Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1302
    • Tornio

    Originally posted by korbimotors View Post
    Ei tuossa ole servotronicia. Siihen on tilattu nyt uusi ohjausvaihde.
    Autoon vaihdettu melkeinpä kaikki kuluvat nivelet ja muuten tarkistettu ettei ole väljää niin eipä tuohon ohjauksen päälle jäämisen syyksi enää muuta voi juuri kuin tuo hammastanko/ohjausvaihde. Millä nimellä sen nyt haluaa sanoa..
    Tässä vielä 7 viimeistä nroa. LG93967
    Tämä vika hoidetaan liikkeen puolesta kuntoon.
    hyvä homma JOS hoitavat hammastangon kuntoon.

    Vehicle information
    VIN
    WBAFB31080LG93967
    Type code
    FB31
    Type
    X5 4.4I (EUR)
    E series
    E53 ()
    Series
    X
    Type
    GEFZG
    Steering
    LL
    Doors
    5
    Engine
    M62/TU
    Displacement
    4.40
    Power
    210
    Drive
    ALLR
    Transmission
    AUT
    Colour
    SCHWARZ 2 (668)
    Upholstery
    STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)
    Prod.date
    2000-07-31

    Options


    Code

    Description (interface)
    Description (EPC)

    S205A

    AUTOMATIC GETRIEBE

    Automatic transmission

    S226A

    SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG

    Sports suspension settings

    S256A

    SPORT-/MF-LENKRAD/GESCHW.REGELUNG

    Sports multifunct.strng whl,cruise cntrl

    S302A

    ALARMANLAGE

    Alarm system

    S312A

    LM RAEDER MIT MISCHBEREIFUNG

    BMW LA wheels with mixed tyres

    S328A

    ALUMINIUM-TRITTBRETT

    Door sill

    P330A

    SPORTPAKET

    Sports package

    S342A

    TITAN LINE INTERIEUR

    Interior trim strips, Titan Shadow

    S358A

    KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE

    Climate comfort windscreen


    S386A

    DACHRELING

    Roof railing

    S403A

    GLASDACH, ELEKTRISCH

    Glass roof, electrical

    S412A

    LADEBODEN AUSZIEHBAR

    Luggage-compartment floor, extendable

    S430A

    INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND

    Interior/outside mirror with auto dip

    S441A

    RAUCHERPAKET

    Smoker package

    S459A

    SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY

    Seat adjustment, electric, with memory

    S464A

    SKISACK

    Ski bag

    S481A

    SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER

    Sports seat

    S488A

    LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER

    Lumbar support, driver and passenger

    S494A

    SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER

    Seat heating driver/passenger

    S496A

    SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE

    Seat heating, rear

    S502A
    SCHEINWERFER-WASCHANLAGE

    Headlight cleaning system

    S521A

    REGENSENSOR

    Rain sensor

    S522A

    XENON-LICHT

    Xenon Light

    S662A

    RADIO BMW BUSINESS CD

    Radio BMW Business CD

    S775A

    INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT

    Headlining anthracite

    S785A

    WEISSE BLINKLEUCHTEN

    White direction indicator lights

    S818A

    BATTERIEHAUPTSCHALTER

    Battery master switch

    S823A

    HEISSLAND-AUSFUEHRUNG

    Hot-climate version

    S840A

    HOCHGESCHWINDIGKEITSABSTIMMUNG

    High speed synchronisation

    S842A

    KALTLAND-AUSFUEHRUNG

    Cold-climate version

    S863A

    SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA

    Dealer List Europe

    S885A

    SCHWEDISCH / BORDLITERATUR

    On-board literature, Swedish

    S896A

    TAGFAHRLICHTSCHALTUNG

    Daytime driving lights

    S925A

    VERSANDSCHUTZPAKET

    Dispatch protection pack

    Standard equipment
    S220A

    NIVEAUREGULIERUNG

    Self-levelling suspension

    S413A

    GEPAECKRAUMTRENNETZ

    Luggage compartment net

    S473A

    ARMAUFLAGE VORN

    Armrest front

    S534A

    KLIMAAUTOMATIK

    Automatic air conditioning

    S548A

    KILOMETERTACHO

    Kilometre speedo

    S555A

    BORDCOMPUTER

    On-board computer V with remote control

    S851A

    SPRACHVERSION DEUTSCH

    Language version German
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6344
      • Tampere

      Originally posted by e46touring View Post
      tarkoititko tätä ? http://www.nettiauto.com/bmw/x5/5175666
      näillä myyntipuhe tiedoilla EI tee ns. yhtään mitään.
      luotettavan tiedon taso on samaa luokkaa kuin tuossa ilmoitettu teho tälle autolle 1Kw/ 2 hv.
      Tuossa näkyy tuo Rekisterinumero...
      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • korbimotors
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 195
        • Salla

        Originally posted by e46touring View Post
        Servotronic EI meinaa sähkösäätöistä rattiakselia !
        Vaan käytännössä tehostus toimintoa varsinkin paikoillaan pyörityksessä.
        Hammastangot ovat eri varaosanumerolla / fyysisesti eri tuotteita.
        Guuglaa BMW X5 Servotronic niin selviää asia paremmin.

        Ilmeisesti tehostimenpumpun säiliön korkissa lukee "ATF oil only" ??
        JOS nykyinen hammastanko on ATF öljyillä niin EHDOTTOMASTI tehokas järjästelmän pesu/huuhtelu ja öljyksi CHF 11 S. Varsinkin kun tietääkseni Sallassa on talvella KYLMÄ !!
        Kyllähän näistä hammastankoja on mennyt, mutta mistä syystä ??
        Syys ja seuraus yhteys tuolla tehostimen pumpunsäiliön sisällä olevalla
        sihdillä asian kanssa on.

        Ao. autosta tiedettäisiin tehdasvarusteiden osalta enemmän kun kerrot 7 viimeistä merkkiä runkonumerosta. esim. AB12345
        Nyt kun tiedossa on 7 viimeistä nroa niin selvis tuosta ettei ole servoa.
        Mut nyt kun vaihdetaan se uus hammastanko niin pitääkö minun alkaa neuvomaan esim. wetterillä että tehkää teho pesu säiliöön ja ei enään missään nimessä ATF öljyjä sinne.
        Vaan nimenomaan tuota CHF 11 S ohjaustehostin nestettä, onko näin ok?

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1302
          • Tornio

          Chf 11 s öljyt !

          Originally posted by korbimotors View Post
          Nyt kun tiedossa on 7 viimeistä nroa niin selvis tuosta ettei ole servoa.
          Mut nyt kun vaihdetaan se uus hammastanko niin pitääkö minun alkaa neuvomaan esim. wetterillä että tehkää teho pesu säiliöön ja ei enään missään nimessä ATF öljyjä sinne.
          Vaan nimenomaan tuota CHF 11 S ohjaustehostin nestettä, onko näin ok?
          EHDOTTOMASTI CHF 11 S Öljyt !! Toivotaan että Wetteri suoriutuu annetusta tehtävästä.
          Käytännössä tuosta pumpusta PITÄÄ purkaa säiliö irti ja suorittaa TEHOKAS / HUOLELLINEN PESU irto säiliölle.
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • korbimotors
            Bimmer Rookie
            • Oct 2012
            • 195
            • Salla

            Originally posted by e46touring View Post
            VOI olla vikana hammastanko tai siiten EI.
            Onko autossasi SERVOTRONIC ?? Tehdasvarustekoodilla S 216
            JOS tuohon X5:een vaihdetaan uusi hammastanko niin EHDOTTOMASTI tehostimen pumppu
            purkuun / vaihtoon sen öljysäiliön osalta. Öljysäiliön pohjalla on tiheä verkkosihti joka tukkeentuu ajan saatossa ja aiheuttaa pumpun kavitoimista öljyn puutteesta johtuen.

            Sihdin puhdistus onnistuu kun purkaa säiliön pois ja alkuun pesee hiilivety liuottimella ja
            ultraäänipesurilla lopuksi niin verkkosihti öljysäiliön pohjalla on kuin uusi ao. käsittelyn jälkeen.

            Ja öljyksi sitten aivan ehdottomasti CHF 11 S
            EIKÄ MITÄÄN MUUTA VÄITTI SITTEN KUKA MITÄ HYVÄÄNSÄ. piste !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
            Kun tuon sihdin puhdistaa niin eikö ole muuta vaihtoehtoa kuin mainitsemasi erikois pesut?
            Ja tuo öljysäiliökö pitää ostaa uusi ettei pelkkä puhdistus riitä ns. Koti olosuhteissa?

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1302
              • Tornio

              Originally posted by korbimotors View Post
              Kun tuon sihdin puhdistaa niin eikö ole muuta vaihtoehtoa kuin mainitsemasi erikois pesut?
              Ja tuo öljysäiliökö pitää ostaa uusi ettei pelkkä puhdistus riitä ns. Koti olosuhteissa?
              Enpä erikoispesuista tiedä mitään. Hommasin aikoinaan itselleni tuon ultraäänipesurin ja todennut sen erittäin hyväksi mm. tähänkin hommaan. Lähtee erittäin hyvin KAIKKI pinttynyt moska tuosta sihdistä. Tuon sihdin puhdistaminen mekaanisesti on lähes mahdotonta kun ei pääse mitenkään käsiksi tuonne säiliön sisälle RIKKOMATTA sihtiä.
              Voit koittaa liottaa lämpimällä hiilivety liuottimella tuota irtonaista öljysäiliöä josko ajan
              kanssa irtoaisi moska sihdistä.

              Saksassa näkyy maksavan tuo öljysäiliö n.40€ EI kovin isoja remontteja kannata alkaa tekemään jottei tule kalliimmaksi kuin uusi osa
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • korbimotors
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 195
                • Salla

                [Q=e46touring;2860518]Enpä erikoispesuista tiedä mitään. Hommasin aikoinaan itselleni tuon ultraäänipesurin ja todennut sen erittäin hyväksi mm. tähänkin hommaan. Lähtee erittäin hyvin KAIKKI pinttynyt moska tuosta sihdistä. Tuon sihdin puhdistaminen mekaanisesti on lähes mahdotonta kun ei pääse mitenkään käsiksi tuonne säiliön sisälle RIKKOMATTA sihtiä.
                Voit koittaa liottaa lämpimällä hiilivety liuottimella tuota irtonaista öljysäiliöä josko ajan
                kanssa irtoaisi moska sihdistä.

                Saksassa näkyy maksavan tuo öljysäiliö n.40€ EI kovin isoja remontteja kannata alkaa tekemään jottei tule kalliimmaksi kuin uusi osa[/QUOTE]


                Jos tuota ostais itselle tuollaisen pesurin niin mikä se olis esim. Tähän hommaan sopivan kokoinen pesuri? Litratilavuus yms..? Eihän tuo niin kallis investointi ole.

                Comment

                • korbimotors
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2012
                  • 195
                  • Salla

                  Löysin yhden pesurin joka pitäis olla hyvä.
                  Altaan mitat oli 161mm x 92mm x 50mm
                  0.6litraa
                  Mahtuuko tuollaiseen esim. Tuo osa tai yleensäkään mitään

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1302
                    • Tornio

                    uä pesukone

                    Originally posted by korbimotors View Post
                    Löysin yhden pesurin joka pitäis olla hyvä.
                    Altaan mitat oli 161mm x 92mm x 50mm
                    0.6litraa
                    Mahtuuko tuollaiseen esim. Tuo osa tai yleensäkään mitään
                    Kovin on pieni allas tarkoitettu ilmeisesti kultasepille korujen putsaukseen.
                    UÄ-Teho näissä on yksi tärkein ominaisuus.
                    Tässä esim. http://www.villenkello.fi/shop/kaupp...=2951&show=all
                    tämä tuli hankittua. Altaassa kokoa pikku osille ja tehokin tuntuu riittävän.
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • Timelord
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 501
                      • Loimaa

                      Originally posted by e46touring View Post
                      Kovin on pieni allas tarkoitettu ilmeisesti kultasepille korujen putsaukseen.
                      UÄ-Teho näissä on yksi tärkein ominaisuus.
                      Tässä esim. http://www.villenkello.fi/shop/kaupp...=2951&show=all
                      tämä tuli hankittua. Altaassa kokoa pikku osille ja tehokin tuntuu riittävän.

                      Meiltä löytyy töistä Finnsonicin teollisuus-uä-pesuri. Mittaa jotain 1,5m per kantti. Erilaisia ja kokoisia osia tullut pestyä ja hyvin putsaa. Sen verran rajut liemet siinä on ettei alumiiniosia voi kuin dipata hetkisen ettei ala syöpymään...
                      W201 2,5D
                      W123 280ce
                      E21 316
                      ex-E60 530ia
                      ex-E53 4,4i
                      ex-E39 523i
                      ex-E34 520ia
                      ex-E21 318i

                      Comment

                      • korbimotors
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2012
                        • 195
                        • Salla

                        Minkälaiset parkkihehkut tuossa X5:ssa on vakiona?
                        Tekis mieli vaihtaa nuo normaalit keltaisen sävyiset polttimot johonkin esim. led-polttimoihin.
                        Ei toki olis pahitteeksi jos jossain vaiheessa vaihtais uudet umpiotkin,nuo alkuperäiset pre-faceliftin umpiot on aika rumentava tekijä tuossa autossa.
                        Xenonit on pitkillä ja lyhyillä niin löytyykö tuohon edes sellaisia umpioita jotka olis hyväksyttyjä xenonien kanssa?

                        Comment

                        • t-o-m-i
                          BTCF Member
                          • Sep 2009
                          • 308
                          • Tornio

                          Sikälimikäli oikein ymmärsin tekstistäsi autosi on pre-facelift? Silloin parkkeina on normaali t10 kantainen. Ei muutakuin lediä tilalle niin värisävyt molemmissa umpioissa samat lyhkäsillä ajettaessa!

                          Originally posted by korbimotors View Post
                          Minkälaiset parkkihehkut tuossa X5:ssa on vakiona?
                          Tekis mieli vaihtaa nuo normaalit keltaisen sävyiset polttimot johonkin esim. led-polttimoihin.
                          Ei toki olis pahitteeksi jos jossain vaiheessa vaihtais uudet umpiotkin,nuo alkuperäiset pre-faceliftin umpiot on aika rumentava tekijä tuossa autossa.
                          Xenonit on pitkillä ja lyhyillä niin löytyykö tuohon edes sellaisia umpioita jotka olis hyväksyttyjä xenonien kanssa?
                          Tällähetkellä:
                          - F15 30D M-Sport
                          - F31 316D vaimon säästöpossu
                          - E32 750 ial
                          Ennen:
                          -4xE39, 6xE46, 2xE34, 2xE36, 2xE60, 2xE61, E63, E53, E70,E91,F11

                          Comment

                          • korbimotors
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2012
                            • 195
                            • Salla

                            Originally posted by t-o-m-i View Post
                            Sikälimikäli oikein ymmärsin tekstistäsi autosi on pre-facelift? Silloin parkkeina on normaali t10 kantainen. Ei muutakuin lediä tilalle niin värisävyt molemmissa umpioissa samat lyhkäsillä ajettaessa!
                            Joo pre-facelift on kyseessä. Onko nuita eri sävyisiä ledejä olemassa? minkälaiset ledit olisivat sopivan sävyiset nuiden xenonien kanssa?
                            Onko nuiden parkkien vaihto iisi homma, eikait tuon takia tartte umpioita irroittaa ja siinä samassa myös puskuria jne...??
                            siis T10 kanta ja minkätehoiset ledit?

                            Comment

                            • t-o-m-i
                              BTCF Member
                              • Sep 2009
                              • 308
                              • Tornio

                              Originally posted by korbimotors View Post
                              Joo pre-facelift on kyseessä. Onko nuita eri sävyisiä ledejä olemassa? minkälaiset ledit olisivat sopivan sävyiset nuiden xenonien kanssa?
                              Onko nuiden parkkien vaihto iisi homma, eikait tuon takia tartte umpioita irroittaa ja siinä samassa myös puskuria jne...??
                              siis T10 kanta ja minkätehoiset ledit?

                              Ei sen helpompaa polttimonvaihtoa voi autossa ollakkaan Jos konepellin saat auki niin loppu onkin jo helppoa.



                              Nuiden värilämpötila vastaa aikatarkalleen 6000k xenoneita. normaali 4300k on vähän kellertävempi.
                              Tällähetkellä:
                              - F15 30D M-Sport
                              - F31 316D vaimon säästöpossu
                              - E32 750 ial
                              Ennen:
                              -4xE39, 6xE46, 2xE34, 2xE36, 2xE60, 2xE61, E63, E53, E70,E91,F11

                              Comment

                              • korbimotors
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2012
                                • 195
                                • Salla

                                Originally posted by t-o-m-i View Post
                                Ei sen helpompaa polttimonvaihtoa voi autossa ollakkaan Jos konepellin saat auki niin loppu onkin jo helppoa.



                                Nuiden värilämpötila vastaa aikatarkalleen 6000k xenoneita. normaali 4300k on vähän kellertävempi.
                                totta turiset, ei tuon helpompaa hommaa olekkaan kuin nuiden vaihto,pelti auki ja liittimet melkein tökkää silmiin..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎