Z3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
mielestäni tuon kokonen nakki siellä oli edessä..täytyy vielä tarkistaa,toki sinne voi matalammankin laittaa jos raati on sitä mieltä:-)
Leave a comment:
-
Originally posted by very heavy View Postmulla meni tovi ennenkun aukes tuo pregnancy kasku.ehkä noi näkinkengät on kokeilemisen arvoset,federalit on käsittääksen legends luokan kisarengas ja jos niillä rataa tahkotaan saattaa rengas olla kantiltaan mallia kulmikas ja aiheuttaa siten ns vetelyä..vannetukusta tosin ei löytyny näkkejä 245/40/17 kokosena eli pitisköhän laittaa kokosetti 235/45/17
Leave a comment:
-
mulla meni tovi ennenkun aukes tuo pregnancy kasku.ehkä noi näkinkengät on kokeilemisen arvoset,federalit on käsittääksen legends luokan kisarengas ja jos niillä rataa tahkotaan saattaa rengas olla kantiltaan mallia kulmikas ja aiheuttaa siten ns vetelyä..vannetukusta tosin ei löytyny näkkejä 245/40/17 kokosena eli pitisköhän laittaa kokosetti 235/45/17
Leave a comment:
-
Originally posted by Remotion View PostEn vetelis itekään Pregnancy-mallin kumilla, kuulemma puhkeaa helposti ja elatusmaksut nousee...
Oon aina käyttäny ns halpoja renkaita autoissa. Sen olen huomannut ettei halvat renkaat juurikaan vetele. Zetassa ja seiskassa oli saksan jäljiltä micheliinit, ja ai että oli ajaminen kauheaa kun veteli.
gt radialit ja näkinkengät (nangkang) ei vetele ollenkaan, vaikka on 215/40 kumi 10.5 tuumaa leveällä vanteella ja camberit -6 astetta
Leave a comment:
-
En ole Hemin lakeija, mutta koittakaas nyt edes kerran Nankangeja ja huomaatte eron vetelyssä! Eikä maksa kokeilu maltaita
Leave a comment:
-
mulla on alla aivan finaalissa olevat briggarit ja uudet on hakusessa,jotenkin kiinnostais butjetti ratkaisuna federal ss 595 mutta halvalla ei tunnetusti saa hyvää tässäkään tapauksessa.
Leave a comment:
-
Renkaalla on iso merkitys. Toi mitä Aadolf sanoi toimi myös omassa autossa. Myös vanteen leveys ja offset vaikuttaa paljon.
Vakioetuvanne 7.5x17 ja 225 kumi Nokian päällä, niin eipä juuri vetele.
Sit tilalle 9.5x18 LM 225 Bridgestonella S001:lla, niin löytää urat ja vetelee aivan mahottoman paljon. Takapään rengastus tolla 2.6 asteen campperilla taitaa olla ihan sama.
Mutta se ulkonäkö...
Leave a comment:
-
Mä väittäisin että Zetassa uraherkkyys johtuu vain ja ainoastaan jyrkkäolkaisien renkaiden käytöstä. Kuten itseasiassa muissakin autoissa. Kun renkaan kulutuspinnan ja seinän kulma on jyrkkä, se aiheuttaa hakemista urien reunoilla, pyöreäolkaisemmalla kumilla meno tasoittuu ihan eri tavalla. Mulla on zqp:ssa 225/245-17-kokoluokan Michelin Pregnancyt (tms.), eikä vetele ikinä missään tilanteessa. Ja alustan puslatkin on BMW OEM OMG LOL. :think
Leave a comment:
-
mulla on joku madallus-sarja ja takapäähän tuota camberia on siunaantunu normaalia reilummin eli siitä olis syytä hankkiutua eroon??tuommoset hitsattavat muutokset on mulle utopiaa joten sen voi unohtaa mutta tilannetta voi myös parantaa tukevammalla kallistuksenvakaajalla??auton mukana tulleiden paprujen mukaan alustasarjan merkki on H&R mutta paljonko se laskee autoa aluperäisestä sitä en osaa sanoa kun vihkonen on teutooniankielinen.rek otteessa on maininta etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojankaaren ylimpään kohtaan on 330mm edessä/takana.
Leave a comment:
-
Originally posted by hartge e46 View Postbilsteinit ollu nyt mieles, mutta muistinki että moitit niitä takana.. millanen se sitten on?
Mutta joo siis itse säilyttäisin vakio iskarit takana lyhennetyn pohjaanlyöntikumin kanssa.
Tosin nykyään täytyy kyllä sanoa että toi on aika hemmetin hyvä ajaa näillä bilsteineilläkin, ehkä olen vain tottunut tai kyse oli alunperinkin vaan jostain erilaisuudesta ennemmin kuin ongelmasta.
Leave a comment:
-
Originally posted by huru-ukko View PostJoskus käy mielessä,että mitenkähän tämä Z3 toimisi etuvetoisena/nelivetoisena??
Siis kyllä takapää vetelee madalletuissa johtuen rajusta camberista ja aurauksesta. Ei toki ihan uusilla kumeilla koska ne ei ole vielä ehtineet kulua kulmista ja pyörivät pienellä pinta-alalla kuin sirkkelin terät.
joku jenkkipalstalla joskus mainitsi että takatukivarret tms pääsisivät helposti vääntymään joka lisää tuota aurausta. En ole kokeillut vaihtaa uusiin vaan mielestäni asia korjaantuu vain hitsaamalla säädettävä yläpää taakse.
Etupäässä en ole ikinä vetelyä kokenut, kunnes ruuvasin reilusti camberia sinnekin niin saihan siitäkin vähän vikurimman..
Ja omaa autoa olen ajanut tässä vuosien saatossa niin orkkis puslilla kuin myös nykysetupilla jossa puslat uretaania ja kaikki muukin kuluva alustassa uutta.
Renkaat vaihtamalla siis hetkeksi korjaantuu mutta jahka ne kuluu reunoilta niin rupeaa varmasti jossain kohtaa vetelemään ja sit kun kääntää renkaat vanteilla ja vino pinta on väärän suuntaan niin sitten vasta kiikkerää onkin.
Toisaalta kapeilla kumeilla ja normaalikorkuisella alustalla ei tietenkään varmaan mitään ihmeempää vetelyä esiinny.
Leave a comment:
-
Originally posted by Laku View PostKyllä siihen syynsä on, jos Zeta vetelee. Korjatkaa viat, niin isoilla ja leveilläkin renkailla kulkee suoraan.
Leave a comment:
-
Kyllä siihen syynsä on, jos Zeta vetelee. Korjatkaa viat, niin isoilla ja leveilläkin renkailla kulkee suoraan.
Leave a comment:
Leave a comment: