memebuy23buy

Z4 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vibex
    replied
    Originally posted by BMWagner View Post
    E85 Z4 (si) polttelee taas kesäautoksi, yksilökin on about katsottuna mutta yksi asia pisti silmään mihin en löydä selitystä ja myyjältä ei tule apuja:
    - tehtaalta lähtenyt alumiinisillä koristelistoilla, myyntikuvissa on puukuvioiset. Miksi?


    Itsellähän tietysti ostajana tulee pahin mieleen että jouduttu vaihtamaan kojelauta + keskikonsoli / tunneli. Ovien vetimissä kuitenkin oikein alumiininväriset koristelut kuten pitääkin. Onko muita veikkauksia?



    Toinen mikä pisti silmään kun hain auton historian saksan ajalta, niin siellä on todella paljon merkintöjä about puolen vuoden välein. Hyvää on se, että kilometrit on helpohko todentaa mutta muuten mietityttää miksi on käyty niin usein paikassa missä kilsat on kirjattu ylös. Onko saksassa joku katsastus tms. optionaalinen missä noita kirjailtaisiin ylös, muuten puolen vuoden tai parhaimmillaan parin kuukauden välein pajalla käyminen ei vakuuta?
    Menikö sulle vai ohi? :think

    Leave a comment:


  • Smuli-
    replied
    Itse kanssa bongasin kyseisen pelin. Jäin miettimään että olisiko vähän pitänyt vielä malttaa kun ostin oman kuukausi sitten... haitanneeko nuo kilsat sitten? Jos on hyvin pidetty.

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Originally posted by Marko05 View Post
    USKOMATTOMAN HYVÄKUNTOINEN kuvissa niin sisältä kuin konehuoneen puolelta kun ajettu jo kuitenkin 185000 km...(esimerkillistä auton pitoa)...niin ja erikoinen ulkoväri ja hyvillä varusteilla.


    Kiinnostuin itsekkin mutta ajokilometrit vähän häiritsee...
    Tästä tuli itsekkin soiteltua jo. Hieno peli, ei ole jokaisessa vastaavaa värikomboa.

    Leave a comment:


  • Marko05
    replied
    Originally posted by BMWagner View Post
    E85 Z4 (si) polttelee taas kesäautoksi, yksilökin on about katsottuna mutta yksi asia pisti silmään mihin en löydä selitystä ja myyjältä ei tule apuja:
    - tehtaalta lähtenyt alumiinisillä koristelistoilla, myyntikuvissa on puukuvioiset. Miksi?


    Itsellähän tietysti ostajana tulee pahin mieleen että jouduttu vaihtamaan kojelauta + keskikonsoli / tunneli. Ovien vetimissä kuitenkin oikein alumiininväriset koristelut kuten pitääkin. Onko muita veikkauksia?



    Toinen mikä pisti silmään kun hain auton historian saksan ajalta, niin siellä on todella paljon merkintöjä about puolen vuoden välein. Hyvää on se, että kilometrit on helpohko todentaa mutta muuten mietityttää miksi on käyty niin usein paikassa missä kilsat on kirjattu ylös. Onko saksassa joku katsastus tms. optionaalinen missä noita kirjailtaisiin ylös, muuten puolen vuoden tai parhaimmillaan parin kuukauden välein pajalla käyminen ei vakuuta?

    USKOMATTOMAN HYVÄKUNTOINEN kuvissa niin sisältä kuin konehuoneen puolelta kun ajettu jo kuitenkin 185000 km...(esimerkillistä auton pitoa)...niin ja erikoinen ulkoväri ja hyvillä varusteilla.


    Kiinnostuin itsekkin mutta ajokilometrit vähän häiritsee...

    Leave a comment:


  • BMWagner
    replied
    E85 Z4 (si) polttelee taas kesäautoksi, yksilökin on about katsottuna mutta yksi asia pisti silmään mihin en löydä selitystä ja myyjältä ei tule apuja:
    - tehtaalta lähtenyt alumiinisillä koristelistoilla, myyntikuvissa on puukuvioiset. Miksi?


    Itsellähän tietysti ostajana tulee pahin mieleen että jouduttu vaihtamaan kojelauta + keskikonsoli / tunneli. Ovien vetimissä kuitenkin oikein alumiininväriset koristelut kuten pitääkin. Onko muita veikkauksia?



    Toinen mikä pisti silmään kun hain auton historian saksan ajalta, niin siellä on todella paljon merkintöjä about puolen vuoden välein. Hyvää on se, että kilometrit on helpohko todentaa mutta muuten mietityttää miksi on käyty niin usein paikassa missä kilsat on kirjattu ylös. Onko saksassa joku katsastus tms. optionaalinen missä noita kirjailtaisiin ylös, muuten puolen vuoden tai parhaimmillaan parin kuukauden välein pajalla käyminen ei vakuuta?

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Onko kenelläkään kokemusta DCT-vaihteiston softan päivityksestä 35i versiosta 35is versioon? Ulkomaalaisilla foorumeilla on juttua ollut ja softa versioissa taitaa olla eroa. xHP:ta odotellessa...

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Pekuz4 View Post
    Moikka, onko kaikissa z4 tämä= S704 M Sports Suspension alusta ja jos ei niin mitkä iskarit ja jouset tuohon kuuluu? Bilsteiniä katsellut ja aloin sitten miettimään että mikä niistä B4, B6 vai B8 vastaisi parhaiten tuota alkuperäistä? Auto on mukava ja hyvä ajaa nyt, mutta etuiskarista tullut vähän öljyä pihalle niin on pian vaihto edessä ja haluaisin pitää ajotuntuman suunnilleen ennallaan.
    On saanut ilmankin. Itse katsoisin alkuperäisen osanumeron ja sillä sitten hakisin verkkokaupoista. Toki voihan sitä iskari valmistajan omasta luettelostakin katsoa, mutta tuosta bmw omasta on mielestäni helppo katsoa ja sitten sillä numerolla vaan vertailla hinnat. Esim. realoem.com löytyy osanumerot.

    Leave a comment:


  • Pekuz4
    replied
    Z4 Alkuperäinen alusta?

    Moikka, onko kaikissa z4 tämä= S704 M Sports Suspension alusta ja jos ei niin mitkä iskarit ja jouset tuohon kuuluu? Bilsteiniä katsellut ja aloin sitten miettimään että mikä niistä B4, B6 vai B8 vastaisi parhaiten tuota alkuperäistä? Auto on mukava ja hyvä ajaa nyt, mutta etuiskarista tullut vähän öljyä pihalle niin on pian vaihto edessä ja haluaisin pitää ajotuntuman suunnilleen ennallaan.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Z4M oe takaiskari

    Mahtasko keneltäkään löytyä alkuperäistä ZetaM:n vakio takaiskaria? Kaipalisin vähän mittoja. Internjet ei tarjoa apuja

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Mulla hifi sarja ja ei se hääppösesti soi. Vaihdoin kajarit DSP top hifi settiin ja hiukan parani. Parempi vahvari pitäis vielä laittaa jos paremman haluaa.

    Leave a comment:


  • TMB
    replied
    Originally posted by Janza182 View Post
    Iso kiitos miyli!


    Mites muuten noi stereot? Onko kaikissa penkkien takana subit? Ja meinaako Idrive automaattisesti jotain proffahifejä? Itselle aivan ehdoton tuo bluetooth yhteys luuriin kun siihen on oppinut.
    Karvalakkipopit on ilman subeja ja iDrive voi olla riippumatta audion tasosta. BT-yhteys on lisävaruste, mutta jos pystyy elämään lisäpalikan kanssa, niin kyynärnojan usbipaikkaan bt vastaanotin on kohtuullinen korvike.

    Leave a comment:


  • Janza182
    replied
    Iso kiitos miyli!

    Eli asia oli vähän niinkuin epäilinkin.

    Toi melu mulle aika pieni tekijä kun puolkuuro muutenkin ja ei noi harrastevälineet ole ikinä ollut hiljaisia mulla
    Eikä tuo F20 runflat renkailla todellakaan ole hiljainen..

    Kiitos paljon myös tuosta tila-analyysistä. Itse olen 178cm niin mahdun hyvin. Itsekkin tykkään ajella matalalta.

    Lukenutkin että noissa ei nyt mitään älyttömiä tyyppivikoja ole ollut. Noi iskarit just yksi. Katotkin yleisesti ollut aika luotettavasti toimivia.

    Mites muuten noi stereot? Onko kaikissa penkkien takana subit? Ja meinaako Idrive automaattisesti jotain proffahifejä? Itselle aivan ehdoton tuo bluetooth yhteys luuriin kun siihen on oppinut.

    Pitää tässä nyt alkaa kartoittaa tarjontaa suomessa/saksassa ja alkaa miettiä ykkösen hävittämistä

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by Janza182 View Post
    En äkkiseltään löytänyt mitkä on tekniikan osalta suurimmat erot 3.5 vs. 3.5IS
    N.35hp tehoero ja is:ssä overboost toiminto.

    Mutta mitkä fyysiset erot?

    Lähinnä mietin Onko IS:n ostamisesta mitään iloa jos kumminkin vaihtelee perinteiset viritysrojut koneeseen?

    IS:ssä taisi olla se sähkösäätöinen alusta vakiona mutta molemmissa joko manuaali tai se tuplakytkinlaatikko.

    Vähän alkanut polttelee tällainen E89 ja alkanut kaivelee informaatiota Kyseisistä autoista.
    Tekniikassa ei ole mitään eroa. Is:n tuo 35 hp tehoero tehty ohjelmallisesti.
    Jos aiot autoa virittää on ihan sama kumman ostat, samat tehot niistä saa.
    Is alusta tosiaan adaptiivinen vakiona, mutta laatikon saa vain is dct minun käsittääkseni.. Pakoputkistossa on eroa ja is pitää hiukan kovempaa ääntä. Samoin mittaristossa on erilainen pohja niissä on is logo. Peilinkuoret on is hopeat aina.
    Noi sähköiset alustat on loppu (rupeaa vuotamaan) 100tkm ja iskarit maksaa 750€/kpl.
    Mukava ja suht ongelmaton auto, saa mukavasti tehoa pienellä kustannuksella. itsellä nyt 35 tkm takana tälläisellä. Mun autolla nyt 130tkm ajettu ja muuta vikaa ei ole minun aikana ollut kuin vuotavat sähkösäätöiset iskarit 95tkm silloin kun auton ostin. Itse 183 cm pitkä ja just mahdun ajamaan kun selkänoja ihan takaseinään kiinni, tosin tykkään ajaa jalat ihan suorana kun istuu niin matalalla.
    Ainut miinus oikeastaan rengasmelu kun ajaa katto kiinni, mutta sen kanssa on vaan elettevä tälläisellä autolla.
    Last edited by miyli; 30-11-2019, 07:46.

    Leave a comment:


  • Janza182
    replied
    En äkkiseltään löytänyt mitkä on tekniikan osalta suurimmat erot 3.5 vs. 3.5IS
    N.35hp tehoero ja is:ssä overboost toiminto.

    Mutta mitkä fyysiset erot?

    Lähinnä mietin Onko IS:n ostamisesta mitään iloa jos kumminkin vaihtelee perinteiset viritysrojut koneeseen?

    IS:ssä taisi olla se sähkösäätöinen alusta vakiona mutta molemmissa joko manuaali tai se tuplakytkinlaatikko.

    Vähän alkanut polttelee tällainen E89 ja alkanut kaivelee informaatiota Kyseisistä autoista.

    Leave a comment:


  • TMB
    replied
    E89 penkkien välissä oleva pieni säilytyslokero päätti olla pysyvästi kiinni. Kahva liikkuu jonkun verran, mutta kohtuullinen voimankäyttö ei vaikuta. Kontin puolelta saa sen hyllykkö-osan irti, mutta en oikein sieltäkään keksiny että mikä sitä luukkua jumittaa.

    Osaako joku sanoa että mihin kohtaan väkivaltaa kohdistamalla tuon saisi auki ja mielellään vielä korjattuakin.

    Leave a comment:

Working...
X