Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roito
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2009
    • 3921
    • Tavastila/Kotka

    Autokuumetta pukkaa ja E53 X5 yksi mikä harkinnassa, yhdestä facelift 3.0d+autom. kokemusta noin 6kk ajalta ja itse siitä ainakin tykkäsin todella paljon..

    Mutta en jaksa koko lankaa selata eikä tuo 6kk ihan älyttömän laajaa kuvaa antanut kyseisestä laitteesta kuitenkaan joten kysytääs raadilta jolla enemmän tietoa/kokemusta.

    Saisiko tiivistetyn listan risuista, ruusuista ja siitä, mitä erityisesti pitää näitä katsellessa ottaa huomioon, hakusessa 3.0d automaattina ja facelift ehdottomasti.. budjetti ei ihan chattiauton kalleimpiin taivu, mutta ei hakusessa se ihan halvinkaan.

    Kiitoksia asiallisista vastauksista jo etukäteen.

    -R.R
    BMW E70 X5 käyttismöhkö
    MB W639 Kummisetä

    Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

    Comment

    • Forsmanni
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 146
      • Turku, Finland

      X5 kuume

      Isompi auto ollut kiikarissa jo pitkän aikaa ja nyt tullut siihen tulokseen että e53 M62b44 koneella olisi seuraava menopeli. Muutamaa käynyt ajamassa ja noilla omaan budjettiin sopivilla autoilla on rullattu jo se +280tkm. Eli jakopään laahainten + Vanosten huolto olisi edessä. Minkä hintainen setti pelkistä osista tulee tälle "huolto" toimenpiteelle? Meneekö hinta nelinumeroiseksi?

      Toinen kyssäri koskien automaattilaatikkoa. Oliko nyt niin että Preface x5 on GM laatikko myös näiden bensa kasien perässä?
      -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
      -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
      -Plancraft BMW Boat
      (b130/m10b20-->m60b40)
      EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
      EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
      EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
      EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
      EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10923
        • Joensuu

        Originally posted by Forsmanni View Post
        Isompi auto ollut kiikarissa jo pitkän aikaa ja nyt tullut siihen tulokseen että e53 M62b44 koneella olisi seuraava menopeli. Muutamaa käynyt ajamassa ja noilla omaan budjettiin sopivilla autoilla on rullattu jo se +280tkm. Eli jakopään laahainten + Vanosten huolto olisi edessä. Minkä hintainen setti pelkistä osista tulee tälle "huolto" toimenpiteelle? Meneekö hinta nelinumeroiseksi?

        Toinen kyssäri koskien automaattilaatikkoa. Oliko nyt niin että Preface x5 on GM laatikko myös näiden bensa kasien perässä?
        Osissa voi päästä alle tonnin riippuen mitä kaikkea vaihtaa ja ostaako osat alkuperäsinä. Itse kyllä vaihtaisin aika kattavasti osat. esim. öljynseparaattori (OSV) on muovia ja siellä jakopään kotelon sisällä, joten sen vaihtaminen jälkikäteen vaatii taas melkoisen purkamisen. Kyllä siellä on ZF.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • kawis
          BTCF Member
          • Sep 2009
          • 187
          • Kokkola

          Originally posted by HTK12 View Post
          Osissa voi päästä alle tonnin riippuen mitä kaikkea vaihtaa ja ostaako osat alkuperäsinä. Itse kyllä vaihtaisin aika kattavasti osat. esim. öljynseparaattori (OSV) on muovia ja siellä jakopään kotelon sisällä, joten sen vaihtaminen jälkikäteen vaatii taas melkoisen purkamisen. Kyllä siellä on ZF.
          Ite otin osat marmorilta..kaikki tiivisteet, ohjurit,ketjut,ketjunkiristimen jne..niin lievillä alennuksilla vajaa 700e muistaakseni.

          Mukana ei tietenkään vanoksia..Lisäksi tarvii sit työkalut että koneen saa lukittua ja vanokset ajoitettua...nämä tilasin ebaystä vajaa vajaan 200e hintaan..toki työkalut voi vuokrata tai jos ostaa niin saa ne aina myytyä eteenpäin.

          Noi vanokset on kans niin ja näin..jotkut niitä vaihtanu mutta ei ne välttämättä oo kovinkaan pitkään olleet hiljaiset :think

          itellä siis vajaa 900e kaikkinensa + työt ite tehtynä..

          Vaihdelaatikon huollatin Siekkisellä ennen joulua 2000e tasan..Kaikki vaihdettiin mitä tarve oli.

          Vielä pitäs ohjaustehostimen pumppu vaihtaa niin sitten tuolla taas ajelee hyvän tovin..toivottavasti.

          X5 V8 separaattori on koneen takaosassa imusarjan päässä..eli sen voi vaihtaa jälkikäteenkin..onnistuu imusarja paikallaan.
          Sähkörimpula

          Ex
          BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
          BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
          BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10923
            • Joensuu

            Originally posted by kawis View Post
            Ite otin osat marmorilta..kaikki tiivisteet, ohjurit,ketjut,ketjunkiristimen jne..niin lievillä alennuksilla vajaa 700e muistaakseni.

            Mukana ei tietenkään vanoksia..Lisäksi tarvii sit työkalut että koneen saa lukittua ja vanokset ajoitettua...nämä tilasin ebaystä vajaa vajaan 200e hintaan..toki työkalut voi vuokrata tai jos ostaa niin saa ne aina myytyä eteenpäin.

            Noi vanokset on kans niin ja näin..jotkut niitä vaihtanu mutta ei ne välttämättä oo kovinkaan pitkään olleet hiljaiset :think

            itellä siis vajaa 900e kaikkinensa + työt ite tehtynä..

            Vaihdelaatikon huollatin Siekkisellä ennen joulua 2000e tasan..Kaikki vaihdettiin mitä tarve oli.

            Vielä pitäs ohjaustehostimen pumppu vaihtaa niin sitten tuolla taas ajelee hyvän tovin..toivottavasti.

            X5 V8 separaattori on koneen takaosassa imusarjan päässä..eli sen voi vaihtaa jälkikäteenkin..onnistuu imusarja paikallaan.
            Kuten sanoin, niin riippuu mitä kaikkea vaihtaa, ECS tuning sarja $1500: https://www.ecstuning.com/b-genuine-...1311435026kt1/. Toki hyvillä alennuksilla voi saada ihan mihin hintaan vaan. Vanoksia ei ole pakko vaihtaa, niihin saa myös beisan korjaussarjaa. Beisan sarja+asennustyökalu+postit+ tullit reipas 100€ taas lisää.

            Pikaisesti postattessa ei tullut tajuttua, että kyseessä oli X5, näissä kun on eri tuo huohotus.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Forsmanni
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 146
              • Turku, Finland

              Eli tonnin kinttaalla osissa siis mennään. Tuo oli helpotus että ovat ZF laatikolla. Onko äxässä siis huohotus toteutettu eritavalla? Esim M60 koneessahan separaattori on juurikin jakokopan sisällä ja separaattorin kalvo"venttiili" imusarjan päässä.
              -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
              -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
              -Plancraft BMW Boat
              (b130/m10b20-->m60b40)
              EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
              EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
              EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
              EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
              EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10923
                • Joensuu

                Originally posted by Forsmanni View Post
                Eli tonnin kinttaalla osissa siis mennään. Tuo oli helpotus että ovat ZF laatikolla. Onko äxässä siis huohotus toteutettu eritavalla? Esim M60 koneessahan separaattori on juurikin jakokopan sisällä ja separaattorin kalvo"venttiili" imusarjan päässä.
                Kyllä on erilainen huohotus vs. e39/E38, eli ei ole siellä jakopään sisällä. Itsellä tuli tuossa aivopieru kun ei tullut tajuttua, että kyseessä on e53 pikaisesti vastaillessa. https://www.pelicanparts.com/techart...eplacement.htm
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • sami83
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 181
                  • Pori

                  Tässä jo ollut pidemmän aikaa unelmissa x5, 3.0d. Erästä myynnissä olevaa olen katsellut vähän sillä silmällä ja laittelin myyjälle kyselyä kunnosta. En ole vielä välimatkan takia käynyt itse katsomassa kyseistä vehjettä ja mietin vähän että kannattaako edes. Siksi kysynkin neuvoa täältä viisaammilta;

                  Myyjän mukaan vaihdelaatikko pitää "jurnutusta" D:llä paikallaan ollessa, esim valoissa. :think Kannattaako unohtaa saman tien? Mistähän tuo voisi kertoa? Ei nyt heti viitsisi alkaa tekemään monen tonnin remppaa.

                  Yleisesti vielä e53 koskien, kuinka hyvät tilat takahutlaarissa on koirille? Tulevina matkustajina sakemanni ja "kultsu".
                  F11 520d Alpinweiß

                  Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34

                  Comment

                  • nappe74
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 2843
                    • South Carelia

                    Originally posted by sami83 View Post
                    Tässä jo ollut pidemmän aikaa unelmissa x5, 3.0d. Erästä myynnissä olevaa olen katsellut vähän sillä silmällä ja laittelin myyjälle kyselyä kunnosta. En ole vielä välimatkan takia käynyt itse katsomassa kyseistä vehjettä ja mietin vähän että kannattaako edes. Siksi kysynkin neuvoa täältä viisaammilta;

                    Myyjän mukaan vaihdelaatikko pitää "jurnutusta" D:llä paikallaan ollessa, esim valoissa. :think Kannattaako unohtaa saman tien? Mistähän tuo voisi kertoa? Ei nyt heti viitsisi alkaa tekemään monen tonnin remppaa.

                    Yleisesti vielä e53 koskien, kuinka hyvät tilat takahutlaarissa on koirille? Tulevina matkustajina sakemanni ja "kultsu".
                    Takakonttitilaa kommentoin että korkeutta on mutta ei paljonkaan syvyyttä... farmariautoissa reilusti enemmän !!
                    G30 530e xDrive A M-Sport -20

                    ex-Bimmerit:
                    F10 525dA xDrive M-Sport -13
                    E21 316 -80
                    E91 330xdA M-Sport -06
                    E53 X5 3.0iA Sport -04
                    E91 335xiA M-Sport -08
                    E60 530iA M-Sport -06
                    E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                    E91 320d -06
                    E39 530iAT M-Sport -01
                    E36 328iA -96
                    E39 528iA -96
                    E36 325i -92

                    Comment

                    • Roito
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2009
                      • 3921
                      • Tavastila/Kotka

                      Originally posted by nappe74 View Post
                      Takakonttitilaa kommentoin että korkeutta on mutta ei paljonkaan syvyyttä... farmariautoissa reilusti enemmän !!
                      .. Ja tähän vielä lisäyksenä auton korkeus ja se perälauta systeemi, eli meidän koirat piti ainakin nostaa aina kyytiin, ei toivoakaan että itse pääsisivät hyppäämään vrt. farkkuun johon taas menevät nätisti itse kun vaan luukun avaa ja viheltää.

                      Joissain tapauksissa tuo perälauta osoittautui kyllä todella käteväksi muuten, että ei sillai miinuksena voi pitää ja mukavia autojahan nämä muuten on, tosin puhun vain 6kk kokemuksella 3.0d faceliftista.

                      tohon laatikkohommaan en osaa sanoa mitään.
                      BMW E70 X5 käyttismöhkö
                      MB W639 Kummisetä

                      Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                      Comment

                      • MarQu
                        Moderator
                        • Mar 2006
                        • 5508
                        • Vaasa

                        Originally posted by sami83 View Post
                        Tässä jo ollut pidemmän aikaa unelmissa x5, 3.0d. Erästä myynnissä olevaa olen katsellut vähän sillä silmällä ja laittelin myyjälle kyselyä kunnosta. En ole vielä välimatkan takia käynyt itse katsomassa kyseistä vehjettä ja mietin vähän että kannattaako edes. Siksi kysynkin neuvoa täältä viisaammilta;

                        Myyjän mukaan vaihdelaatikko pitää "jurnutusta" D:llä paikallaan ollessa, esim valoissa. :think Kannattaako unohtaa saman tien? Mistähän tuo voisi kertoa? Ei nyt heti viitsisi alkaa tekemään monen tonnin remppaa.

                        Yleisesti vielä e53 koskien, kuinka hyvät tilat takahutlaarissa on koirille? Tulevina matkustajina sakemanni ja "kultsu".
                        Ei nyt ollut tietoa onko prefacelift vai ei mutta laatikko voi hyvinkin kestää tai sitten ei. Recro latviassa esimerkiksi tekee suht edullisia remppoja, kannattaa kysyä Tietty nyt alkuun on hyvä tarkistaa öljyn määrä.

                        Itse kun etsin X5:sta niin kyllä hakuun lähti facelift.

                        Takaluukkussa matkustaa meilläkin kultainen mutta täytyy kyllä sanoa sen verran että vanhempana joudutaan auttamaan/tekemään nousuramppi. Sen verran korkea se perä kuitenkin on.
                        sigpic

                        Comment

                        • sami83
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 181
                          • Pori

                          Originally posted by MarQu View Post
                          Ei nyt ollut tietoa onko prefacelift vai ei mutta laatikko voi hyvinkin kestää tai sitten ei. Recro latviassa esimerkiksi tekee suht edullisia remppoja, kannattaa kysyä Tietty nyt alkuun on hyvä tarkistaa öljyn määrä.

                          Itse kun etsin X5:sta niin kyllä hakuun lähti facelift.

                          Takaluukkussa matkustaa meilläkin kultainen mutta täytyy kyllä sanoa sen verran että vanhempana joudutaan auttamaan/tekemään nousuramppi. Sen verran korkea se perä kuitenkin on.
                          Itselläkin ensisijaisesti haussa facelift, mutta periaatteessa ei tuo pre-faceisuus nyt hirveä ongelma ole jos auto muuten ok, varusteet, kilometrit ym. Kyseinen "jurnuttaja" on pre-facelift.
                          F11 520d Alpinweiß

                          Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 9872
                            • KVLA

                            Jos kyseessä on GM:n laatikolla oleva versio,niin itse ainakin kiertäisin kaukaa. Etenkin jos laatikko pitää jo valmiiksi ääntä.

                            Comment

                            • buksin-1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 4592
                              • Keski-Pohjanmaa

                              Faceliftissa on tuo 6HP26, joka on melko luotettava ja kestää vääntöä. Toinen prefaceliftissa ei ole xDrive.
                              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                              SISUSTAT modaukset

                              Comment

                              • sami83
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2006
                                • 181
                                • Pori

                                Joo ilmeisesti on GM loota realoem mukaan. Tarvii varmaan jatkaa kattelua
                                F11 520d Alpinweiß

                                Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎