Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15248
    • Ajamisen Iloa

    Kyl mä taidan ostaa noi uuc:n platet.
    Tutkaillu tässä darrassa koko päivän näitä juttuja, coupessa on pari astetta vähemmän casteria kuin M coupessa.
    Sais M coupen tasolle ton casterinkin noilla lätyillä, hyötynä siitä auto pitäs pitää kurvissa vieläkin paremmin ja kovassa vauhdissa lisää stabiiliutta.
    Sit vielä samal noi puslat alle ja suuntaukses etupäähän nollakulman auraus. Pitäs olla aika täydellinen sit ku on viel uudet kumitki matkalla suomeen jo!

    Kertokaahan noista puslista kokemuksia, onko noi powerflexit järkyttävän kovat vai enemmänkin asialliset, päivittäiseen ajoon siis.
    Tuleeko jotain kolinoita tai vibroja niiden mukana.
    Lähtökohtasesti oon kyl laittamas orkkiksia mut varmaan hinnoteltu kalliimmiksi ne orkkis puslat.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • jari kihlman
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2009
      • 3269
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Remotion View Post
      Kyl mä taidan ostaa noi uuc:n platet.
      Tutkaillu tässä darrassa koko päivän näitä juttuja, coupessa on pari astetta vähemmän casteria kuin M coupessa.
      Sais M coupen tasolle ton casterinkin noilla lätyillä, hyötynä siitä auto pitäs pitää kurvissa vieläkin paremmin ja kovassa vauhdissa lisää stabiiliutta.
      Sit vielä samal noi puslat alle ja suuntaukses etupäähän nollakulman auraus. Pitäs olla aika täydellinen sit ku on viel uudet kumitki matkalla suomeen jo!

      Kertokaahan noista puslista kokemuksia, onko noi powerflexit järkyttävän kovat vai enemmänkin asialliset, päivittäiseen ajoon siis.
      Tuleeko jotain kolinoita tai vibroja niiden mukana.
      Lähtökohtasesti oon kyl laittamas orkkiksia mut varmaan hinnoteltu kalliimmiksi ne orkkis puslat.
      Kannattaa kyllä ostaa.

      Hyvä huomio tuo, että niitä ei löydy sieltä listoilta kaikkia osia, mäkin katson monet osat suoraan 3-sarjan e36:sen osien kautta, niin sieltä löytyy parhaiten noita perusosia näihin moneen muuhunkin.
      Isillä on

      Comment

      • Puksuttaja
        BTCF Member
        • Mar 2012
        • 592
        • Kirkkonummi

        Z3 1.9 virityksestä

        Pari kysymystä olis, tietämätön kun olen. Elikkäs multa löytyy vuoden -96 Z3 1.9 140hp Roadster, tätä ois tarkotus pikkasen viritellä että sillä nyt edes johonki pääsis. Onko kukaan lastuttanut 1.9 zetaa? Ainaku yrittää netistä katella että tekiskö mikään firma lastutusta niin aina löytyy se 118hp versio 1.9 litrasesta, mutta 318is jossa omien tietojen mukaan pitäisi olla sama 1.9 140hp moottori löytyy aina. Autossa ei tällä hetkellä mitään muuta kuin vapaavirtaussuodatin kiinni, ja uus sporttipakoputki katista taaksepäin tulossa. Kysymykset ovatkin, kannattaako tätä lastuttaa ja onko se edes mahdollista?
        E36 325i Sedan -90
        Triumph Bonneville T100 "Scrambler" -09

        Ex. Z3 Roadster 1.9 -96 Supercharged
        Ex. E38 728iA -99
        Ex. E30 316 -85
        Ex. E34 530iA Touring V8 -95

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17519
          • Turku

          Ei kannata. Pitäisi koko motti ja takalokaritkin vaihtaa .
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • mika68
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1966
            • ......

            Originally posted by Laku View Post
            Ei kannata. Pitäisi koko motti ja takalokaritkin vaihtaa .
            ......
            Last edited by mika68; 06-09-2012, 11:34.

            Comment

            • tuumas
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2564
              • Lapland, Finland

              Ite olin yllättyny kuinka hauska tuo Z3 on ajaa tuolla mopomoottorillakin (sama 140 hp), pitää vain pitää tappelukierrokset kokoajan taulussa kun heittää mutkiin niin saa siitäki sitä ajamisen iloa

              Virittämisestä en kyllä usko juuri löytyvän niitä lisätehoja millään pienillä muutoksilla ainakaan...
              Last edited by tuumas; 09-06-2012, 12:13.

              Comment

              • Riedle
                BTCF Member
                • Dec 2003
                • 440
                • Kokkola

                Originally posted by Puksuttaja View Post
                Kysymykset ovatkin, kannattaako tätä lastuttaa ja onko se edes mahdollista?
                Eikö tuossa ole sama M44-moottori kuin E36 318iS:ssä?

                Uskon että esim. Voimaa.comin tehonlisäys tuohon E36:een on hyvin suuntaa antava siitä, kuinka paljon tehoa voidaan saada lastuttamisella.
                103 kW / 140 Hp, 175 Nm -> 110 kW / 150 Hp, 191 Nm

                Hintaa noille lisähevosille tulisi 49,90 kpl...halpaa?
                Z3 Coupé 2.8
                Pajero Pinin
                BMW Cruise Bike

                Comment

                • Puksuttaja
                  BTCF Member
                  • Mar 2012
                  • 592
                  • Kirkkonummi

                  Asia selvä, kattelee nyt sitte loppupeleissä lastuttaako vai ei...
                  E36 325i Sedan -90
                  Triumph Bonneville T100 "Scrambler" -09

                  Ex. Z3 Roadster 1.9 -96 Supercharged
                  Ex. E38 728iA -99
                  Ex. E30 316 -85
                  Ex. E34 530iA Touring V8 -95

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15248
                    • Ajamisen Iloa

                    Originally posted by mika68 View Post
                    Mutta missään tapauksessa ei kannata kokeilla samanlaista autoa edes 2.8 tekniikalla, saatika sitten isommalla, tulee paha mieli!
                    Noo, oon joskus ollu juopolle tutulle vuosia sitten kuskina sen pikkukoneisella Z3:lla. Noissa pienikoneisissa on kans oma viehätyksensä, samoja asioita tapahtuu kuin isompi koneisissa, hieman pienemmällä intensiteetillä ja pienemmissä nopeuksissa.

                    Noissa kans pääsee ehkä helpommin siihen leppoisaan roadster fiilikseen, kun ei tarvitse olla niin kiire ajellessa. Soveltuvat konstailemattomaan avoautoiluun ja keleistä nauttimiseen
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • jarruu
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 31
                      • Jurva

                      Niin edelleen tuosta perävälityksestä että mistä löytyisi vähä harvempi murikka tuohon 2.8 Z3 malliin kun nuitenkin tulee eteen murikan vaihto huutamisen takia, löytyykö jostain luetteloa välityksistä ???.

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15248
                        • Ajamisen Iloa

                        Originally posted by jarruu View Post
                        Se on kyllä totta että ihan hauska on tuo tihku välitys mutta jotenkin tuossa työmatka ajossa kun 120km päivä tuntuu turhauttavalta laitta joka kolmaspäivä tankkia täyteen , onko 6 vaihteisessa sitten ylivaihteita 6 ja 5 vai pelkkä 6.
                        Jos puhutaan E36 M3 3.2:n laatikosta joita näihin "'"yleensä"'" laitetaan niin se on sama aski ku viislovinen, eli vitonen on suora, lisänä on vain kutonen joka on 0.83 välityksinen.

                        "There were four different transmissions used on 3.2-liter M3s. European-spec models have a Getrag six-speed manual transmission with the following ratios: 4.23 (1), 2.51 (2), 1.67 (3), 1.23 (4), 1.00 (5), .83 (6). "
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          Originally posted by Remotion View Post
                          Jos puhutaan E36 M3 3.2:n laatikosta joita näihin "'"yleensä"'" laitetaan niin se on sama aski ku viislovinen, eli vitonen on suora, lisänä on vain kutonen joka on 0.83 välityksinen.

                          "There were four different transmissions used on 3.2-liter M3s. European-spec models have a Getrag six-speed manual transmission with the following ratios: 4.23 (1), 2.51 (2), 1.67 (3), 1.23 (4), 1.00 (5), .83 (6). "
                          Meneekö tuollainen laatikko heittämällä?

                          Originally posted by jarruu View Post
                          Niin edelleen tuosta perävälityksestä että mistä löytyisi vähä harvempi murikka tuohon 2.8 Z3 malliin kun nuitenkin tulee eteen murikan vaihto huutamisen takia, löytyykö jostain luetteloa välityksistä ???.
                          Jos normi typ188 perä niin ebay.de auki ja hauksi "differential typ 188" niin johan rupeaa löytymään. Mullakin tuossa coupessa ääntää perä ihan pikkasen tietyissä nopeuksissa, itse ajattelin ensi talvena purkaa ja vaihtaa laakerit jossei auto mene kaupaksi ennen sitä. Eihän sinunkaan tarvitse koko perää vaihtaa, pelkät laakerit riittää ja tulee halvemmaksi kuin käytetty lukkoperä (jonka toiminnasta ei voi olla varma ennenkuin on kiinni omassa autossa). Välitykset saat vaihdettua siihen olemassaolevaan samalla, ja ainakin kitkalukolliseen perään käy ihan mistä tahansa typ188 lukottomastakin perästä välitys. Torsen-malleista en tiedä, että onko lukkoyksikön kiinnityksessä eroa.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • Riedle
                            BTCF Member
                            • Dec 2003
                            • 440
                            • Kokkola

                            Originally posted by jarruu View Post
                            Niin edelleen tuosta perävälityksestä että mistä löytyisi vähä harvempi murikka tuohon 2.8 Z3 malliin kun nuitenkin tulee eteen murikan vaihto huutamisen takia, löytyykö jostain luetteloa välityksistä ???.
                            E36 323ti compactissa on 3,07-välityksinen perä, pitäisi mennä heittämällä paikalle.
                            E36 328i:ssä 2,93-välityksinen...sopii takakannen vaihtamisen jälkeen suoraan...?
                            Z3 Coupé 2.8
                            Pajero Pinin
                            BMW Cruise Bike

                            Comment

                            • jarruu
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2008
                              • 31
                              • Jurva

                              Mikäs tuossa nyt sitten olisi ettei turhaan liian harvaa hommaa , katoin ebay,stä että 3.15 ja 3.73 ainakin löytyis pelkkiä rattaita ja jos tuon avaa niin laakerit ajattelin vaihtaa ja uskon että välitys tuola huutaa eikä laakerit kuitenkin.

                              Comment

                              • Riedle
                                BTCF Member
                                • Dec 2003
                                • 440
                                • Kokkola

                                Originally posted by jarruu View Post
                                Mikäs tuossa nyt sitten olisi ettei turhaan liian harvaa hommaa , katoin ebay,stä että 3.15 ja 3.73 ainakin löytyis pelkkiä rattaita ja jos tuon avaa niin laakerit ajattelin vaihtaa ja uskon että välitys tuola huutaa eikä laakerit kuitenkin.
                                Siis...sullahan on nyt tuo 3,15 ja jos se on sun mielestä liian lyhyt, niin ei sinne auta ainakaan mitään 3,73-välitteistä perää pistää...
                                Z3 Coupé 2.8
                                Pajero Pinin
                                BMW Cruise Bike

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎