Missä asennossa noi etupuskurin takana olevat ilmanoton läpät pitäisi olla kun auto on sammuksissa? Viikonloppuna kun lukitsin ovet niin auto yritti ajella läppiä kiinni ja auki n. 30 min. ja sen jälkeen läpät jäivät auki asentoon. Siitä asti ne ovat olleetkin auki koko ajan. Liekkö jäätyneet paikoilleen?
Mitähän noille on tehtävissä? Varmaan ne pitäisi pakkasella olla kiinni ainakin silloin kun lähdetään ajamaan että polttis lämpee nopeammin?
BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
Originally posted by Milko75 View PostItsekin otan kyllän tuon jatkotakuun, tosin tulee vasta syksyllä aiheelliseksi.
Vaimo tankkasi viimeksi 50 €:lla 19.11. ja tankissa on vielä 12% jäljellä. Keskikulutus on nyt tuosta tankkauksesta 1.4LItse vaihdatin öljyt 10 tkm kohdalla, aika tarkalleen tuli myös vuosi tuolloin täyteen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jori View PostItsellä vaihdettu äskettäin tuo kattoluukun ohjausmoduuli. Vuoden lisätakuu astuu huomenna voimaan. Oletan että kannattaa siihen panostaaa se 575€
Kulutus on pyörinyt joulu-tammikuun ~3l/100km. Viimeksi olen tankannut 60€lla 4.1.22 ja 24% jäljellä tankista.
Pienemällä pääsisi jos olisi haluaisi, mutta joskus on hyvä ajaa öljyt kunnolla lämpimiksi (100c) ja käyttää moottoria kunnolla.
Pakko sähköllä ajan pääasissa jos vaan mahdollista.
Vaimo tankkasi viimeksi 50 €:lla 19.11. ja tankissa on vielä 12% jäljellä. Keskikulutus on nyt tuosta tankkauksesta 1.4LItse vaihdatin öljyt 10 tkm kohdalla, aika tarkalleen tuli myös vuosi tuolloin täyteen.
Leave a comment:
-
-
Itsellä vaihdettu äskettäin tuo kattoluukun ohjausmoduuli. Vuoden lisätakuu astuu huomenna voimaan. Oletan että kannattaa siihen panostaaa se 575€
Kulutus on pyörinyt joulu-tammikuun ~3l/100km. Viimeksi olen tankannut 60€lla 4.1.22 ja 24% jäljellä tankista.
Pienemällä pääsisi jos olisi haluaisi, mutta joskus on hyvä ajaa öljyt kunnolla lämpimiksi (100c) ja käyttää moottoria kunnolla.
Pakko sähköllä ajan pääasissa jos vaan mahdollista.
Leave a comment:
-
-
Itsellä menee nyt vaihtoon H&K vahvistin, kattoluukun ohjausmoduuli ja mittaristo.
- Vahvistin alkoi temppuilemaan muutama viikko takaperin ja oli sammuksissa yhden päivän. Nyt etudiskantit ovat rätisseet satunnaisesti.
- Kattoluukku on jumitellut uudesta saakka, mutta resetointi on aina auttanut, liike kuitenkin päätyi vaihtamaan ohjausmoduulin.
- Mittaristo on sammuillut vuoden aikana muutamia kertoja ajon aikana ja nyt viime viikolla kaksi kertaa sammui peräjälkeen kesken ajon ja HUD jäi pois päältä kokonaan. Kaikki palautui takaisin toimintaan työpäivän jälkeen.
- Tänään huomasin että puskurin alareunassa olevat ilmanoton sulkuluukut eivät pääse jään takia liikkumaan, eipä tuolle paljoa ole tehtävissä jos keli pyörii nollan ympärillä ja loska jäätyy keulaan.
Mittarissa nyt 44tkm, tielle sentään ei ole jääty.
Leave a comment:
-
Originally posted by jori View PostSyypää oli auto, eli täytyi resetoida iDrive painamalla äänenvoimakkuus nappia pohjassa n.30s ajan. Sen jälkeen käynnistys uudellen iDriveen ja yhdisti puhelimen normaalisti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by volvostabemariin View PostTyttären iPhone tekee tuon sekä G05:ssä että F45:ssä mutta minun iPhone taas pelaa nätisti molemmissa. Oliisko sinullakin syypää puhelin eikä auto?, eli täytyi resetoida iDrive painamalla äänenvoimakkuus nappia pohjassa n.30s ajan. Sen jälkeen käynnistys uudellen iDriveen ja yhdisti puhelimen normaalisti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jori View PostiPhone ei yhdistä enää musiikkia autoon. Puhelut toimii normaalisti mutta media valikosta ei onnistu puhelimen yhdistäminen niin että voisi kuunnella spotifyta tms.
Asetukset on ok ja puhelin resetoitu jne.
Onko muilla ollut vastaavaa?
Leave a comment:
-
-
iPhone ei yhdistä enää musiikkia autoon. Puhelut toimii normaalisti mutta media valikosta ei onnistu puhelimen yhdistäminen niin että voisi kuunnella spotifyta tms.
Asetukset on ok ja puhelin resetoitu jne.
Onko muilla ollut vastaavaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Eemeli View PostKohta Lappiin, niin heilahtaa luvut sitten ympäri. Auto täyteen, boksi katolle ja tuplaturbolle vaihteeksi töitä.
Leave a comment:
-
-
Kulutuslukemia kun on päivitelty, niin meneillään olevalla tankilla työnnetty yli 2000km sähköllä, joten navia joutuu käyttämään, että löytää tankkauspisteelle, kun se aika on.
Koko omistusajalta 80% sähköllä, eli keskikulutus 2,1l/100km (=~10l/100km bensakilometrit). Kertoo toki enemmän käyttöprofiilista, kuin autosta, mutta ei voi valittaa. Pahimmilla pakkasilla range putosi 50km, nyt ollaan nollakeleissä 70km paikkeilla ja kesällä 80+ km.
Kohta Lappiin, niin heilahtaa luvut sitten ympäri. Auto täyteen, boksi katolle ja tuplaturbolle vaihteeksi töitä.
Leave a comment:
-
-
Mites se nyt oli, jos joutuu 45e:llä syystä tai toisesta seisomaan pitkään paikallaan ja ajoakusta loppuu sähkö - pystyykö auto lataamaan akkua polttomoottorin avulla paikoillaan ollessa vai onko pakko olla liikkeellä, jotta akun lataus toimii?
Olen kerran odotellut suljetun tunnelin takana jonkin aikaa ja sitten pari tuntia lautan lähtöä ja voi tulla pidempiäkin odotteluja vastaan.. onko alettava ajaa battery control -tilassa ja pidettävä akku aina täynnä pahimman varalta, vai voiko luottaa siihen, että bensasta saa tarvittaessa sähköä myös pysähdyksissä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jori View PostOlisihan tuon reilu 500€ voinut laittaa myös ohjelmointiin ja saada sitä myötä lisää tehoa mutta eiköhän tämä sijoitus ole järkevämpi 😁
Itse otan takuun vuoden kerrallaan sillä todennäköisesti auto vaihtuu kuitenkin jossain välissä…
Leave a comment:
-
Leave a comment: