Kovasti kiinnostaa tuollainen m62 koneella oleva e53 pre-facelift. Mitäs muuta noissa pitää syynätä jakopään lisäksi? Siitä ei nykyisellä omistajalla ollut tietoa joten vaihdatuttaa tuo pitää. Missähän hinnoissa pyörii töineen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 (E53) ostamassa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by inno.o View PostKovasti kiinnostaa tuollainen m62 koneella oleva e53 pre-facelift. Mitäs muuta noissa pitää syynätä jakopään lisäksi? Siitä ei nykyisellä omistajalla ollut tietoa joten vaihdatuttaa tuo pitää. Missähän hinnoissa pyörii töineen?
Varsinkin jos ei jakopäätä meinaa ite tehdä niin sillon vaihteisto- ja jakopää remonttiin saa äkkiä meneen 3500-5000e jos liikkeessä teettää..riippuen tietty mitä kaikkee joutuu laittamaan. :think
Venttiilikopan vuodot kohtuu yleisiä, toki sen korjaus onnistuu kohtuu helposti.
Jäähdytysjärjestelmä, kun kone käy kohtuu lämpösillä nesteillä. Termari taitaa olla 105 asteinen.
Etupään tukivarsia,puslia jne..raskas auto kuluttaa niitä tietty, mutta samoja murheita näissä on kuin muissakin autoissa.
Muutoin mukavia autoja, vaikka omaani olenkin juuri myymässäSähkörimpula
Ex
BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d
Comment
-
-
Mistä tuntee päälle päin onko E53 x-drive vai ei? Jos valmistus kuukausi on 06/03 tai 10/03 ja myydään 2004:sena niin kumpi sellainen on?? sama koskee automaattia mikä on tarkka kuukausi onko GM vai ZF? Usein auton myyjäkään ei tiedä onko x-drive vai ei.
Tuosta alusta numerosta käy ilmi, että NV125 tai ATC500 jakovaihteistolla
Comment
-
-
Originally posted by eizzi View PostMistä tuntee päälle päin onko E53 x-drive vai ei? Jos valmistus kuukausi on 06/03 tai 10/03 ja myydään 2004:sena niin kumpi sellainen on?? sama koskee automaattia mikä on tarkka kuukausi onko GM vai ZF? Usein auton myyjäkään ei tiedä onko x-drive vai ei.
Tuosta alusta numerosta käy ilmi, että NV125 tai ATC500 jakovaihteistollaE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Hei taas pitkästä aikaa. Olen tässä miettimässä että josko siirtyisi takaisin bemari leiriin kun ärsyttää tämä mersun politiikka näissä vikakoodin luku ja ohjelmointi hommeleissa. Star todella kallis kun inpa taas halpa ja helppo käyttää.
Mitkä ovat kompastuskivet E53 ja E70 malleissa? Kertokaa pikaisesti jos joku jaksaa varsinkin dieseleitten tyyppiviat, ehkä myös bensojen...-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJos 3.0d kyseessä, niin M57 vs. M57N näkee heti, kun konepellin avaa. Eli esim. onko PA-suodatin konehuoneessa. Laatikko vaihtuu samalla, kuin konekin ja jakolaatikko samoin. Ja näkeehän sen faceliftin myös suoraan erilaisista etuvaloista.
Entä bensa koneissa etenkin 3.0i:ssä missä menee tarkka raja milloin on ZF ja x-drive? Nettiautossa on nytkin pari -04 kaupattavaa bensaa jota myydään -04:sena, mutta valmistuspäivät on 09/03 ja 10/03. Toinen on manuaali.
Faceliftin lamput erottaa/erotan kyllä. En kysynyt sitä. Kysyin mistä tietää päälle päin onko x-drive vai ei?? Nyt on myynnissä faceliftin keulalla olevia bensa yksilöitä joiden epäilen olevan kuitenkin vanhalla nelivedolla..
Kumpi on kestävämpi neliveto? Täällä on paljon juttua, että x-drive on "parempi" kun osaa jakaa jakosuhdetta. Kummassa on enemmän vikoja ja minkälaisia vikoja näissä on?
Comment
-
-
Originally posted by eizzi View PostMinulla oli joskus -02 3.0d ja siinä oli suodatin konehuoneessa. Eli onko aina 184hv dieselissä GM ja 218hv ZF laatikko ja uudempi neliveto?
Entä bensa koneissa etenkin 3.0i:ssä missä menee tarkka raja milloin on ZF ja x-drive? Nettiautossa on nytkin pari -04 kaupattavaa bensaa jota myydään -04:sena, mutta valmistuspäivät on 09/03 ja 10/03. Toinen on manuaali.
Faceliftin lamput erottaa/erotan kyllä. En kysynyt sitä. Kysyin mistä tietää päälle päin onko x-drive vai ei?? Nyt on myynnissä faceliftin keulalla olevia bensa yksilöitä joiden epäilen olevan kuitenkin vanhalla nelivedolla..
Kumpi on kestävämpi neliveto? Täällä on paljon juttua, että x-drive on "parempi" kun osaa jakaa jakosuhdetta. Kummassa on enemmän vikoja ja minkälaisia vikoja näissä on?
Faceliftin valmistus taisi alkaa juurikin 9/03.
Dieselissä faceliftiin tuli ZF laatikko mutta 3.0 bensassa on GM muistaakseni "loppuun asti" eli vasta korimallin vaihtuessa E70:iin laatikko vaihtui ZF:ään...
Vanhasta nelivedosta ei ole kokemusta mutta toistaiseksi hyvin itsellä ainakin on nämä x-drivet pelanneet !!G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Originally posted by eizzi View PostEntä bensa koneissa etenkin 3.0i:ssä missä menee tarkka raja milloin on ZF ja x-drive? Nettiautossa on nytkin pari -04 kaupattavaa bensaa jota myydään -04:sena, mutta valmistuspäivät on 09/03 ja 10/03. Toinen on manuaali.
Onhan täällä x-drivestäkin keskustelua. Jonkun mielestä vanha ilman x-driveä oli loogisempi ajettava. Voisin uskoa, koska tuo ainakin oli aika puskeva möhkö eikä paljon tehnyt mieli kikkailla liukkailla. Vioista en osaa sanoa, ei kai kumpikaan kovin ongelmainen ole.Last edited by racing02; 23-01-2018, 11:37.
Comment
-
-
Noni.. Nyt ei tarvi olla enää ostamassa kun tuli nyt sitten ostettua:think Haaviin tarttui 2006 vuoden 3.0d. Kilsamääräkään ei ala edes kolmosella vielä. Täytyy sanoa että erittäin tyytyväinen olen tähän mennessä autoon ollut, mitä nyt pari päivää tässä on tullut ajeltua. Koiratkin mahtuivat komeasti molemmat takakonttiin mitä alunperin vähän mietin. Ainoa vika mikä tässä nyt on tullut eteen on *ittumainen kitinä kuskinpuolen eturenkaasta. Tulee mieleen joku mummon vanha heteka. Varsinkin vasemmalle kääntyessä hitaalla vauhdilla ja möykkyisellä tiellä. Tuskin vika iso on.. Todennäköisesti selviää kun renkaan ottaa pois.F11 520d Alpinweiß
Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34
Comment
-
-
Originally posted by sami83 View PostNoni.. Nyt ei tarvi olla enää ostamassa kun tuli nyt sitten ostettua:think Haaviin tarttui 2006 vuoden 3.0d. Kilsamääräkään ei ala edes kolmosella vielä. Täytyy sanoa että erittäin tyytyväinen olen tähän mennessä autoon ollut, mitä nyt pari päivää tässä on tullut ajeltua. Koiratkin mahtuivat komeasti molemmat takakonttiin mitä alunperin vähän mietin. Ainoa vika mikä tässä nyt on tullut eteen on *ittumainen kitinä kuskinpuolen eturenkaasta. Tulee mieleen joku mummon vanha heteka. Varsinkin vasemmalle kääntyessä hitaalla vauhdilla ja möykkyisellä tiellä. Tuskin vika iso on.. Todennäköisesti selviää kun renkaan ottaa pois.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by MarQu View PostPakkasella natisee mutta lähempänä nollaa ei? En osaa sanoa mistä johtu mutta samallaista ilmiötä oli viime talvena kun lämpötila laski -20 pahemmalle puolelle.F11 520d Alpinweiß
Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34
Comment
-
Comment