memebuy23buy

E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • alpine3
    replied
    Kyllähän se boksi koodauksen vaatii. Taitaa riittää kun oletuskoodaa FRM:n NCS-Expertillä.

    Leave a comment:


  • tamariini
    replied
    E70 ja adaptiiviset ajovalot, kosteusongelma

    Moro,

    E70 LCI:n kanssa ongelma jossa adaptiivisten valojen ohjainlaite sai vettä ja vikavalo tauluun eikä oikeanpuoleinen valo liikkunut enää lainkaan. Ongelman laatu oli selvä heti kun modulin otti käteen, se oli täysin veden alla.

    Tilasin uuden ja vaihdoin, vikavalo palaa edelleen ja antaa vikakoodin 9CC0.

    Vanhalla uineella modulilla antoi koodit 9CC0 ja 9CC2 ja samat koodit tulee myös modulin piuha kokonaan irti ollessa eli tuo lienee kaput.

    Uudella boxilla 9CC0 koodi ei suostu poistumaan ja paikallinen Bosch car service ei saanut sitä korjattua. olivat sitä mieltä että umpio vaihtoon.

    Onko parempia ideoita kellään :think


    Edit: kokeilin vielä vaihtaa ristiin nuo ohjainlaitteet ja vika vaihtoi puolta oikealta vasemmalle. Olisko ihan koodausta vaan vailla tuo uusi levy?
    Last edited by tamariini; 10-07-2023, 12:55. Reason: tarkennuy

    Leave a comment:


  • JamppaZ154
    replied
    Vakkarin nopeusyksiköt

    Osaako kukaan kädestä pitäen neuvoa kuinka koodata jenkkimallin E70:stä vakkarin nopeuden yksiköt mph:sta kmh:ksi?
    Koetin Protoolilla koodata ja muuttaa DSC moduulista nämä arvot E90- foorumin ohjeiden mukaan:

    Dsc module
    C0C_V_EINHEIT
    Wert_00 ---> km/h
    Wert_01 ---> mls

    C0C_SETZ_V_MAX
    Wert_01 ---> km/h
    wert_02 ---> mls

    Tuloksena oli vain vakkarin keltainen häiriömerkkivalo taulussa, eikä pelitä olleenkaan, joten muutin arvot takaisin ja pelittää normaalisti. Tietääkö kukaan kuinka tehdä operaatio onnistuneesti tai mitä muuta pitää muuttaa/koodata? :think

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by ockelbo4500 View Post
    Ei se vielä kiehu vaikka olisi vähän yli sata ne lämmöt. Painekorkki pitää olla kunnossa paisuntasäiliössä niin kiehumispiste on reilusti yli 100C astetta. Vesi-glykoliseoksen kiehumispiste pelkästään noin 108C ja esim. Bemarin dieseleissä tyypilinen 1,4 bar korkki sitten nostaa tuota vielä ainakin 10 astetta. Jos tuo 1,4bar tarkoittaa tähän normaali ilmanpaineeseen verrattuna 1,4bar ylipainetta niin sitten se nostaa enemmänkin. Flektikään ei normaalisti vielä kauheasti pyöri noissa lämmöissä.

    Kyllä jo aikanaan E46 dieselissä pyöri moottorin lämmöt kesällä sadan asteen pinnassa.
    Perusteet kyllä tiedossa, eikä tässä keittämistä pelätä, mutta järjestelmän järettömyyttä tässä ihmetellään miksi lämmöt on noin korkeat ja flekti huutaa koko ajan. Ensimmäinen Bmw mikä näin käyttääntyy, enkä vieläkään usko että kuuluisi olla näin, vaan lämpöjen pitäisi olla pykälän verran alempana.

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Ei se vielä kiehu vaikka olisi vähän yli sata ne lämmöt. Painekorkki pitää olla kunnossa paisuntasäiliössä niin kiehumispiste on reilusti yli 100C astetta. Vesi-glykoliseoksen kiehumispiste pelkästään noin 108C ja esim. Bemarin dieseleissä tyypilinen 1,4 bar korkki sitten nostaa tuota vielä ainakin 10 astetta. Jos tuo 1,4bar tarkoittaa tähän normaali ilmanpaineeseen verrattuna 1,4bar ylipainetta niin sitten se nostaa enemmänkin. Flektikään ei normaalisti vielä kauheasti pyöri noissa lämmöissä.

    Kyllä jo aikanaan E46 dieselissä pyöri moottorin lämmöt kesällä sadan asteen pinnassa.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by Limit View Post
    Kyllä lämmöt juuri tuolla yli 100 on hyvä olla. Sportilla putoaa, kun kierrokset ja jäähdytys rpelli jäähdyttää enemmän
    Miksi? Mitä järkeä että on yli 100-astetta? Flekti huutaa silloin käytännössä koko kesän? Ei varmaan ole tehtaalta suunniteltu näin.
    Last edited by ruupanen; 20-06-2023, 09:39.

    Leave a comment:


  • Limit
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Kaverin N57-moottorilla olevassa huitelee lämmöt omituisen korkealla. Ennen termarin vaihtoa lämmöt jäi vain 70, mutta nyt uudella termarilla lämmöt matka-ajossa 100-104 astetta. Traileria kun vedettiin ja ajettiin sportilla, niin silloin lämmöt 94-98 astetta. Kertalleen termari uusittiin tämän "vian" takia, mutta uudella termarilla lämmöt myös yhtä korkeat. Ärsyttävää kun flekti huutaa sit koko ajan. Pahvia ei ole edessä tms.
    Kyllä lämmöt juuri tuolla yli 100 on hyvä olla. Sportilla putoaa, kun kierrokset ja jäähdytys rpelli jäähdyttää enemmän

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Kaverin N57-moottorilla olevassa huitelee lämmöt omituisen korkealla. Ennen termarin vaihtoa lämmöt jäi vain 70, mutta nyt uudella termarilla lämmöt matka-ajossa 100-104 astetta. Traileria kun vedettiin ja ajettiin sportilla, niin silloin lämmöt 94-98 astetta. Kertalleen termari uusittiin tämän "vian" takia, mutta uudella termarilla lämmöt myös yhtä korkeat. Ärsyttävää kun flekti huutaa sit koko ajan. Pahvia ei ole edessä tms.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Originally posted by henkka86 View Post
    Meneekö moottorinohjaus miten nopeasti vikatilaan, jos ajelee jonkin aikaa tyhjennetyllä dpf:llä ennen softausta?
    Ei mene, aloittaa polton mahtavalla sauhulla jos ohjelmointi unohtuu pidemmäksi aikaa. Ilmeisesti jokin aikalaskuri puuttuu peliin jos paine-eroa ei synny.

    Leave a comment:


  • henkka86
    replied
    Meneekö moottorinohjaus miten nopeasti vikatilaan, jos ajelee jonkin aikaa tyhjennetyllä dpf:llä ennen softausta?

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Kiitos ääntä nopemmasta vastauksesta.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    Miten irrotetaan?
    Pitäisi vaihtaa uusi.

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Sivuvilkku

    Miten irrotetaan?
    Pitäisi vaihtaa uusi.

    Leave a comment:


  • Ivl
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ite varmaan lähtisin liikkeelle käytetyllä servolla, kun niitä näyttää löytyvän alle 200€. Uutta ei tahdo löytyä helposti alle touhutonnilla.
    Näyttääkö Bemarin omat koodinlukijat tuon aparaatin vialliseksi?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Ivl View Post
    Autona X5 2011 3.0d 155kw jossa palaa nelivetovalo ja luistonesto. Omien tutkimusten mukaan vika olisi jakolaatikon servomoottorissa. Jakolaatikko ACT450 jonka servomoottoriin ei saa korjaus-sarjaa. KL-varaosat haluais myydä koko moottorin noin 1500e.

    Onko muilla mennyt facelifteistä noita moottoreita, ja onko niissä edes hajoavaa muovista hammaspyörää niinkuin vanhemmissa malleissa.

    Auto on tällä hetkellä takavetoinen.
    Ite varmaan lähtisin liikkeelle käytetyllä servolla, kun niitä näyttää löytyvän alle 200€. Uutta ei tahdo löytyä helposti alle touhutonnilla.

    Leave a comment:

Working...
X