Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    225/45-17" kuulostaa oikealta koolta.

    Leave a comment:


  • very heavy
    replied
    mielestäni tuon kokonen nakki siellä oli edessä..täytyy vielä tarkistaa,toki sinne voi matalammankin laittaa jos raati on sitä mieltä:-)

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by very heavy View Post
    mulla meni tovi ennenkun aukes tuo pregnancy kasku.ehkä noi näkinkengät on kokeilemisen arvoset,federalit on käsittääksen legends luokan kisarengas ja jos niillä rataa tahkotaan saattaa rengas olla kantiltaan mallia kulmikas ja aiheuttaa siten ns vetelyä..vannetukusta tosin ei löytyny näkkejä 245/40/17 kokosena eli pitisköhän laittaa kokosetti 235/45/17
    Eikös jälkimmäinen koko ole vähän korkea Zetaan? Mikä tahansa pehmeärunkoinen ja kapeaolkainen rengas varmasti toimii ko. autossa.

    Leave a comment:


  • very heavy
    replied
    mulla meni tovi ennenkun aukes tuo pregnancy kasku.ehkä noi näkinkengät on kokeilemisen arvoset,federalit on käsittääksen legends luokan kisarengas ja jos niillä rataa tahkotaan saattaa rengas olla kantiltaan mallia kulmikas ja aiheuttaa siten ns vetelyä..vannetukusta tosin ei löytyny näkkejä 245/40/17 kokosena eli pitisköhän laittaa kokosetti 235/45/17

    Leave a comment:


  • masumasu
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    En vetelis itekään Pregnancy-mallin kumilla, kuulemma puhkeaa helposti ja elatusmaksut nousee...
    Hahah

    Oon aina käyttäny ns halpoja renkaita autoissa. Sen olen huomannut ettei halvat renkaat juurikaan vetele. Zetassa ja seiskassa oli saksan jäljiltä micheliinit, ja ai että oli ajaminen kauheaa kun veteli.
    gt radialit ja näkinkengät (nangkang) ei vetele ollenkaan, vaikka on 215/40 kumi 10.5 tuumaa leveällä vanteella ja camberit -6 astetta

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    En ole Hemin lakeija, mutta koittakaas nyt edes kerran Nankangeja ja huomaatte eron vetelyssä! Eikä maksa kokeilu maltaita

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Aadolf View Post
    Mulla on Michelin Pregnancyt, enkä vetele ikinä missään tilanteessa.
    En vetelis itekään Pregnancy-mallin kumilla, kuulemma puhkeaa helposti ja elatusmaksut nousee...

    Leave a comment:


  • very heavy
    replied
    mulla on alla aivan finaalissa olevat briggarit ja uudet on hakusessa,jotenkin kiinnostais butjetti ratkaisuna federal ss 595 mutta halvalla ei tunnetusti saa hyvää tässäkään tapauksessa.

    Leave a comment:


  • -TT
    replied
    Renkaalla on iso merkitys. Toi mitä Aadolf sanoi toimi myös omassa autossa. Myös vanteen leveys ja offset vaikuttaa paljon.
    Vakioetuvanne 7.5x17 ja 225 kumi Nokian päällä, niin eipä juuri vetele.
    Sit tilalle 9.5x18 LM 225 Bridgestonella S001:lla, niin löytää urat ja vetelee aivan mahottoman paljon. Takapään rengastus tolla 2.6 asteen campperilla taitaa olla ihan sama.
    Mutta se ulkonäkö...

    Leave a comment:


  • Aadolf
    replied
    Mä väittäisin että Zetassa uraherkkyys johtuu vain ja ainoastaan jyrkkäolkaisien renkaiden käytöstä. Kuten itseasiassa muissakin autoissa. Kun renkaan kulutuspinnan ja seinän kulma on jyrkkä, se aiheuttaa hakemista urien reunoilla, pyöreäolkaisemmalla kumilla meno tasoittuu ihan eri tavalla. Mulla on zqp:ssa 225/245-17-kokoluokan Michelin Pregnancyt (tms.), eikä vetele ikinä missään tilanteessa. Ja alustan puslatkin on BMW OEM OMG LOL. :think

    Leave a comment:


  • very heavy
    replied
    mulla on joku madallus-sarja ja takapäähän tuota camberia on siunaantunu normaalia reilummin eli siitä olis syytä hankkiutua eroon??tuommoset hitsattavat muutokset on mulle utopiaa joten sen voi unohtaa mutta tilannetta voi myös parantaa tukevammalla kallistuksenvakaajalla??auton mukana tulleiden paprujen mukaan alustasarjan merkki on H&R mutta paljonko se laskee autoa aluperäisestä sitä en osaa sanoa kun vihkonen on teutooniankielinen.rek otteessa on maininta etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojankaaren ylimpään kohtaan on 330mm edessä/takana.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by hartge e46 View Post
    bilsteinit ollu nyt mieles, mutta muistinki että moitit niitä takana.. millanen se sitten on?
    Takana ois parempi olla tiukemmat iskarit ja ehkä jopa löysemmät jouset (tiukemman vakaajan kanssa toki) kuin tämä H&R / Bilstein paketti tarjoaa.

    Mutta joo siis itse säilyttäisin vakio iskarit takana lyhennetyn pohjaanlyöntikumin kanssa.

    Tosin nykyään täytyy kyllä sanoa että toi on aika hemmetin hyvä ajaa näillä bilsteineilläkin, ehkä olen vain tottunut tai kyse oli alunperinkin vaan jostain erilaisuudesta ennemmin kuin ongelmasta.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by huru-ukko View Post
    Joskus käy mielessä,että mitenkähän tämä Z3 toimisi etuvetoisena/nelivetoisena??
    Kuvittelin just sut ekaa kertaa roikkumaan hirsipuusta!


    Siis kyllä takapää vetelee madalletuissa johtuen rajusta camberista ja aurauksesta. Ei toki ihan uusilla kumeilla koska ne ei ole vielä ehtineet kulua kulmista ja pyörivät pienellä pinta-alalla kuin sirkkelin terät.

    joku jenkkipalstalla joskus mainitsi että takatukivarret tms pääsisivät helposti vääntymään joka lisää tuota aurausta. En ole kokeillut vaihtaa uusiin vaan mielestäni asia korjaantuu vain hitsaamalla säädettävä yläpää taakse.

    Etupäässä en ole ikinä vetelyä kokenut, kunnes ruuvasin reilusti camberia sinnekin niin saihan siitäkin vähän vikurimman..

    Ja omaa autoa olen ajanut tässä vuosien saatossa niin orkkis puslilla kuin myös nykysetupilla jossa puslat uretaania ja kaikki muukin kuluva alustassa uutta.

    Renkaat vaihtamalla siis hetkeksi korjaantuu mutta jahka ne kuluu reunoilta niin rupeaa varmasti jossain kohtaa vetelemään ja sit kun kääntää renkaat vanteilla ja vino pinta on väärän suuntaan niin sitten vasta kiikkerää onkin.

    Toisaalta kapeilla kumeilla ja normaalikorkuisella alustalla ei tietenkään varmaan mitään ihmeempää vetelyä esiinny.

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Kyllä siihen syynsä on, jos Zeta vetelee. Korjatkaa viat, niin isoilla ja leveilläkin renkailla kulkee suoraan .
    Juuri näin! Itselläni oli alla 17 ja 18 tuuman Nankangit jotka eivät vedelleet juuri nimeksikään

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Kyllä siihen syynsä on, jos Zeta vetelee. Korjatkaa viat, niin isoilla ja leveilläkin renkailla kulkee suoraan .

    Leave a comment:

Working...
X