Originally posted by HOXAHA
View Post
Z3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by Z3M setä View PostEli luottaisin siihen että ne tapit pysyy ainakin maantiekäytössä siellä auton pohjassa eivätkä kiiku sivusuunnassa. Se olisi mielestäni ainoa asia jonka tuo strut voisi estää.
Mutta onhan se kyllä muutoin varsin racing-henkinen !
Itselläkin kaikki polyuretaania.
Leave a comment:
-
Tuosta ohjeet kuinka jämäköität vakiopuslat : http://forum.roadfly.com/threads/124...forcement-tabs
Tuosta näkyy miten saadaan se ylös-alas-heilunta vakiopuslissa kuriin :
Tuosta näkyy miten tuo edellinen saadaan aikaan polypuslalla :
Leave a comment:
-
http://www.strong-strut.com/Butt-Strut.htm
Henkilökohtaisena mielipiteenä esittäisin seuraavaa.
Tuosta ei ole varmasti muuta haittaa kuin että se maksaa aika kohtuuttomasti suhteessa osan monimutkaisuuteen ja että se todellakin on aika herkullisella kohtaa alhaalla osumaan maaston epätasaisuuksiin.
Enkä oikein usko että siitä on mitään hyötyäkään koska ne tapit siellä auton pohjassa joihin puslat kiinnittyvät ovat varsin tukevaa tekoa ja sen lisäksi ne ovat alapäästään tuettu auton rungon sivupalkkeihin. Siellä on ne paksut peltilevyt jotka ovat kiinni saman pultin alla johon tuo palkki tulisi ja ne peltilevyt on pultattu sivulta kiinni auton runkoon. Eli en usko että ne kiinnitystapit pääsevät alunperinkään heilumaan sivusuunnassa.
Tämä on siis rakenne ainakin Z3M:ssä.
Se miksi se taka-kelkka/akseli elää siellä varsinkin vakiopuslilla johtuu kahdesta eri asiasta (allekirjoittaneen näkemyksen mukaan) :
1) Puslat päästävät kelkan liikkumaan sivusuunnassa ja eteen-taakse suunnassa koska puslissa on sellaiset ontot kolot antamassa lisäjoustoa. Tämän voi helposti estää askartelemalla ne kolot tukkoon viemäriputken seinämistä leikatuilla täytepaloilla. Niitä kyllä myydäänkin vaikka Ebayssä.
Voin yrittää etsiä niihin liittyvän linkin.
2) Puslat päästävat kelkan liikkumaan ylös-alas eli kallistumaan auton poikittaissuunnassa. Tämä siksi että sen kumipuslan yläpuolella on n. 1-1.5 cm tyhjää tilaa eli pusla ei puristu sen kiinnitystapin laipan ja puslan alapuolelle tulevan peltituen väliin. Tämän voi eliminoida laittamalla sinne sopivan metalliholkin, joita niitäkin myydään tähän tarkoitukseen. Tai sitten vaihtamalla polyuretaanipuslan, jonka päällä on "hattu" joka eliminoi tuon rakosen.
Eli luottaisin siihen että ne tapit pysyy ainakin maantiekäytössä siellä auton pohjassa eivätkä kiiku sivusuunnassa. Se olisi mielestäni ainoa asia jonka tuo strut voisi estää.
Mutta onhan se kyllä muutoin varsin racing-henkinen !
Leave a comment:
-
Jaaha, porukka kirjoittelee noista aika moisia kauhutarinoita kun viemärin kannet tarttuneet vauhdissa matkaan. Eli ei tule hankittua.
Leave a comment:
-
Originally posted by Remotion View Post
Leave a comment:
-
Originally posted by Supa View PostTuli eilen vaihdettua palikat. Helpoin kun ottaa lasin vaan pois, ei niitä uria muuten saa putsattua kunnolla ja se vanha rasva on mennyt vuosien saatossa tosi kovaksi. Putsaus ja uudet palikat kunnon rasvan kera niin taas pelaa
Leave a comment:
-
VOITTO!! kiitos vaan kaikille,oikea vastaus on pitkäjänteisyys+youtube
Leave a comment:
-
löytyykö keltään hyviä ohjeita virtalukon (lukkopesän) irrotukseen..meinaa käämi pettää
Leave a comment:
-
Originally posted by masumasu View PostJos on gynekologin kädet nii varmaan onjistuu. Mut ei ollut iso homma ottaa koko mekanismia irti kun vierestä katsoin ja nenääni kaivelin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Supa View PostRoadsterissa oleva tuulisuojus on jollain lukoilla kiinni mihin käy joku avain. Auton avain on tähän liian iso.
Pitäisikö jostain löytyä joku pienempi avain mikä tohon käy vai onko kyseessä avainpesät kuitenkaan? Eli saako vaikka ruuvarilla auki?
Kyllä se jo vähän polttelis
Vuoden ensimmäiselle SBC-brunssille miittiä ja cruisinkia taas?Last edited by böntti; 31-01-2015, 23:23.
Leave a comment:
-
Originally posted by very heavy View Postonko noi liukupalat hankala vaihtaa? joutuuko esim mekanismin ottamaan ulos ovesta vai onnistuuko ihan irroittamatta.
Leave a comment:
Leave a comment: