Tämä nyt koskettaa montaa muutakin mallia, mutta E85 Z4:nen itsellä kohteena. Sadetunnistin/tihku lakkasi jossain kohtaa toimimasta, mutta pyyhkijät itsessään toimivat hyvin. "Tihkuasentoon" kun napsauttaa, pyyhkii pyyhkijät kerran, mutta eivät enää. Samaten jos herkkyysvipstaakiin koskee, pyyhkivät ne taas kerran, mutta siihen jää. Jatkuva pyyhintä (nopeampi ja nopein) toimivat oikein.
Onko siis parhaita arvauksia voisiko syypää olla releessä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z4 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Lopetti taas samana iltana uudestaan katto toiminnan ja (onneksi vielä liikkeen piikkiin) varattiin uusi aika. Nyt löysivät jo vikaa johdoista joita hieman korjailivat. Josko tää tästä...
Leave a comment:
-
-
Kävi pajalla ja mitään kun ei löytynyt, alkoi kattokin toimia normaalisti. Luulosairautta vissiin. Jonkun johdon epäilivät olleen huonosti tai menossa huonoksi. autoliikkeelle tämä kuitenkin riitti, eivätkä antaneet tutkia enempää. Saapa nähdä kauan kestää tällä kertaa.
Mutta nyt sentään pihassa ja pääsee heräteostoksesta nauttimaan kevätauringossa.
Leave a comment:
-
-
Näin arvelinkin. Mulla kun on niitä ongelmia ollut katon kanssa ja koskaan ei niitä virhekoodeja ole jäänyt talteen myöhemmin luettavaksi. Mulla esim. edelleen silloin tällöin kattoa sulkiessa jompikumpi etuikkuna laskee alas katon sulkemisen jälkeen. Joku häiriö siinäkin on. Ja takaluukun tavaratilan suoja on myös olllut ongelmallinen. Tosin mulla E93, mutta lienee vähän samoja ongelmia katon osalta näissä laitteissa.
Ikkunoiden liikeradan voi itse resetoida. Siihen ei tarvi edes mitään muuta laitetta kuin auton itse. Ehkä se auttaisi tuohon ikkunan ongelmaan.
Mutta siitä huolimatta mä vielä tarkastelisin sitä tavaratilan suojan mikrokytkimiä. Itselläni ongelmiin aikoinaan auttoi mikrokytkimen rungon irroitus ja prikan laitto väliin, jolloin mikrokytkin asettui lähemmäs sitä suojaa.
Mutta jos toi Z on just ostettu liikkeestä, niin ei kannata itse kauheesti arpoa asiaa vaan menee sinne asiallisesi kertomaan tilanteen ja kysymään, että mitäs nyt tehdään?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostVikakoodeista tuota ei kait saa kiinni. Vikakoodeihin kun ei jää rajakytkimien tilat ja sitä kautta tapahtumaa ei saa vikakoodeista kiinni.
Tarkoitit varmaan, että livedataa lukemalla kun kattoa yrittää avata, tuon saisi kiinni. Mutta kerrohan mikä on helpoin tapa sitä livedataa päästä tuollaisessa tapauksessa lukemaan. Inpa (mistä valikoista)?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miyli View PostJoku rajakytkin siellä varmaan antaa väärää tietoa, joko sen suojan, katon tai ikkunoiden.
Vikakoodin luku niin selviää todennäköisesti missä niistä vika. Ajele ”Aholantielle” joku päivä niin luotetaan vikakoodi
Tarkoitit varmaan, että livedataa lukemalla kun kattoa yrittää avata, tuon saisi kiinni. Mutta kerrohan mikä on helpoin tapa sitä livedataa päästä tuollaisessa tapauksessa lukemaan. Inpa (mistä valikoista)?Last edited by Silmaauki; 10-04-2023, 16:04.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Anakis View PostTuli pääsiäisen iloksi hankittua -09 Z4 ja ekana iltana lopetti jo katto toimintansa. Ikkunat siis aukeaa, mutta tämän jälkeen ei kuulu eikä tapahdu yhtään mitään ja hetken päästä painike muuttuu punaiseksi. Voiko tässä nyt olla joku peukalokämmen ongelma, jota en ymmärrä(tavaratilan se suoja on n.35 kertaa varmistettu olevan alhaalla) vai onko ideoita mistä voisi johtua?
Mietin akkua kun pari kk seissyt liikkeessä ja olikin viime yön laturissa ja sama homma...
Vikakoodin luku niin selviää todennäköisesti missä niistä vika. Ajele ”Aholantielle” joku päivä niin luotetaan vikakoodi
Leave a comment:
-
-
E89 katto
Tuli pääsiäisen iloksi hankittua -09 Z4 ja ekana iltana lopetti jo katto toimintansa. Ikkunat siis aukeaa, mutta tämän jälkeen ei kuulu eikä tapahdu yhtään mitään ja hetken päästä painike muuttuu punaiseksi. Voiko tässä nyt olla joku peukalokämmen ongelma, jota en ymmärrä(tavaratilan se suoja on n.35 kertaa varmistettu olevan alhaalla) vai onko ideoita mistä voisi johtua?
Mietin akkua kun pari kk seissyt liikkeessä ja olikin viime yön laturissa ja sama homma...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hantte View PostMoi,
Olin tänään ajelemassa (mummovauhdin cruisailua) ja Leppävaaran tunnelissa kiihdyttäessä (lapsetti) syttyi otsikon Engine fault ja ilmoitus, että tehoja on laskettu ja kehoitus mennä BMW-huoltokorjaamolle. Samalla pakoäänet jäivät "kovalle". Ajelin kiltisti kotiin ja nyt ihmettelen, onko pakoputkiston läppäzydeemi antautunut vai mikä?
Auto on sDRIVE 35i, ja ajettu 103 000 km.
Vinkkejä vai pitääkö mennä marmorille?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMWagner View PostTämän saman olen pariin kertaan itsekin todennut. Jos on vielä myynnissä niin kysyppä vittuillakses seuraavan kerran että "lähtikö maaliskuussa kun nappi paidasta", tuo oli nimittäin vastaus kun talvella kyselin että mikä siinä on vikana ja mikä olisi oikea hinta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hantte View PostVikavalo oli hävinnyt parin tunnin seisomisen jälkeen. Vikakoodeja ei ole luettu.
Yhtenä syynä kaverit veikkasivat 95:llä ajoa ja kehoittivat käyttämään 98:a, varsinkin jos aikoo kierrättää konetta.
Katsotaan, mitä vikakoodeja kertyy niiden nollauksen jälkeen.
Sikäli tuossa ei ole mitään outoa, että N54:lla (ehkä myös N55:llä) nyt vaan se vikatila saattaa tilapäisesti tulla silloin tällöin. Tää kesä on ollut sikäli poikkeuksellinen, että minulle ei vielä ole niin käynyt. Aikaisempina kesinä taas on aina vähintään kertaalleen vikatila tullut.
Jos auto seuraavana päivän käynnistyy normaalisti ja toimii normaalisti, niin todennäköisesti mitään kovin poikkeuksellista ei ole tapahtunut.
Mutta ne vikakoodit olisi hyvä lukaista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hantte View PostMoi,
Olin tänään ajelemassa (mummovauhdin cruisailua) ja Leppävaaran tunnelissa kiihdyttäessä (lapsetti) syttyi otsikon Engine fault ja ilmoitus, että tehoja on laskettu ja kehoitus mennä BMW-huoltokorjaamolle. Samalla pakoäänet jäivät "kovalle". Ajelin kiltisti kotiin ja nyt ihmettelen, onko pakoputkiston läppäzydeemi antautunut vai mikä?
Auto on sDRIVE 35i, ja ajettu 103 000 km.
Vinkkejä vai pitääkö mennä marmorille?
Yhtenä syynä kaverit veikkasivat 95:llä ajoa ja kehoittivat käyttämään 98:a, varsinkin jos aikoo kierrättää konetta.
Katsotaan, mitä vikakoodeja kertyy niiden nollauksen jälkeen.
Leave a comment:
-
-
Z4 ja Engine fault
Moi,
Olin tänään ajelemassa (mummovauhdin cruisailua) ja Leppävaaran tunnelissa kiihdyttäessä (lapsetti) syttyi otsikon Engine fault ja ilmoitus, että tehoja on laskettu ja kehoitus mennä BMW-huoltokorjaamolle. Samalla pakoäänet jäivät "kovalle". Ajelin kiltisti kotiin ja nyt ihmettelen, onko pakoputkiston läppäzydeemi antautunut vai mikä?
Auto on sDRIVE 35i, ja ajettu 103 000 km.
Vinkkejä vai pitääkö mennä marmorille?
Leave a comment:
-
Leave a comment: