BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilkutin
    replied
    Originally posted by Vilkutin View Post
    Palaako muilla äks vitoses sisävalojen katkasijois taustavalot?

    Ois kiva vaihtaa sinne valonlähde jos siellä kuuluuu palaa.
    Last edited by Vilkutin; 23-11-2019, 07:18.

    Leave a comment:


  • Vilkutin
    replied
    Palaako muilla äks vitoses sisävalojen katkasijois taustavalot?

    Leave a comment:


  • kehveli
    replied
    Nyt sitten antautui FRM-moduuli autosta.

    Onkohan Etelä-Karjalan alueella, ketään kenellä olisi korjaustyökalut tuohon moduuliin?

    Leave a comment:


  • Vilkutin
    replied
    Kysytäämpäs täälläkin mitä ootte laitellu?

    Ooon koittanu kahlata näitä aiheita läpi mutta en pääse oikein yksimielisyyteen mitä tehdä..

    Autona siis X5, E70, vm.2007,
    0609 Navigation system Professional
    0698 Area-Code 2 for DVD
    Aux in löytyy, jonka kautta siis haave saada BT kautta spotifyt kuulumaan.
    edit. himbox tilattu.
    Last edited by Vilkutin; 10-11-2019, 15:42.

    Leave a comment:


  • Vilkutin
    replied
    Auto juuri hankittu, joten liike hoiti uuden suuttimen vitoseen. Nyt toimii.

    Akku oli kyykänny tarttailuissani ja sekottanut ajoneston ja koneen ekun välit, koodaamalla kuntoon.

    Samalla myös uusi vartan agm, huomenna hakemaan autoa jos nyt kestäis kotiin asti. Vanhassa akussa stanssaus 4/10 ja bmw historia tsyyrihissä näyttää että 2010 ois akku uusittu.

    Hehkut ja ohjain oli uusittu ennen myyntiä mutta 5en johto ei ollu pohjassa josta vikakoodi.

    Sitten perus suodatin jumppaa yms. alettava tekeen, voimansiirron öljyjä, bt mokkulaa jne..
    Last edited by Vilkutin; 07-11-2019, 19:40.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Vilkutin View Post
    Nojooo, kertaalleen merkkiliikkeessä koodit luettu, 5suutinta näyttää.
    Ajettu 20km jonka jälkeen loppu käynti kokonaan, taas luettu pajalla koodit edelleen 5en suutin.
    Plus muutamia muita... nyt on suutin tilattu ja ens viikolla tapahtunee viimeistään vaihto.

    https://vilkutin.1g.fi/kuvat/x5+koodit.jpg
    Ennen suuttimen vaihtoa mittaa ne kuten clavurion jo vinkkasi, vikakoodi voi viitata väärään suuttimeen. Täällä oli aikaisempaa juttua aiheesta: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=375664

    Leave a comment:


  • kehveli
    replied
    Muutama muu vika. Voi olla huono akkukin, kun noita herjoja heittää vähän joka paikkaan. :think

    Leave a comment:


  • Vilkutin
    replied
    Nojooo, kertaalleen merkkiliikkeessä koodit luettu, 5suutinta näyttää.
    Ajettu 20km jonka jälkeen loppu käynti kokonaan, taas luettu pajalla koodit edelleen 5en suutin.
    Plus muutamia muita... nyt on suutin tilattu ja ens viikolla tapahtunee viimeistään vaihto.






    Originally posted by Vilkutin View Post
    Kirjottelempa tännekkin vaikka tilanne on kesken vielä mutta täydentelen kun viisastutaan.

    Eli X5, M57/T2 koneella, 275tkm menty, sammu ylämäkeen noin 80vauhdista, ei varotuksia, ei piipityksiä, virrat jäi päälle, ja rullasin auton tien sivuun. Napista virrat pois päältä ja uusiks tulille lähti ja toimi moitteetta.

    Kunnes seuraavana päivänä sammu kaupan pihaan, kävelyvauhdista, virrat pois ja startti, pyörittää vaan ei lähde käymään, tovin pyöritin ja virrat pois, ja uus yritys taas lähti käymään ja toiminu moitteetta sen jälkeen.



    Jännityksellä odotan huomista vikakoodin lukua löytyykö joku selkeä vika vai meneekö arpomiseksi.
    Kun auto toimii niin mielestäni toimii täysin moitteetta, vetää hyvin jne.



    Vastaavia kokemuksia kelläään? Toi yllättäen sammuminen voi olla erilaisissa risteyksissä ja rampeissa kohtalaisen kiusallinen ja vaarallinen vaiva.

    Leave a comment:


  • AnttiL
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    Taitaa olla moottorissa kiinni OE mielessä..

    Uskottelisin itselleni että kylläkai noitakin maailmalta irto-osana löytää. Jos ei muuten niin sitten moottori+vaijeripakettina.

    Voin koittaa muistaa katsoa oliko E65 samannäköinen : peruspenkissä E70 tuo moottori ei ole tuollainen vaijerisäätöinen vaan siinä on neliöputkipalkki.
    Jopas on jännä. E65 myydään erillisenä varaosana vaijerisarjaa ja sille on osanumerokin. E65:ssa istuinosan runko ja kiskot ovat erillisiä osia ja vaijerit ovat kiskon pisteosia. E70:ssä istuinosan runko ja kiskot ovat ovat yksi kokonaisuus ja pisteosia ei juuri ole. Kävin tänään marmorillakin kysymässä niin ei ole saatavilla. Pitäisi ostaa koko istuinosan runko.
    E65 vaijerit näyttää olevan kumpikin 5mm pidemmät kuin E70. Taidan päätyä käytettyyn säätömoottoriin/vaijereihin purkamolta kun sattui sellainen löytymään.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by AnttiL View Post
    Pitäisi löytää X5 comfort penkkien istuinosan etäisyydensäätömoottoriin vaijeri/akseli. Tuon punaisella ympyröidyn moottorin jatkeeksi vaijerit. Real OEM:stä en löydä millään kyseisiä vaijereita. Voikohan olla niin ettei olisi varaosana saatavilla vai sisältyykö vaijerit itse moottoriin?
    Taitaa olla moottorissa kiinni OE mielessä..

    Uskottelisin itselleni että kylläkai noitakin maailmalta irto-osana löytää. Jos ei muuten niin sitten moottori+vaijeripakettina.

    Voin koittaa muistaa katsoa oliko E65 samannäköinen : peruspenkissä E70 tuo moottori ei ole tuollainen vaijerisäätöinen vaan siinä on neliöputkipalkki.

    Leave a comment:


  • jardahl
    replied
    Originally posted by MarQu View Post
    Nyt kun vaihto alle välikelin renkaat niin auto hiljeni huomattavasti. Parissa alla olleessa renkaassa oli huomattava hammastus. Kaikki saa laittaa kierrätykseen. 40-60kmh vauhdissa ollut ujellus loppui
    Joo sama täällä kun laitoin melkein uudet 20” Hakka 8 SUV-kumit alle. Ihan kuin eri auto, rengasäänet hävisi melkein kokonaan.

    Leave a comment:


  • AnttiL
    replied
    Pitäisi löytää X5 comfort penkkien istuinosan etäisyydensäätömoottoriin vaijeri/akseli. Tuon punaisella ympyröidyn moottorin jatkeeksi vaijerit. Real OEM:stä en löydä millään kyseisiä vaijereita. Voikohan olla niin ettei olisi varaosana saatavilla vai sisältyykö vaijerit itse moottoriin?
    Attached Files
    Last edited by AnttiL; 03-11-2019, 08:11.

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Yleismittarilla ei ainakaan mun katiskassa saanut mitään eroa mitattua risan suuttimen, toimivien vanhojen tai uuden suuttimen välillä. Että siihen ei kannata luottaa sokeesti, toki jos munkki käy niin sitten näkee tollakin

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Vilkutin View Post
    Mimmosia kokemuksia tuon 5en suuttimen irrotuksesta, ilman oikeaa työkalua?
    Kuulemma osaa juuttua todella kovaan, ja olla edes irtoamatta ilman oikeaa erikoistyökalua.

    Tässä vaiheessa auto vielä käynnistyi mutta sammuili usein.
    Enään ei käynnisty, koodit siis ajalta kun vielä kävi.

    Tälläsiä koodeja anto ulos merkkiliikkeessä.


    Kaasuläpän asentosensorista myös herjaa samoin ahtopaine anturista, mimmosia vaihtaa, kalliiita?
    Hehkut pitäisi olla juuri vaihdettu samoin ohjainlaite silti 6km sitten on tullut virhe.

    Näättekö tossa listassa jotain muuta huolestuttavaa, auto siis juuri hankittu.
    Mittaa/mittauta ne suuttimet, kuten jo edellä vinkkasin. Tee se ainakin yleismittarilla, jos eristysvastusmittaria ei ole käytettävissä. Varsinainen ongelma voi käytännössä olla millä tahansa saman bankin (4-6) suuttimella, eikä tuohon 5-pytyn koodiin kannata sellaisenaan luottaa.

    Kaasuläpän saa orkkista vastaavana Pierburg taravikeosana. Ei paha homma.

    Hehkujen osalta jää vähän mysteeriksi, kenen valmistamia osia sinne on laitettu, jos jo nyt antaa niiltä koodia. Toki hehkujen ohjainlaitteelle tulevan jännitesyötön huono kontakti voi aiheuttaa vikakoodin kaikilta hehkuilta ja niissä liitinpinneissä on ollut jonkin verran ongelmia. Tarvittaessa uusii laturilta ohjainlaitteelle tulevan kaapelin.

    Leave a comment:


  • Vilkutin
    replied
    Pyörittää kyllä

    Leave a comment:

Working...
X