Originally posted by TuusBim
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		BMW X5 E70 yleistä keskustelua III
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Polttimoiden päivitystä suunnitteilla. Tarkoitus vaihtaa vilkut ja valot(etu/taka) jarru.
Tilattu jo Philipsin White Visionit eteen(DS1 ja H8/H11) ja ledit nurkkiin.
Onko joku jo ehtinyt toteuttamaan valopäivitystä ja tuliko mieleinen?
Entä miten luotettava tuo kattoluukku(panoraama) ko autossa on? Uskaltaako sitä käyttää ja onko siinä esim voitelun tarvetta..... Youtubesta löysin videon jossa se takaosa "otettiin" pois käytöstä. Se kai näissä on se vikaherkin paikka....Last edited by expertti; 17-07-2018, 15:01.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kappas, ei tullut mieleenkään tuo, carlyssä esim oli piiitkään juuri toisin päin. Itse taisin alkaa käyttää vasta viime talvena päivitettyäni jo F-sarjalaiseen e70:stä ja Carlyn rajojen tultua vastaan...Originally posted by expertti View Post?????????? Eihän tuo Bimmercode edes tue E -sarjaa, vain F ja G siellä näyttää olevan. Noh, onneksi on tuo Carly mitä kokeilla alkuun.Q7 e-tron TDI -17
MB CLA 250e -21
E81 116i -09
Ex:
F60 Countryman S E ALL4 -17
F15 X5 30d -14
E70 X5 40d M Sport -12
F20 120da -13
E61 530xd -09
F11 520d -12
E60 520d -09
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Omassa ainakin toistaiseksi vielä toiminut, aika harvoin tulee käytettyä, vähän jännittää joka kerta kun sen avaan että miten käy.Originally posted by expertti View PostPolttimoiden päivitystä suunnitteilla. Tarkoitus vaihtaa vilkut ja valot(etu/taka) jarru.
Tilattu jo Philipsin White Visionit eteen(DS1 ja H8/H11) ja ledit nurkkiin.
Onko joku jo ehtinyt toteuttamaan valopäivitystä ja tuliko mieleinen?
Entä miten luotettava tuo kattoluukku(panoraama) ko autossa on? Uskaltaako sitä käyttää ja onko siinä esim voitelun tarvetta..... Youtubesta löysin videon jossa se takaosa "otettiin" pois käytöstä. Se kai näissä on se vikaherkin paikka....Tesla MY LR -22
i3 94Ah -18
ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
ex: e87 116i -05
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Olen E70:ia katellut ja parikin ihan hyvää mulle käypää kulkinetta olisi muttei aktiiviohjausta. Kuinka paljon iloa siitä on kun pääosasta ajoa on maantieajoa? Parkkipaikalla varmasti hyvä, mutta kuinkas muuten?
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Originally posted by Black Zero View PostOlen E70:ia katellut ja parikin ihan hyvää mulle käypää kulkinetta olisi muttei aktiiviohjausta. Kuinka paljon iloa siitä on kun pääosasta ajoa on maantieajoa? Parkkipaikalla varmasti hyvä, mutta kuinkas muuten?
Oma mielipide on että isopuutos.
Yleensä niistä puuttuu sitten muitakin hyviä varusteita:think
Jatkasin etsintää
							
						E93 vaimon
ex
E70 3.0 SD
E46x2
M5 E39
325tds E36
M535i E28
323i E30
323 E21
BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
............ Onko Kainuussa tai lähimaakunnissa joku joka tekee noita DPF tyhjennyksiä? Ja osaako joku kertoa millainen työ ja kesto?Originally posted by expertti View PostOletteko tehneet DPF puukotuksia ko autoon? Saako sisuskalut pois huomaamatta...
Kannattaisiko hommata jostain erikseen pönttö joka rikkoa ja asentaa entisen tilalle. Näin säästyisi alkuperäinen jos sitä joskus kaipaa....
Toki downpipe olisi edullisempi hankkia, mutta saako sen naamioitua niin ettei sen vaihtoa huomaa alhaalta päin...?Last edited by expertti; 26-07-2018, 12:13.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Ja oma mielipide että ei tuo sitä tartte. Käy koeajamassa vaihtoehtoja ilman ja varusteen kanssa ja muodosta sen mukaan mielipide.Originally posted by 325tds View PostOma mielipide on että isopuutos.
Yleensä niistä puuttuu sitten muitakin hyviä varusteita:think
Jatkasin etsintää
Mielipiteiden kysyminen on vähän sama kun kysyy onko valkoinen vai musta parempi, aina löytyy molempiin suuntiin näkemyksiä.
tekijöitä tietämättä en rupea neuvoon, mutta vinkkinä että monessa muussa korimallissa on sama dpf+kat kombo. Ostaisin itse romikselta jostain paljon kelatusta laitteesta purkuosan ja siitä rauhassa nykisin dpf-osan pois.Originally posted by expertti View Post............ Onko Kainuussa tai lähimaakunnissa joku joka tekee noita DPF tyhjennyksiä? Ja osaako joku kertoa millainen työ ja kesto?
Kannattaisiko hommata jostain erikseen pönttö joka rikkoa ja asentaa entisen tilalle. Näin säästyisi alkuperäinen jos sitä joskus kaipaa....
Toki downpipe olisi edullisempi hankkia, mutta saako sen naamioitua niin ettei sen vaihtoa huomaa alhaalta päin...?
Toim.huom. Se on yhdessä pöntössä kaikki, etupäässä kai oli katti ja taaempi kenno dpf.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
[QUOTE=repsa;4033825]Ja oma mielipide että ei tuo sitä tartte. Käy koeajamassa vaihtoehtoja ilman ja varusteen kanssa ja muodosta sen mukaan mielipide.
Mielipiteiden kysyminen on vähän sama kun kysyy onko valkoinen vai musta parempi, aina löytyy molempiin suuntiin näkemyksiä.
Juu, näinhän se on. Kävin tänään ajamassa sellaista jossa aktiiviohjausta ei ollut ja hiukan kankean oloinen pyörittelyssa. vähän yllättävänkin.
Tiedä sitten oliko kaikki ok mutta seuraavaksi jostain sitten aktiiviohjauksellinen koeajoon niin tietää sitten mikä on ero.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Mullakaan ei aktiiviohjausta ole, enkä voi kuvitella että sitä maantiellä ikinä tarvitsisi mihinkään. Kaupunkipyörittelyssä siitä varmaan jotain hyötyä on, koska ilman sitä tuo auto on kyllä "iso". Noh, ei kai se aktiiviohjauskaan kääntösäteelle mitään tee, nopeuttaa vaan sitä pyörien kääntymistä.
DPF puukottamiseen sellainen kommentti, että eihän sitä saa huomaamattomasti tehtyä. Ei tällasen vehkeen kuulu savuttaa kuin jonkun -70 luvun mannemersun, myötätuntohäpeä siitä tulee aina kun näkee minkä tahansa post 2005 diesel Bemarin joka savuaa, vinkuu ja aiheuttaa kirveleviä silmiä. "Voimasavu" ei kyllä sitten ole siistiä millään tasolla, ja itse en ole mikään viherpiipertäjä...
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Mun suomiauto e53 x5 2005 ei tuota pönttöä ole koskaan ollut, hävettää...Originally posted by Macke View Postmyötätuntohäpeä siitä tulee aina kun näkee minkä tahansa post 2005 diesel Bemarin joka savuaa, vinkuu ja aiheuttaa kirveleviä silmiä. "Voimasavu" ei kyllä sitten ole siistiä millään tasolla, ja itse en ole mikään viherpiipertäjä...*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Aktiiviohjaus, edc-alusta ja aktiiviset kallistuksenvaimentajat yhdessä ovat paras varustepaketti mitä tälläiseen möhköön on saanut.
Vaimon pientä Golfia saa veivata kuin rekkaa urakkanupilla kun ajaa meidän pihaan 90 astetta oikealle ja heti perään sama vasemmalle. X5 menee puolikkailla ratin käännöillä😃
Mutkatiellä ei nopeutta löydy jota ei auton puolesta uskaltaisi ajaa niin että mennään kuin kiskoilla ja kurvit mennään 3-5cm ratin liikkeillä läpi auton kallistamatta yhtään.
Suosittelen koeajoa!
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
....... Itse kyllä epäilen että jos auto savuttaa tai ohjelmoinnin jälkeen tuleee ns voimasavua, niin ohjelmointi on pahasti pielessä tai auto muutoin rikki. Ohjelmoinnin voi tehdä myös siten että savun määrä ei lisäänny. Sana "voimasavu" ei siis ole todellakaan merkki siitä että autossa olisi oikeasti enemmän voimaa kuin ohjelmoidussa savuttomassa.Originally posted by Macke View PostMullakaan ei aktiiviohjausta ole, enkä voi kuvitella että sitä maantiellä ikinä tarvitsisi mihinkään. Kaupunkipyörittelyssä siitä varmaan jotain hyötyä on, koska ilman sitä tuo auto on kyllä "iso". Noh, ei kai se aktiiviohjauskaan kääntösäteelle mitään tee, nopeuttaa vaan sitä pyörien kääntymistä.
DPF puukottamiseen sellainen kommentti, että eihän sitä saa huomaamattomasti tehtyä. Ei tällasen vehkeen kuulu savuttaa kuin jonkun -70 luvun mannemersun, myötätuntohäpeä siitä tulee aina kun näkee minkä tahansa post 2005 diesel Bemarin joka savuaa, vinkuu ja aiheuttaa kirveleviä silmiä. "Voimasavu" ei kyllä sitten ole siistiä millään tasolla, ja itse en ole mikään viherpiipertäjä...
DPF:n poisto taitaa tosiaan lisätä lähinnä kitkerää pakokaasua ympäristöön?
Comment
 
Comment