Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15258
    • Ajamisen Iloa

    jaa-a, kyl mä taas mietin et voiko katista johtua meikän ongelmat. tänään taas koitin ni kolmosella täyskaasulla 6000-6500rundii ni prötää oikeen kunnolla.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • jarruu
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 31
      • Jurva

      Miten löytyisikö tuohon pidempää välitystä sopiikohan jostani e36 mallista , kun tuo kulutus yrittää olla yli 10 litraa.
      Siis kyseessä Z3 avo 2.8 -99.

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        Originally posted by jarruu View Post
        Miten löytyisikö tuohon pidempää välitystä sopiikohan jostani e36 mallista , kun tuo kulutus yrittää olla yli 10 litraa.
        Siis kyseessä Z3 avo 2.8 -99.
        Kyllähä sinne pidempää välitystä saa, mutta ihan henkilökohtainen mielipide on se, että aika paljon menetetään hauskuudesta siinä vaiheessa ja mitä on zeta ilman hauskuutta? Mulla vanhemmalla m52:sella reippaassa sekalaisessa ajossa kulutus on alle 10 litraa. Jos haluaa maantiekierroksia alemmaksi, on mielestäni ainoa suoraselkäinen vaihtoehto sovittaa sopivaa kuusilovista moottorin jatkoksi.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • jarruu
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 31
          • Jurva

          Se on kyllä totta että ihan hauska on tuo tihku välitys mutta jotenkin tuossa työmatka ajossa kun 120km päivä tuntuu turhauttavalta laitta joka kolmaspäivä tankkia täyteen , onko 6 vaihteisessa sitten ylivaihteita 6 ja 5 vai pelkkä 6.

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15258
            • Ajamisen Iloa

            Mikä osa on se millä saa etupäähän camberia? Onko ne yläpään jousilautaset? Ja mistä niitä saa ja millä hinnalla ja osanumerolla. Palikkaa on tulossa autoon nyt muutenki ni nuokin vois laittaa. Noin 1,5-2astetta camberia ois hakusessa.
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • masumasu
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 703
              • Joensuu

              Originally posted by Remotion View Post
              Mikä osa on se millä saa etupäähän camberia? Onko ne yläpään jousilautaset? Ja mistä niitä saa ja millä hinnalla ja osanumerolla. Palikkaa on tulossa autoon nyt muutenki ni nuokin vois laittaa. Noin 1,5-2astetta camberia ois hakusessa.
              Z3 coupe

              Comment

              • biglimited
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1519
                • Turku

                Deutchland uber alles!

                Comment

                • Remotion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 15258
                  • Ajamisen Iloa

                  heh lueskelen just noita kommentteja tosta. Meneekö katsastuksesta läpi ja tuohan ois "säädettävä" metodi, eli jos laittaa yhen prikan vähemmän ni saanee hieman miedomman camberin? Täytyy viel lukee noi et jos ei oo kellää hajonnu mitää ni vois itekin tehä tuon. Osaatteko sanoa et minkäkokoiset ja millä kierteillä yms nuo osat tarkalleen on?
                  Z3 coupé individual

                  F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                  E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                  Comment

                  • masumasu
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 703
                    • Joensuu

                    Originally posted by Remotion View Post
                    heh lueskelen just noita kommentteja tosta. Meneekö katsastuksesta läpi ja tuohan ois "säädettävä" metodi, eli jos laittaa yhen prikan vähemmän ni saanee hieman miedomman camberin? Täytyy viel lukee noi et jos ei oo kellää hajonnu mitää ni vois itekin tehä tuon. Osaatteko sanoa et minkäkokoiset ja millä kierteillä yms nuo osat tarkalleen on?
                    Mulla on tuolla tavalla camberit eessä säädetty. Otat pultin irti ja käyt jostain varaosakaupasta/kaupasta mistä saa pultteja, ostamassa samalla kierteellä olevan pultin, mutta pidemmän. Ja normaaleja rikkoja. Kannattaa ottaa kerralla pidempi pultti, ja lyhentää sitä tarpeen mukaan, riippuen montako prikkaa laittaa. Eikait se katsastusmies sitä hoksaa kattoa, kun on niin huomaamaton asennus
                    Z3 coupe

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15258
                      • Ajamisen Iloa

                      Jaa-a kyl vaa ne säädettävät yläpäät jotenki houkuttais, tai vähintään noi M3 3.2:n.

                      Hei tässä nyt kun noi iskarit on menos auton alle ni pitäs puslat jumpata kans, ajattelin ihan orkkista laittaa kun ei kiinnostais täryjyrällä ajella. Mut, takapäähän pitäs saada se epäkeskopusla jolla saa ees vähän tuota casteria maltillisemmaksi, tai toetahan siinä koitetaan oikeastaan korjata. Muistaakseni osa oli E39 M5:n mut mikä osa se tarkalleen on? Ajatuksia tai neuvoja?

                      Onkohan tälläsest kokemuksii: http://www.tunex.fi/puslat/Kmac_catalog.pdf


                      "Replaces control arms to Crossmember bushings (4) Providing Camber and Toe adjustment. Bushing centers are nickel chromed with spiral grease grooves for maximum bush life. "



                      Jos haluis koko alustan puslat vaihtaa ni tarkottaako se käytännössä koko tätä listaa? (poislukien tuo missä voi valita epäkeskon ja tavallisen väliltä)
                      Last edited by Remotion; 03-06-2012, 19:51.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • jari kihlman
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2009
                        • 3269
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Remotion View Post
                        Jaa-a kyl vaa ne säädettävät yläpäät jotenki houkuttais, tai vähintään noi M3 3.2:n.

                        Hei tässä nyt kun noi iskarit on menos auton alle ni pitäs puslat jumpata kans, ajattelin ihan orkkista laittaa kun ei kiinnostais täryjyrällä ajella. Mut, takapäähän pitäs saada se epäkeskopusla jolla saa ees vähän tuota casteria maltillisemmaksi, tai toetahan siinä koitetaan oikeastaan korjata. Muistaakseni osa oli E39 M5:n mut mikä osa se tarkalleen on? Ajatuksia tai neuvoja?

                        Onkohan tälläsest kokemuksii: http://www.tunex.fi/puslat/Kmac_catalog.pdf
                        Esimerkiksi Schmiedmann.fi:sta saat säädettävät lailliset etuiskarien yläpäät ja eiköhän sieltä löydy noi epäkeskotkin.Laita [email protected] spostiviestiä osista joita haluat omaan autoosi ja kerro vaikka multa terveisiä, niin eiköhän ne jeesaa.
                        Isillä on

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15258
                          • Ajamisen Iloa

                          Originally posted by jari kihlman View Post
                          Esimerkiksi Schmiedmann.fi:sta saat säädettävät lailliset etuiskarien yläpäät ja eiköhän sieltä löydy noi epäkeskotkin.Laita [email protected] spostiviestiä osista joita haluat omaan autoosi ja kerro vaikka multa terveisiä, niin eiköhän ne jeesaa.
                          Kiitos, viestiä laitettu.
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • biglimited
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2006
                            • 1519
                            • Turku

                            Mulle tiistaina alle se kimppatilaussarja, BC BR tms. Vanteeni vaativat sen 3 astetta eteen, joten uskoisin että yläpään säätö ei mahdollista noin isoa camberia... Taidan jättää yhden prikan paikalle varmuuden vuoksi ettei lopu säätö kesken Tämä camberin säätö prikoilla on hyvä esimerkki kuinka voi säästää jopa satasia verrattuna yläpäihin, joilla sitten ei välttämättä saa kuitenkaan riittävää camberia tarpeeksi hulluille
                            Deutchland uber alles!

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15258
                              • Ajamisen Iloa

                              Originally posted by biglimited View Post
                              Mulle tiistaina alle se kimppatilaussarja, BC BR tms. Vanteeni vaativat sen 3 astetta eteen, joten uskoisin että yläpään säätö ei mahdollista noin isoa camberia... Taidan jättää yhden prikan paikalle varmuuden vuoksi ettei lopu säätö kesken Tämä camberin säätö prikoilla on hyvä esimerkki kuinka voi säästää jopa satasia verrattuna yläpäihin, joilla sitten ei välttämättä saa kuitenkaan riittävää camberia tarpeeksi hulluille
                              Kaks astetta näyttäs saavan, se ois mulle just passeli.


                              Jännää et ne ei oo sisällyttäny 2.8a tohon listaan, mut kaikki muut koneet on. Varmaa kämmi vaan, en usko et on yhtään mitään eroa noissa eri mallien välil.

                              ps. mistä kimppatilauksest puhut?
                              Last edited by Remotion; 03-06-2012, 22:31.
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • biglimited
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2006
                                • 1519
                                • Turku

                                Tossa loppuvuodesta Turun pojat pisti säädettävän alustasarjan kimppatilaukseen. Sieltä mäkin ostin sitte yhen sängyn alle asennusta odottamaan... Hiukan on venähtänyt
                                Deutchland uber alles!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎