Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • inno.o
    BTCF Member
    • Apr 2014
    • 293
    • Salo

    Kovasti kiinnostaa tuollainen m62 koneella oleva e53 pre-facelift. Mitäs muuta noissa pitää syynätä jakopään lisäksi? Siitä ei nykyisellä omistajalla ollut tietoa joten vaihdatuttaa tuo pitää. Missähän hinnoissa pyörii töineen?

    Comment

    • kawis
      BTCF Member
      • Sep 2009
      • 187
      • Kokkola

      Originally posted by inno.o View Post
      Kovasti kiinnostaa tuollainen m62 koneella oleva e53 pre-facelift. Mitäs muuta noissa pitää syynätä jakopään lisäksi? Siitä ei nykyisellä omistajalla ollut tietoa joten vaihdatuttaa tuo pitää. Missähän hinnoissa pyörii töineen?
      ite ainakin näin jälkiviisaana kattelisin sellasen yksilön jossa jakopää ja vaihteisto ainakin olisi laitettu hiljattain, vaikka siitä joutuis maksamaan hiukan enemmän.

      Varsinkin jos ei jakopäätä meinaa ite tehdä niin sillon vaihteisto- ja jakopää remonttiin saa äkkiä meneen 3500-5000e jos liikkeessä teettää..riippuen tietty mitä kaikkee joutuu laittamaan. :think

      Venttiilikopan vuodot kohtuu yleisiä, toki sen korjaus onnistuu kohtuu helposti.
      Jäähdytysjärjestelmä, kun kone käy kohtuu lämpösillä nesteillä. Termari taitaa olla 105 asteinen.

      Etupään tukivarsia,puslia jne..raskas auto kuluttaa niitä tietty, mutta samoja murheita näissä on kuin muissakin autoissa.

      Muutoin mukavia autoja, vaikka omaani olenkin juuri myymässä
      Sähkörimpula

      Ex
      BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
      BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
      BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

      Comment

      • eizzi
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 234
        • jeppis

        Mistä tuntee päälle päin onko E53 x-drive vai ei? Jos valmistus kuukausi on 06/03 tai 10/03 ja myydään 2004:sena niin kumpi sellainen on?? sama koskee automaattia mikä on tarkka kuukausi onko GM vai ZF? Usein auton myyjäkään ei tiedä onko x-drive vai ei.
        Tuosta alusta numerosta käy ilmi, että NV125 tai ATC500 jakovaihteistolla

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9079
          • Oulu

          Originally posted by eizzi View Post
          Mistä tuntee päälle päin onko E53 x-drive vai ei? Jos valmistus kuukausi on 06/03 tai 10/03 ja myydään 2004:sena niin kumpi sellainen on?? sama koskee automaattia mikä on tarkka kuukausi onko GM vai ZF? Usein auton myyjäkään ei tiedä onko x-drive vai ei.
          Tuosta alusta numerosta käy ilmi, että NV125 tai ATC500 jakovaihteistolla
          Jos 3.0d kyseessä, niin M57 vs. M57N näkee heti, kun konepellin avaa. Eli esim. onko PA-suodatin konehuoneessa. Laatikko vaihtuu samalla, kuin konekin ja jakolaatikko samoin. Ja näkeehän sen faceliftin myös suoraan erilaisista etuvaloista.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Tyramies
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 272
            • Helsinki

            Hei taas pitkästä aikaa. Olen tässä miettimässä että josko siirtyisi takaisin bemari leiriin kun ärsyttää tämä mersun politiikka näissä vikakoodin luku ja ohjelmointi hommeleissa. Star todella kallis kun inpa taas halpa ja helppo käyttää.

            Mitkä ovat kompastuskivet E53 ja E70 malleissa? Kertokaa pikaisesti jos joku jaksaa varsinkin dieseleitten tyyppiviat, ehkä myös bensojen...
            -Kevin, i wanna double...
            -Harry! ...
            -I need a double, right now!
            "thank you son."

            Comment

            • eizzi
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 234
              • jeppis

              Originally posted by Clavurion View Post
              Jos 3.0d kyseessä, niin M57 vs. M57N näkee heti, kun konepellin avaa. Eli esim. onko PA-suodatin konehuoneessa. Laatikko vaihtuu samalla, kuin konekin ja jakolaatikko samoin. Ja näkeehän sen faceliftin myös suoraan erilaisista etuvaloista.
              Minulla oli joskus -02 3.0d ja siinä oli suodatin konehuoneessa. Eli onko aina 184hv dieselissä GM ja 218hv ZF laatikko ja uudempi neliveto?

              Entä bensa koneissa etenkin 3.0i:ssä missä menee tarkka raja milloin on ZF ja x-drive? Nettiautossa on nytkin pari -04 kaupattavaa bensaa jota myydään -04:sena, mutta valmistuspäivät on 09/03 ja 10/03. Toinen on manuaali.

              Faceliftin lamput erottaa/erotan kyllä. En kysynyt sitä. Kysyin mistä tietää päälle päin onko x-drive vai ei?? Nyt on myynnissä faceliftin keulalla olevia bensa yksilöitä joiden epäilen olevan kuitenkin vanhalla nelivedolla..


              Kumpi on kestävämpi neliveto? Täällä on paljon juttua, että x-drive on "parempi" kun osaa jakaa jakosuhdetta. Kummassa on enemmän vikoja ja minkälaisia vikoja näissä on?

              Comment

              • nappe74
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 2843
                • South Carelia

                Originally posted by eizzi View Post
                Minulla oli joskus -02 3.0d ja siinä oli suodatin konehuoneessa. Eli onko aina 184hv dieselissä GM ja 218hv ZF laatikko ja uudempi neliveto?

                Entä bensa koneissa etenkin 3.0i:ssä missä menee tarkka raja milloin on ZF ja x-drive? Nettiautossa on nytkin pari -04 kaupattavaa bensaa jota myydään -04:sena, mutta valmistuspäivät on 09/03 ja 10/03. Toinen on manuaali.

                Faceliftin lamput erottaa/erotan kyllä. En kysynyt sitä. Kysyin mistä tietää päälle päin onko x-drive vai ei?? Nyt on myynnissä faceliftin keulalla olevia bensa yksilöitä joiden epäilen olevan kuitenkin vanhalla nelivedolla..


                Kumpi on kestävämpi neliveto? Täällä on paljon juttua, että x-drive on "parempi" kun osaa jakaa jakosuhdetta. Kummassa on enemmän vikoja ja minkälaisia vikoja näissä on?
                Kyllä se päältäpäin just selviää onko uusi vai vanha neliveto... kun on facelift ulkoa niin aina on x-drive !!

                Faceliftin valmistus taisi alkaa juurikin 9/03.

                Dieselissä faceliftiin tuli ZF laatikko mutta 3.0 bensassa on GM muistaakseni "loppuun asti" eli vasta korimallin vaihtuessa E70:iin laatikko vaihtui ZF:ään...

                Vanhasta nelivedosta ei ole kokemusta mutta toistaiseksi hyvin itsellä ainakin on nämä x-drivet pelanneet !!
                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                ex-Bimmerit:
                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                E21 316 -80
                E91 330xdA M-Sport -06
                E53 X5 3.0iA Sport -04
                E91 335xiA M-Sport -08
                E60 530iA M-Sport -06
                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                E91 320d -06
                E39 530iAT M-Sport -01
                E36 328iA -96
                E39 528iA -96
                E36 325i -92

                Comment

                • racing02
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 1993
                  • Riihimäki

                  Originally posted by eizzi View Post
                  Entä bensa koneissa etenkin 3.0i:ssä missä menee tarkka raja milloin on ZF ja x-drive? Nettiautossa on nytkin pari -04 kaupattavaa bensaa jota myydään -04:sena, mutta valmistuspäivät on 09/03 ja 10/03. Toinen on manuaali.
                  Joupilla on mun entinen (CYC-409) eli 2004 3.0i, valmistus 03/2004. Se on facelift ja x-drive mutta vielä GM lootalla. Oma käsitys bensavehkeitten suhteen on että facelift ja X-drive tuli -04 mallivuodeksi (valmistus voi olla -03 puolella) mutta laatikko vaihtui myöhemmin. Laatikonhan ymmärtääkseni erottaa siitä että GM on 5-v ja ZF 6-v.

                  Onhan täällä x-drivestäkin keskustelua. Jonkun mielestä vanha ilman x-driveä oli loogisempi ajettava. Voisin uskoa, koska tuo ainakin oli aika puskeva möhkö eikä paljon tehnyt mieli kikkailla liukkailla. Vioista en osaa sanoa, ei kai kumpikaan kovin ongelmainen ole.
                  Last edited by racing02; 23-01-2018, 10:37.

                  Comment

                  • eizzi
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 234
                    • jeppis

                    Kiitos "nappe74" tästä tiedosta.

                    Realoem:n antaa näissä kahdessa eri bensa 3.0i:ssä on jakovaihteistoksi tuo NV125 tai ATC500. Siksi lähdin tätä selvittämään, mutta jos voi luottaa, että facelift on aina x-drive niin hyvä niin.

                    Comment

                    • sami83
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 181
                      • Pori

                      Noni.. Nyt ei tarvi olla enää ostamassa kun tuli nyt sitten ostettua:think Haaviin tarttui 2006 vuoden 3.0d. Kilsamääräkään ei ala edes kolmosella vielä. Täytyy sanoa että erittäin tyytyväinen olen tähän mennessä autoon ollut, mitä nyt pari päivää tässä on tullut ajeltua. Koiratkin mahtuivat komeasti molemmat takakonttiin mitä alunperin vähän mietin. Ainoa vika mikä tässä nyt on tullut eteen on *ittumainen kitinä kuskinpuolen eturenkaasta. Tulee mieleen joku mummon vanha heteka. Varsinkin vasemmalle kääntyessä hitaalla vauhdilla ja möykkyisellä tiellä. Tuskin vika iso on.. Todennäköisesti selviää kun renkaan ottaa pois.
                      F11 520d Alpinweiß

                      Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34

                      Comment

                      • MarQu
                        Moderator
                        • Mar 2006
                        • 5507
                        • Vaasa

                        Originally posted by sami83 View Post
                        Noni.. Nyt ei tarvi olla enää ostamassa kun tuli nyt sitten ostettua:think Haaviin tarttui 2006 vuoden 3.0d. Kilsamääräkään ei ala edes kolmosella vielä. Täytyy sanoa että erittäin tyytyväinen olen tähän mennessä autoon ollut, mitä nyt pari päivää tässä on tullut ajeltua. Koiratkin mahtuivat komeasti molemmat takakonttiin mitä alunperin vähän mietin. Ainoa vika mikä tässä nyt on tullut eteen on *ittumainen kitinä kuskinpuolen eturenkaasta. Tulee mieleen joku mummon vanha heteka. Varsinkin vasemmalle kääntyessä hitaalla vauhdilla ja möykkyisellä tiellä. Tuskin vika iso on.. Todennäköisesti selviää kun renkaan ottaa pois.
                        Pakkasella natisee mutta lähempänä nollaa ei? En osaa sanoa mistä johtu mutta samallaista ilmiötä oli viime talvena kun lämpötila laski -20 pahemmalle puolelle.
                        sigpic

                        Comment

                        • sami83
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 181
                          • Pori

                          Originally posted by MarQu View Post
                          Pakkasella natisee mutta lähempänä nollaa ei? En osaa sanoa mistä johtu mutta samallaista ilmiötä oli viime talvena kun lämpötila laski -20 pahemmalle puolelle.
                          Joo sitä mietin että mahtaako olla vaikutusta, tässä viime päivät ollut täälläpäin yli 10 astetta pakkasta. Nyt näyttäisi lauhtuvan.
                          F11 520d Alpinweiß

                          Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34

                          Comment

                          • sami83
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2006
                            • 181
                            • Pori

                            Pakkaset lähti ja kitinät samalla.. Hyvä niin
                            F11 520d Alpinweiß

                            Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34

                            Comment

                            • Vani 61
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2017
                              • 31
                              • 90250 Oulu

                              Originally posted by sami83 View Post
                              Pakkaset lähti ja kitinät samalla.. Hyvä niin
                              Iskarin yläpää siellä natisee, omassakin e53,ssa natisee vänkärin puoli, ja oikealle kääntyessä. 50-60€ kustantaa korjaussarja moiseen natinaan.

                              Comment

                              • MarQu
                                Moderator
                                • Mar 2006
                                • 5507
                                • Vaasa

                                Originally posted by Vani 61 View Post
                                Iskarin yläpää siellä natisee, omassakin e53,ssa natisee vänkärin puoli, ja oikealle kääntyessä. 50-60€ kustantaa korjaussarja moiseen natinaan.
                                Hyvä homma. Nämä odottaa hyllyssä jo mutta en vielä ole saanut aikaiseksi vaihtaa.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎