Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masumasu
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 703
    • Joensuu

    Originally posted by joccede View Post
    Mahtuuko 195cm pitunen kuski hyvin Z3 Coupeen? :think Ei oo autoja lähelläkään että pääsis koittamaan...
    Ainakin ///MJ -nimimerkki on ajellut minun coupella ja sopii ajamaan, taitaa olla vähän pidempikin kun 195 km. Eri asia matka-ajossa miten tuon mittanen ruho rasittuun. Mulla no pituutta 185 cm ja takapuoli puutuu reilun 100km ajon jälkeen. Mutta on tuollainen coupe niin mukava fiilistely auto, että tuollaisista pystyy vähän tinkimään
    Z3 coupe

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      Originally posted by joccede View Post
      Mahtuuko 195cm pitunen kuski hyvin Z3 Coupeen? :think Ei oo autoja lähelläkään että pääsis koittamaan...
      Mietinkin tossa just yks päivä millon jocke päätyy zetan rattiin pois tylsien autojen parista. Ei se varmaan suurta herkkua 195 senttiselle ole matkassa, mutta eihän zeta nyt muutenkaan matka-auto ole. Jos tänne suunnille satut niin tule avoa koeistumaan, aika yhtenevät tilat.
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • joccede
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 856
        • Vaasa

        Originally posted by Carbonfiber View Post
        Mietinkin tossa just yks päivä millon jocke päätyy zetan rattiin pois tylsien autojen parista. Ei se varmaan suurta herkkua 195 senttiselle ole matkassa, mutta eihän zeta nyt muutenkaan matka-auto ole. Jos tänne suunnille satut niin tule avoa koeistumaan, aika yhtenevät tilat.
        Nyt on oikeesti aika paha tilanne, on ihan pakko saada joku hauska auto
        K100
        E31 850i
        E83 X3 3,0d

        Comment

        • Janza182
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4988
          • 013

          Originally posted by Carbonfiber View Post
          mutta eihän zeta nyt muutenkaan matka-auto ole.
          Pakko kysyä miksei?

          En mä kyllä mitään ongelmaa nähnyt vaikka ajeltiin 1300km päivässä pahimmillaan. Noita tonnin reissuja tuli tehtyyn aika monta. Penkeissä pehmusteet ja toimiva lämmityslaite. auto menee sinne minne haluut ja kaasulla säätelet vaan miten nopeesti määränpää lähenee

          Nimimerkki kama kanssa on aika pitkä kaveri ja hänellähän oli Z3 coupe. kävi radallakin kypärä päässä ajeleksii. Muistelen hänen sanoneen että luukullisessa on vähän enempi pään tilaa.

          Comment

          • Z3C
            Bimmer Rookie
            • Jan 2011
            • 130
            • Turku

            Originally posted by joccede View Post
            Mahtuuko 195cm pitunen kuski hyvin Z3 Coupeen? :think Ei oo autoja lähelläkään että pääsis koittamaan...
            Kyllä mahtuu vaikka ylimääräistä tilaa ei jääkään. Tuolia ei välttämättä saa säädettyä enää juuri sellaiseen asentoon. Mutta kyllä siinä mahtuu olemaan. Ei pidemmässäkään matkassa tule tukala olo...
            O_7777

            Comment

            • Komu
              BTCF Member
              • Sep 2004
              • 1038
              • Nurmijärvi

              Jantzalla taitaakin olla rautaperse :think
              Omaan makuun ei tuo pidemmän matkan auto ole, tai moottoritie matka-auto kierroksien seilatessa kohtuu ylhäällä. Pieni mutkapätkä taittuukin sitten mukavasti moottoritie nopeuksin, tosin yhtään ei enää tunnu epämukavalta

              Makuja on monia, Z3 on kokeilemisen arvoinen.
              E70 X5 40d + F31 330d
              Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
              Myyty tämäkin335d E91 perheauto
              Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15248
                • Ajamisen Iloa

                Kuuluukullinen on katosta hitusen avarampi kuin ei kattoluukullinen.

                Penkkiin voi tehdä modin jolla sitä saa vielä enemmän etukulmasta ylös ja takaata alas.
                Melkein sanoisin että sinun on testattava tuo.
                Mä oon 184cm ja auto on täydellinen mulle mutta pääntilaa on aika vähän kun on pitkä selkä.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • kama
                  BTCF Member
                  • Dec 2002
                  • 1264
                  • Savonmua

                  Z3-coupe jakaa monessakin mielessä mielipiteet eli kannattaa ite kokeilla miltä tuntuu.
                  Joo tuli tuolla matkaankin taitettua.. taisin joku 70tkm yhteensä zetalla ajella. Ja pari viimeistä vuotta oli vielä lyhempi perävälitus (3,46). esim. KPO-HKI-KPO välin tuolla taittoi paljon mieluummin kun lentokoneella kesät/talvet. Ja KPO-LPR-KPO väliäkin tuli kiitettävästi sahattua. Joku voi tietty olla eri mieltä ajomukavuudesta.
                  Samoja matkoja on tullut sitten taitettua äänieristeistä riisutulla compactilla eli Jantzan kans meillä voi olla jollakin tavalla sama käsitys 'mukavuudesta'
                  E24 - M88/3 N/A
                  E85 - M54 Supercharged
                  G26 - M50 Supercharged
                  IG:kamamikko

                  Comment

                  • Gifu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1666
                    • Vantaa

                    Z3 roadster, oon 185cm, aikalailla 50/50 jako ja just sopiva, jos ois pitemmät jalat tai selkä ni sit alkais tulee hankalampaa.
                    Last edited by Gifu; 23-07-2013, 23:18.
                    g26 i4 edrive40 -22 msport brooklyngray metallic
                    z3 2.8l roadster -00 cosmosschwarz metallic
                    e34 540iA -93 calypsorot metallic

                    ex.:g30 530e -21, z3m roadster -00, e46 325Ci A -01, e36 328iA coupe -97, e36 328iA cabrio m-tech -95, e30 -87 m50b25tu, z3 2.8 roadster -97, e28 528i -82, e36 316i touring -98, e60 530iA -04, e36 328iA cabrio m-tech -98, e30 325i cabrio -91, e46 320d m-sportII touring -04, Audi 200tq -89, e38 728iA -96, e34 M5 -89, e30 318i -89, e30 320is -88, e30 325i -86

                    Comment

                    • Carbonfiber
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 5226
                      • Hki 43

                      Niin tuossahan noita piirteitä jo tuli ja tänään koitin ajatusta pohtia enemmän, kun tuli 500 km. maantietä taitettua. Yhteensä nyt viides kesä menossa ja 43 tkm. takana. Tarkka ajettavuus ja ohituskiihtyvyys plussaa ja se minkä takia mäkin tohon oon niin kiintynyt, että on tunnokas ja hauska ajettava.

                      Huonot puolet tulee sitten siitä mitä käsittää matka-ajoksi. Jos itse matka on määränpää ja pääsee mutkatietä taittaamaan niin parempaa autoa en tähän hätään keksi. Sitten huonokuntoiselle ja suoralle valtatielle keksin montakin parempaa. Uraherkkyys nyt ekana tulee esiin varsinkin madallettuna ja fiksun näkösellä rengastuksella, vakioalustalla ja talvinastoilla ok, todella lyhyet välitykset ja sitä kautta sitten tarpeettoman suuri kierrosluku moottoritievauhdeissa.

                      Äänekkyys ja pieni tavaratila sitten ne eritoten avoa vaivaavat, jos reissun päälle lähtee. Konttiin mahtuu golfbägi ja sälät, kun ottaa puut pois bägistä. 130 nopeudessa renkaat, moottori ja tuulen suhina vievät puheenvuoron. Kovakatto helpottaa selvästi.

                      Silti, ajoltaan mainio ja toistaiseksi hauskin auto mitä olen päässyt ajamaan, eikä lähellekkään kallein tai tehokkain. Ja katon kun pääsee avaamaan niin viimeistään unohtuu kaikki edellä jupistu.
                      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                      Z3 Roadster 2.8 '98
                      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                      Comment

                      • Gifu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1666
                        • Vantaa

                        Carbon kiteytti aika nappiin! Yhdyn välitykset on lyhyet, motarilla ei viihdy niin ku mutkateillä, jossa zeta on kuin kotonaan.. Itellä 17" mukavuus painotteiset renkaat ja alusta myös mukavammasta päästä, joten ei ole niin epämukava ku vois luulla.. Rättikatto ylhäällä joo ei todellakaan hiljasimmasta päästä ajella, mut lisää tunnelmaa, mitä on lähdetty hakemaankin. Ite tykkään z3:n raakuudesta, äänet kuluu yms, ei oo nii "mukava" ku esim z4 varmasti jo on, ite tykkään oldschool meiningistä, vaik z3 nyt nii oldschool ookkaan, mut fiilis on.
                        g26 i4 edrive40 -22 msport brooklyngray metallic
                        z3 2.8l roadster -00 cosmosschwarz metallic
                        e34 540iA -93 calypsorot metallic

                        ex.:g30 530e -21, z3m roadster -00, e46 325Ci A -01, e36 328iA coupe -97, e36 328iA cabrio m-tech -95, e30 -87 m50b25tu, z3 2.8 roadster -97, e28 528i -82, e36 316i touring -98, e60 530iA -04, e36 328iA cabrio m-tech -98, e30 325i cabrio -91, e46 320d m-sportII touring -04, Audi 200tq -89, e38 728iA -96, e34 M5 -89, e30 318i -89, e30 320is -88, e30 325i -86

                        Comment

                        • make_wt
                          BTCF Member
                          • Oct 2006
                          • 1314
                          • Yka

                          Itellä on ollu nyt reilun kuukauden z3 coupe ja takana n.4tkm. Plussia ovat ehdottomasti mutkateillä ajelut vaikkakaan ei 1300km matka-ajokaan ollut huono tai puuduttava vaikka moottoriteilläkin tuli ajettua. 185 cm kuskille coupe on suhteellisen ok ajettava. Tietysti monet jotka tykkäävät ajaa todella kaukana ratista niin tuottaa hankaluuksia, mutta itse olen tottunut ajamaan suhteellisen lähellä selkänoja aika pystössä vähän niinku kilpa-autoissaki. Uraherkkyyttä on vähän liikaakin mutta itsellä ainaki on pyörän kulmat viturallaan. Muuten on kyllä oiva käyttöauto jolla voi matkallakin käydä, kun peräkonttiin sopii aika paljo tavaraa... Mitä alustaa suositteletta z3:seen?:think
                          Last edited by make_wt; 24-07-2013, 20:53.
                          E61 530d M-Sport LCI

                          HJ61

                          ex. E93 330, E36/8 ,E39 525tdsa ,e39 530dA, e34 525 tdsa, e36 325 tds M-Sport Touring

                          Comment

                          • Carbonfiber
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 5226
                            • Hki 43

                            Originally posted by make_wt View Post
                            Itellä on ollu nyt reilun kuukauden z3 coupe ja takana n.4tkm. Plussia ovat ehdottomasti mutkateillä ajelut vaikkakaan ei 1300km matka-ajokaan ollut huono tai puuduttava vaikka moottoriteilläkin tuli ajettua. 185 cm kuskille coupe on suhteellisen ok ajettava. Tietysti monet jotka tykkäävät ajaa todella kaukana ratista niin tuottaa hankaluuksia, mutta itse olen tottunut ajamaan suhteellisen lähellä selkänoja aika pystössä vähän niinku kilpa-autoissaki. Uraherkkyyttä on vähän liikaakin mutta itsellä ainaki on pyörän kulmat viturallaan. Muuten on kyllä oiva käyttöauto jolla voi matkallakin käydä, kun peräkonttiin sopii aika paljo tavaraa... Mitä alustaa suositteletta z3:seen?:think
                            Alustana Variante 1 on toiminut hyvin, sopivan jämäkkä mutta ei ollenkaan pintakova. Tosin takapää saisi olla jäykempi eli V2 tai v3:seen jälkikäteen ajateltuna investoisin.
                            Last edited by Carbonfiber; 24-07-2013, 23:05.
                            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                            Z3 Roadster 2.8 '98
                            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15248
                              • Ajamisen Iloa

                              Originally posted by Carbonfiber View Post
                              Uraherkkyys nyt ekana tulee esiin varsinkin madallettuna ja fiksun näkösellä rengastuksella, vakioalustalla ja talvinastoilla ok, todella lyhyet välitykset ja sitä kautta sitten tarpeettoman suuri kierrosluku moottoritievauhdeissa.
                              Täytyy kyllä heittää eriävä mielipide. Alustan kunnosta kiinni, vaihdoin iskaria, puslaa, ihan kaikki mitä vaan vaihdettua sai, ja löin kulmat nelipyöräsuuntauksessa kuntoon, uudet renkaat alle -> ei vetele ei yhtään!
                              Vielä kun taakse tekisi camber/auraus-säädön niin a'vot!
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • Remotion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 15248
                                • Ajamisen Iloa

                                Muistakaa sitten jos coilovereihin päädytte niin myös vahvistaa takapäästä kiinnityspisteitä. Mitä jäykempi alusta tulossa sitä tärkeämpää...

                                Hiljaisiahan Z3:t ei ole myöskään coupet. Varsinkin kun lyö matalaa leveetä läskiä ja vaimentimet pois niin aika moinen meteli on.. Tuulen suhinat saa coupessa kuntoon säätämällä ovien asentoa niin että ikkuna tulee tiiviisti tiivistettä vastaan, varmaankin tiivisteiden vaihto tuoreisiin vaikuttaisi mutta en ole vielä tehnyt. Joka kevät kun hyppään pitkästä modernin auton ratista zetan penkille niin metelistä ja tietystä mekaanisesta karuudesta ja snugista kabiinista johtuen hyvinkin sama tunnelma kun 70-80luvun valmetilla ajaessa.
                                Last edited by Remotion; 25-07-2013, 19:37.
                                Z3 coupé individual

                                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎