Näin tänään "kohtuu" uuden E70 mustan X5 msport M50d:n, kun käytiin päivällä syömässä täällä pohjanmaalla. Todella hieno paketti kaikkineen mitäs ulkoa sitä näki.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW X5 E70 yleistä keskustelua
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Peräkontin luukun automatiikka ei toimi kunnolla. Meneekö hydraulinostimet kerralla vaihtoon vai onko noihin mahdollista lisätä öljyjä tms?
Vika se tavallinen, "naksahtaa mutta ei nosta".Last edited by H.Aulakoski; 25-01-2014, 11:11.X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)
Comment
-
-
Kontin luukku toimii. Vaati vain hieman jumppausta. Liekkö vähäinen käyttö ja kylmät öljyt aiheuttivat tilapäisen toimimattomuuden. Se lienee ominaisuus (turvallisuuteen liittyvä), ettei konttia voi sulkea auton sisältä vaan ainostaan luukun napista?X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)
Comment
-
-
Originally posted by H.Aulakoski View PostSe lienee ominaisuus (turvallisuuteen liittyvä), ettei konttia voi sulkea auton sisältä vaan ainostaan luukun napista?
E: Sisällä olevasta luukun avausnapista ei kylläkään sulkeudu.G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020
Comment
-
-
Originally posted by H.Aulakoski View PostKontin luukku toimii. Vaati vain hieman jumppausta. Liekkö vähäinen käyttö ja kylmät öljyt aiheuttivat tilapäisen toimimattomuuden. Se lienee ominaisuus (turvallisuuteen liittyvä), ettei konttia voi sulkea auton sisältä vaan ainostaan luukun napista?G30 530e M-Sport -19
G20 330e M-Sport -19
Comment
-
-
Olin jo ehtinyt hyväksyä >10 l/100 km-kulutuksen maantieajossa, kun tänään 150 km ajon jälkeen tapahtui jotain ja auto alkoi liikkua jotenkin kevyemmin ja kulutus laski reilusti. Tuli mieleen etä olisko jarrut jumittaneet lievästi.
Tuli sitten paluumatkalla seurattua kulutuksia eri nopeuksilla ajettaessa. Nopeudet todettu GPS-laitteella, koska nopeusmittari valehtelee 5 km/h.
60 km/h 5.5 ltr
80 km/h 6.6 ltr
90 km/h 7.5 ltr
100 km/h 8.1 ltr
120 km/h 9.7 ltr
Kuiva ja tasainen tie, 4 asteen pakkanen, pahvi syylärin edessä, täyden kuorman rengaspaineet (20" takana 315 edessä 275), kuski+matkustaja.Last edited by H.Aulakoski; 26-01-2014, 11:37.X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)
Comment
-
-
Originally posted by H.Aulakoski View PostOlin jo ehtinyt hyväksyä >10 l/100 km-kulutuksen maantieajossa, kun tänään 150 km ajon jälkeen tapahtui jotain ja auto alkoi liikkua jotenkin kevyemmin ja kulutus laski reilusti. Tuli mieleen etä olisko jarrut jumittaneet lievästi.
Tuli sitten paluumatkalla seurattua kulutuksia eri nopeuksilla ajettaessa. Nopeudet todettu GPS-laitteella, koska nopeusmittari valehtelee 5 km/h.
60 km/h 5.5 ltr
80 km/h 6.6 ltr
90 km/h 7.5 ltr
100 km/h 8.1 ltr
120 km/h 9.7 ltr
Kuiva ja tasainen tie, 4 asteen pakkanen, pahvi syylärin edessä, täyden kuorman rengaspaineet (20" takana 315 edessä 275), kuski+matkustaja.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostSiis mikä että, ja missä? Ei tuommosia tarvihe !
Vaikuttaa huomattavasti mm. kulutukseen ja DPF:n poltoon...Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Lämmöt nousee 89-90 asteeseen mutta 20 asteen pakkasilla lämmöt jäi paria astetta vaille ja siksi tuo pahvi. Tokkopa siitä haittaakaan on talviajelussa. On muuten massiivinen jäähdytin laitteessa, 60 x 70 cm. Pitää varmaan eka huollossa vaihdattaa termari.Last edited by H.Aulakoski; 26-01-2014, 21:31.X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)
Comment
-
-
Jos 87-90 pintaan matka-ajossa nousee -25 pakkasella ilman pahveja niin termarit on kunnossa, luonnollisesti turhaan ei kannata vaihdattaa jos kehtaa välillä seurailla lämpöjä...
Ennakoivalla huollolla tarkoitin sitä että siinä vaiheessa kun lämmöt alkaa seilata 5-10 astetta alle edellä mainitun ja/tai auto ei meinaa lämmetä niin kannattaa vaihdattaa ennakoivana huoltona DPF:n eliniän pidentämiseksiLast edited by Jube; 26-01-2014, 21:47.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by H.Aulakoski View PostLämmöt nousee 89-90 asteeseen mutta 20 asteen pakkasilla lämmöt jäi paria astetta vaille ja siksi tuo pahvi. Tokkopa siitä haittaakaan on talviajelussa. On muuten massiivinen jäähdytin laitteessa, 60 x 70 cm. Pitää varmaan eka huollossa vaihdattaa termari.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Ja kun kyseessä N57-kone, niin termarielementti saatavissa erikseen. KLIK
En äkkiseltään osaluettelosta bongannut EGR-termaria. Mitenköhän sen laita näissä?Last edited by Clavurion; 26-01-2014, 22:32.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment