jaa-a, kyl mä taas mietin et voiko katista johtua meikän ongelmat. tänään taas koitin ni kolmosella täyskaasulla 6000-6500rundii ni prötää oikeen kunnolla.
Z3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Kyllähä sinne pidempää välitystä saa, mutta ihan henkilökohtainen mielipide on se, että aika paljon menetetään hauskuudesta siinä vaiheessa ja mitä on zeta ilman hauskuutta? Mulla vanhemmalla m52:sella reippaassa sekalaisessa ajossa kulutus on alle 10 litraa. Jos haluaa maantiekierroksia alemmaksi, on mielestäni ainoa suoraselkäinen vaihtoehto sovittaa sopivaa kuusilovista moottorin jatkoksi.Originally posted by jarruu View PostMiten löytyisikö tuohon pidempää välitystä sopiikohan jostani e36 mallista , kun tuo kulutus yrittää olla yli 10 litraa.
Siis kyseessä Z3 avo 2.8 -99.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Mikä osa on se millä saa etupäähän camberia? Onko ne yläpään jousilautaset? Ja mistä niitä saa ja millä hinnalla ja osanumerolla. Palikkaa on tulossa autoon nyt muutenki ni nuokin vois laittaa. Noin 1,5-2astetta camberia ois hakusessa.
Comment
-
http://www.driftworks.com/forum/part...g-uk-post.htmlOriginally posted by Remotion View PostMikä osa on se millä saa etupäähän camberia? Onko ne yläpään jousilautaset? Ja mistä niitä saa ja millä hinnalla ja osanumerolla. Palikkaa on tulossa autoon nyt muutenki ni nuokin vois laittaa. Noin 1,5-2astetta camberia ois hakusessa.Z3 coupe

Comment
-
-
heh lueskelen just noita kommentteja tosta. Meneekö katsastuksesta läpi ja tuohan ois "säädettävä" metodi, eli jos laittaa yhen prikan vähemmän ni saanee hieman miedomman camberin? Täytyy viel lukee noi et jos ei oo kellää hajonnu mitää ni vois itekin tehä tuon. Osaatteko sanoa et minkäkokoiset ja millä kierteillä yms nuo osat tarkalleen on?
Comment
-
Mulla on tuolla tavalla camberit eessä säädetty. Otat pultin irti ja käyt jostain varaosakaupasta/kaupasta mistä saa pultteja, ostamassa samalla kierteellä olevan pultin, mutta pidemmän. Ja normaaleja rikkoja. Kannattaa ottaa kerralla pidempi pultti, ja lyhentää sitä tarpeen mukaan, riippuen montako prikkaa laittaa. Eikait se katsastusmies sitä hoksaa kattoa, kun on niin huomaamaton asennusOriginally posted by Remotion View Postheh lueskelen just noita kommentteja tosta. Meneekö katsastuksesta läpi ja tuohan ois "säädettävä" metodi, eli jos laittaa yhen prikan vähemmän ni saanee hieman miedomman camberin? Täytyy viel lukee noi et jos ei oo kellää hajonnu mitää ni vois itekin tehä tuon. Osaatteko sanoa et minkäkokoiset ja millä kierteillä yms nuo osat tarkalleen on?
Z3 coupe

Comment
-
Jaa-a kyl vaa ne säädettävät yläpäät jotenki houkuttais, tai vähintään noi M3 3.2:n.
Hei tässä nyt kun noi iskarit on menos auton alle ni pitäs puslat jumpata kans, ajattelin ihan orkkista laittaa kun ei kiinnostais täryjyrällä ajella. Mut, takapäähän pitäs saada se epäkeskopusla jolla saa ees vähän tuota casteria maltillisemmaksi, tai toetahan siinä koitetaan oikeastaan korjata. Muistaakseni osa oli E39 M5:n mut mikä osa se tarkalleen on? Ajatuksia tai neuvoja?
Onkohan tälläsest kokemuksii: http://www.tunex.fi/puslat/Kmac_catalog.pdf
"Replaces control arms to Crossmember bushings (4) Providing Camber and Toe adjustment. Bushing centers are nickel chromed with spiral grease grooves for maximum bush life. "
Jos haluis koko alustan puslat vaihtaa ni tarkottaako se käytännössä koko tätä listaa? (poislukien tuo missä voi valita epäkeskon ja tavallisen väliltä)
Last edited by Remotion; 03-06-2012, 19:51.
Comment
-
Esimerkiksi Schmiedmann.fi:sta saat säädettävät lailliset etuiskarien yläpäät ja eiköhän sieltä löydy noi epäkeskotkin.Laita [email protected] spostiviestiä osista joita haluat omaan autoosi ja kerro vaikka multa terveisiä, niin eiköhän ne jeesaa.Originally posted by Remotion View PostJaa-a kyl vaa ne säädettävät yläpäät jotenki houkuttais, tai vähintään noi M3 3.2:n.
Hei tässä nyt kun noi iskarit on menos auton alle ni pitäs puslat jumpata kans, ajattelin ihan orkkista laittaa kun ei kiinnostais täryjyrällä ajella. Mut, takapäähän pitäs saada se epäkeskopusla jolla saa ees vähän tuota casteria maltillisemmaksi, tai toetahan siinä koitetaan oikeastaan korjata. Muistaakseni osa oli E39 M5:n mut mikä osa se tarkalleen on? Ajatuksia tai neuvoja?
Onkohan tälläsest kokemuksii: http://www.tunex.fi/puslat/Kmac_catalog.pdfIsillä on
Comment
-
Kiitos, viestiä laitettu.Originally posted by jari kihlman View PostEsimerkiksi Schmiedmann.fi:sta saat säädettävät lailliset etuiskarien yläpäät ja eiköhän sieltä löydy noi epäkeskotkin.Laita [email protected] spostiviestiä osista joita haluat omaan autoosi ja kerro vaikka multa terveisiä, niin eiköhän ne jeesaa.
Comment
-
Mulle tiistaina alle se kimppatilaussarja, BC BR tms. Vanteeni vaativat sen 3 astetta eteen, joten uskoisin että yläpään säätö ei mahdollista noin isoa camberia... Taidan jättää yhden prikan paikalle varmuuden vuoksi ettei lopu säätö kesken
Tämä camberin säätö prikoilla on hyvä esimerkki kuinka voi säästää jopa satasia verrattuna yläpäihin, joilla sitten ei välttämättä saa kuitenkaan riittävää camberia tarpeeksi hulluille
Deutchland uber alles!
Comment
-
Kaks astetta näyttäs saavan, se ois mulle just passeli.Originally posted by biglimited View PostMulle tiistaina alle se kimppatilaussarja, BC BR tms. Vanteeni vaativat sen 3 astetta eteen, joten uskoisin että yläpään säätö ei mahdollista noin isoa camberia... Taidan jättää yhden prikan paikalle varmuuden vuoksi ettei lopu säätö kesken
Tämä camberin säätö prikoilla on hyvä esimerkki kuinka voi säästää jopa satasia verrattuna yläpäihin, joilla sitten ei välttämättä saa kuitenkaan riittävää camberia tarpeeksi hulluille 
Jännää et ne ei oo sisällyttäny 2.8a tohon listaan, mut kaikki muut koneet on. Varmaa kämmi vaan, en usko et on yhtään mitään eroa noissa eri mallien välil.
ps. mistä kimppatilauksest puhut?Last edited by Remotion; 03-06-2012, 22:31.
Comment
-
Tossa loppuvuodesta Turun pojat pisti säädettävän alustasarjan kimppatilaukseen. Sieltä mäkin ostin sitte yhen sängyn alle asennusta odottamaan... Hiukan on venähtänyt
Deutchland uber alles!
Comment
Comment