X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E39Fin
    replied
    Jos klopisee ja on keskialueella klapin tuntua, niin ei varmaan poistu rengastuksella. Täällä 330tkm ajettu F15, joka ei klopise mistään ja menee suoraa tietä kuin kiskoilla.
    Katsastuksessa eivät tunnu löytävän välyksiä, ellei tilanne ole jo todella huono, ehkäpä joku spesialisti osaisi parhaiten tutkia.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by pelai65 View Post
    Talvirenkaat 19” ja kesärenkaat 20” OEM. Sama ongelma molemmilla.

    Kulmat katsottu. Arvoja minulla ei ole.

    Kummallinen kun välillä on hyvä ajaa ja toisinaan on kuin käärme. Ei kulje suoraan. Taitaa olla seuraavaksi reaktiotangot vaihdossa...

    Ja kaikki muu edullinen, ehdotuksia.

    Mitkä olisi sitten oikeat kulmat ko autoon jos suositukset on väljät?
    Minkälainen rengastus sulla on autossa? Oletan että talvirengastus 255/50 R19. Jos silläkin on huono ajaa vaikka niissä on aika löysät rungot niin sitten vian etsiminen voi olla muuallakin kuin väärissä alustakulmissa. Mutta eihän tuolla sun autolla vielä ole kauheesti ajettu joten ei siellä nyt kaikki alustan osat vielä löysänä ole varmasti..

    Mikä alusta autossa on? Ilmajouset takana? Adaptiivinen?

    Leave a comment:


  • pelai65
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Minkä kokoiset renkaat? Onko alkuperäisilla vanteilla? Onko tehty nelipyöräsuuntaus ja laitettu kulmat tasapainoon molemmin puolin? Ne tehtaan ohjearvotkin ovat aika isot..

    Oliko levoton ajaa talvirenkailla?
    Talvirenkaat 19” ja kesärenkaat 20” OEM. Sama ongelma molemmilla.

    Kulmat katsottu. Arvoja minulla ei ole.

    Kummallinen kun välillä on hyvä ajaa ja toisinaan on kuin käärme. Ei kulje suoraan. Taitaa olla seuraavaksi reaktiotangot vaihdossa...

    Ja kaikki muu edullinen, ehdotuksia.

    Mitkä olisi sitten oikeat kulmat ko autoon jos suositukset on väljät?
    Last edited by pelai65; 25-04-2021, 16:53.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by pelai65 View Post
    Juu, alkaa jo harmittaa paluu Bmw:hen jaguarin ja A6 jälkeen. Mutta hieno auto kun nämä saisi kuntoon
    Minkä kokoiset renkaat? Onko alkuperäisilla vanteilla? Onko tehty nelipyöräsuuntaus ja laitettu kulmat tasapainoon molemmin puolin? Ne tehtaan ohjearvotkin ovat aika isot..

    Oliko levoton ajaa talvirenkailla?

    Leave a comment:


  • melperri
    replied
    Originally posted by pelai65 View Post
    Syksyllä hankin F15 30d:n, jolla on noin 125 tkm takana. Aluksi huomasin pientä ravistusta ratissa jarruttaessa moottoritien rampilla. Etujarru uusittiin, mutta ongelma tuli takaisin. Auto on alkanut myös kolista pieniin töyssyihin ajaessa. Alustaa tutkittiin ja kaikki tuntui olevan tiukkaa. Käyttivät jopa naapurin katsastuskonttorilla vain tutkiakseen ongelmaa. Katsastusmies havaitsi kolinan, mutta kaikki nivelet oli hänenkin mielestä tiukkoja. Alatukivarret vaihdettiin mutta ei apua.

    Auto on myös levoton ohjauksen keskialueella. Erittäin häiritsevää moottoritiellä, hakee suuntaa kaikenaikaa. Jos on hieman kaarretta tiessä niin hyvä ajaa, ongelma vain keskialueella.

    Eli mistä etsiä vikaa?
    Tuo etujarrun uusiminen tarkoittaa ilmeisesti sitä , että vaihdettiin levyt ja palat. Jos samassa yhteydessä ei herkistetä kunnolla satuloita , tärinä palaa hyvin pian. Näin on itselleni käynyt useita kertoja. Viimeksi kesällä uusittiin takalevyt. Tärinä palasi melkein heti. Kun erikseen vaatimalla sitten käski purkaa ja herkistää satulat , tärinä lakkasi.

    Leave a comment:


  • pelai65
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Oireiden perusteella kuulostaa ihan normi bemarilta��
    Juu, alkaa jo harmittaa paluu Bmw:hen jaguarin ja A6 jälkeen. Mutta hieno auto kun nämä saisi kuntoon

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by pelai65 View Post
    Syksyllä hankin F15 30d:n, jolla on noin 125 tkm takana. Aluksi huomasin pientä ravistusta ratissa jarruttaessa moottoritien rampilla. Etujarru uusittiin, mutta ongelma tuli takaisin. Auto on alkanut myös kolista pieniin töyssyihin ajaessa. Alustaa tutkittiin ja kaikki tuntui olevan tiukkaa. Käyttivät jopa naapurin katsastuskonttorilla vain tutkiakseen ongelmaa. Katsastusmies havaitsi kolinan, mutta kaikki nivelet oli hänenkin mielestä tiukkoja. Alatukivarret vaihdettiin mutta ei apua.

    Auto on myös levoton ohjauksen keskialueella. Erittäin häiritsevää moottoritiellä, hakee suuntaa kaikenaikaa. Jos on hieman kaarretta tiessä niin hyvä ajaa, ongelma vain keskialueella.

    Eli mistä etsiä vikaa?
    Oireiden perusteella kuulostaa ihan normi bemarilta😉

    Leave a comment:


  • pelai65
    replied
    Syksyllä hankin F15 30d:n, jolla on noin 125 tkm takana. Aluksi huomasin pientä ravistusta ratissa jarruttaessa moottoritien rampilla. Etujarru uusittiin, mutta ongelma tuli takaisin. Auto on alkanut myös kolista pieniin töyssyihin ajaessa. Alustaa tutkittiin ja kaikki tuntui olevan tiukkaa. Käyttivät jopa naapurin katsastuskonttorilla vain tutkiakseen ongelmaa. Katsastusmies havaitsi kolinan, mutta kaikki nivelet oli hänenkin mielestä tiukkoja. Alatukivarret vaihdettiin mutta ei apua.

    Auto on myös levoton ohjauksen keskialueella. Erittäin häiritsevää moottoritiellä, hakee suuntaa kaikenaikaa. Jos on hieman kaarretta tiessä niin hyvä ajaa, ongelma vain keskialueella.

    Eli mistä etsiä vikaa?

    Leave a comment:


  • Eemeli
    replied
    Oli 3500kg vetokyky tehtaalta, auto oli Ruotsiin myyty uutena.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Joo, mut sulla ei varmasti ollutkaan lisättyä vetokapasiteetin varustetta? Ei tehdaskoukku takaa sitä automaattisesti.
    Riippunee markkina-alueesta?

    Suomen hinnastossa

    Lisätty vetokapasiteetti (maks. vetopaino 3500kg)
    (Vakiona varusteen 3AC yhteydessä)

    Irroitettava koukku on aina jälkiasennettu, tehtaalta on saanut vain taittuvaa koukkua...

    Saksan hinnastossa lukee sama myös pl. 25d mallit.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by Eemeli View Post
    Mulla oli rautajouset ympäriinsä ja orginaali sähköinen koukku.
    Joo, mut sulla ei varmasti ollutkaan lisättyä vetokapasiteetin varustetta? Ei tehdaskoukku takaa sitä automaattisesti.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Jos tietää varusteen koodin niin bmwfans sivustolla saa helposti etsittyä että mitkä osat liittyy siihen. Esimerkiksi varuste S3ACA eli tehdaskoukku: http://bmwfans.info/parts-catalog/F1...option?s=S3ACA

    Edit, tässä esimerkki 30d lisätyn vetokapasiteetin varuste S233A: http://bmwfans.info/parts-catalog/F1...option?s=S233A
    Last edited by kooma; 23-04-2021, 08:57.

    Leave a comment:


  • Eemeli
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Ilmeisesti ainakin automaattinen perän tasonsäätö (M-sport paketissa adaptiivisella jousituksella vakiovaruste) ja vaihteiston lisäjäähdytyssarja tulee myös tähän pakettiin. Jotain tällaista. Ehkä jotain muutakin..
    Mulla oli rautajouset ympäriinsä ja orginaali sähköinen koukku.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by N57T View Post
    Osaisiko joku kertoa että jos autoon on valittu lisävarusteena lisätty vetokapasiteetti (2700–>3500kg) niin miten auto eroaa vakiosta? Onko joitakin osia vaihdettu vahvempiin tms?
    Lisätty vetokapasiteessi on kaikissa muissa tehdaskoukullisissa vakiona, pl. hybridi ja 25d .

    Flekti vaihtuu 600W -> 850W.

    Eri takakardaani, perä ja vetarit.

    Lisäjäähdytin keulalla.

    Keulan ilmanohjausmuovit erit.
    Last edited by MajorDrake; 23-04-2021, 12:22.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by N57T View Post
    Osaisiko joku kertoa että jos autoon on valittu lisävarusteena lisätty vetokapasiteetti (2700–>3500kg) niin miten auto eroaa vakiosta? Onko joitakin osia vaihdettu vahvempiin tms?
    Tämä kiinnostaa myös itseä koska multa löytyy myös tommonen F15 tehdaskoukulla jonka vetokapasiteetti on 3500kg eli tehtaalla on laitettu lisävetokapasiteetin varuste myös.

    Tästä on vähän monenlaista juttua ollut. Voihan se olla et jotain on myös vahvistettu mut mitä..?

    Ilmeisesti ainakin automaattinen perän tasonsäätö (M-sport paketissa adaptiivisella jousituksella vakiovaruste) ja vaihteiston lisäjäähdytyssarja tulee myös tähän pakettiin. Jotain tällaista. Ehkä jotain muutakin..
    Last edited by torso1; 22-04-2021, 20:30.

    Leave a comment:

Working...
X