Taitaa molemmat adaptiiviset alustat tuoda pussit, mulla se comfort versio ja myös pussit takana ja sama juttu eli jälkiasenteinen koukku ja ei tason säätöä ellei se ole osa tuota alustaa.
Noiden vaihtohan itse tehtynä ei ole mikään ihmeellinen operaatio, menikään mulla ensi kertalaisena reilu 1h vaihtaessa Arnottit alle. YouTubessa loistavia videoita ohjeeksi
Jos on 7 paikkainen, tehdaskoukulla tai lisävarusteena valittu tasonsäätö niin on ilmajouset, muutoin on rautajouset takana(kin).
Tuoko adaptiivinen M-Sport alusta myös nuo? Omassa nimittäin ainakin perästä löytyy nuo. Siinä ei mitään tasonsäätöä kyllä ole, koukkukin on jälkiasennettu. Jousipussit meni liikkeen piikkiin vaihtoon ostaessani keväällä auton (pudotti perän alas aika-ajoin).
Onko näin että kaikissa F15 malleissa ei ole ilmajousitusta takana?
Rautajousia näkyy ainakin olevan saatavilla varaosien perusteella. Tuli vähän yllätyksenä kun tottunut F11 että on kaikissa vakiona.
Jos on 7 paikkainen, tehdaskoukulla tai lisävarusteena valittu tasonsäätö niin on ilmajouset, muutoin on rautajouset takana(kin).
Onko näin että kaikissa F15 malleissa ei ole ilmajousitusta takana?
Rautajousia näkyy ainakin olevan saatavilla varaosien perusteella. Tuli vähän yllätyksenä kun tottunut F11 että on kaikissa vakiona.
Tänään pukkasi ensimmäistä vikakoodia 2014 X5 30D I driveen. Koodinlukijalla selvisi : Code 030490, steering wheel electronics (LRE) (LIN): missing LIN slave.
Autossa M sport ratti, sähkösäädöillä ja lämmityksellä. I drive herjasi ruudulla Cruise control malfunctionista. Vakkari (ei adaptiivinen) toimii kuitenkin ihan normaalisti. I drive vehicle checkissä ei myöskään näy mitään vikaa.
Koodinlukijalla kyllä näytti tuo yllä mainittu vika olevan currently present, ei vian nollaus sitä myöskään poistanut.
Onko mahdollisesti joku liittimen kontaktihäikkä? Autoa ei ole ”ropellettu”, vika pukkasi ihan itsekseen. onko nuo sähköliittimet airbagin takana vai jossakin muualla? Vielä en ehtinyt sen syvällisemmin tuohon perehtyä.
Etujarrut pitäis vaihtaa ens viikonloppuna 50d:hen. Noissa etulevyissä on semmonen noin 5cm pituinen matata ura ulkokehässä yhdessä kohdassa.
Pitääkö se ottaa jotenkin huomioon asennettaessa? Esim pitäiskikö sen osoittaa johonkin tiettyyn suuntaan että satula on helpompi laittaa kiinni? Takalevyissä tuommoista ei ollut.
Etujarrut pitäis vaihtaa ens viikonloppuna 50d:hen. Noissa etulevyissä on semmonen noin 5cm pituinen matata ura ulkokehässä yhdessä kohdassa.
Pitääkö se ottaa jotenkin huomioon asennettaessa? Esim pitäiskikö sen osoittaa johonkin tiettyyn suuntaan että satula on helpompi laittaa kiinni? Takalevyissä tuommoista ei ollut.
Kai niitä voi olla useampia. Mulla tosiaan ihan diesel koneella. Ei "e".
Oukei, Dieselissä varmasti yksinkertaisemman sähköt. Aikoinaan E70:ssä oli maakaapeli koneeseen huonossa kunnossa = lähes irti/poikki, vaikutti sekä käynitystyvyyteen että lataukseen. Ja herjojaja oli paljon. Kannattaa tsekata jossain vaiheessa, eiköhän F15 tuo löydy kanssa.
Näytti tuo akun maakaapeli olevan ihan uutta vastaava. Kiinnittyi takakontissa takapuskurin puoleiseen sivuun. Säältä suojassa. No toivotaan ettei tuu uudestaan herjoja..
Jaa, minkähän maadoituskaap9elin ne vaihtoi huollossa. Valokuvan perusteella se oli kyllä hieman rapainen, huonossa kunnossa ja maadoituspiste oli ruosteessa. Ei se missään takakontissa varmaankaan ollut, ulkopuolella sen on oltava. Mutta jos ei herjoja, niin hyvä. Jos ei kunnossa, niin syksyllä kosteamalla kelillä ilmoittelee kyllä uudelleen
Näytti tuo akun maakaapeli olevan ihan uutta vastaava. Kiinnittyi takakontissa takapuskurin puoleiseen sivuun. Säältä suojassa. No toivotaan ettei tuu uudestaan herjoja..
Eli tuo osa numero 2 tilaisi uuden? Akku vaihdettu uuteen 105ah talvella.
Mulle vaihtoivat huollossa (0eur), kuvan perusteella arvaisin että tuo se on / toinen lyhyt kaapeli. Itse näin vain valokuvan viallisesta, kaapeli oli todella huonossa hapessa, samaten kiinnityspiste. En ole varma olivatko purkaneet jo suojan pois, mutta valokuvassa näytti täysi suojaamattomalta maakaapelilta mallia Biltema Akku vaihdettiin samalla, no se ei ollu ilmainen.
Tänään pistin virrat päälle ja tuli huutomerkki "set time and date". Eilen ajeltu ihan normaalisti. Trippi oli myös nollaantunut. Kertookohan tämä jostain tulevasta viasta? Ihan normaalisti toimi sen jälkeen.
Voi olla 12v akku heikossa hapessa. 40e tyyppiongelma on maakaapelin korrodoituminen.
Leave a comment: