutta ongelma tuli takaisin. Auto on alkanut myös kolista pieniin töyssyihin ajaessa. Alustaa tutkittiin ja kaikki tuntui olevan tiukkaa. Käyttivät jopa naapurin katsastuskonttorilla vain tutkiakseen ongelmaa. Katsastusmies havaitsi kolinan, mutta kaikki nivelet oli hänenkin mielestä tiukkoja. Alatukivarret vaihdettiin mutta ei apua.
Auto on myös levoton ohjauksen keskialueella. Erittäin häiritsevää moottoritiellä, hakee suuntaa kaikenaikaa. Jos on hieman kaarretta tiessä niin hyvä ajaa, ongelma vain keskialueella.
Eli mistä etsiä vikaa?
Leave a comment:
-
Originally posted by pelai65 View PostSyksyllä hankin F15 30d:n, jolla on noin 125 tkm takana. Aluksi huomasin pientä ravistusta ratissa jarruttaessa moottoritien rampilla. Etujarru uusittiin, mutta ongelma tuli takaisin. Auto on alkanut myös kolista pieniin töyssyihin ajaessa. Alustaa tutkittiin ja kaikki tuntui olevan tiukkaa. Käyttivät jopa naapurin katsastuskonttorilla vain tutkiakseen ongelmaa. Katsastusmies havaitsi kolinan, mutta kaikki nivelet oli hänenkin mielestä tiukkoja. Alatukivarret vaihdettiin mutta ei apua.
Auto on myös levoton ohjauksen keskialueella. Erittäin häiritsevää moottoritiellä, hakee suuntaa kaikenaikaa. Jos on hieman kaarretta tiessä niin hyvä ajaa, ongelma vain keskialueella.
Eli mistä etsiä vikaa?
Leave a comment:
-
Syksyllä hankin F15 30d:n, jolla on noin 125 tkm takana. Aluksi huomasin pientä ravistusta ratissa jarruttaessa moottoritien rampilla. Etujarru uusittiin, mutta ongelma tuli takaisin. Auto on alkanut myös kolista pieniin töyssyihin ajaessa. Alustaa tutkittiin ja kaikki tuntui olevan tiukkaa. Käyttivät jopa naapurin katsastuskonttorilla vain tutkiakseen ongelmaa. Katsastusmies havaitsi kolinan, mutta kaikki nivelet oli hänenkin mielestä tiukkoja. Alatukivarret vaihdettiin mutta ei apua.
Auto on myös levoton ohjauksen keskialueella. Erittäin häiritsevää moottoritiellä, hakee suuntaa kaikenaikaa. Jos on hieman kaarretta tiessä niin hyvä ajaa, ongelma vain keskialueella.
Eli mistä etsiä vikaa?
Leave a comment:
-
Originally posted by torso1 View PostJoo, mut sulla ei varmasti ollutkaan lisättyä vetokapasiteetin varustetta? Ei tehdaskoukku takaa sitä automaattisesti.
Suomen hinnastossa
Lisätty vetokapasiteetti (maks. vetopaino 3500kg)
(Vakiona varusteen 3AC yhteydessä)
Irroitettava koukku on aina jälkiasennettu, tehtaalta on saanut vain taittuvaa koukkua...
Saksan hinnastossa lukee sama myös pl. 25d mallit.
Leave a comment:
-
Jos tietää varusteen koodin niin bmwfans sivustolla saa helposti etsittyä että mitkä osat liittyy siihen. Esimerkiksi varuste S3ACA eli tehdaskoukku: http://bmwfans.info/parts-catalog/F1...option?s=S3ACA
Edit, tässä esimerkki 30d lisätyn vetokapasiteetin varuste S233A: http://bmwfans.info/parts-catalog/F1...option?s=S233ALast edited by kooma; 23-04-2021, 08:57.
Leave a comment:
-
Originally posted by torso1 View PostIlmeisesti ainakin automaattinen perän tasonsäätö (M-sport paketissa adaptiivisella jousituksella vakiovaruste) ja vaihteiston lisäjäähdytyssarja tulee myös tähän pakettiin. Jotain tällaista. Ehkä jotain muutakin..
Leave a comment:
-
Originally posted by N57T View PostOsaisiko joku kertoa että jos autoon on valittu lisävarusteena lisätty vetokapasiteetti (2700–>3500kg) niin miten auto eroaa vakiosta? Onko joitakin osia vaihdettu vahvempiin tms?
Flekti vaihtuu 600W -> 850W.
Eri takakardaani, perä ja vetarit.
Lisäjäähdytin keulalla.
Keulan ilmanohjausmuovit erit.Last edited by MajorDrake; 23-04-2021, 12:22.
Leave a comment:
-
Originally posted by N57T View PostOsaisiko joku kertoa että jos autoon on valittu lisävarusteena lisätty vetokapasiteetti (2700–>3500kg) niin miten auto eroaa vakiosta? Onko joitakin osia vaihdettu vahvempiin tms?
Tästä on vähän monenlaista juttua ollut. Voihan se olla et jotain on myös vahvistettu mut mitä..?
Ilmeisesti ainakin automaattinen perän tasonsäätö (M-sport paketissa adaptiivisella jousituksella vakiovaruste) ja vaihteiston lisäjäähdytyssarja tulee myös tähän pakettiin. Jotain tällaista. Ehkä jotain muutakin..Last edited by torso1; 22-04-2021, 20:30.
Leave a comment:
Leave a comment: