E70 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kyllähän se boksi koodauksen vaatii. Taitaa riittää kun oletuskoodaa FRM:n NCS-Expertillä.
-
-
E70 ja adaptiiviset ajovalot, kosteusongelma
Moro,
E70 LCI:n kanssa ongelma jossa adaptiivisten valojen ohjainlaite sai vettä ja vikavalo tauluun eikä oikeanpuoleinen valo liikkunut enää lainkaan. Ongelman laatu oli selvä heti kun modulin otti käteen, se oli täysin veden alla.
Tilasin uuden ja vaihdoin, vikavalo palaa edelleen ja antaa vikakoodin 9CC0.
Vanhalla uineella modulilla antoi koodit 9CC0 ja 9CC2 ja samat koodit tulee myös modulin piuha kokonaan irti ollessa eli tuo lienee kaput.
Uudella boxilla 9CC0 koodi ei suostu poistumaan ja paikallinen Bosch car service ei saanut sitä korjattua. olivat sitä mieltä että umpio vaihtoon.
Onko parempia ideoita kellään :think
Edit: kokeilin vielä vaihtaa ristiin nuo ohjainlaitteet ja vika vaihtoi puolta oikealta vasemmalle. Olisko ihan koodausta vaan vailla tuo uusi levy?
Leave a comment:
-
-
Vakkarin nopeusyksiköt
Osaako kukaan kädestä pitäen neuvoa kuinka koodata jenkkimallin E70:stä vakkarin nopeuden yksiköt mph:sta kmh:ksi?
Koetin Protoolilla koodata ja muuttaa DSC moduulista nämä arvot E90- foorumin ohjeiden mukaan:
Dsc module
C0C_V_EINHEIT
Wert_00 ---> km/h
Wert_01 ---> mls
C0C_SETZ_V_MAX
Wert_01 ---> km/h
wert_02 ---> mls
Tuloksena oli vain vakkarin keltainen häiriömerkkivalo taulussa, eikä pelitä olleenkaan, joten muutin arvot takaisin ja pelittää normaalisti. Tietääkö kukaan kuinka tehdä operaatio onnistuneesti tai mitä muuta pitää muuttaa/koodata? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostEi se vielä kiehu vaikka olisi vähän yli sata ne lämmöt. Painekorkki pitää olla kunnossa paisuntasäiliössä niin kiehumispiste on reilusti yli 100C astetta. Vesi-glykoliseoksen kiehumispiste pelkästään noin 108C ja esim. Bemarin dieseleissä tyypilinen 1,4 bar korkki sitten nostaa tuota vielä ainakin 10 astetta. Jos tuo 1,4bar tarkoittaa tähän normaali ilmanpaineeseen verrattuna 1,4bar ylipainetta niin sitten se nostaa enemmänkin. Flektikään ei normaalisti vielä kauheasti pyöri noissa lämmöissä.
Kyllä jo aikanaan E46 dieselissä pyöri moottorin lämmöt kesällä sadan asteen pinnassa.
Leave a comment:
-
-
Ei se vielä kiehu vaikka olisi vähän yli sata ne lämmöt. Painekorkki pitää olla kunnossa paisuntasäiliössä niin kiehumispiste on reilusti yli 100C astetta. Vesi-glykoliseoksen kiehumispiste pelkästään noin 108C ja esim. Bemarin dieseleissä tyypilinen 1,4 bar korkki sitten nostaa tuota vielä ainakin 10 astetta. Jos tuo 1,4bar tarkoittaa tähän normaali ilmanpaineeseen verrattuna 1,4bar ylipainetta niin sitten se nostaa enemmänkin. Flektikään ei normaalisti vielä kauheasti pyöri noissa lämmöissä.
Kyllä jo aikanaan E46 dieselissä pyöri moottorin lämmöt kesällä sadan asteen pinnassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Limit View PostKyllä lämmöt juuri tuolla yli 100 on hyvä olla. Sportilla putoaa, kun kierrokset ja jäähdytys rpelli jäähdyttää enemmänLast edited by ruupanen; 20-06-2023, 09:39.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ruupanen View PostKaverin N57-moottorilla olevassa huitelee lämmöt omituisen korkealla. Ennen termarin vaihtoa lämmöt jäi vain 70, mutta nyt uudella termarilla lämmöt matka-ajossa 100-104 astetta. Traileria kun vedettiin ja ajettiin sportilla, niin silloin lämmöt 94-98 astetta. Kertalleen termari uusittiin tämän "vian" takia, mutta uudella termarilla lämmöt myös yhtä korkeat. Ärsyttävää kun flekti huutaa sit koko ajan. Pahvia ei ole edessä tms.
Leave a comment:
-
-
Kaverin N57-moottorilla olevassa huitelee lämmöt omituisen korkealla. Ennen termarin vaihtoa lämmöt jäi vain 70, mutta nyt uudella termarilla lämmöt matka-ajossa 100-104 astetta. Traileria kun vedettiin ja ajettiin sportilla, niin silloin lämmöt 94-98 astetta. Kertalleen termari uusittiin tämän "vian" takia, mutta uudella termarilla lämmöt myös yhtä korkeat. Ärsyttävää kun flekti huutaa sit koko ajan. Pahvia ei ole edessä tms.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by henkka86 View PostMeneekö moottorinohjaus miten nopeasti vikatilaan, jos ajelee jonkin aikaa tyhjennetyllä dpf:llä ennen softausta?
Leave a comment:
-
-
Meneekö moottorinohjaus miten nopeasti vikatilaan, jos ajelee jonkin aikaa tyhjennetyllä dpf:llä ennen softausta?
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by Ivl View PostAutona X5 2011 3.0d 155kw jossa palaa nelivetovalo ja luistonesto. Omien tutkimusten mukaan vika olisi jakolaatikon servomoottorissa. Jakolaatikko ACT450 jonka servomoottoriin ei saa korjaus-sarjaa. KL-varaosat haluais myydä koko moottorin noin 1500e.
Onko muilla mennyt facelifteistä noita moottoreita, ja onko niissä edes hajoavaa muovista hammaspyörää niinkuin vanhemmissa malleissa.
Auto on tällä hetkellä takavetoinen.
Leave a comment:
-
Leave a comment: