memebuy23buy

BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Alle 10l/100km on jäänyt kulutus kun kärri ja kelkka perässä. Nyt näkee hyvin tuon 45e:n pitkän matkan kulutuksen myös kun mennään ensi viikolla Leville. Tulee se n. 700km yhteen suuntaan siirtymää.
    Kyllä alle 8 litran pitää jäädä ;-) (Itsellä 1000+ km matkoilla 7.68, 8.5, 8.02, 8.08, 8.48, 7.64 ja lyhyemmällä matkalla sähkön vaikutus on suhteessa suurempi. Talvirajoituksetkin auttavat.)

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by Toppelius View Post
    Millaiseen kulutukseen pääsit kelkan vedossa:think Toyota Lantikka veti 16l dieseliä kun oli kahden kelkan kärry perässä. Alkaa olla tyyristä lystiä
    Alle 10l/100km on jäänyt kulutus kun kärri ja kelkka perässä. Nyt näkee hyvin tuon 45e:n pitkän matkan kulutuksen myös kun mennään ensi viikolla Leville. Tulee se n. 700km yhteen suuntaan siirtymää.

    Leave a comment:


  • Toppelius
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Jenkkifoorumeita kun lukee niin nämä em. komponenttipulat ovat ongelma sielläkin. Onneksi itse sain oman G05 45e n. 3kk toimitusajalla ja niillä varusteilla mitä halusin. Itse olisin myös perunut tilauksen ja jotain olennaista kuten M-sport paketti olisi uupunut. Ratti olisi ollut vähän siinä ja siinä. Huonoja hifejä en olisi voinut hyväksyä. Tässä kulkineessa ne on B&W jotka sain alle 50% listahinnasta kun juuri silloin Harman Kardoneita ei ollut saatavilla.

    Ps. kyllä muuten liikkuu eleettömästi kärri ja kelkka perässä kun sähköllä ajaa
    Millaiseen kulutukseen pääsit kelkan vedossa:think Toyota Lantikka veti 16l dieseliä kun oli kahden kelkan kärry perässä. Alkaa olla tyyristä lystiä

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by Toppelius View Post
    Osa pula tuntuu vaivaavan BMW tuotantoa:think myyjä soitteli että tuotanto slotia on nyt siirretty ainakin kuukaudella kun on valittu M-sport ratti autoon. Sanoin että siitä luovutaan samaan aikaan kuin koko tilauksesta lisäksi oli huhu että multisäätimessä ei olisi kirjoitus tunnistusta onko jollain muulla tietoa tällaisesta:think

    On vain niin keplottelua nämä väli kuukaudet kun ei ole kunnon pirssiä näille reissuille ja kelkan liikuttelluun. Piti ostaa paku että saa vehkeet liikkumaan Lappiin.
    Jenkkifoorumeita kun lukee niin nämä em. komponenttipulat ovat ongelma sielläkin. Onneksi itse sain oman G05 45e n. 3kk toimitusajalla ja niillä varusteilla mitä halusin. Itse olisin myös perunut tilauksen ja jotain olennaista kuten M-sport paketti olisi uupunut. Ratti olisi ollut vähän siinä ja siinä. Huonoja hifejä en olisi voinut hyväksyä. Tässä kulkineessa ne on B&W jotka sain alle 50% listahinnasta kun juuri silloin Harman Kardoneita ei ollut saatavilla.

    Ps. kyllä muuten liikkuu eleettömästi kärri ja kelkka perässä kun sähköllä ajaa

    Leave a comment:


  • Toppelius
    replied
    Osa pula tuntuu vaivaavan BMW tuotantoa:think myyjä soitteli että tuotanto slotia on nyt siirretty ainakin kuukaudella kun on valittu M-sport ratti autoon. Sanoin että siitä luovutaan samaan aikaan kuin koko tilauksesta lisäksi oli huhu että multisäätimessä ei olisi kirjoitus tunnistusta onko jollain muulla tietoa tällaisesta:think

    On vain niin keplottelua nämä väli kuukaudet kun ei ole kunnon pirssiä näille reissuille ja kelkan liikuttelluun. Piti ostaa paku että saa vehkeet liikkumaan Lappiin.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Mites se nyt oli, jos joutuu 45e:llä syystä tai toisesta seisomaan pitkään paikallaan ja ajoakusta loppuu sähkö - pystyykö auto lataamaan akkua polttomoottorin avulla paikoillaan ollessa vai onko pakko olla liikkeellä, jotta akun lataus toimii?
    Tätä oli joku jenkki testannut: ajanut akun ensin tyhjäksi, jäänyt parkkiin istumaan vaihde P:llä ja virrat päällä. Jonkin ajan kuluttua moottori oli käynnistynyt, pyörinyt joitakin minuutteja ja sammunut taas. Tämä toistui tasaisin väliajoin. Eli tämän mukaan ei tarvitse pelätä sähkön loppumista niin kauan kuin tankissa on bensaa..

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by Milko75 View Post
    Kyllä ne läpät minulla on ainakin talvella kiinni pysyneet ja varsinkin auton ollessa sammuksissa.

    Epäilisin, että mekanismit ovat jäätyneet – saatko auton jonnekin lämpimään sulamaan? Sillähän tuota voisi lähteä ensiksi ratkomaan.
    Tänään käytin auton käsinpesussa. Sulateltiin se ensiksi hallissa. Edelleen läpät pysyvät auki. Eli varmaan ne ovat jumiutuneet tai sitten siellä on jotain likaa välissä.

    No täytyy soittaa huomenna taas aikaa Laakkoselle. Saavat samalla tutkia nuo takaovien sekä takakontin suunnalta tulevat ihmeelliset räminät. Juuri kun etuosan räminät saatiin loppumaan niin takaa jo rupeaa kuulumaan seuraavat.

    Leave a comment:


  • Toppelius
    replied
    Oli viikonlopun koeajossa G05 ja ei olisi paljoa pahempi (parempi) koeajo ilma olla. Vaikka lunta oli ohituskaistoilla ja käytiin myös testaamassa auraamattomilla teillä niin kulkee kuin juna. Tuo täysilma alusta sai naaman kyllä virneeseen koko perheeltä ylös säädettynä meni melkoisessa pöperössä ihan muitta mutkitta sähkörange oli kyllä kiva lisä vanhaan että sai melkein koko päivän ajella nurkilla pelkällä sähköllä.

    Rouva olisi ottanut vaikka heti tuo koepirssin! Pitää vielä jaksaa odottaa reilu pari kuukautta ja pääsee sitten kokeilee vaikka joka päivä

    Tuo E93 ei todellakaan ole parhaimmillaan näin yli 10 cm lumessa

    Leave a comment:


  • Milko75
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Missä asennossa noi etupuskurin takana olevat ilmanoton läpät pitäisi olla kun auto on sammuksissa? Viikonloppuna kun lukitsin ovet niin auto yritti ajella läppiä kiinni ja auki n. 30 min. ja sen jälkeen läpät jäivät auki asentoon. Siitä asti ne ovat olleetkin auki koko ajan. Liekkö jäätyneet paikoilleen?

    Mitähän noille on tehtävissä? Varmaan ne pitäisi pakkasella olla kiinni ainakin silloin kun lähdetään ajamaan että polttis lämpee nopeammin?
    Kyllä ne läpät minulla on ainakin talvella kiinni pysyneet ja varsinkin auton ollessa sammuksissa.

    Epäilisin, että mekanismit ovat jäätyneet – saatko auton jonnekin lämpimään sulamaan? Sillähän tuota voisi lähteä ensiksi ratkomaan.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Missä asennossa noi etupuskurin takana olevat ilmanoton läpät pitäisi olla kun auto on sammuksissa? Viikonloppuna kun lukitsin ovet niin auto yritti ajella läppiä kiinni ja auki n. 30 min. ja sen jälkeen läpät jäivät auki asentoon. Siitä asti ne ovat olleetkin auki koko ajan. Liekkö jäätyneet paikoilleen?

    Mitähän noille on tehtävissä? Varmaan ne pitäisi pakkasella olla kiinni ainakin silloin kun lähdetään ajamaan että polttis lämpee nopeammin?

    Leave a comment:


  • Milko75
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Myös hyvä ajaa öljyt joskus kunnolla kuumiksi jotta mahdollinen vesi haihtuu pois. Suodattimet ei kuitenkaan kaikkea hoida.
    Juuri näin Mukava tuolla on kyllä bensallakin välillä polkea.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by Milko75 View Post
    Itsekin otan kyllän tuon jatkotakuun, tosin tulee vasta syksyllä aiheelliseksi.

    Vaimo tankkasi viimeksi 50 €:lla 19.11. ja tankissa on vielä 12% jäljellä. Keskikulutus on nyt tuosta tankkauksesta 1.4L Itse vaihdatin öljyt 10 tkm kohdalla, aika tarkalleen tuli myös vuosi tuolloin täyteen.
    Huoltoväli kun on n.30tkm niin vähintään yksi extra vaihto tuohon väliin. Ei ole suuri panostus ja hyvä voitelu on kuitenkin tärkeä moottorin mekaanisille komponenteille. Myös hyvä ajaa öljyt joskus kunnolla kuumiksi jotta mahdollinen vesi haihtuu pois. Suodattimet ei kuitenkaan kaikkea hoida.

    Leave a comment:


  • Milko75
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Itsellä vaihdettu äskettäin tuo kattoluukun ohjausmoduuli. Vuoden lisätakuu astuu huomenna voimaan. Oletan että kannattaa siihen panostaaa se 575€
    Kulutus on pyörinyt joulu-tammikuun ~3l/100km. Viimeksi olen tankannut 60€lla 4.1.22 ja 24% jäljellä tankista.
    Pienemällä pääsisi jos olisi haluaisi, mutta joskus on hyvä ajaa öljyt kunnolla lämpimiksi (100c) ja käyttää moottoria kunnolla.
    Pakko sähköllä ajan pääasissa jos vaan mahdollista.
    Itsekin otan kyllän tuon jatkotakuun, tosin tulee vasta syksyllä aiheelliseksi.

    Vaimo tankkasi viimeksi 50 €:lla 19.11. ja tankissa on vielä 12% jäljellä. Keskikulutus on nyt tuosta tankkauksesta 1.4L Itse vaihdatin öljyt 10 tkm kohdalla, aika tarkalleen tuli myös vuosi tuolloin täyteen.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Itsellä vaihdettu äskettäin tuo kattoluukun ohjausmoduuli. Vuoden lisätakuu astuu huomenna voimaan. Oletan että kannattaa siihen panostaaa se 575€
    Kulutus on pyörinyt joulu-tammikuun ~3l/100km. Viimeksi olen tankannut 60€lla 4.1.22 ja 24% jäljellä tankista.
    Pienemällä pääsisi jos olisi haluaisi, mutta joskus on hyvä ajaa öljyt kunnolla lämpimiksi (100c) ja käyttää moottoria kunnolla.
    Pakko sähköllä ajan pääasissa jos vaan mahdollista.

    Leave a comment:


  • Coutsi
    replied
    Itsellä menee nyt vaihtoon H&K vahvistin, kattoluukun ohjausmoduuli ja mittaristo.
    • Vahvistin alkoi temppuilemaan muutama viikko takaperin ja oli sammuksissa yhden päivän. Nyt etudiskantit ovat rätisseet satunnaisesti.
    • Kattoluukku on jumitellut uudesta saakka, mutta resetointi on aina auttanut, liike kuitenkin päätyi vaihtamaan ohjausmoduulin.
    • Mittaristo on sammuillut vuoden aikana muutamia kertoja ajon aikana ja nyt viime viikolla kaksi kertaa sammui peräjälkeen kesken ajon ja HUD jäi pois päältä kokonaan. Kaikki palautui takaisin toimintaan työpäivän jälkeen.
    • Tänään huomasin että puskurin alareunassa olevat ilmanoton sulkuluukut eivät pääse jään takia liikkumaan, eipä tuolle paljoa ole tehtävissä jos keli pyörii nollan ympärillä ja loska jäätyy keulaan.


    Mittarissa nyt 44tkm, tielle sentään ei ole jääty.

    Leave a comment:

Working...
X