Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aadolf
    replied
    Originally posted by HOXAHA View Post
    Kyllä Kannatetaan! Kunhan vaan ajankohta SBC:n puolelta tarkentuu, niin eikun varailemaan paikkaa Z-riville ilmailumuseon pihalta
    Päivät näyttävät olevan jo varmistettuja, ja niitä on tänä vuonna kahdeksan. SBC:n uusi järjestäjätaho eli SccH on julkaissut ne täällä:

    Leave a comment:


  • HOXAHA
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Kyllä se jo vähän polttelis
    Vuoden ensimmäiselle SBC-brunssille miittiä ja cruisinkia taas?
    Kyllä Kannatetaan! Kunhan vaan ajankohta SBC:n puolelta tarkentuu, niin eikun varailemaan paikkaa Z-riville ilmailumuseon pihalta

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Z3M setä View Post
    Eli luottaisin siihen että ne tapit pysyy ainakin maantiekäytössä siellä auton pohjassa eivätkä kiiku sivusuunnassa. Se olisi mielestäni ainoa asia jonka tuo strut voisi estää.

    Mutta onhan se kyllä muutoin varsin racing-henkinen !
    Juu hyvät puslat poistaa tuommoisen tarpeen. Sillen luki netissäkin...
    Itselläkin kaikki polyuretaania.

    Leave a comment:


  • Z3M setä
    replied
    Tuosta ohjeet kuinka jämäköität vakiopuslat : http://forum.roadfly.com/threads/124...forcement-tabs

    Tuosta näkyy miten saadaan se ylös-alas-heilunta vakiopuslissa kuriin :


    Tuosta näkyy miten tuo edellinen saadaan aikaan polypuslalla :


    Last edited by Z3M setä; 19-02-2015, 13:29. Reason: Lisätty linkki

    Leave a comment:


  • Z3M setä
    replied
    http://www.strong-strut.com/Butt-Strut.htm

    Henkilökohtaisena mielipiteenä esittäisin seuraavaa.

    Tuosta ei ole varmasti muuta haittaa kuin että se maksaa aika kohtuuttomasti suhteessa osan monimutkaisuuteen ja että se todellakin on aika herkullisella kohtaa alhaalla osumaan maaston epätasaisuuksiin.

    Enkä oikein usko että siitä on mitään hyötyäkään koska ne tapit siellä auton pohjassa joihin puslat kiinnittyvät ovat varsin tukevaa tekoa ja sen lisäksi ne ovat alapäästään tuettu auton rungon sivupalkkeihin. Siellä on ne paksut peltilevyt jotka ovat kiinni saman pultin alla johon tuo palkki tulisi ja ne peltilevyt on pultattu sivulta kiinni auton runkoon. Eli en usko että ne kiinnitystapit pääsevät alunperinkään heilumaan sivusuunnassa.
    Tämä on siis rakenne ainakin Z3M:ssä.

    Se miksi se taka-kelkka/akseli elää siellä varsinkin vakiopuslilla johtuu kahdesta eri asiasta (allekirjoittaneen näkemyksen mukaan) :

    1) Puslat päästävät kelkan liikkumaan sivusuunnassa ja eteen-taakse suunnassa koska puslissa on sellaiset ontot kolot antamassa lisäjoustoa. Tämän voi helposti estää askartelemalla ne kolot tukkoon viemäriputken seinämistä leikatuilla täytepaloilla. Niitä kyllä myydäänkin vaikka Ebayssä.
    Voin yrittää etsiä niihin liittyvän linkin.

    2) Puslat päästävat kelkan liikkumaan ylös-alas eli kallistumaan auton poikittaissuunnassa. Tämä siksi että sen kumipuslan yläpuolella on n. 1-1.5 cm tyhjää tilaa eli pusla ei puristu sen kiinnitystapin laipan ja puslan alapuolelle tulevan peltituen väliin. Tämän voi eliminoida laittamalla sinne sopivan metalliholkin, joita niitäkin myydään tähän tarkoitukseen. Tai sitten vaihtamalla polyuretaanipuslan, jonka päällä on "hattu" joka eliminoi tuon rakosen.

    Eli luottaisin siihen että ne tapit pysyy ainakin maantiekäytössä siellä auton pohjassa eivätkä kiiku sivusuunnassa. Se olisi mielestäni ainoa asia jonka tuo strut voisi estää.

    Mutta onhan se kyllä muutoin varsin racing-henkinen !

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Jaaha, porukka kirjoittelee noista aika moisia kauhutarinoita kun viemärin kannet tarttuneet vauhdissa matkaan. Eli ei tule hankittua.

    Leave a comment:


  • Midas
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Olisikohan tälläisen hankinnassa järkeä?
    Our strut tower braces transform the handling of your BMW, and feature a unique, rigid design while maintaining easy serviceability.


    arvioinnit ovat todella ylistäviä.
    Äkkiseltään näyttää mielenkiintoiselta. Jotain jumppaa jokatapauksessa pitää omaankin tuolla saralla touhuta. Ensin tosin ne ämmän tai vastaavat jarrut...

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Olisikohan tälläisen hankinnassa järkeä?
    Our strut tower braces transform the handling of your BMW, and feature a unique, rigid design while maintaining easy serviceability.


    arvioinnit ovat todella ylistäviä.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by very heavy View Post
    oliko sulla mitään ohjetta tohon lasin+mekanismin irrotukseen vai onko ihan simppeli homma.
    Simppeli homma, mekanismi on samantyyppinen kuin muissakin e36:ssa.

    Leave a comment:


  • very heavy
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Tuli eilen vaihdettua palikat. Helpoin kun ottaa lasin vaan pois, ei niitä uria muuten saa putsattua kunnolla ja se vanha rasva on mennyt vuosien saatossa tosi kovaksi. Putsaus ja uudet palikat kunnon rasvan kera niin taas pelaa
    oliko sulla mitään ohjetta tohon lasin+mekanismin irrotukseen vai onko ihan simppeli homma.

    Leave a comment:


  • very heavy
    replied
    VOITTO!! kiitos vaan kaikille,oikea vastaus on pitkäjänteisyys+youtube

    Leave a comment:


  • very heavy
    replied
    löytyykö keltään hyviä ohjeita virtalukon (lukkopesän) irrotukseen..meinaa käämi pettää

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by masumasu View Post
    Jos on gynekologin kädet nii varmaan onjistuu. Mut ei ollut iso homma ottaa koko mekanismia irti kun vierestä katsoin ja nenääni kaivelin.
    Tuli eilen vaihdettua palikat. Helpoin kun ottaa lasin vaan pois, ei niitä uria muuten saa putsattua kunnolla ja se vanha rasva on mennyt vuosien saatossa tosi kovaksi. Putsaus ja uudet palikat kunnon rasvan kera niin taas pelaa

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Roadsterissa oleva tuulisuojus on jollain lukoilla kiinni mihin käy joku avain. Auton avain on tähän liian iso.
    Pitäisikö jostain löytyä joku pienempi avain mikä tohon käy vai onko kyseessä avainpesät kuitenkaan? Eli saako vaikka ruuvarilla auki?
    Pistäppä kuva. Ei ainakaan meidän tuuliohjaimessa mitään lukkoja ole, ainoastaan semmoiset kuminauhojen päissä olevat koukut jotka menee takaboksin molemmille puolille reunojen alle.

    Kyllä se jo vähän polttelis
    Vuoden ensimmäiselle SBC-brunssille miittiä ja cruisinkia taas?
    Last edited by böntti; 31-01-2015, 23:23.

    Leave a comment:


  • masumasu
    replied
    Originally posted by very heavy View Post
    onko noi liukupalat hankala vaihtaa? joutuuko esim mekanismin ottamaan ulos ovesta vai onnistuuko ihan irroittamatta.
    Jos on gynekologin kädet nii varmaan onjistuu. Mut ei ollut iso homma ottaa koko mekanismia irti kun vierestä katsoin ja nenääni kaivelin.

    Leave a comment:

Working...
X