Originally posted by Janza182
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Carbonfiber View PostTämmöinen ohje ei siis päde? http://www.pelicanparts.com/bmw/tech...t_Bushings.htmM
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
-
-
Originally posted by algernon View PostEn ole varma mutta aikaisemat postaukset antoivat näin ymmärtää...
Mitäs kaikkea muuta pitää tilata vesipumppu-, termari- ja hihnaremppaan, kun itse vesipumppu, termari, tiivisteet edellisille sekä apulaitehihna ja rullat? Autolla ajettu 119 tkm., mutta hihna startatessa vinkasee ja, kun nesteetkin pitää vaihtaa niin aattelin varuiks vaihtaa kaiken samalla.
Tos on vielä linkit realoemiin: http://www.realoem.com/bmw/showparts...03&hg=11&fg=35
E: Niin ja kannattaako varuiks tilata jotain nippeleitä nappeleita perä- ja laatikkoöljyjumppaan? Ajattelin kaiken tilata Genuine Parts GMBH:sta niin ois hyvä olla kaikki osat tiedossa.Last edited by Carbonfiber; 27-02-2010, 14:35.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Hihna vinkasee startissa? Kuulostaapa vähän oudolta. Oletko varma ettei startti vinkaise?
Jos kilsat on varmasti tuollaiset, ei välttämättä kannattais vaihtaa vielä kaikkea jos ei välttämättä halua ylihuoltaa. Ennemmin ottaa hihnan pois ja kokeilee välykset pumpusta ja rullista ennen vaihtamista.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostHihna vinkasee startissa? Kuulostaapa vähän oudolta. Oletko varma ettei startti vinkaise?
Jos kilsat on varmasti tuollaiset, ei välttämättä kannattais vaihtaa vielä kaikkea jos ei välttämättä halua ylihuoltaa. Ennemmin ottaa hihnan pois ja kokeilee välykset pumpusta ja rullista ennen vaihtamista.
Kilsat pitää kutinsa. Suomiauto aukottomalla historialla..Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostSama öljymäärä vaikka pienissä koneissa ETK:n mukaan type 168 ja isoissa type 188 perä...
E30 malleissa pikkuperä 0,9l ja iso 1,7l.( nämä kun käy vielä suoraan ristiin e30 koriin) En kyllä ihan heti laittais pikkuperään 0,5l lisää öljyä:think:think
Originally posted by Carbonfiber View PostOk.
Mitäs kaikkea muuta pitää tilata vesipumppu-, termari- ja hihnaremppaan, kun itse vesipumppu, termari, tiivisteet edellisille sekä apulaitehihna ja rullat? Autolla ajettu 119 tkm., mutta hihna startatessa vinkasee ja, kun nesteetkin pitää vaihtaa niin aattelin varuiks vaihtaa kaiken samalla.
Tos on vielä linkit realoemiin: http://www.realoem.com/bmw/showparts...03&hg=11&fg=35
E: Niin ja kannattaako varuiks tilata jotain nippeleitä nappeleita perä- ja laatikkoöljyjumppaan? Ajattelin kaiken tilata Genuine Parts GMBH:sta niin ois hyvä olla kaikki osat tiedossa.
Huollossa sanottiin että tuo kotelo saattaa ajan kuluessa haljeta, oliko tämä valhetta vai ei, sitä en tiedä...mut reilut parikymppiä maksava osa tuli vaihdettua.
Samalla kun olet peräöljyjä vaihtamassa, niin tarkasta pakoputken kannatinkumet, osat nr 7 & 8: http://www.realoem.com/bmw/showparts...05&hg=18&fg=20
Mulla nuo oli niin loppu, että pakoputki pääsi radalla ajaessa liikkumaan ja kuumat pakoputkenpäät alkoi sulatella puskuria. Putkenpäät oli myös hieman rumassa asennossa, joka korjaantui vaihdon jälkeen. Osaa nr 7 tarvitaan 1kpl ja osaa nr 8 2kpl.Z3 Coupé 2.8
Pajero Pinin
BMW Cruise Bike
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostEn kyllä ole. Vaatikos jotain toimenpiteitä, jos se on startti joka vinkasee? Onkos toi hihnan vaihtoväli mikä, kun sen vaihdosta ei ole tarkkaa tietoa, kun sitähän ei erikseen huoltokirjassa lue. Mitä mieltä olet, että mitä noilla kilsoilla kannattais vaihtaa? Paljos tota välystä pitää/saa olla?
Kilsat pitää kutinsa. Suomiauto aukottomalla historialla..
Hihnan vaihtoväli on semmonen, että kun siihen alkaa tulla murtumia ni sitte vaihtaa, katso hihnaa jostain taittopyörän kohdalta niin näet miltä näyttää. Voi mennä 250tkm tai voi mennä 100tkm. Välystä on vähän vaikea kuvailla, vesipumpussa ei mitään tai ihan pieni. Hihnapyörät on kanssa vähän tuntumajuttu.
Noilla kilsoilla tuskin on mitään vaihdettavaa perushuoltojen ulkopuolelta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostBendixihän siellä jumittanee jos se on startti joka vinkaisee. Kyllä sen kuulee jos tietää mitä kuunnella, ihmiset kuvailee asioita niin eri tavalla että mahdoton sanoa.
Hihnan vaihtoväli on semmonen, että kun siihen alkaa tulla murtumia ni sitte vaihtaa, katso hihnaa jostain taittopyörän kohdalta niin näet miltä näyttää. Voi mennä 250tkm tai voi mennä 100tkm. Välystä on vähän vaikea kuvailla, vesipumpussa ei mitään tai ihan pieni. Hihnapyörät on kanssa vähän tuntumajuttu.
Noilla kilsoilla tuskin on mitään vaihdettavaa perushuoltojen ulkopuolelta.
Kiitos hyvistä vinkeistä. Taidan sitten vaihtaa vain öljyt, putsarit, tulpat, jäähdytinnesteet. Hihna ja pumpppu sitten tarpeen vaatiessa.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Bentleyn opas sanoo näin peräöljyistä: (Voin tuolta jotain poimintoja tehdä jos tarkkoja kysymyksiä tulee. Suosittelen hommaamaan opuksen. On muuten hyvä!)
Last edited by Komu; 01-03-2010, 12:22.E70 X5 40d + F31 330d
Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
Myyty tämäkin335d E91 perheauto
Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996
Comment
-
-
Mitäs öljyä tonne laatikkoon tilaan? Kyljessä keltainen tarra missä MTF-LT1. Moni on kuulemma kehunut Redlinen D4 ATF:fää, mutta tosta Redlinestä olen myös negatiivista kuullut. Eli mikä olisi varma ratkaisu? Onko jotain castrolia, joka passais?Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Vaihteistossa on tarkoitettu alunperin käytettäväksi ATF-öljyä. Kun siihen lätkäistiin joskus X/1997 tuotannosta alkaen keltainen tarra kylkeen, muuttui öljysuositukseksi MTF-LT-1. Tuo BMW:n MTF-LT-1/2 on öljyanalyysien perusteella koostumukseltaan lähes identtistä ainakin Mobilin ja Redlinen synteettisten ATF-öljyjen kanssa.
Mitään muuta kuin ATF:ää tai marmoritiskikamaa ei kannata käyttää, mikäli haluaa vaihteensiirron toimivan entiseen malliin(viskositeetin vuoksi).Last edited by Karva; 05-03-2010, 23:49.
Comment
-
-
Oisin huomenna menossa iltapäivällä perä- ja laattikoöljyjä vaihtamaan. Tunkki löytyy ja perus työkalut, mutta mitä muuta tarvitsen? Sellaisia kuusiokolohylsyjä mulla ei ole eli niitä varmaan tarvitsee, mutta minkä kokosia? Auto on toisaalla niin en pääse oikeen katsomaan, kun aattelin huomenna motonetin kautta suunnata tallille. Asialla siis kiire!Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Comment