Kiitos vastauksista. Minkälainen neliveto tuo x-drive käytännössä on? Pääseekö sillä oikeasti vaikkapa 30cm hangessa eteenpäin?
Onhan noilla ikää mutta on ne sen verta yksinkertaisempia kuitenkin, että en usko niiden kanssa elektroniikan puolesta kuitenkaan niin paljoa joutuvan stressaamaan mitä näiden idrive sukupolven autojen kanssa.
Itse haluaisin bensakoneella, kierrejousilla ja manuaalina. Katsotaan nyt tuleeko hankittua moista koskaan, hieman kyllä kiinnostaisi. Ovatka nuo muuten kovin mätävikaisia yleensä?
Kyl sillä Etelä-Suomen mökkiteillä talvella pärjää. Uusilla nastoilla ainakin ihmettelin aina miten hyvin eteni. Tässä itänaapurista mallia https://youtu.be/bgqgUwjemTE
Viitsisikö joku mitata kuinka syvä on tavaratila. Eli syvyys takapenkin selkänojan alareunasta takaluukkuun kansi kiinni. Myös tavaratilan leveys kiinnostaa.
Edit: tämä yksilö kiinnostaisi. Mitä tuollaisesta kannattaisi tarjota?
Viitsisikö joku mitata kuinka syvä on tavaratila. Eli syvyys takapenkin selkänojan alareunasta takaluukkuun kansi kiinni. Myös tavaratilan leveys kiinnostaa.
Koirahäkkiä vartenko mittoja tarvit?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Semmoinen huomio vielä, et 3.0i koneisessa on myös facelift automaatimalleissa GM-vaihteisto, joka ainakin jenkkifoorumeilla ei kovin kestävässä maineessa..
Viitsisikö joku mitata kuinka syvä on tavaratila. Eli syvyys takapenkin selkänojan alareunasta takaluukkuun kansi kiinni. Myös tavaratilan leveys kiinnostaa.
Edit: tämä yksilö kiinnostaisi. Mitä tuollaisesta kannattaisi tarjota?
Lattiaa pitkin mitattuna 83cm. Selkänojasta korkeimmasta kohdasta 62cm. Leveys pyörä koteloiden kohdalta 115cm. Leveimillään 125cm. Näissä saattaa olla muutaman sentin heitto.
Semmoinen huomio vielä, et 3.0i koneisessa on myös facelift automaatimalleissa GM-vaihteisto, joka ainakin jenkkifoorumeilla ei kovin kestävässä maineessa..
Omien empiiristen kokemusten mukaan tuo gm vaihteisto ei hajoa niin helposti bensakoneissa.
Lattiaa pitkin mitattuna 83cm. Selkänojasta korkeimmasta kohdasta 62cm. Leveys pyörä koteloiden kohdalta 115cm. Leveimillään 125cm. Näissä saattaa olla muutaman sentin heitto.
Kiitos paljon! On tuo sitten kyllä melko pieni vielä. Mussossa on metri takapenkin jälkeen ja se on aika hyvä jo. Jos takapenkit kääntää alas niin muodostuuko siihen tavaratilaan tasainen jatko vai jääkö penkit ylemmäs?
Aika tasainen. Itsellä on välillä ilmasänky takana käytössä. Ja se on hitusen yli 2metriä pitkä.
Maalipurkkeja varten yms raksatavaraa varten tekisin itse vanerista pohjan?
Roadtripeillä on tullu muutaman kerran kirottua kontin pienuutta. Varsinkin kun meillä on taloudessa toisena autona V70.
Aika tasainen. Itsellä on välillä ilmasänky takana käytössä. Ja se on hitusen yli 2metriä pitkä.
Maalipurkkeja varten yms raksatavaraa varten tekisin itse vanerista pohjan?
Roadtripeillä on tullu muutaman kerran kirottua kontin pienuutta. Varsinkin kun meillä on taloudessa toisena autona V70.
Kiitos tiedoista. On se kyllä pieni kontti. Se on omiin tarpeisiin iso miinus. Eipä sinne montaa purkkiakaan mahdu. Tuossa mussossa on todella iso tavaratila ja siitä en haluaisi kyllä tinkiä yhtään. Täytyy mietiskellä vielä tarkemmin omien tarpeiden priorisointia. Ei se tavaratilan koko ole ainoa kriteeri, joskin sillä on aika paljon painoarvoa.
Semmoinen huomio vielä, et 3.0i koneisessa on myös facelift automaatimalleissa GM-vaihteisto, joka ainakin jenkkifoorumeilla ei kovin kestävässä maineessa..
Mutta eikös nämä viimeiset faceliftit ole M54 + Zf, vaihtui muistaakseni joskus 2005. Tämä kompo varmasti paras mahdollinen bensa malleista.
Mutta eikös nämä viimeiset faceliftit ole M54 + Zf, vaihtui muistaakseni joskus 2005. Tämä kompo varmasti paras mahdollinen bensa malleista.
Jos automaatista puhutaan, niin mielestäni bensakutonen oli loppuun asti GM. Aikanaan kun olin ostamassa niin VIN perusteella real oem antoi GM vaihteiston kaikkiin. (Dieselissä vaihtui faceliftissä GM->ZF)
Laskeskelin tuossa, että saattaisi se diesel kuitenkin olla tämän auton kohdalla järkevämpi vaihtoehto kuin bensa. Voisi myös kuvitella, että dieselin vääntö olisi tällaisessa autossa aika paljon kivempi ominaisuus myös, varsinkin kärryä/dinoa tmv. vedettäessä.
Onko nuo dieselit huonossa maineessa? Entäs mahdollinen ohjelmointi, kestääkö paikat?
Saman tuloksen itsekin aikanaan sain kun mietin dieselin ja bensan välillä. Vetämiseen oikein hyvä peli. Vetokyky taitaa olla yksi isoimmista? Jos nyt valitsisin niin ottaisin ehkä kuitenki facelift mallin, sais 6 vaihteen.
Omassa kulutus ollu 6l luokkaa maantiellä, vetäessä yli 2 tonnia on kulutus noussut 9l. Ja motarilla hitusen yli rajotusten 8l. Keskimäärin 7,5-8l/100km. Kierrokset aika korkeet motarilla, siksi 6 vaihde olis kiva.
Toisaalta vanhempi kone on itselle tutumpi e39 ajoilta.
Facelift kestää enenmän ottaa vääntöä (~600nm).
Näin ajateltuna ostaisin ehdottomasti facelift ja sport varustuksen. Toki maku kysymys, mut nuo penkit on selkä ja perse ystävälliset.
Saman tuloksen itsekin aikanaan sain kun mietin dieselin ja bensan välillä. Vetämiseen oikein hyvä peli. Vetokyky taitaa olla yksi isoimmista? Jos nyt valitsisin niin ottaisin ehkä kuitenki facelift mallin, sais 6 vaihteen.
Omassa kulutus ollu 6l luokkaa maantiellä, vetäessä yli 2 tonnia on kulutus noussut 9l. Ja motarilla hitusen yli rajotusten 8l. Keskimäärin 7,5-8l/100km. Kierrokset aika korkeet motarilla, siksi 6 vaihde olis kiva.
Toisaalta vanhempi kone on itselle tutumpi e39 ajoilta.
Facelift kestää enenmän ottaa vääntöä (~600nm).
Näin ajateltuna ostaisin ehdottomasti facelift ja sport varustuksen. Toki maku kysymys, mut nuo penkit on selkä ja perse ystävälliset.
Comment