Originally posted by Supra^
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Janza182 View PostNimimerkki Kama muistaakseen tähänkin topikkiin kirjottanut kokemukset peristä joita parikin purkanut.
Lyhyesti: kitkalukko erillaisilla ramppikulmilla ja olikohan levyjen määrä eri vs. "normaali" E36.
Varmasti löytyy tekstit kun vaivautuu etsimään.
Originally posted by Remotion View PostTorspo se on, otappa sit kuvia reilusti siitä kun on avoinnaMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Z3M:ssä on levylukko.
Kyllä mulle periaatteessa levylukkokin kävisi omaan, saisi ehkä enemmän vauhtia ja vaarallisia tilanteita kunnon tiukalla driftilukolla.
Mutta kestävyys arveluttaa kun tulee oikeasti joka mutka luisteltua. ja pito sillon kun ajetaan huonolla kelillä reippaasti on sit vähän siinä ja siinä et onko henki niin halpa....
Comment
-
-
ei kai siellä mitään torsenia ole. Eiköhän niissä kaikissa missä lukko yleensäkin toimii ole kitkalukko? Ramppi kulmat ja levyjen määrä saattaa vaihella tai en näe yhtäkään syytä miksi tehtaan perus hyvää ja toimivaa konstruktiota olis muutettu?Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Originally posted by pekka_hirvonen View Postei kai siellä mitään torsenia ole.
Oman auton perä olisi tarkoitus avata kevään aikana, katsotaan sitten mitä sieltä löytyy.Z3 Coupé 2.8
Pajero Pinin
BMW Cruise Bike
Comment
-
-
Originally posted by pekka_hirvonen View Postei kai siellä mitään torsenia ole. Eiköhän niissä kaikissa missä lukko yleensäkin toimii ole kitkalukko? Ramppi kulmat ja levyjen määrä saattaa vaihella tai en näe yhtäkään syytä miksi tehtaan perus hyvää ja toimivaa konstruktiota olis muutettu?
http://www.unofficialbmw.com/phpBB/v...5a0812a75f0f16
Tuolta eri lukkojen toimintaperiaatteet, oli mielenkiintoista luettavaa!
http://www.houseofthud.com/differentials.htmMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostTuo kuulosti tutulta, olin täysin unohtanut. Tuossa tapauksessa taisi olla kyse Z3M-perästä, saa nähdä mitkä ovat eroavaisuudet tuohon omaan.
Kuvia otetaan, se on varma. Sattui löytymään kaikki tarvittavat backlashit ja muut kiristysarvot tuolle TYP 188:lle, niin varmaan tehdään remppa kaverin kanssa kimpassa. Toki, jos kokemuksia on hyvistä paikoista PK-seudulla (Komu?) niin saa ehdotella.
Itsellä coupessa 99% varmuudella oli kitka koska miksi sinne muuten paperit käskee laittaa moisen öljyä?
Ei siinä. Hyvähän tähän ois joku järki saada jos kerta todistetustikkin on torseneita löytynyt alkuperäsenä. Mun korvaan vaan kuulostaa oudolta että bmw yhtäkkiä yhteen malliin viskaa torseneita ja muihin kitkalukkoja.
EDIT:
Tuossa tuota spekulointia. Toisen perän avausta näköjään tuohon ei ole dokumentoitu ja en kuollakseni muista mihkä Kama siitä kirjotteli vai naamatustenko tästä puhuttiinLast edited by Janza182; 09-04-2013, 12:16.
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostHerralla oli 2.8 coupe ja muistaakseni -98 ja sen perä oli toinen (jos en ihan väärin muista)
Itsellä coupessa 99% varmuudella oli kitka koska miksi sinne muuten paperit käskee laittaa moisen öljyä?
Ei siinä. Hyvähän tähän ois joku järki saada jos kerta todistetustikkin on torseneita löytynyt alkuperäsenä. Mun korvaan vaan kuulostaa oudolta että bmw yhtäkkiä yhteen malliin viskaa torseneita ja muihin kitkalukkoja.
EDIT:
Tuossa tuota spekulointia. Toisen perän avausta näköjään tuohon ei ole dokumentoitu ja en kuollakseni muista mihkä Kama siitä kirjotteli vai naamatustenko tästä puhuttiinMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostToki, jos kokemuksia on hyvistä paikoista PK-seudulla (Komu?) niin saa ehdotella.E70 X5 40d + F31 330d
Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
Myyty tämäkin335d E91 perheauto
Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996
Comment
-
-
Originally posted by pekka_hirvonen View PostJuu tuon sainkin selville että roadsterissa ei ikkunan kuulu liikahtaa ovea avattaessa. Kuskin ovimoottorissa oli ainekin häikkää kun purin sen niin sisäisissä mikrokytkimissä tuntuis olevan ohmit päin persikkaa tai näyttää välillä vähän mitä sattuuMahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostKuukletteilinpa taas vähäsen, ja kyllä se on pakko pikkuhiljaa itsekin uskoa tuohon torseniin, kun BMW:n omat paperit samaa väittää, ja kuviakin alkoi löytymään Positiivista asiassa on se että eipähän oo ainakaan kitkalevyt kuluneet loppuun tuosta omasta kun ei niitä siellä olekaan
http://www.unofficialbmw.com/phpBB/v...5a0812a75f0f16
Tuolta eri lukkojen toimintaperiaatteet, oli mielenkiintoista luettavaa!
http://www.houseofthud.com/differentials.htm
Tuosta perän tömähtelystä on eri teorioita. Yksi äänen lähde voi olla myös kaksoismassakytkin.The older I get the faster I was.
Comment
-
-
Torsenihan mulla siellä oli. Kaikki näyttää hyvältä mutta pienenpientä ulvontaa on mielestäni lämpimänä kuulunut, ja vähän näköjään hikoillutkin joten uusitaan laakerit ja stefat. Samaan konkurssiin hammaskosketuksen tarkastus/säätö, niin eiköhän se siitä.
Originally posted by Z3M setä View PostTämmöisiä havaintoja http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=409
Tuosta perän tömähtelystä on eri teorioita. Yksi äänen lähde voi olla myös kaksoismassakytkin.
EDIT: Luin tuon linkkisi läpi ja SAF-XJ:tä näköjään nimenomaan laitetaanMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Tuon Torsenin rakenne on tosiaan sellainen että siellä on varmasti aina pieni tyhjä liike jos pyörimissuuntaa vaihdetaan. Eli kyllä sieltä varmasti lähtee lievä kolahtava ääni jos esim. vaihtaa ykköseltä pakille tai toisinpäin. Kuuluu asiaan.
Peräkolahteluja esiintyy kyllä myös muissakin Z3:ssa ihan normaaleillakin kitkaperillä ja myös niissä joissa kaikki puslat ovat varmuudella ehjät. Oma Z3M kolahtaa myös lievästi ja puslissa ei ole vikaa.
Tuolloin yksi äänenlähde voi olla kaksoismassakytkin jossa jouset eivät enää ole ihan viimoisen päälle iskussa. Siihen pieneen "iskuun" kun sitten yhdistyy vaihdelaatikon kytkeytymisestä oma "resonanssinsa" niin ääntä lähtee ja kuuluu selvästi kun Z3:ssa kun siinä istutaan vaihdelaatikon "vieressä" ja melkein perän "päällä".
Itse olen ajatellut että niin kauan kun ääni ei voimistu ajan myötä ja esiintyy vain liikkeelle lähdettäessä niin se on "ominaisuus". Näihinhän saa perämurikoita ja vaihteistoja esim. Saksasta melkein joka R-kioskilta edullisesti joten ei kannattane kovin paljon asialla stressata.
Välillä vaan tarkastaa ja hitsailee takakontin pohjaa jotta perä pysyy kiinni autossa niin eikun menoksiThe older I get the faster I was.
Comment
-
Comment