Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MeisterW
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2017
    • 306
    • Uusimaa

    Originally posted by mikae34 View Post
    Kiitos vastauksista. Minkälainen neliveto tuo x-drive käytännössä on? Pääseekö sillä oikeasti vaikkapa 30cm hangessa eteenpäin?

    Onhan noilla ikää mutta on ne sen verta yksinkertaisempia kuitenkin, että en usko niiden kanssa elektroniikan puolesta kuitenkaan niin paljoa joutuvan stressaamaan mitä näiden idrive sukupolven autojen kanssa.

    Itse haluaisin bensakoneella, kierrejousilla ja manuaalina. Katsotaan nyt tuleeko hankittua moista koskaan, hieman kyllä kiinnostaisi. Ovatka nuo muuten kovin mätävikaisia yleensä?
    Kyl sillä Etelä-Suomen mökkiteillä talvella pärjää. Uusilla nastoilla ainakin ihmettelin aina miten hyvin eteni. Tässä itänaapurista mallia https://youtu.be/bgqgUwjemTE
    E39 M5 2002
    E70 X5 3.0sd 2008
    E83 X3 3.0i 2005
    G21 330e

    Comment

    • mikae34
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 4989
      • Forssa

      Viitsisikö joku mitata kuinka syvä on tavaratila. Eli syvyys takapenkin selkänojan alareunasta takaluukkuun kansi kiinni. Myös tavaratilan leveys kiinnostaa.

      Edit: tämä yksilö kiinnostaisi. Mitä tuollaisesta kannattaisi tarjota?

      Last edited by mikae34; 08-09-2019, 14:13.
      Auto on liikkumaväline.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9156
        • Oulu

        Originally posted by mikae34 View Post
        Viitsisikö joku mitata kuinka syvä on tavaratila. Eli syvyys takapenkin selkänojan alareunasta takaluukkuun kansi kiinni. Myös tavaratilan leveys kiinnostaa.
        Koirahäkkiä vartenko mittoja tarvit?
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • MeisterW
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2017
          • 306
          • Uusimaa

          Semmoinen huomio vielä, et 3.0i koneisessa on myös facelift automaatimalleissa GM-vaihteisto, joka ainakin jenkkifoorumeilla ei kovin kestävässä maineessa..
          E39 M5 2002
          E70 X5 3.0sd 2008
          E83 X3 3.0i 2005
          G21 330e

          Comment

          • _Bäri_
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2014
            • 931
            • Turku

            Originally posted by mikae34 View Post
            Viitsisikö joku mitata kuinka syvä on tavaratila. Eli syvyys takapenkin selkänojan alareunasta takaluukkuun kansi kiinni. Myös tavaratilan leveys kiinnostaa.

            Edit: tämä yksilö kiinnostaisi. Mitä tuollaisesta kannattaisi tarjota?

            https://www.nettiauto.com/bmw/x5/10665508
            Lattiaa pitkin mitattuna 83cm. Selkänojasta korkeimmasta kohdasta 62cm. Leveys pyörä koteloiden kohdalta 115cm. Leveimillään 125cm. Näissä saattaa olla muutaman sentin heitto.
            G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

            Ex:
            E61 535dA -05
            E91 320dA -06
            E53 X5 3.0dA - 03
            E39 535iA -01
            E39 520i -97
            E39 530dA - 00

            Comment

            • _Bäri_
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2014
              • 931
              • Turku

              Originally posted by MeisterW View Post
              Semmoinen huomio vielä, et 3.0i koneisessa on myös facelift automaatimalleissa GM-vaihteisto, joka ainakin jenkkifoorumeilla ei kovin kestävässä maineessa..
              Omien empiiristen kokemusten mukaan tuo gm vaihteisto ei hajoa niin helposti bensakoneissa.
              G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

              Ex:
              E61 535dA -05
              E91 320dA -06
              E53 X5 3.0dA - 03
              E39 535iA -01
              E39 520i -97
              E39 530dA - 00

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 4989
                • Forssa

                Originally posted by Clavurion View Post
                Koirahäkkiä vartenko mittoja tarvit?
                En, vaan maalipurkkeja ym. perustavaraa jota joudun kuljettamaan lähes päivittäin.

                Originally posted by _Bäri_ View Post
                Lattiaa pitkin mitattuna 83cm. Selkänojasta korkeimmasta kohdasta 62cm. Leveys pyörä koteloiden kohdalta 115cm. Leveimillään 125cm. Näissä saattaa olla muutaman sentin heitto.
                Kiitos paljon! On tuo sitten kyllä melko pieni vielä. Mussossa on metri takapenkin jälkeen ja se on aika hyvä jo. Jos takapenkit kääntää alas niin muodostuuko siihen tavaratilaan tasainen jatko vai jääkö penkit ylemmäs?
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • _Bäri_
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2014
                  • 931
                  • Turku

                  Aika tasainen. Itsellä on välillä ilmasänky takana käytössä. Ja se on hitusen yli 2metriä pitkä.
                  Maalipurkkeja varten yms raksatavaraa varten tekisin itse vanerista pohjan?
                  Roadtripeillä on tullu muutaman kerran kirottua kontin pienuutta. Varsinkin kun meillä on taloudessa toisena autona V70.
                  Last edited by _Bäri_; 08-09-2019, 17:21.
                  G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                  Ex:
                  E61 535dA -05
                  E91 320dA -06
                  E53 X5 3.0dA - 03
                  E39 535iA -01
                  E39 520i -97
                  E39 530dA - 00

                  Comment

                  • mikae34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 4989
                    • Forssa

                    Originally posted by _Bäri_ View Post
                    Aika tasainen. Itsellä on välillä ilmasänky takana käytössä. Ja se on hitusen yli 2metriä pitkä.
                    Maalipurkkeja varten yms raksatavaraa varten tekisin itse vanerista pohjan?
                    Roadtripeillä on tullu muutaman kerran kirottua kontin pienuutta. Varsinkin kun meillä on taloudessa toisena autona V70.
                    Kiitos tiedoista. On se kyllä pieni kontti. Se on omiin tarpeisiin iso miinus. Eipä sinne montaa purkkiakaan mahdu. Tuossa mussossa on todella iso tavaratila ja siitä en haluaisi kyllä tinkiä yhtään. Täytyy mietiskellä vielä tarkemmin omien tarpeiden priorisointia. Ei se tavaratilan koko ole ainoa kriteeri, joskin sillä on aika paljon painoarvoa.
                    Auto on liikkumaväline.

                    Comment

                    • A^A
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2168
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by MeisterW View Post
                      Semmoinen huomio vielä, et 3.0i koneisessa on myös facelift automaatimalleissa GM-vaihteisto, joka ainakin jenkkifoorumeilla ei kovin kestävässä maineessa..
                      Mutta eikös nämä viimeiset faceliftit ole M54 + Zf, vaihtui muistaakseni joskus 2005. Tämä kompo varmasti paras mahdollinen bensa malleista.
                      EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                      Comment

                      • MeisterW
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2017
                        • 306
                        • Uusimaa

                        Originally posted by A^A View Post
                        Mutta eikös nämä viimeiset faceliftit ole M54 + Zf, vaihtui muistaakseni joskus 2005. Tämä kompo varmasti paras mahdollinen bensa malleista.
                        Jos automaatista puhutaan, niin mielestäni bensakutonen oli loppuun asti GM. Aikanaan kun olin ostamassa niin VIN perusteella real oem antoi GM vaihteiston kaikkiin. (Dieselissä vaihtui faceliftissä GM->ZF)

                        Manuaali oli aina ZF, ensin 5v ja lci 6v.
                        E39 M5 2002
                        E70 X5 3.0sd 2008
                        E83 X3 3.0i 2005
                        G21 330e

                        Comment

                        • mikae34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 4989
                          • Forssa

                          Laskeskelin tuossa, että saattaisi se diesel kuitenkin olla tämän auton kohdalla järkevämpi vaihtoehto kuin bensa. Voisi myös kuvitella, että dieselin vääntö olisi tällaisessa autossa aika paljon kivempi ominaisuus myös, varsinkin kärryä/dinoa tmv. vedettäessä.

                          Onko nuo dieselit huonossa maineessa? Entäs mahdollinen ohjelmointi, kestääkö paikat?
                          Auto on liikkumaväline.

                          Comment

                          • _Bäri_
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2014
                            • 931
                            • Turku

                            Saman tuloksen itsekin aikanaan sain kun mietin dieselin ja bensan välillä. Vetämiseen oikein hyvä peli. Vetokyky taitaa olla yksi isoimmista? Jos nyt valitsisin niin ottaisin ehkä kuitenki facelift mallin, sais 6 vaihteen.
                            Omassa kulutus ollu 6l luokkaa maantiellä, vetäessä yli 2 tonnia on kulutus noussut 9l. Ja motarilla hitusen yli rajotusten 8l. Keskimäärin 7,5-8l/100km. Kierrokset aika korkeet motarilla, siksi 6 vaihde olis kiva.
                            Toisaalta vanhempi kone on itselle tutumpi e39 ajoilta.
                            Facelift kestää enenmän ottaa vääntöä (~600nm).
                            Näin ajateltuna ostaisin ehdottomasti facelift ja sport varustuksen. Toki maku kysymys, mut nuo penkit on selkä ja perse ystävälliset.
                            G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                            Ex:
                            E61 535dA -05
                            E91 320dA -06
                            E53 X5 3.0dA - 03
                            E39 535iA -01
                            E39 520i -97
                            E39 530dA - 00

                            Comment

                            • mikae34
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 4989
                              • Forssa

                              Originally posted by _Bäri_ View Post
                              Saman tuloksen itsekin aikanaan sain kun mietin dieselin ja bensan välillä. Vetämiseen oikein hyvä peli. Vetokyky taitaa olla yksi isoimmista? Jos nyt valitsisin niin ottaisin ehkä kuitenki facelift mallin, sais 6 vaihteen.
                              Omassa kulutus ollu 6l luokkaa maantiellä, vetäessä yli 2 tonnia on kulutus noussut 9l. Ja motarilla hitusen yli rajotusten 8l. Keskimäärin 7,5-8l/100km. Kierrokset aika korkeet motarilla, siksi 6 vaihde olis kiva.
                              Toisaalta vanhempi kone on itselle tutumpi e39 ajoilta.
                              Facelift kestää enenmän ottaa vääntöä (~600nm).
                              Näin ajateltuna ostaisin ehdottomasti facelift ja sport varustuksen. Toki maku kysymys, mut nuo penkit on selkä ja perse ystävälliset.


                              Tämä yksilö iski silmään. On kyllä upean näköinen.
                              Auto on liikkumaväline.

                              Comment

                              • _Bäri_
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2014
                                • 931
                                • Turku

                                Ehdottomasti. Tuollainen kelpais itsellekin.
                                G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                                Ex:
                                E61 535dA -05
                                E91 320dA -06
                                E53 X5 3.0dA - 03
                                E39 535iA -01
                                E39 520i -97
                                E39 530dA - 00

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎