Mitä eroavaisuuksia näissä nelivetotekniikoissa sitten on?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 (E53) ostamassa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by bemu2000 View Postkyllä se toimii, jos vaan on kunnolliset kumit alla. saksankitkoilla jäätiköllä ei ole hurraamista, mutta ei niilläkään 2 vetoiselle sentään jalkoihin jää. 2 talvea ajoin 19" saksankitkoilla, niin ihan täysin pärjäsi. kerran kokeilin kunnon nastoja, niin olihan se tietysti ihan eri meininki ja hyvin pelitti neliveto... mulla ei ainakaan ollut mitään ongelmia ja voin suositella.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostJa minä jäin tähän sinullekin tuttuun pihamäkeen ruopimaan vuoronperään eri nurkan renkailla paikalleen.. Nastarenkailla lumipinnalla, ei edes jäätä.. Jos edes kaksi pyörää olisi vetänyt yhtäaikaisesti niin auto olisi liikahtanut mutta yksi kerrallaan se lukoton (ABS-)järjestelmä niitä herätteli.
edit: tosiaan aina luistonesto pois päältä, jos on liukasta ja haluaa liikkeelle päästä. se absi systeemi ei kyllä toimi hyvin ja muutenkin nappailee todella äänekkäästi ja terävästi kiinni pienissäkin luistoissa. hyvin kyllä kuolettaa luistot, mutta vähän vois toimia pehmeämmin.Last edited by bemu2000; 12-10-2009, 21:25.
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostMitä eroavaisuuksia näissä nelivetotekniikoissa sitten on?
Tasauspyörästö edessä, takana ja keskellä on avoin. Jos jokin pyörä pyörähtää kovempaa kuin muut, kyseisen pyörän jarru alkaa jarruttamaan sitä pyörää ja sen energia siirtyy avoimen voimansiirron kautta täysimääräisenä seuraavaksiheikoimmalla pidolla olevaan pyörään joka pyörähtää taas nopeammin kuin muut ja sitä hillitään jarrulla ja siirrytään kolmanteen pyörään jne jne. Neliveto on siis kuten tasauspyörästö ilman lukkoa ja se lukko yritetään tehdä keinotekoisesti jarruilla.
XDriven kanssa:
Keskitasauspyörästössä on hydraulisesti puristettava lamellijarrupakka joka lukitaan jos pyörien väleillä esiintyy pyörimisnopeuseroja (ja tietyissä ajotilanteissa vauhdissa). Tämä tekee autosta kaksivetoisen (1 etu ja 1 taka) ja sen jälkeen jarruilla jaetaan voimaa oikea/vasen-suhteen. Paikaltaan esim hangesta lähtiessä tämäkin on huono koska pyörä ehtii kuopaisemaan itselleen kuoppaa ennen kuin se saa apuvoimia. Sellainen paikaltaanlähtöjä avustava "nelivedon lukitusnappi" olisi oivallinen apu mutta eipä sellaisiä taideta tarvita näissä vehkeissä jotka taidetaan suunnitella ennemminkin Nordschleiffelle kuin metsätielle.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostRohkea oletKannattaa lähteä vasta vauhdista haastamaan koska paikaltaan lähtö liukkaasta risteyksestä aiheuttaa hieman punaisia poskia kun etuvetolullat joutuvat odottelemaan perässä että möhkö liikahtaa sijansa verran eteenpäin
Suomeksi sanoen mielestäni prefaceliftin neliveto on lähinnä vitsi ja se ei edes naurata, varsinkaan silloin kun nelivetoisuutta oikeasti tarvitaan.on löylyä!!!
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostJa minä jäin tähän sinullekin tuttuun pihamäkeen ruopimaan vuoronperään eri nurkan renkailla paikalleen.. Nastarenkailla lumipinnalla, ei edes jäätä.. Jos edes kaksi pyörää olisi vetänyt yhtäaikaisesti niin auto olisi liikahtanut mutta yksi kerrallaan se lukoton (ABS-)järjestelmä niitä herätteli.on löylyä!!!
Comment
-
-
Originally posted by bmw528 View Post..oiskos tästä samasta kohdasta päässyt esim etuvetoisella??
(EDIT: kumpikin koekaniini olivat automaattivaihteisia, mikä vielä pehmentää liikkeellelähtöä)
Mutta silti seuraava pirssi on ehkä kuitenkin Xdrive, henkilöautomallisena tosin.
Se on kuten demokratia: Tarjollaolevista vähiten huono mutta huono sekin..---
Comment
-
-
Eli eiköhän noilla molemmilla pääkaupunkiseudun talvessa pärjää?
Onkos kellään kokemusta E53:n uudemman ja vanhemman dieselin väliltä ? Mitä tässä nyt on vähän kattellu niin noin aika paljon olis hintaeroa vanhemman ja uudemman välillä. Verot tohon uudempaan on aika kalliit vs. vanhempaan.
Pre-faceliftiä alkaa saamaan jo 20k €, faceliftatut dieselit tuotuna alkaa tuolta 28k €. Suomesta noita faceliftattuja dieseleitä ei muutamaa satunnaista autoa lukuunottamatta alle 30k € saa.
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostJuu, talossa oli silloin 3b Passat (juu, minulla on hämärä menneisyys..) ja sillä tuli sitten kokeiltua sama kohta samallalailla peruutellen. Pientä pidon irtoamista oli havaittavissa mutta auton reagointi ei ollut sellaista ON/OFF:ia jota äksällä oli. Passat siis lähti liikkeelle, oikeastaan ilman mitään elehtimisiä. Sittemmin on tullut tehtyä lapiohommia enemmänkin äksien kanssa, sekä vanhojen että Xdriven kanssa
(EDIT: kumpikin koekaniini olivat automaattivaihteisia, mikä vielä pehmentää liikkeellelähtöä)
Mutta silti seuraava pirssi on ehkä kuitenkin Xdrive, henkilöautomallisena tosin.
Se on kuten demokratia: Tarjollaolevista vähiten huono mutta huono sekin..on löylyä!!!
Comment
-
-
Originally posted by jrost View PostTarkoituksena olisi ostaa moinen peli, mutta mikä on todellinen hintaluokka 2001-2002 aj. 130-150tkm? Tuntuu olevan joka lähtöön hintaa.....
Onko kyseisissä 2001-2002 vuotisissa peleissä jotain vakiovikoja joista tulisi tietää?
Kiitoksia jo etukäteen
Ruotsissa hintataso noin 12-15k€ ja veroja menee -01:seen ja uudempiin alkaen 10k€. Nämä siis 4.4l V8 mitä itse katselin. -00 vuosimallin saisi verotettua painon mukaan ja vero olisi noin 8k€.
Hakukulut ei paljoa ole Ruotsista. 500-1000€ riittänee :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by jrost View PostTarkoituksena olisi ostaa moinen peli, mutta mikä on todellinen hintaluokka 2001-2002 aj. 130-150tkm? Tuntuu olevan joka lähtöön hintaa.....
Onko kyseisissä 2001-2002 vuotisissa peleissä jotain vakiovikoja joista tulisi tietää?
Kiitoksia jo etukäteenei muuta kun puhelin käteen ja soittelemaan/katsomaan.
nettiauton halvimmat tuskin on hyviä ja hyvin varusteltuja ja kalliimmalla saat varmasti paremman. yksinkertaista eikö totta?eikä taida juurikaan mitään varsinaisia tyyppivikoja olla.
Comment
-
-
Originally posted by tinke76 View PostV8 koneisissa X5:ssa tänäpäivänä tuntuu kysyntä olevan niin pientä että ulkomaantuonti ei ole järkevää, Suomesta saa halvemmalla.
Alle 200tkm ajettu ja sporttisisustalla on tyyliin yksi nettiautossa
Ruotsista taaseen löytyy heti 10 noilla kriteereilläLast edited by _nixu_; 27-10-2009, 13:17.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment