Originally posted by torso1
View Post
BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Toppelius View PostMillaiseen kulutukseen pääsit kelkan vedossa:think Toyota Lantikka veti 16l dieseliä kun oli kahden kelkan kärry perässä. Alkaa olla tyyristä lystiä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by torso1 View PostJenkkifoorumeita kun lukee niin nämä em. komponenttipulat ovat ongelma sielläkin. Onneksi itse sain oman G05 45e n. 3kk toimitusajalla ja niillä varusteilla mitä halusin. Itse olisin myös perunut tilauksen ja jotain olennaista kuten M-sport paketti olisi uupunut. Ratti olisi ollut vähän siinä ja siinä. Huonoja hifejä en olisi voinut hyväksyä. Tässä kulkineessa ne on B&W jotka sain alle 50% listahinnasta kun juuri silloin Harman Kardoneita ei ollut saatavilla.
Ps. kyllä muuten liikkuu eleettömästi kärri ja kelkka perässä kun sähköllä ajaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Toppelius View PostOsa pula tuntuu vaivaavan BMW tuotantoa:think myyjä soitteli että tuotanto slotia on nyt siirretty ainakin kuukaudella kun on valittu M-sport ratti autoon. Sanoin että siitä luovutaan samaan aikaan kuin koko tilauksestalisäksi oli huhu että multisäätimessä ei olisi kirjoitus tunnistusta
onko jollain muulla tietoa tällaisesta:think
On vain niin keplottelua nämä väli kuukaudet kun ei ole kunnon pirssiä näille reissuille ja kelkan liikuttelluun. Piti ostaa paku että saa vehkeet liikkumaan Lappiin.
Ps. kyllä muuten liikkuu eleettömästi kärri ja kelkka perässä kun sähköllä ajaa
Leave a comment:
-
-
Osa pula tuntuu vaivaavan BMW tuotantoa:think myyjä soitteli että tuotanto slotia on nyt siirretty ainakin kuukaudella kun on valittu M-sport ratti autoon. Sanoin että siitä luovutaan samaan aikaan kuin koko tilauksestalisäksi oli huhu että multisäätimessä ei olisi kirjoitus tunnistusta
onko jollain muulla tietoa tällaisesta:think
On vain niin keplottelua nämä väli kuukaudet kun ei ole kunnon pirssiä näille reissuille ja kelkan liikuttelluun. Piti ostaa paku että saa vehkeet liikkumaan Lappiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostMites se nyt oli, jos joutuu 45e:llä syystä tai toisesta seisomaan pitkään paikallaan ja ajoakusta loppuu sähkö - pystyykö auto lataamaan akkua polttomoottorin avulla paikoillaan ollessa vai onko pakko olla liikkeellä, jotta akun lataus toimii?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Milko75 View PostKyllä ne läpät minulla on ainakin talvella kiinni pysyneet ja varsinkin auton ollessa sammuksissa.
Epäilisin, että mekanismit ovat jäätyneet – saatko auton jonnekin lämpimään sulamaan? Sillähän tuota voisi lähteä ensiksi ratkomaan.
No täytyy soittaa huomenna taas aikaa Laakkoselle. Saavat samalla tutkia nuo takaovien sekä takakontin suunnalta tulevat ihmeelliset räminät. Juuri kun etuosan räminät saatiin loppumaan niin takaa jo rupeaa kuulumaan seuraavat.
Leave a comment:
-
-
Oli viikonlopun koeajossa G05 ja ei olisi paljoa pahempi (parempi) koeajo ilma olla. Vaikka lunta oli ohituskaistoilla ja käytiin myös testaamassa auraamattomilla teillä niin kulkee kuin juna. Tuo täysilma alusta sai naaman kyllä virneeseen koko perheeltäylös säädettynä meni melkoisessa pöperössä ihan muitta mutkitta
sähkörange oli kyllä kiva lisä vanhaan että sai melkein koko päivän ajella nurkilla pelkällä sähköllä.
Rouva olisi ottanut vaikka heti tuo koepirssin! Pitää vielä jaksaa odottaa reilu pari kuukautta ja pääsee sitten kokeilee vaikka joka päivä
Tuo E93 ei todellakaan ole parhaimmillaan näin yli 10 cm lumessa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by torso1 View PostMissä asennossa noi etupuskurin takana olevat ilmanoton läpät pitäisi olla kun auto on sammuksissa? Viikonloppuna kun lukitsin ovet niin auto yritti ajella läppiä kiinni ja auki n. 30 min. ja sen jälkeen läpät jäivät auki asentoon. Siitä asti ne ovat olleetkin auki koko ajan. Liekkö jäätyneet paikoilleen?
Mitähän noille on tehtävissä? Varmaan ne pitäisi pakkasella olla kiinni ainakin silloin kun lähdetään ajamaan että polttis lämpee nopeammin?
Epäilisin, että mekanismit ovat jäätyneet – saatko auton jonnekin lämpimään sulamaan? Sillähän tuota voisi lähteä ensiksi ratkomaan.
Leave a comment:
-
-
Missä asennossa noi etupuskurin takana olevat ilmanoton läpät pitäisi olla kun auto on sammuksissa? Viikonloppuna kun lukitsin ovet niin auto yritti ajella läppiä kiinni ja auki n. 30 min. ja sen jälkeen läpät jäivät auki asentoon. Siitä asti ne ovat olleetkin auki koko ajan. Liekkö jäätyneet paikoilleen?
Mitähän noille on tehtävissä? Varmaan ne pitäisi pakkasella olla kiinni ainakin silloin kun lähdetään ajamaan että polttis lämpee nopeammin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Milko75 View PostItsekin otan kyllän tuon jatkotakuun, tosin tulee vasta syksyllä aiheelliseksi.
Vaimo tankkasi viimeksi 50 €:lla 19.11. ja tankissa on vielä 12% jäljellä. Keskikulutus on nyt tuosta tankkauksesta 1.4LItse vaihdatin öljyt 10 tkm kohdalla, aika tarkalleen tuli myös vuosi tuolloin täyteen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jori View PostItsellä vaihdettu äskettäin tuo kattoluukun ohjausmoduuli. Vuoden lisätakuu astuu huomenna voimaan. Oletan että kannattaa siihen panostaaa se 575€
Kulutus on pyörinyt joulu-tammikuun ~3l/100km. Viimeksi olen tankannut 60€lla 4.1.22 ja 24% jäljellä tankista.
Pienemällä pääsisi jos olisi haluaisi, mutta joskus on hyvä ajaa öljyt kunnolla lämpimiksi (100c) ja käyttää moottoria kunnolla.
Pakko sähköllä ajan pääasissa jos vaan mahdollista.
Vaimo tankkasi viimeksi 50 €:lla 19.11. ja tankissa on vielä 12% jäljellä. Keskikulutus on nyt tuosta tankkauksesta 1.4LItse vaihdatin öljyt 10 tkm kohdalla, aika tarkalleen tuli myös vuosi tuolloin täyteen.
Leave a comment:
-
-
Itsellä vaihdettu äskettäin tuo kattoluukun ohjausmoduuli. Vuoden lisätakuu astuu huomenna voimaan. Oletan että kannattaa siihen panostaaa se 575€
Kulutus on pyörinyt joulu-tammikuun ~3l/100km. Viimeksi olen tankannut 60€lla 4.1.22 ja 24% jäljellä tankista.
Pienemällä pääsisi jos olisi haluaisi, mutta joskus on hyvä ajaa öljyt kunnolla lämpimiksi (100c) ja käyttää moottoria kunnolla.
Pakko sähköllä ajan pääasissa jos vaan mahdollista.
Leave a comment:
-
-
Itsellä menee nyt vaihtoon H&K vahvistin, kattoluukun ohjausmoduuli ja mittaristo.
- Vahvistin alkoi temppuilemaan muutama viikko takaperin ja oli sammuksissa yhden päivän. Nyt etudiskantit ovat rätisseet satunnaisesti.
- Kattoluukku on jumitellut uudesta saakka, mutta resetointi on aina auttanut, liike kuitenkin päätyi vaihtamaan ohjausmoduulin.
- Mittaristo on sammuillut vuoden aikana muutamia kertoja ajon aikana ja nyt viime viikolla kaksi kertaa sammui peräjälkeen kesken ajon ja HUD jäi pois päältä kokonaan. Kaikki palautui takaisin toimintaan työpäivän jälkeen.
- Tänään huomasin että puskurin alareunassa olevat ilmanoton sulkuluukut eivät pääse jään takia liikkumaan, eipä tuolle paljoa ole tehtävissä jos keli pyörii nollan ympärillä ja loska jäätyy keulaan.
Mittarissa nyt 44tkm, tielle sentään ei ole jääty.
Leave a comment:
Leave a comment: