Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z4 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Tänään otin Z4 käyttöön talven jölkeen kun pitäisi taas katsastaa kohta. No lähdin peruuttamaan ja meinasin että jarrut jumissa kun vähän rutisi. Kuskin eturengas tyhjä, sisäreuna halki. Huomasin aikani tutkailtua että jousi oli mennyt poikki talven aikana seisottuaan ja repi renkaan rikki. Uutta jousta ei tunnu suomesta löytyvän, paikallinen liike tilasi ulkomailta.
-
-
Originally posted by BMWagner View PostE85 Z4 (si) polttelee taas kesäautoksi, yksilökin on about katsottuna mutta yksi asia pisti silmään mihin en löydä selitystä ja myyjältä ei tule apuja:
- tehtaalta lähtenyt alumiinisillä koristelistoilla, myyntikuvissa on puukuvioiset. Miksi?
Itsellähän tietysti ostajana tulee pahin mieleen että jouduttu vaihtamaan kojelauta + keskikonsoli / tunneli. Ovien vetimissä kuitenkin oikein alumiininväriset koristelut kuten pitääkin. Onko muita veikkauksia?
Toinen mikä pisti silmään kun hain auton historian saksan ajalta, niin siellä on todella paljon merkintöjä about puolen vuoden välein. Hyvää on se, että kilometrit on helpohko todentaa mutta muuten mietityttää miksi on käyty niin usein paikassa missä kilsat on kirjattu ylös. Onko saksassa joku katsastus tms. optionaalinen missä noita kirjailtaisiin ylös, muuten puolen vuoden tai parhaimmillaan parin kuukauden välein pajalla käyminen ei vakuuta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMWagner View PostEi, on ollut niin pitkään myynnissä että pakko olla joku vika niin en ole sen takia viitsinyt matkustella. Vastaava yksilö oli se mikä multa meni ohi ja se myytiin 16ke yksityisellä. Joko öljyvuotoja, Vanosremppaa tms. tarjolla jos pitäisi veikata.
Joskin tämän seisominen voi johtua myös myyjästä, ei ole kauaa kun kyselin että kun on kauan ollut jo myynnissä ja hinta vain laskee niin mikähän siinä mahtaisi olla se oikea hinta ja mikä on vikana kun ei ole mennyt. Vastaus oli sitä luokkaa että taitaa siellä olla suurin kaupan este, oli samaa sarjaa kun ilmoituksessakin oleva suht idioottimainen "potkuu 265hv"... Eipä herättänyt luottamusta, jätän mieluummin kokonaan katsomatta.
Tuo sun mainitsema edellinen yksilö taas oli semmonen jota oltiin kaverille metsästetty jo kauan, joten samantien puhelinyhteys kun ilmoitus oli havaittu.
Leave a comment:
-
-
normi malleissa taitaa olla e85 ja e89 valurauta sylinteriputkilla ja e86 alumiinisilikoni.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E39Fin View PostTuliko tätä käytyä potkiskelemassa? On aika pitkän sitkeää tämän myynti.
Mitä tällaisesta Z4:stä kannattaisi erityisesti tarkistaa, jos olis laittamassa osotohousuja jalkaan? Voimalinjan suhteen selvinnee aikakauden bemarien tapaan pitkälle normihuolloilla, jos välttää SMG:n ostoa? Onko jotain tyyppivikoja, etenkin kalliit tyyppiviat kiinnostaa.
Harkinnassa vähän laittaa hopeanuoli vaihtoon jossain kohtaa kesää, jos vaikka sais lisää ajamisen iloa
Ei, on ollut niin pitkään myynnissä että pakko olla joku vika niin en ole sen takia viitsinyt matkustella. Vastaava yksilö oli se mikä multa meni ohi ja se myytiin 16ke yksityisellä. Joko öljyvuotoja, Vanosremppaa tms. tarjolla jos pitäisi veikata.
Joskin tämän seisominen voi johtua myös myyjästä, ei ole kauaa kun kyselin että kun on kauan ollut jo myynnissä ja hinta vain laskee niin mikähän siinä mahtaisi olla se oikea hinta ja mikä on vikana kun ei ole mennyt. Vastaus oli sitä luokkaa että taitaa siellä olla suurin kaupan este, oli samaa sarjaa kun ilmoituksessakin oleva suht idioottimainen "potkuu 265hv"... Eipä herättänyt luottamusta, jätän mieluummin kokonaan katsomatta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMWagner View PostJos joltain jäi vähän aikaa sitten keskusteltu Z4 Individual harmittamaan niin vastaavanlainen yksilö liikkeessä Helsingissä tarjolla:
Pitänee käydä itse potkimassa renkaita kunhan kerkiää aloittelemaan lomat, hinta tietysti vähän ylähaitarissa koska liike..
Tuliko tätä käytyä potkiskelemassa? On aika pitkän sitkeää tämän myynti.
Mitä tällaisesta Z4:stä kannattaisi erityisesti tarkistaa, jos olis laittamassa osotohousuja jalkaan? Voimalinjan suhteen selvinnee aikakauden bemarien tapaan pitkälle normihuolloilla, jos välttää SMG:n ostoa? Onko jotain tyyppivikoja, etenkin kalliit tyyppiviat kiinnostaa.
Harkinnassa vähän laittaa hopeanuoli vaihtoon jossain kohtaa kesää, jos vaikka sais lisää ajamisen iloa
Leave a comment:
-
-
Z4 E89 takaloosterin kansi ei enää aukea. Oli akku hetkellisesti irti jonka jälkeen luukku jäi kiinni eikä aukea millään. Kaikkea on kokeiltu, kannen nappi kyllä jollain lailla reakoi kun sitä klipsuttaa, joku surisee auton edessä, mutta loosterin kannen lukkomoottorit ovat mykkänä. Tässä mallissa ei ole edes hätä uloskäynti vaijeria, jolla voisi saada avattua suksiluukun kautta. Kaikki sulakkeet on tarkistettu.
Mikähän voisi olla ongelma ja mikä tuon on mykisitänyt?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vibex View PostMiksi hienolle autolle noin helvetin luotaantyöntävä ilmoitus ” POTKUU LÖYTYY 265hv”
iLMASTOINTI lienee applen uusimpia tuotoksia?
Aina jää miettimään että jos elantonsa pitäis autokaupalla tehdä, niin ilmoituksiin panostaisi kyllä edes ihan hieman enemmän..
Sorry OT, vaikka yksilö voi olla hyvä, niin olis kyllä hyvät ennakkoluulot käännettävänä paikanpäällä jos tuotakin lähtisi katsomaan.
Ihan sama pisti silmään, sikälihän tuo on ylihinnoiteltukin koska tuo "liike" on yhtä tyhjän kanssa virhevastuiden osalta mitä taloustietoja katselee.
Myyntihommia tehneenä joskus oikeasti mietin pitäisikö kokeilla autokauppiaan hommaa että pärjäisikö siinä sillä, että olisi kiinnostunut asiakkaista ja palvelisi niitä. Autokaupan todellisuus monesti on kuitenkin pahempi kuin mitä eri huumoriohjelmien sketseissä on uskallettu esittää, niin tuollainen koe olisi kiva tehdä.
Leave a comment:
-
-
Miksi hienolle autolle noin helvetin luotaantyöntävä ilmoitus ” POTKUU LÖYTYY 265hv”
iLMASTOINTI lienee applen uusimpia tuotoksia?
Aina jää miettimään että jos elantonsa pitäis autokaupalla tehdä, niin ilmoituksiin panostaisi kyllä edes ihan hieman enemmän..
Sorry OT, vaikka yksilö voi olla hyvä, niin olis kyllä hyvät ennakkoluulot käännettävänä paikanpäällä jos tuotakin lähtisi katsomaan.
Leave a comment:
-
-
Jos joltain jäi vähän aikaa sitten keskusteltu Z4 Individual harmittamaan niin vastaavanlainen yksilö liikkeessä Helsingissä tarjolla:
Pitänee käydä itse potkimassa renkaita kunhan kerkiää aloittelemaan lomat, hinta tietysti vähän ylähaitarissa koska liike..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Smuli- View PostItse kanssa bongasin kyseisen pelin. Jäin miettimään että olisiko vähän pitänyt vielä malttaa kun ostin oman kuukausi sitten... haitanneeko nuo kilsat sitten? Jos on hyvin pidetty.
Kyllähän koneet kilometrejä kestävät eli ei tuo sikäli olisi itselleni ollut dealbreaker vaikka yläkantissa kilsat olivatkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vibex View PostMenikö sulle vai ohi? :think
Meni ohi vaikka viime metreille asti koitin taistella tuota itselleni. Tarjosin jo pyyntihinnankin perjantaina mutta joku oli ollut vielä ovelampi ja siirtänyt tilille jonkinlaisen varausmaksun ja haki lauantaina pois... tai ainakin näin kerrottiin.
Se miksi tuolla muuten aiemmin aiheutti hämäännystä tuo kojelauta johtuu siitä, että ko. yksilö oli Maritime Individual -versio. (https://www.press.bmwgroup.com/globa...04?language=en)
Niissä on ollut tehtaalta lähtiessä mahonkinen tuo puusomistus. En tiedä tiesikö myyjäkään sitä että kyseessä oli tuollainen erikoismalli..
Täytyy kyllä sanoa että jäi harmittamaan, ei ole pahemmin hyviä yksilöitä muuten ollut tarjolla jos haluaa varustelistalta tiettyjä ominaisuuksia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMWagner View PostE85 Z4 (si) polttelee taas kesäautoksi, yksilökin on about katsottuna mutta yksi asia pisti silmään mihin en löydä selitystä ja myyjältä ei tule apuja:
- tehtaalta lähtenyt alumiinisillä koristelistoilla, myyntikuvissa on puukuvioiset. Miksi?
Itsellähän tietysti ostajana tulee pahin mieleen että jouduttu vaihtamaan kojelauta + keskikonsoli / tunneli. Ovien vetimissä kuitenkin oikein alumiininväriset koristelut kuten pitääkin. Onko muita veikkauksia?
Toinen mikä pisti silmään kun hain auton historian saksan ajalta, niin siellä on todella paljon merkintöjä about puolen vuoden välein. Hyvää on se, että kilometrit on helpohko todentaa mutta muuten mietityttää miksi on käyty niin usein paikassa missä kilsat on kirjattu ylös. Onko saksassa joku katsastus tms. optionaalinen missä noita kirjailtaisiin ylös, muuten puolen vuoden tai parhaimmillaan parin kuukauden välein pajalla käyminen ei vakuuta?
Leave a comment:
-
-
Itse kanssa bongasin kyseisen pelin. Jäin miettimään että olisiko vähän pitänyt vielä malttaa kun ostin oman kuukausi sitten... haitanneeko nuo kilsat sitten? Jos on hyvin pidetty.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Marko05 View PostUSKOMATTOMAN HYVÄKUNTOINEN kuvissa niin sisältä kuin konehuoneen puolelta kun ajettu jo kuitenkin 185000 km...(esimerkillistä auton pitoa)...niin ja erikoinen ulkoväri ja hyvillä varusteilla.
Kiinnostuin itsekkin mutta ajokilometrit vähän häiritsee...
Leave a comment:
-
Leave a comment: