E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E39touring
    replied
    Originally posted by E39touring View Post
    Oma 2011 mallinen X5 kuului tarkastuksen piiriin.
    - Ensin tarkistavat ja sitten päättävät uusitaanko akseli. Autolla ajettu n.150 000tkm.

    Merkkihuoltoon soittamalla asia selviää.
    Eilen kävi auto nivelakselin akselin (etu) tarkastuksessa ja totesivat sen olevan viallinen. Vaihtoivat samalla kertaa uuden akselin tilalle tehtaan takuuna.
    Last edited by E39touring; 16-09-2020, 04:57.

    Leave a comment:


  • RRR77
    replied
    Kilsoista riippuen aika paljon.. pre-lci malleista ei kyllä jakolaatikot hajoa yhtä helposti kuin uudemmista. Ja vaikka pakka alkaisikin luistaa niin se tuntuu nytköhtelynä kyllä mutta ei näy kierroslukumittarissa.

    Joku viisaampi osannee kertoa että liittyykö tuo turbiinin lukitusongelmaan.

    Leave a comment:


  • tjhoo
    replied
    3.0 sd on alkanut vaivata viime aikoina tärinä ja kierrosten heijaus. En tiedä onko kyseessä yksi ja sama vika vai kaksi erillistä ongelmaa.

    Tilanne on tämä:
    - tasaisella vedolla ajamalla loivaan ylämakeen kierrosten ollessa 1200 - 1500 tuntuu selkeä nyppäys ja kierroslukumittarissa tulee pieni kierrosten nousu. Katso tästä video

    - tuli kesälomalla vedettyä 1800 kg painavaa asuntovaunua ja hitaassa käännöksessä esim. risteyksessä erityisesti vasemmalle tuntuu selvä tärinä (vastaava kuin kytkin ravistaisi vanhassa taunuksessa ). Tähänkin liittyvät matalat kierrokset ja tasainen veto.

    - nyt tärinää esiintyi myös tasaisessa matkavauhdissa esim. 80 km/h, kun kierrokset ovat luokkaa 1200 - 1500. Tärinä ei ole jatkuvaa, mutta tulee sykäyksittäin tai voi esiintyä ylämäessä tasaisesti ajettaessa. Kun perässä oli asuntovaunu, niin tärinä tietenkin korostui. Arvioisin että tuon videon ajossa ILMAN vaunua on sama tärinä, mutta tosi lievänä. Kun tulee nyppäys, niin tärinä lakkaa ja kohta alkaa uudestaan.

    Joka tilanteessa huomattua tärinän alkaessa: heti kun kierroksia nostaa, niin tärinää häviää, siis heittää sportille jolloin vaihtaa pykälää pienemmälle. Ei tule tärinää kun ajaa yli 1500 kierroksilla.

    Nyt tehtyä ensiapuna:
    - jakolaatikkoon, perään ja etuperään vaihdoin öljyt, samalla resetoitiin jakolaatikko ohjelmallisesti. Tästä ei ollut apua.


    Mitäs veikkauksia, mistä lähteä liikkeelle selvittämään tärinän syytä? Voiko vetarien nivelet tai kardaanin ristikot tehdä tätä? Vai onko vaihdelaatikko ja/tai jakolaatikko tiensä päässä?

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Laitan tämän tännekin jos joku tietäisi mistä surina kuuluu..

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Kiitoksia jo näistä, hyvin saa visioita. Joo, tuo w-light comber taitas aika hyvin istua tuonne jos haluaa "upotettua sisään". Piuhat mulla on kaikki valmiina kun puskurin sisällä on jo jonkun edellisen asentamat pyöreät halogeeni lisäpitkät. Ne ei vaan näytä oikein mitään.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Konepellin ja puskurin väliin mahtui hyvin.







    Tein sillain, että nyppäsin sen salmiakkikuvioisen etukoristeen mäkeen, sitten ihan sinne sivuille sai kiinnitettyä tukipalat johon sai taas hyvin tuon ledbarin kiinni. Asennus siten että on helppo nypätä kesäksi se irti, että ei tartte sitä ihmetellä valoisilla keleillä.

    Ebaystä joku perus curved hässäkkä. Tuo hyvän lisän näkemiseen talvella, mutta enemmän kyllä oli hyötyä ajovalojen uusinnasta (suhteessa siis).

    Leave a comment:


  • Komu
    replied
    kuva

    Mulla sama W-Light Comber 550 - Kaareva / 54 cm / 150W / Ref. 45

    Tosin rekkarin yläpuolella ritilän takana. Konepellin alapuolella. Hyvin tilaa jäähdyttimien edessä. Vallan mainio asennuspaikka, kun ei näy ollenkaan että on asennettu...

    Suosittelen tosin näitä tehokkaampia 10000+ lumenia jos ritilän taakse jättää, blokkaa tietenkin osan valosta.
    Last edited by Komu; 07-09-2020, 13:37.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Millaisia lisävaloasennuksia täältä löytyy? Kuva ois kiva ja sitten tieto että mikä lamppu.

    Ledbaria miettinyt rekisterikilven yläpuolelle... :think
    Itsellä W-Light Comber 550 - Kaareva / 54 cm / 150W / Ref. 45
    Rekkarin alla, puskurin ritilän takana. Leikkasin ritilään aukon vaikka toimisi verkon silmienkin läpi. On huomaamaton asennus. Valotehoon oikein tyytyväinen.



    Leave a comment:


  • _Pietu_
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Millaisia lisävaloasennuksia täältä löytyy? Kuva ois kiva ja sitten tieto että mikä lamppu.

    Ledbaria miettinyt rekisterikilven yläpuolelle... :think
    Kysäses JP:ltä...

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Millaisia lisävaloasennuksia täältä löytyy? Kuva ois kiva ja sitten tieto että mikä lamppu.

    Ledbaria miettinyt rekisterikilven yläpuolelle... :think

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Originally posted by RRR77 View Post
    Oon ymmärtänyt että koskee n57/8hp kombinaatiota. Kaikki hajonneet tai takaisinkutsussa käyneet jota ite tiedän on olleet Lci-malleja, en tiedä onko sitten sattumaa vai ei. Pre-LCI:ssähän ei ole samanlainen kiinnitys etukardaanissa, uudemmassa on ne u-pultit/metallipannat ja ristikot, vanhemmassa hardy ja boorit ite kepukassa.
    Oma 2011 mallinen X5 kuului tarkastuksen piiriin.
    - Ensin tarkistavat ja sitten päättävät uusitaanko akseli. Autolla ajettu n.150 000tkm.

    Merkkihuoltoon soittamalla asia selviää.

    Leave a comment:


  • ese`
    replied
    Onko kukaan korjaillut Hudeja? Omassa syttyy vaan keltainen näyttö lasiin eikä näy mitään tietoja. Inpalla tulee vikakoodiksi A504 Check picture geometry

    Leave a comment:


  • RRR77
    replied
    Originally posted by tjhoo View Post
    Oliko tästä takaisinkutsusta tarkempaa tietoa? Koskeeko kaikkia e70 vuosimalleja, moottorityyppejä tms.?

    Oma auto ei ole käynyt enää vuosiin virallisessa huollossa, niin ei ole mitään tietoa näistä recalleista, josko siellä olisi muitakin odottamassa :think
    Oon ymmärtänyt että koskee n57/8hp kombinaatiota. Kaikki hajonneet tai takaisinkutsussa käyneet jota ite tiedän on olleet Lci-malleja, en tiedä onko sitten sattumaa vai ei. Pre-LCI:ssähän ei ole samanlainen kiinnitys etukardaanissa, uudemmassa on ne u-pultit/metallipannat ja ristikot, vanhemmassa hardy ja boorit ite kepukassa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by bem035 View Post
    Vetokoukku jumii käyttöasentoon. Moottori yrittää ajaa mutta ei tapahdu mitään, jauhaa paikallaan. Lukko aukeaa ja menee kiinni äänestä päätellen eikä idrive herjaa että olisi lukitsematta. Vihreä valo palaa aina kun ei yritä ajaa koukkua. Yritin saada sisään ajettua että seisoin/hypin koukussa samalla mutta ei inahdakkaa. Onko muilla ollu vastaavaa, onko vaan jumissa? Saako helposti rasvattua ilman että purkaa puskureita?
    Jos moottori tuntuu pyörivän, niin veikataan, että ratas tai rattaat rikki. Aika yleinen ongelma. Foorumilla oli muistaakseni näihinkin sopivia rattaita myynnissä.

    Leave a comment:


  • tjhoo
    replied
    Originally posted by izzuL View Post
    Näissähän on takaisin kutsu noiden takia.
    Soita merkkihuoltoon ja kysy onko avoinna.
    Mulle vaihdettiin etukardaani takuuna.

    Kaverilla just lävähti poikki ristikko "kevyessä" vedossa piristetyllä 550d :llä.
    Ja löi samalla öljypohjan paskaks, 4k kulut tästä lystistä
    Oliko tästä takaisinkutsusta tarkempaa tietoa? Koskeeko kaikkia e70 vuosimalleja, moottorityyppejä tms.?

    Oma auto ei ole käynyt enää vuosiin virallisessa huollossa, niin ei ole mitään tietoa näistä recalleista, josko siellä olisi muitakin odottamassa :think

    Leave a comment:

Working...
X