X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • N57T
    replied
    X5 F15 lisätty vetokapasiteetti?

    Osaisiko joku kertoa että jos autoon on valittu lisävarusteena lisätty vetokapasiteetti (2700–>3500kg) niin miten auto eroaa vakiosta? Onko joitakin osia vaihdettu vahvempiin tms?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Oletettavasti tehtaalle. Sehän nuo goodwillit yleensä maksaa.
    Osalla merkkiliikkeistä on jotenkin tosi nihkeä suhtautuminen tuontiautoihin ja on tullut vastaan että tyrmätään heti kättelyssä GW eikä sitä oikeasti edes kysytä. Sittenkun asiaa oikein vaatimalla vaatii tehdään tehtaalle kysyly jonka tulos saattaa olla ihan eri kuin annettiin ymmärtää..

    Tässä on siis asiakkaan oltava tiukkana ja osattava kysyä tehtiinkö se kysely maahantuojalle vai tehtaalle...
    Ja tehtaallekin voi tehdä automaattikyselyn ja jos se on kielteinen sinne voi tehdä kyselyn myös manuaalisesti johon marmorin edustaja voi kirjoittaa oman viestinsä,
    vaikkapa sen että kyseesäs on usamman BMW:n omistava /-nut asiakas jolloin manuaalikäsittelyssä voi saada paremman tuloksen...

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Oletettavasti tehtaalle. Sehän nuo goodwillit yleensä maksaa.

    Leave a comment:


  • sampel
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Tehtiinkö kysely tehtaalle vaiko maahantuojalle?
    Kannattaa kysyä eriävä mielipide jonkin muun BMW ketjun kautta.

    Käsittääkseni maahantuojalle. Itse kun en tiedä miten nämä prosessit toimii, niin kävelin vain marmorille ja kerroin ongelman. Tiedossa oli nämä penkkeihin liittyvät ongelmat ja että niitä on GW hakemusten kautta korjailtu.


    Marmorilla lupasivat vielä tehdä uutta GW kyselyä, ilmeisesti jotakin eri kautta sitten, en tiedä?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by sampel View Post
    vm. 2015 ja 100tkm ajettuun tuli GW vastaukseksi 0% penkin nahkojen vaihtoon. Eli ei korvaa mitään ja perusteluja miksi näin, ei saa.
    Tehtiinkö kysely tehtaalle vaiko maahantuojalle?
    Kannattaa kysyä eriävä mielipide jonkin muun BMW ketjun kautta.

    Leave a comment:


  • sampel
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    On se tyyppivika. 110 tkm ajettuun 2015 käyttöönotettuun saatiin vielä keväällä GW:n piikkiin. Useampaan on Saksassa vaihdettu nahat enemmänki ajettuun.

    vm. 2015 ja 100tkm ajettuun tuli GW vastaukseksi 0% penkin nahkojen vaihtoon. Eli ei korvaa mitään ja perusteluja miksi näin, ei saa.

    Leave a comment:


  • IIIolut
    replied
    Originally posted by volvostabemariin View Post
    22-27 km. Kesällä välillä enemmän
    Ok, kiitos tiedosta. Mulla on kerran näyttänyt 22km ja yleensä 20 km.

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by IIIolut View Post
    Minkälaisia sähköllä ajettavia kilometrilukemia X5 40e miehillä connected drive sovellus näyttää, kun auton akku on ladattu täyteen?
    22-27 km. Kesällä välillä enemmän

    Leave a comment:


  • IIIolut
    replied
    Minkälaisia sähköllä ajettavia kilometrilukemia X5 40e miehillä connected drive sovellus näyttää, kun auton akku on ladattu täyteen?

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    F15 30d jakopää kestää 330tkm, siis 2010-luvun mittapuulla oikeinkin kivasti. Tässä tapauksessa hetken vaivannut mystinen nykimisvika taitaa myös paikantua venyneeseen ketjuun.

    Ei siis keritty ajamaan ketjua poikki, mutta ääniraita on kahden aiemman bemarista katkaistun ketjun kokemuksella oikein tuttu ajalta 10km ennen laukeamista.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Jos autossa ei ole varustetta S2VPA niin takaperään tulee G3 öljyt 83 22 2413512

    Jos varuste S2VPA löytyy niin takaperän vetopyörästöön tulee
    BMW Synthetics OSP 83 22 2 365 987

    Ja laitakammioihin (levypakat)
    BMW final drive oil SAF-Carbon Mod. 83 12 0 445 832
    Aika hyvin on pakkauskoot valittu bemarilla kun tuota carbon mod öljyä myydään 0,5l astioissa ja täyttömäärät hieman yli

    Vaihto ohjeissa lukee seuraavaa:
    Note:
    The rear axle final drive has three oil chambers. The outer chambers (1, 3) contain the oil ”SAF carbon mod”, but with different filling capacities. The middle chamber (2) contains the ”SAF XO Burmah Castrol” oil (refer to Operating Fluids). The oils will mix if the rear axle final drive is subject to a change in position in excess of 45°.

    Do not fill transmission with transmission oil up to lower edge of filler hole!
    Transmission oil level is lower than lower edge of filler hole!
    The following capacities must be stringently observed! Failure to comply with this requirement will result in damage to the rear axle differential!

    Capacity, centre (2)
    SAF XO Burmah Castrol
    Litres 0,95±0,02

    Capacity, left (1)
    SAF carbon mod
    Litres 0,54±0,02

    Capacity, right (1)
    SAF carbon mod
    Litres 0,58±0,02


    Onkohan näille öljyille jotain tarvike vastaavuuksia?

    Tuokin erikoista että sekottuvat jos kallistaaa perää liikaa, luulisi että ajan kanssa sekoittuvat joka tapauksessa jos yhteys on olemassa.
    Last edited by atcc; 08-04-2021, 11:20.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Onko kukaan vaihdellut peräöljyjä M50d:hen? Realoem tarjoaa perään G3 öljyä ja taas newtis:n mukaan tulee kahta eri öljyä ja kumpikaan ei ole G3?

    Käsitääkseni G2 (etuperä öljy) on 75w85 gl-5 ja G3 on 75w80 gl-5.

    Voikohan tuonne vain heittää esim castrolin LS öljyt sisään :think
    Jos autossa ei ole varustetta S2VPA niin takaperään tulee G3 öljyt 83 22 2413512

    Jos varuste S2VPA löytyy niin takaperän vetopyörästöön tulee
    BMW Synthetics OSP 83 22 2 365 987

    Ja laitakammioihin (levypakat)
    BMW final drive oil SAF-Carbon Mod. 83 12 0 445 832
    Last edited by zakspeed; 07-04-2021, 20:40. Reason: numerot lisötty

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    M50d peräöljyt

    Onko kukaan vaihdellut peräöljyjä M50d:hen? Realoem tarjoaa perään G3 öljyä ja taas newtis:n mukaan tulee kahta eri öljyä ja kumpikaan ei ole G3?

    Käsitääkseni G2 (etuperä öljy) on 75w85 gl-5 ja G3 on 75w80 gl-5.

    Voikohan tuonne vain heittää esim castrolin LS öljyt sisään :think

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by samp_0 View Post
    Nyt kun on jo uudempi korimalli tullut niin uskaltaa kysyä. Onko tämä F15 mallin plug-in hybridi mistään kotoisin? Niitä tuntuu olevan todella hyvin varusteltuna nettiautossa tarjolla todella pienillä kilometreillä.

    Houkuttelisi kokeilla tuota veroedullisuuden vuoksi. Toki kilometrejä tulee vuodessa +35tkm ettei diesel missään nimessä ole poissuljettu vaihtoehto. Diesel-malleja hyvin varusteltuna on vaan huomattavasti vähemmän tarjolla ja usein myös 3-4x ajokilometreillä.

    Minimivaatimuksena olisi neliveto, tehtaan sähköinen vetokoukku, panoramakatto, adaptiivinen vakkari, peruutuskamera 360view, fiksun väriset nahat, sähköpenkit jne. Ja tietysti M-Sporttina.
    Noilla kilometreillä Hybrid ei ole vaihtoehto. Lisäksi sen tekniikkaan liittyy melko isoja riskejä, jakoketjut venyy, koneet ruostuu (tosin ei tuolla ajomäärällä), männät sulaa jos lastuttaa yms. kaikkea kivaa, niiden hybridijärjestelmän vikojen lisäksi.

    Lisäksi kulutus akku tyhjänä vähän raskaamalla kaasujalalla maantiellä on kohtuuttoman kova.

    Onneksi G-sarjassa siirryttiin 3 litraiseen...

    Leave a comment:


  • IIIolut
    replied
    Originally posted by samp_0 View Post
    Nyt kun on jo uudempi korimalli tullut niin uskaltaa kysyä. Onko tämä F15 mallin plug-in hybridi mistään kotoisin? Niitä tuntuu olevan todella hyvin varusteltuna nettiautossa tarjolla todella pienillä kilometreillä.

    Houkuttelisi kokeilla tuota veroedullisuuden vuoksi. Toki kilometrejä tulee vuodessa +35tkm ettei diesel missään nimessä ole poissuljettu vaihtoehto. Diesel-malleja hyvin varusteltuna on vaan huomattavasti vähemmän tarjolla ja usein myös 3-4x ajokilometreillä.

    Minimivaatimuksena olisi neliveto, tehtaan sähköinen vetokoukku, panoramakatto, adaptiivinen vakkari, peruutuskamera 360view, fiksun väriset nahat, sähköpenkit jne. Ja tietysti M-Sporttina.
    Nyt on ollut 1,5 vko 40e mallin auto taloudessa ja mukava peli on ollut, sekä tyytyväinen olen ollut hankintaan. Varusteita on autossa enemmän kuin osasin toivoa�� Oli samat vaatimukset niiden suhteen kuin sinulla. Pelkkä bensa ja diesel mallit ei kiinnostanut ja ajatus lähti siitä, kun viime vuonna koeajoin 530e mallin. Meidän perheen päivittäiset ajot pystyy ajamaan sähköllä, mikä on iso plussa. Kulutus ei muutenkaan ole kovin kova ja keskimäärin pyörinyt 10l / 100 km. Eihän tuo mikään raketti ole, mutta ihan hyvä käyttöautoksi.
    Last edited by IIIolut; 04-04-2021, 11:04.

    Leave a comment:

Working...
X