Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masatus
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 867
    • Haukipudas

    #76
    Mitä eroavaisuuksia näissä nelivetotekniikoissa sitten on?

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #77
      Originally posted by bemu2000 View Post
      kyllä se toimii, jos vaan on kunnolliset kumit alla. saksankitkoilla jäätiköllä ei ole hurraamista, mutta ei niilläkään 2 vetoiselle sentään jalkoihin jää. 2 talvea ajoin 19" saksankitkoilla, niin ihan täysin pärjäsi. kerran kokeilin kunnon nastoja, niin olihan se tietysti ihan eri meininki ja hyvin pelitti neliveto... mulla ei ainakaan ollut mitään ongelmia ja voin suositella.
      Ja minä jäin tähän sinullekin tuttuun pihamäkeen ruopimaan vuoronperään eri nurkan renkailla paikalleen.. Nastarenkailla lumipinnalla, ei edes jäätä.. Jos edes kaksi pyörää olisi vetänyt yhtäaikaisesti niin auto olisi liikahtanut mutta yksi kerrallaan se lukoton (ABS-)järjestelmä niitä herätteli.
      ---

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #78
        Originally posted by -Tapi View Post
        Ja minä jäin tähän sinullekin tuttuun pihamäkeen ruopimaan vuoronperään eri nurkan renkailla paikalleen.. Nastarenkailla lumipinnalla, ei edes jäätä.. Jos edes kaksi pyörää olisi vetänyt yhtäaikaisesti niin auto olisi liikahtanut mutta yksi kerrallaan se lukoton (ABS-)järjestelmä niitä herätteli.
        varmasti tulee erikoistilanteissa ongelmia, niin kun monissa muissakin lukottomissa, jos sattuu kaksi pyörää olemaan liukkaalla ja paikaltaan lähtee, mutta kyllähän toi ihan yleisesti hyvin toimii. umpihankeenkin tuli muutamia kertoja ajeltua ja hyvin meni. kertaakaan en jääny mitenkään oudosti jumiin mihinkään, vaikka oli saksankitkat alla.

        edit: tosiaan aina luistonesto pois päältä, jos on liukasta ja haluaa liikkeelle päästä. se absi systeemi ei kyllä toimi hyvin ja muutenkin nappailee todella äänekkäästi ja terävästi kiinni pienissäkin luistoissa. hyvin kyllä kuolettaa luistot, mutta vähän vois toimia pehmeämmin.
        Last edited by bemu2000; 12-10-2009, 21:25.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #79
          Originally posted by Masatus View Post
          Mitä eroavaisuuksia näissä nelivetotekniikoissa sitten on?
          Ilman XDrivea:
          Tasauspyörästö edessä, takana ja keskellä on avoin. Jos jokin pyörä pyörähtää kovempaa kuin muut, kyseisen pyörän jarru alkaa jarruttamaan sitä pyörää ja sen energia siirtyy avoimen voimansiirron kautta täysimääräisenä seuraavaksiheikoimmalla pidolla olevaan pyörään joka pyörähtää taas nopeammin kuin muut ja sitä hillitään jarrulla ja siirrytään kolmanteen pyörään jne jne. Neliveto on siis kuten tasauspyörästö ilman lukkoa ja se lukko yritetään tehdä keinotekoisesti jarruilla.

          XDriven kanssa:
          Keskitasauspyörästössä on hydraulisesti puristettava lamellijarrupakka joka lukitaan jos pyörien väleillä esiintyy pyörimisnopeuseroja (ja tietyissä ajotilanteissa vauhdissa). Tämä tekee autosta kaksivetoisen (1 etu ja 1 taka) ja sen jälkeen jarruilla jaetaan voimaa oikea/vasen-suhteen. Paikaltaan esim hangesta lähtiessä tämäkin on huono koska pyörä ehtii kuopaisemaan itselleen kuoppaa ennen kuin se saa apuvoimia. Sellainen paikaltaanlähtöjä avustava "nelivedon lukitusnappi" olisi oivallinen apu mutta eipä sellaisiä taideta tarvita näissä vehkeissä jotka taidetaan suunnitella ennemminkin Nordschleiffelle kuin metsätielle.
          ---

          Comment

          • bmw528
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 210
            • keskisuomi

            #80
            Originally posted by -Tapi View Post
            Rohkea olet Kannattaa lähteä vasta vauhdista haastamaan koska paikaltaan lähtö liukkaasta risteyksestä aiheuttaa hieman punaisia poskia kun etuvetolullat joutuvat odottelemaan perässä että möhkö liikahtaa sijansa verran eteenpäin

            Suomeksi sanoen mielestäni prefaceliftin neliveto on lähinnä vitsi ja se ei edes naurata, varsinkaan silloin kun nelivetoisuutta oikeasti tarvitaan.
            heh heh enpä oo sellasta etuvetolullaa tavannu joka joutuis perässä ootteleen tai oompas yks 96 jokkis saab jossa oli piikkipyörät
            on löylyä!!!

            Comment

            • bmw528
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 210
              • keskisuomi

              #81
              Originally posted by -Tapi View Post
              Ja minä jäin tähän sinullekin tuttuun pihamäkeen ruopimaan vuoronperään eri nurkan renkailla paikalleen.. Nastarenkailla lumipinnalla, ei edes jäätä.. Jos edes kaksi pyörää olisi vetänyt yhtäaikaisesti niin auto olisi liikahtanut mutta yksi kerrallaan se lukoton (ABS-)järjestelmä niitä herätteli.
              ..oiskos tästä samasta kohdasta päässyt esim etuvetoisella??
              on löylyä!!!

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                #82
                Originally posted by bmw528 View Post
                ..oiskos tästä samasta kohdasta päässyt esim etuvetoisella??
                Juu, talossa oli silloin 3b Passat (juu, minulla on hämärä menneisyys..) ja sillä tuli sitten kokeiltua sama kohta samallalailla peruutellen. Pientä pidon irtoamista oli havaittavissa mutta auton reagointi ei ollut sellaista ON/OFF:ia jota äksällä oli. Passat siis lähti liikkeelle, oikeastaan ilman mitään elehtimisiä. Sittemmin on tullut tehtyä lapiohommia enemmänkin äksien kanssa, sekä vanhojen että Xdriven kanssa

                (EDIT: kumpikin koekaniini olivat automaattivaihteisia, mikä vielä pehmentää liikkeellelähtöä)

                Mutta silti seuraava pirssi on ehkä kuitenkin Xdrive, henkilöautomallisena tosin.

                Se on kuten demokratia: Tarjollaolevista vähiten huono mutta huono sekin..
                ---

                Comment

                • MMF
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 461
                  • Sipoo

                  #83
                  Eli eiköhän noilla molemmilla pääkaupunkiseudun talvessa pärjää?

                  Onkos kellään kokemusta E53:n uudemman ja vanhemman dieselin väliltä ? Mitä tässä nyt on vähän kattellu niin noin aika paljon olis hintaeroa vanhemman ja uudemman välillä. Verot tohon uudempaan on aika kalliit vs. vanhempaan.

                  Pre-faceliftiä alkaa saamaan jo 20k €, faceliftatut dieselit tuotuna alkaa tuolta 28k €. Suomesta noita faceliftattuja dieseleitä ei muutamaa satunnaista autoa lukuunottamatta alle 30k € saa.
                  E70 X5 3.0D -07
                  W124 200d
                  Hiace 4wd

                  EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                  Comment

                  • bmw528
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 210
                    • keskisuomi

                    #84
                    Originally posted by -Tapi View Post
                    Juu, talossa oli silloin 3b Passat (juu, minulla on hämärä menneisyys..) ja sillä tuli sitten kokeiltua sama kohta samallalailla peruutellen. Pientä pidon irtoamista oli havaittavissa mutta auton reagointi ei ollut sellaista ON/OFF:ia jota äksällä oli. Passat siis lähti liikkeelle, oikeastaan ilman mitään elehtimisiä. Sittemmin on tullut tehtyä lapiohommia enemmänkin äksien kanssa, sekä vanhojen että Xdriven kanssa

                    (EDIT: kumpikin koekaniini olivat automaattivaihteisia, mikä vielä pehmentää liikkeellelähtöä)

                    Mutta silti seuraava pirssi on ehkä kuitenkin Xdrive, henkilöautomallisena tosin.

                    Se on kuten demokratia: Tarjollaolevista vähiten huono mutta huono sekin..
                    ...Joku on sitten menny itsellä pieleen kun en koskaan ole ajanut minkään merkin/tyylisellä 4 vedolla ettei se peittoasi mennen tullen etu/takavetoista...nimim: valtrallakin jäänyt kiinni
                    on löylyä!!!

                    Comment

                    • Hasardi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1860
                      • Der Hauptstad

                      #85
                      Originally posted by MMF View Post
                      Eli eiköhän noilla molemmilla pääkaupunkiseudun talvessa pärjää?
                      Pääkaupunkiseudun talvessa pärjää jo avoautoilla ja prätkilläkin tätä menoa..
                      ilmastonmuutos saa lumiukotkin tilastoihin.


                      Stadtluft macht frei.

                      Comment

                      • jrost
                        Newbiemmer
                        • Oct 2009
                        • 1
                        • Helsinki

                        #86
                        E53 (X5) ostamassa

                        Tarkoituksena olisi ostaa moinen peli, mutta mikä on todellinen hintaluokka 2001-2002 aj. 130-150tkm? Tuntuu olevan joka lähtöön hintaa.....

                        Onko kyseisissä 2001-2002 vuotisissa peleissä jotain vakiovikoja joista tulisi tietää?

                        Kiitoksia jo etukäteen

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          #87
                          Originally posted by jrost View Post
                          Tarkoituksena olisi ostaa moinen peli, mutta mikä on todellinen hintaluokka 2001-2002 aj. 130-150tkm? Tuntuu olevan joka lähtöön hintaa.....

                          Onko kyseisissä 2001-2002 vuotisissa peleissä jotain vakiovikoja joista tulisi tietää?

                          Kiitoksia jo etukäteen
                          Itsekin vähän aikaa sitten moista harkitsin. Totesin vaan liian kalliiksi toistaiseksi

                          Ruotsissa hintataso noin 12-15k€ ja veroja menee -01:seen ja uudempiin alkaen 10k€. Nämä siis 4.4l V8 mitä itse katselin. -00 vuosimallin saisi verotettua painon mukaan ja vero olisi noin 8k€.
                          Hakukulut ei paljoa ole Ruotsista. 500-1000€ riittänee :think
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #88
                            Originally posted by jrost View Post
                            Tarkoituksena olisi ostaa moinen peli, mutta mikä on todellinen hintaluokka 2001-2002 aj. 130-150tkm? Tuntuu olevan joka lähtöön hintaa.....

                            Onko kyseisissä 2001-2002 vuotisissa peleissä jotain vakiovikoja joista tulisi tietää?

                            Kiitoksia jo etukäteen
                            huonokuntoiset karvalakkimallit on halpoja ja huippukuntoisesta varustellusta saa maksaa reilummin. nuo asiat vaikuttaa hintaan aika paljon. aika iso hajonta on hinnoissa noitten perusteella. todellinen hinta on se millä myyjä on autonsa valmis myymään. tuskin monia tonneja hinnat tippuu, olettaen että hinta on jo valmiiksi suht kohdallaan ja myyjä ei ole suuressa rahapulassa ei muuta kun puhelin käteen ja soittelemaan/katsomaan.


                            nettiauton halvimmat tuskin on hyviä ja hyvin varusteltuja ja kalliimmalla saat varmasti paremman. yksinkertaista eikö totta? eikä taida juurikaan mitään varsinaisia tyyppivikoja olla.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • tinke76
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 285
                              • Lempäälä

                              #89
                              V8 koneisissa X5:ssa tänäpäivänä tuntuu kysyntä olevan niin pientä että ulkomaantuonti ei ole järkevää, Suomesta saa halvemmalla.



                              F11 525 dA M-sport & F45 218iA& Corvette C5

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                #90
                                Originally posted by tinke76 View Post
                                V8 koneisissa X5:ssa tänäpäivänä tuntuu kysyntä olevan niin pientä että ulkomaantuonti ei ole järkevää, Suomesta saa halvemmalla.
                                No eipä noita montaa ole suomessa myynnissä ja jos hakee vähän ajettua ja hyvin varusteltua niin :think

                                Alle 200tkm ajettu ja sporttisisustalla on tyyliin yksi nettiautossa

                                Ruotsista taaseen löytyy heti 10 noilla kriteereillä
                                Last edited by _nixu_; 27-10-2009, 13:17.
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎